بازی پوکمون

بازی پوکمون گو از اسپانسرهای محیطی پشتیبانی خواهد کرد

دیگر تا به الان باید با تب جدید بازی پوکمون گو آشنا شده باشید، بازی مبتنی بر واقعیت مجازی جدید این شخصیت زرد‌ رنگ دوست داشتنی که بعد از عناوین افسانه‌ای قدیمی نظیر کلش آف کلنز، کندی کراش و سوپر ماریو در حال تبدیل شدن به سبک زندگی جدیدی برای گیمرهای پلتفرم موبایل است.

کمپانی Ninatic که در آمریکا واقع شده است و به‌عنوان توسعه دهنده‌ی اصلی این مجموعه تحت مالکیت نینتندو به فعالیت خود ادامه می‌دهد، با خلق پوکمون گو یک بار دیگر همان هیولاهای نه‌چندان ترسناک اما فوق محبوب را به پلتفرم موبایل آورده است، اما این بار با یک تفاوت و آن‌هم این است که گیم پلی اصلی این بازی مبتنی بر واقعیت مجازی بوده و گیمرها برای پیشرفت بیشتر در دنیای بازی، نیاز است که در دنیای واقعی نیز فعالیت خود را افزایش دهند.

توسعه دهندگان بازی پوکمون گو به دنبال افزایش درآمد خود از این عنوان موفق هستند

به‌تازگی نیز گزارش جدیدی منتشر شده است مبنی بر اینکه این کمپانی قصد دارد روش تبلیغاتی جدیدی را به این بازی اضافه کند که بدون اینکه بخواهد تبلیغات آزاردهنده‌ای را برای گیمرها نمایش دهد و یا اینکه بخواهد در روند بازی اختلالی به وجود بیاورد، هم تبلیغ دهنده که در واقع یک اسپانسر محیطی محسوب می‌شود و هم خود توسعه دهندگان نیناتیک را به سود برساند.

این روش که از آن به‌عنوان اسپانسرهای محیطی یاد می‌شود، روش خلاقانه‌ای است که شاید بتوانیم بگوییم برای اولین بار است که به این شکل اجرا می‌شود. البته در بازی قبلی این کمپانی یعنی عنوان Ingress که آن‌هم به‌صورت محتوای واقعیت مجازی عرضه شده بود، چنین روشی به کار گرفته شده اما در بازی ، تفاوت‌هایی با آن روش قبلی وجود دارد.

از این پس رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و دیگر برندهایی که یک مغازه، یک فروشگاه و یا یک مکان خاص در خیابان‌های شهر داشته باشند، می‌توانند به توسعه دهندگان واحد تبلیغات پوکمون گو درخواست تبلیغ خود را ارسال کنند و به‌عنوان یکی از اسپانسرهای محیطی این بازی به لیست تبلیغ دهندگان اضافه شوند. اما محاسبه‌ی هزینه‌ی تبلیغات به چه صورتی خواهد بود؟ توسعه دهندگان نیناتیک برای این موضوع راهکار جالبی را ارائه کرده‌اند و به ازای هر یک باری که یک گیمر بازی د به آن مکان مراجعه کند، هزینه‌ای از طرف اسپانسر به نیناتیک پرداخت خواهد شد و طبیعی است که هر چه بازدیدکنندگان آن مکان بیشتر شوند، مبلغ بیشتری نیز از سوی اسپانسر به شرکت سازنده‌ی بازی پرداخت شد.

بازی پوکمون

نیناتیک احتمالا برای اینکه بازیکنندگان را ترغیب به مراجعه به آن مکان و بازدید از آن محل تبلیغ شده نماید. احتمالا یک هیولای پوکمون و یا یک آیتم تشویقی را در آن مکان قرار خواهد داد تا گیمر ترغیب شود که به آن مکان مورد نظر برود و با اسکن کردن آن منطقه با دوربین دیوایس خود، بتواند آن آیتم را پیدا کند؛ در این صورت بدون اینکه گیمرها با تبلیغات رایج بر روی صفحه اذیت شوند، می‌توانند هم به بازی خود ادامه دهند و هم به افزایش بازدید از آن منطقه، فروشگاه و یا رستوران کمک کنند.

جان هنکس (John Hankes) که در سمت مدیریت اجرایی نیناتیک فعالیت می‌کند، به‌تازگی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فایننشال تایمز داشته است و درباره‌ی این قابلیت تبلیغاتی جدید توضیح کوتاهی داده است:

در مدل تجاری ما در کمپانی نیناتیک، یک قسمت دوم نیز وجود دارد و این قسمت دوم، همان مکان‌هایی هستند که بر روی نقشه به‌صورت اسپانسر شده وجود خواهند داشت …

گفتنی است که بازی پوکمون همین حالا هم دارای یک سیستم تجاری است و آن‌هم، قابلیت خرید سکه‌های پوکمون با نام PokéCoins در بازی است. درواقع گیمرها می‌توانند بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای هم در محیط اطرافشان جستجو کنند و آیتم‌های جذابی را به کلکسیون خود اضافه کنند، اما با خرید این سکه‌ها، شما می‌توانید هیولاهای مورد نظرتان را به خود نزدیک کنید و با سرعت بالا و بدون نیاز به زحمت خاصی، آنها را وارد مجموعه‌ی خود کنید.

جالب است بدانید که بازی پوکمون به‌تازگی با کنار زدن بازی‌های سوپر محبوب کندی کراش و کلش رویال، به محبوب‌ترین بازی ایالات متحده‌ی آمریکا بر روی پلتفرم موبایل تبدیل شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام این برنامه عالی است