مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس سونی با گلکسی اس 7 سامسونگ

کمپانی سونی در رویداد MWC امسال با معرفی چندین دستگاه در سری جدید ایکس خود، عملا سری زد از محصولات خود که طی سال‌های گذشته روانه بازار می‌کرد را به فراموشی سپرد. اکسپریا ایکس پرفورمنس (Sony Xperia X Performance) پرچمدار تلفن‌های هوشمند سونی در سری ایکس محسوب می‌شود که چندی پیش بررسی این محصول در گجت نیوز منتشر شد. حالا در این مقاله قصد داریم به مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس سونی با پرچمدار قدرتمند سامسونگ، گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7)، بپردازیم. هر دو محصول با صفحه نمایش 5 اینچی، جدیدترین نسخه از چیپست اسنپدراگون کوالکام، دوربین‌های قدرتمند و قیمت مشابه روانه بازار شده‌اند. اما کدام یک عملکرد بهتری دارد؟ با مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7 همراه ما باشید.

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7؛ طراحی

در این بخش از مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7 سامسونگ جای بحث زیادی وجود ندارد؛ بااینکه سونی در سال جاری سری زد را رها کرده و محصولات جدیدش را در سری ایکس معرفی کرد، اما تفاوتی در فرم و طراحی تلفن‌های هوشمند این کمپانی دیده نمی‌شود و تنها بدنه شیشه‌ای این محصولات با بدنه فلزی تعویض شده است. ایکس پرفورمنس با طراحی نسبتا چاق و مستطیل شکل، حالا با پنل پشتی از جنس فلز رونمایی شده است. با این حال اگر بر روی بدنه فلزی این محصول ضربه بزنید، حس تو خالی بودن به شما دست خواهد داد. همچنین دکمه‌های مختلف در کناره‌های پرفورمنس نیز کم عمق بوده و بازخورد خوبی ارائه نمی‌کنند. جایگاه سیم کارت محصول نیز کاملا از جنس پلاستیک بوده و استحکام مناسبی ندارد.

از طرفی گلکسی اس 7 کمپانی سامسونگ طراحی بسیار مدرن و باریکی را در قاب شیشه‌ای فلزی خود ارائه کرده است. با در دست گرفتن پرچمدار سامسونگ در مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7، حس استحکام به‌خوبی به کاربر منتقل می‌شود و برخلاف ایکس پرفورمنس سونی، بازخورد دکمه‌ها در اس 7 بسیار بهتر است. به جهت باریکی و همچنین طراحی مخروطی در پشت، پرچمدار سری اس سامسونگ حس راحتی را به دست کاربران منتقل می‌کند.

با اینکه حسگر اثرانگشت در تلفن هوشمند سونی به بخش کناری محصول (در دکمه پاور) منتقل شده است، اما ضریب صفحه نمایش به بدنه در پنل جلویی پرفورمنس هنوز هم پایین است. در واقع صفحه نمایش 5 اینچی این محصول، حدود 67 درصد از بخش جلویی دستگاه را به خود اختصاص داده است. دلیل اصلی این موضوع، قرار گرفتن اسپیکر‌های دستگاه در پنل جلویی است که متاسفانه با توجه به میزان فضا، آنچنان صدای استریو و مناسبی را تولید نمی‌کنند. حسگر اثرانگشت در گلکسی اس 7 بر روی دکمه هوم تعبیه شده است، اما با این حال ضریب صفحه نمایش به بدنه در این محصول بسیار بهتر است.

محصول کمپانی سونی با مقاومت در برابر آب تحت گواهی آی پی 98 همراه شده است و می‌توان آن را در عمق حدودا 1 متری آب به مدت نیم ساعت نگه داشت. گلکسی اس 7 سامسونگ نیز دقیقا با همین مشخصات مقاومتی همراه شده است، با این تفاوت که با بدنه باریک شیشه‌ای و فلزی، حس بهتری را به نسبت ایکس پرفورمنس انتقال می‌دهد.

