تماشا کنید: قابلیت تغییر تم کیبورد در اندروید ۷.۰ نوقا چگونه عمل می‌کند؟

تماشا کنید: قابلیت تغییر تم کیبورد در اندروید ۷.۰ نوقا چگونه عمل می‌کند؟

به نظر می‌رسد که هر چه رو به جلو حرکت می‌کنیم، کمپانی‌های توسعه‌ دهنده‌ی سیستم عامل‌های مختلف نظیر آی او اس اپل و اندروید گوگل امکانات سفارشی‌سازی بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و حالا این اتفاق در سیستم عامل اندروید ۷.۰ یا همان اندروید نوقا نیز در حال عملی شدن است.

یکی از درخواست‌هایی که همیشه از سوی کاربران سیستم عامل اندروید از گوگل مطرح شده است، قابلیت سفارشی‌سازی و تغییر ظاهر کیبوردهای پیشفرض این سیستم عامل است. درواقع گوگل نیز مانند همتای خود در آی او اس، به کاربران اندروید اجازه‌ی نمی‌دهد که تغییرات چندانی بر روی کیبورد این سیستم عامل اعمال کنند و ظاهر آن را به مبنای سلیقه‌ی خود تغییر دهند.

در اندروید ۷.۰ نوقا کیبورد مورد علاقه‌ی خود را بسازید

دقیقا دلیل به وجود آمدن و توسعه‌ی کیبوردهای شخص ثالث توسط توسعه دهندگان مستقل نیز برطرف کردن همین نیاز بوده است و اگر امروزه به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کنید، هزاران کیبورد مختلف را مشاهده می‌کنید که قابلیت نرم افزاری خاصی ندارند و می‌توان گفت که از حیث عملکرد، هیچ تفاوتی با کیبورد اصلی سیستم عامل اندروید ندارند، اما به سبب برخورداری از ظاهری جذاب و رابط کاربری متفاوت، توانسته‌اند نظر میلیون‌ها نفر از کاربران اندروید را به خود جلب کنند و آمار دانلودهای عجیبی را به ثبت برسانند.

قابلیت تغییر تم کیبورد در اندروید ۷.۰ نوقا چگونه عمل می‌کند

با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد که مهندسان گوگل نیز متوجه این نیاز شده‌اند و قصد دارند که این محدودیت را در نسل جدید این سیستم عامل یعنی اندروید ۷.۰ یا همان اندروید نوقا برطرف کنند. به‌تازگی ویدیوی جذابی از سوی XDA Developers منتشر شده است که وجود این قابلیت را در اندروید ۷.۰ نشان می‌دهد و با قرار گرفتن این قابلیت در این نسخه، کاربران اندروید سرانجام قادر خواهند بود که ظاهر کیبوردهای پیشفرض سیستم عامل اسمارت فون یا تبلت خود را تغییر دهند تا این ظاهر بیشتر با ذائقه‌ی بصری آنها هماهنگ شود.

آن‌طور که از این ویدیو مشخص است، کاربران اندروید ۷.۰ می‌توانند رنگ کیبورد خود را به‌طور کامل تغییر دهند و اگر به دنبال طرح خاص‌تری هستند، گوگل برایشان این امکان را فراهم کرده است که از تصاویر موجود در گالری تصاویر دیوایس خود نیز به‌عنوان پس زمینه‌ی کیبورد پیشفرض اندروید بهره ببرند و با تغییر ویژگی‌های مختلف ظاهری نظیر نور و شفافیت این تصاویر، به‌ظاهر مطلوب مد نظر خود دست پیدا کنند؛ بنابراین از شما عزیزان گجت نیوزی که علاقه دارید مشاهده کنید که این قابلیت چگونه قرار است باعث تغییر و تحول کیبورد دیوایس‌های اندرویدی‌تان شود، دعوت می‌کنیم که این ویدیوی حدودا دو دقیقه‌ای را مشاهده کنید:

گفتنی است که یکی دیگر از قابلیت‌هایی که گوگل برای تغییر ظاهر کیبورد اندروید ۷.۰ ارائه کرده است، امکان حذف حاشیه‌های دکمه‌های کیبورد است. با انتخاب این گزینه، تمام خطوط حاشیه‌ی دکمه‌های موجود بر روی کیبورد از بین می‌رود و یک صفحه‌ی کلید یکپارچه – مشابه آنچه در تعداد زیادی از کیبوردهای شخص ثالث این روزها دیده می‌شود – در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

درنهایت هرچند که این امکانات جدید بسیار جذاب و خواستنی به نظر می‌رسند، اما احتمالا گوگل تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی اندروید نوقا، بر تعداد و گستردگی این امکانات سفارشی‌سازی خواهد افزود تا کاربران را مجاب کند که به‌جای مراجعه به کیبوردهای شخص ثالث، از کیبوردهای پیشفرض اندروید که زیر نظر گوگل ساخته شده‌اند، بهره ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*