بازی Pokémon GO رکورد شکست؛ سریع‌ترین صعود به رتبه‌ی اول در تاریخ فروشگاه گوگل پلی

بازی Pokémon GO رکورد شکست؛ سریع‌ترین صعود به رتبه‌ی اول در تاریخ فروشگاه گوگل پلی

محال است که یکی از طرفداران دنیای بازی‌های ویدیویی بر روی پلتفرم موبایل و تبلت باشید و خبرهای مربوط به همه‌گیر شدن بازی Pokémon GO را نشنیده باشید. این بازی که مدت کوتاهی از آن گذشته است، قدم در راه عناوین بزرگ جهانی گذاشته است و احتمالا تا چند ماه دیگر بر روی میلیون‌ها اسمارت فون و تبلت اندرویدی دیگر نیز نصب خواهد شد.

شاید اگر موج اول بازی‌های محبوب موبایل را مربوط به سری بازی‌های محبوب انگری بردز بدانیم و موج دوم آن را از بازی‌هایی نظیر عنوان استراتژیک سوپر محبوب کلش آف کلنز پر کنیم، مطمئنا موج سوم متعلق به بازی Pokémon GO خواهد بود. هرچند که آن دو نمونه‌ی اول پیش از اینکه بازی موبایلشان ساخته شود، هیچ اسم و شهرتی در بازار نداشتند و کمپانی‌های سازنده‌ی آنها کار سختی برای معرفی‌شان به کاربران اندروید و آی او اس داشتند اما مطمئنا اوضاع برای این بازی متفاوت بوده است.

سال‌های سال است که کاربران در سراسر جهان و به لطف انیمیشن‌های فانتزی پوکمون، انیمه‌ی فوق محبوب آن، بازی‌های کلاسیک پوکمون که از سوی نینتندو عرضه شده بودند و حتی عناوینی که با الهام از این مجموعه ساخته شده بودند نظیر انیمیشن سریالی دیجیمون، با این کاراکتر زرد رنگ دوست داشتنی آشنا هستند و خیلی از کودکان نیز در لوازم التحریر خود و یا در کلکسیون اسباب بازی‌هایشان، احتمالی اثری از این موجود عجیب و غریب غیر واقعی را دیده‌اند.

بازی Pokémon GO رکورد شکست؛ سریع‌ترین صعود به رتبه‌ی اول در تاریخ فروشگاه گوگل پلی

حالا نیز بازی Pokémon GO با بهره‌گیری از همان سطح محبوبیت افسانه‌ای بار دیگر آمده است که ثابت کند هنوز هم طرفداران این کاراکترهای انیمیشنی کلاسیک در جهان فراوان هستند و میلیون‌ها نفر از گیمرهای موبایل تشنه‌ی این هستند که شخصیت‌های خاطره‌انگیز و جذابی نظیر پوکمون، سوپر ماریو یا همان قارچ خور و حتی شخصیت بازی مزرعه‌دار را بر روی پلتفرم همراه خود تجربه کنند.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده است، بازی Pokémon GO موفق شده است که به رتبه‌ی نسخه اپلیکیشن‌های فروشگاه گوگل پلی صعود کند و این سطح از پیشرفت، آن‌هم در شرایطی که تنها یک هفته از زمان عرضه‌ی این بازی به‌طور رسمی گذشته است، آماری است که در تاریخ فروشگاه گوگل پلی تا به حال به این صورت سابقه نداشته است و توسعه دهندگان این بازی بعد از این، قطعا شرایط بسیار متفاوتی را در زندگی کاری و شخصی خود سپری خواهند کرد.

این گزارش که برای اولین بار از سوی خبرگزاری VentureBeat منتشر شده است، بیان می‌کند که بازی جدید پوکمون تنها در عرض چهار روز به این مقام رسیده است و این رکوردی است که در فروشگاه گوگل پلی تا به حال سابقه نداشته است. تعداد دانلودهای این بازی در گوگل پلی بین ۵ تا ۱۰ میلیون دانلود تخمین زده می‌شود و این آمار در شرایطی به دست آمده است که در حال حاضر، بازی Pokémon GO تنها در سه کشور در جهان قابل بازی استفاده است و مطمئنا با اضافه شدن تعداد زیادی از کشورهای دیگر از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا، این آمار از این هم فراتر خواهد رفت؛ توسعه دهندگان به‌خصوص امیدوارند که بعد از عرضه‌ی این بازی در کشور ژاپن که به‌نوعی زادگاه شخصیت پوکمون محسوب می‌شود، جهشی چند میلیونی را در آمار خود تجربه کنند.

در بازی Pokémon GO چه چیزی منتظر شماست؟

بازی Pokémon GO رکورد شکست؛ سریع‌ترین صعود به رتبه‌ی اول در تاریخ فروشگاه گوگل پلی

اگر با دنیای پوکمون آشنا باشید، احتمالا می‌دانید که این مجموعه هم داستانی مشابه سری دیجیمون را دارد و شما می‌توانید با به دست آوردن هیولاهای کوچک که ظاهر بامزه و آرامی هم دارند، آنها را پرورش دهید و با افزایش قابلیت‌های فیزیکی آنها و البته آموزش استفاده از قابلیت‌های مخفی جادویی به این موجودات بامزه، آنها را تبدیل به هیولاهای بی‌شاخ و دمی کنید که در برابر هر دشمن سر سختی از شما و اطرافیانتان محافظت خواهند کرد.

