Google Now در اندروید

ترجمه سریع و چند قابلیت دیگر به Google Now در اندروید می‌آیند

دستیار گوگل یا همان Google Now در اندروید پاسخ این کمپانی به سیری اپل بود و حالا پس از گذشت چند سال می‌توانیم به‌جرئت بگوییم که عملکرد بسیار بهتری به نسبت دستیار آیفون و آیپد دارد. چندی پیش قابلیتی به نام Google Now on Tab به سیستم عامل اندروید اضافه شد که کاربر با لمس طولانی آیکون هوم در هر صفحه‌ای به این بخش دسترسی پیدا کرده و امکانات متعددی را پیش روی خود می‌دید. در حال حاضر این بخش Google Now در اندروید شامل قابلیت‌های متعددی برای کاربران می‌شود، اما به نظر می‌رسد گوگل هنوز هم می‌خواهد با قابلیت‌های جدید، این بخش را بهتر از قبل کند.

Google Now در اندروید با قابلیت ترجمه سریع همراه می‌شود.

چندی پیش قابلیت شناسایی تصاویر به Google Now on Tap اضافه شد که با بازخورد خوبی از سوی کاربران مواجه گردید. اما طبق آخرین خبر‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد کمپانی گوگل قصد دارد ترجمه سریع زبان‌های خارجی و چند قابلیت سرگرم کننده دیگر را به این بخش از Google Now در اندروید بیفزاید.

Google Now در اندروید

بدین ترتیب از این پس اگر با متن خارجی به زبان ژاپنی، اسپانیایی و… مواجه شدید، کافیست لمس طولانی بر روی دکمه هوم دستگاه داشته باشید تا زبان مربوطه شناسایی شود. سپس دستیار گوگل امکان ترجمه متن تصویر را برایتان فراهم می‌آورد. جالب است بدانید که طبق ادعای گوگل، حتی اگر متونی با چندین زبان مختلف در صفحه قرار گرفته باشد، بازهم مترجم Google Now در اندروید مشکلی در ترجمه نخواهد داشت. با این حال در حاضر فقط زمانی می‌توانید از قابلیت ترجمه استفاده کنید که زبان دستگاه شما انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی یا روسی باشد.

همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که گوگل به بخش on Tab افزوده، حالت اکتشاف (Discover Mode) است. بنابراین به جای ارائه اطلاعاتی مرتبط با محتوی صفحه نمایش، به کمک این قابلیت، لینک‌هایی به محتوی مرتبط به صفحه مربوطه ارائه می‌شوند تا کاربر بتواند به گشت و گذار و جست و جو در آنها بپردازد. در تصویر منتشر شده از این قابلیت، گوگل مثالی از جست و جو در مورد سیاره پلوتو زده است. در اینجا دستیار گوگل لینک‌ مقالات، ویدیو‌ها و سایر موارد را در مورد پلوتو در اختیار کاربر قرار داده است. (تا بارگذاری کامل تصویر متحرک این قابلیت کمی صبر کنید)

Google Now در اندروید

در نهایت گوگل می‌خواهد قابلیت جست و جوی تصویری که ماه قبل به Google Now در اندروید افزود را بهبود بخشد؛ این بخش حالا قادر به شناسایی مناظر معروف بوده و همچنین می‌تواند بارکد‌های QR را مستقیما از طریق دوربین دستگاه شناسایی کند. در واقع کمپانی گوگل تمامی امکانات اپلیکیشن Goggles خود را به دستیار اندرویدی آورده است و این امکان وجود دارد تا اپلیکیشن مذکور به‌زودی حذف شود.

در مجموع به نظر می‌رسد کمپانی گوگل برای آینده سیستم عامل محبوب خود، بر روی دستیار Google Now حساب ویژه‌ای باز کرده است. اما آیا اهالی کوپرتینو در پاسخ به این امکانات بسیار کاربردی و جالب دستیار اندروید، تغییری در سیری صورت خواهند داد یا خیر؟


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*