محققین

محققین با بهره گیری از ایمپلنت ها موفق به تغییر حافظه انسان شدند

اخیرا محققین ژاپنی موفق به کشف ترفندی جدید برای ایجاد رویاهایی جذاب در ذهن افراد شدند. آنها قادر هستند تا با بهره گیری از ایمپلت هایی مخصوص سیگنال‌های مربوط رویاها و آرزوهایی شیرین را به مغر انسان فرستاده و سبب ایجاد تجربه‌ای تازه از جهان در شخص شوند. دانشمندان ژاپنی در مجله زیست شناسی چنین بیان کردند که انسان با بهره گیری از یک سیستم ارسال سیگنال خارجی قادر خواهد بود تا به رویاپردازی پرداخته بدون اینکه ذهن خود را درگیر آن کنند چراکه این عمل کاملا ناخودآگاه اتفاق می‌افتد.

از آنجایی که مرکز رویا ها افکار هر شخص در واقع سیستم عصبی و حافظه اوست، این محققین موفق شدند تا با ایجاد تغییراتی در حافظه افراد و تغییر سیگنال‌های ارسالی به مغز آنها بتوانند رویا ها و افکار انسان‌ها را دستخوش تغییر و تحولاتی بنیادی کنند. تمامی ارتباطات سیستم عصبی بدن با سایر اندام‌ها از طریق رشته‌های عصبی و سیستم سیگنال دهی بدن انجام می‌شود که با تغییر در عملکرد این سیستم می‌توان بر روی کارکرد اندام‌های بدن مدیریت داشت.

Takeo Watanabe یکی از محققین ارشد این پروژه گفته که روزی فرا خواهد رسید که جامعه پزشکی با استفاده از این ایمپلنت قادر خواهد بود تا بیماری‌های اختلال شناختی مانند افسردگی، اختلالات مغزی و اوتیسم را درمان کند. او معتقد است یکی از راه‌هایی که می‌توان این فناوری را توسعه داد ترغیب کردن مردم برای بهره گیری و استفاده از این ایمپلنت‌هاست.

تیم تحقیقاتی دکتر Takeo Watanabe برای اولین گام آزمایش خود از داوطلبان خواستند تا به مشاهده خطوط سیاه و سفیدی که در هم تنیده شده بودند بپردازند که در همین حین محققین با استفاده از یک دستگاه FMRI فعالیت‌ها مغزی افراد را ثبت می‌کردند. در همین حین از آنها خواسته می‌شد که سعی کنند تا یک دایره سرد و خاکستری رنگ را درون خطوط تجسم کنند.

اف‌ ام‌ آر آی یا تصویرسازی از طریق تشدید کارکرد مغناطیسی (Functional Magnetic Resonance Imaging) مشهور به FMRI نام نوعی روش تصویربرداری در ام آر آی است. در این روش تصاویری متناوب از مغز در حال فعالیت و سپس در حال استراحت گرفته می‌شود و از یکدیگر به‌طور دیجیتالی تفریق می‌گردند که حاصل این پردازش عملکرد مغزی در اثر تغییرات جریان خونی در مغز را از لحاظ فیزیولوژیکی نشان می‌دهد.

محققین رشته‌هایی قرمز رنگ را به‌طور مخفی بین لایه‌های خطوط قرمز و سیاه گنجانده بودند به‌طوری افرادی با مشغله ذهنی بالا قادر به دیدن آنها نبودند. محققین بر این باور بودند که با استفاده از این تکنیک می‌توان مغز شخص را در اختیار گرفت تا بتوان سیگنال‌های مخصوصی را به آن ارسال کرد.

محققین

در مرحله دوم آزمایش از داوطلبان خواسته می‌شد که دوایر خاکستری رنگی که در ذهن خود مشاهده می‌کنند را تغییر داده و اندازه و رنگ آن را به سلیقه خود انتخاب کنند. در واقع محققین در نظر داشتند تا با انجام این آزمایش الگوهای ذهنی افراد را با یکدیگر بسنجند. این کار باعث می‌شود تا در آینده دانشمندان قادر باشند تا افکار هر شخص را باتوجه به روحیات و علایق شخصی او تغییر دهند.

یک روز بعد از آزمایش داوطلبان مجددا فراخوانده شدند تا نتایج آزمایش بررسی شود. نتیجه عملکرد و آزمایش‌های محققین بسیار جذاب و باورنکردنی بود چراکه قبل از تکمیل آزمایش هیچ‌یک از افراد توانایی دیدن خطوط پنهان شده قرمز رنگ را نداشتند اما پس از آزمایش و با شستشوی مغزی آنها نتایج کاملا متفاوت بود چراکه در روز دوم تمامی داوطلبان قادر به دیدن خطوط قرمز رنگ بودند.

محققین

به عقیده محققین اقرادی که توانسته بودند الگوهای ذهنی خود را به کمک این ایمپلنت‌ها بازسازی کنند قادر بودند تا رشته‌های قرمز رنگ را مشاهده کنند. به‌طورکلی می‌توان نتیجه این آزمایش را بدین گونه بیان کرد که دکتر Watanabe و تیم تحقیقاتی‌اش توانسته بودند تا با فریب مغز، ذهن افراد را از خاطرات و رویاهای قدیمی پاک نموده و سیستم مغزی و عصبی آنها را با بهره گیری از ایمپلنت‌هایی مخصوص بازسازی نمایند.

باید امیدوار بود تا با توسعه این فناوری جامعه پزشکان بتوانند بیماری‌های مغزی و عصبی را درمان کنند. امروزه اوتیسم و افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های هستند که افراد زیادی را درگیر خود نموده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*