این تقریبا پایه‌ی اصلی تمام عناوین پوکمون بوده و خواهد بود، اما نکته‌ای که باعث تمایز بازی Pokémon GO از دیگر عناوین مشابه شده است، قابلیت انطباق آن با دنیای واقعی است. درواقع سازندگان این بازی برای اینکه تجربه‌ی گیم پلی شما را به سطح بالاتری ببرند، تمام نقشه‌های کشور را وارد بازی کرده‌اند و آیتم‌های قابل دریافتی را به‌صورت مخفی در هر گوشه و کنار شهر قرار داده‌اند تا شما بروید و آنها را دریافت کنید!

بازی Pokémon GO

بنابراین شما به‌عنوان گیمر می‌توانید در نقاط مختلف شهر گردش کنید و با یافتن سیگنال‌هایی از وجود کاراکترهای پوکمون در هر نقطه‌ای، توپ جادویی را به سمت آنها بیندازید و آن کاراکتر را به کالکشن خود اضافه کنید! نکته‌ی جالب اینجاست که بعضی از این هیولاهای سر به هوا، دارای علایق خاصی هستند و در مکان‌های طبیعی با مشخصات ویژه‌ای زندگی می‌کنند؛ بنابراین برای یافتن کاراکترهای بیشتر لازم است که به تمام مکان‌های تاریخی شهر خود، مناطق دارای پوشش گیاهی، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها، رستوران‌ها و حتی موزه‌ها سر بزنید تا از تمام سورپرایزهایی که تیم سازنده برایتان در نظر گرفته‌اند لذت ببرید!

با پیشرفت در بازی و ارتقای کاراکترهایتان نیز علاوه بر مبارزه با دیگر کاراکترهای خارج از تیم شما، می‌توانید آیتم‌های پیشرفته‌تری دریافت کنید و روند پیشرفت خود را سریع‌تر کنید. بنابراین با دریافت و انجام بازی Pokémon GO ، علاوه بر اینکه در دنیای محبوب خود غرق می‌شوید، می‌توانید در دنیای واقعی نیز به فعالیت‌های خود ادامه دهید و همزمان با افزایش تحرک و فعالیت‌های ورزشی، پیشرفت خود در این بازی جذاب را هم ادامه دهید.

بازی Pokémon GO از مرز یک میلیارد دلار می‌گذرد!

بازی Pokémon GO

فابین پییر نیکولاس (Fabien Pierre-Nicolas) مدیر بخش ارتباطات گروه App Annie که در زمینه‌ی آنالیز بازار اپلیکیشن‌‌های شخص ثالث و تحلیل اطلاعات اقتصادی این بازار فعالیت می‌کند، درباره‌ی موفقیت این بازی توضیح می‌دهد:

با اینکه بازی Pokémon GO تنها در سه کشور به‌صورت رسمی عرضه شده است، اما توانسته که درآمدی معادل ۱ میلیون دلار را به جیب سازندگان خود واریز کند و اگر مسائلی نظیر عرضه‌ی رسمی در کشورهای بیشتر، افزایش تعداد کاربران، برطرف شدن مشکلات سرورهای بازی، امکانات ارتباطی بیشتر برای بازیکنان در بازی و البته قابلیت مبارزه‌ی مستقیم با دیگر بازی‌کنندگان در سراسر جهان در چند ماه آینده عملی شوند، دست‌یابی به درآمد یک میلیارد دلار در انتهای سال، اتفاقی است که به‌هیچ‌وجه برای توسعه دهندگان Niantic دور از دسترس نیست.

جالب است بدانید که این بازی به حدی اعتیادآور و جذاب بوده است که تعدادی از کاربران آن به دلیل غرق شدن در محیط بازی و پرت شدن حواسشان از محیط کوچه و خیابان، با دیگران، خودروهای پارک شده و دیگر اجسام و موانع برخورد کرده و مشکلاتی برایشان به وجود آمده است! به همین دلیل هم کمپانی سازنده اعلام کرده است که کاربران هنگام انجام بازی در محیط بیرون از خانه، باید دقت بیشتری داشته باشند و از دنبال کردن بازی در مکان‌های خطرناک نظیر خیابان‌های پرتردد و یا مراکز حساس نظیر ایستگاه‌های پلیس خودداری کنند.

گفتنی است که شما عزیزان گجت نیوزی هم می‌توانید برای دریافت رایگان این بازی برای دیوایس خود اقدام کنید؛ کاربران آیفون، آیپاد و آیپد اپل که دارای سیستم عامل آی او اس ۸.۰ و بالاتر هستند، می‌توانند این بازی را به‌طور رایگان و با حجم ۱۱۰ مگابایت از این لینک در اپ استور دریافت نمایند. کاربران سیستم عامل اندروید نیز با دارا بودن اندروید ۴.۴ و بالاتر کافی است که به این لینک در گوگل پلی مراجعه کرده و بازی Pokémon GO را با حجم ۵۸ مگابایت و به‌طور رایگان دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*