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7؛ صفحه نمایش

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

سونی از پنل ال سی دی 5 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 فول اچ دی در پرفورمنس بهره گرفته است و ما نیز مشکلی با این موضوع نداریم، چرا که تراکم پیکسلی بیش از حد کافی برای این ابعاد صفحه نمایش است. رزولوشن 1440p کواد اچ دی در پنل آمولد گلکسی اس 7 با صفحه نمایش 5.1 اینچی تا حدی زیاد به نظر می‌رسد، اما به هر حال هر چه بیشتر بهتر…

اما سونی در پرچمدار امسال خود نیز دوباره به سمت تصاویری با طبع سرد و همچنین سبز بسیار اشباع شده برای بالانس رنگ صفحه رفته است. بااینکه گفته می‌شود این ترکیب، عملکرد صفحه نمایش در محیط‌ خارج از خانه را بهبود می‌بخشد، ما تلفن هوشمندی با تولید رنگ‌های طبیعی و زیبا را ترجیح می‌دهیم. سطح روشنایی ایکس پرفورمنس مناسب بوده و تا 547 نیت (Nit) را پشتیبانی می‌کند. همچنین عملکرد صفحه نمایش آن در محیط خارج از خانه مناسب بوده و انعکاس نور زیادی ندارد؛‌ تا حدی بهتر از پنل گلکسی اس 7 سامسونگ.

با این حال صفحه نمایش پرچمدار سری اس سامسونگ، در حالت پایه، رنگ‌ها را با محدودیت‌های استاندارد در زمینه دما و اشباع تولید می‌کند. اما حالت پیش فرض صفحه نمایش در گلکسی اس 7، انطباقی بوده و تصاویری با طبع سرد و اشباع شده را تولید می‌کند؛‌ البته طبع سرد رنگ‌ها در گلکسی اس 7 به اندازه ایکس پرفورمنس سونی نیست.

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7؛ رابط کاربری و عملکرد

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

همانطور که در بررسی سونی ایکس پرفورمنس به آن اشاره کردیم، رابط کاربری این شرکت در پرچمدار خود شباهت زیادی به اندروید خام مارشمالو دارد. البته تغییرات در آیکون‌ها و همچنین اپلیکیشن‌های اختصاصی سونی نظیر گالری، سلامت، اخبار و اپلیکیشن‌های پلی استیشن را نیز به این مجموعه بیفزایید.

به نظر ما این تجربه مشابه با اندروید خام بسیار جالب و کاربردی است؛‌ به‌عنوان‌مثال سونی تمامی آیکون‌ها را در بخش تنظیمات آراسته و زیبا کرده، اما جای هیچ گزینه‌ای عوض نشده است و همه بخش‌ها در جای خود قرار دارند. بنابراین اگر از تلفن‌های هوشمند سایر تولید کنندگان به پرفورمنس مهاجرت کنید، نیازی به هدر دادن وقت جهت یادگیری رابط کاربری جدید نخواهید داشت. البته سونی گزینه‌های بسیار کاربردی و جالبی را نیز در این بخش قرار داده است، به‌عنوان‌مثال، امکان آنلاک تلفن هوشمند با دو بار ضربه بر روی صفحه نمایش.

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

در طرف مقابل، رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ کاملا شخصی سازی شده است و امکاناتی در آن دیده می‌شود که شاید هیچ‌گاه به کارتان نیایند. همچنین مجموعه نسبتا بزرگی از اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ در رابط کاربری قرار گرفته‌اند؛ برخی از این برنامه‌ها کاربردی بوده و برخی هم کاربرد زیادی در استفاده روزانه کاربران ندارند. اما برتری‌های سامسونگ در بخش رابط کاربری، بدون شک اپلیکیشن سلامت (S Health) و سیستم پرداخت فوق العاده سامسونگ محسوب می‌شوند که به کمک اثرانگشت کاربر، مراحل پرداخت از طریق موبایل را پیگیری می‌کند.

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7؛ پردازنده و حافظه

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

دو پرچمدار کمپانی‌های سونی و سامسونگ از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 820 در هسته مرکزی خود بهره می‌برند و همچنین نسخه‌ای از گلکسی اس 7 این شرکت با چیپست اگزینوس 8890 همراه شده است. بنابراین هر دو محصول در بخش قدرت و عملکرد سخت افزاری در قامت یک پرچمدار ظاهر شده‌اند. البته اکسپریا ایکس پرفورمنس در بخش بنچمارک گرافیکی عملکرد بهتری داشت و دلیل این موضوع نیز پیکسل‌های کمتر پرفورمنس به نسبت گلکسی اس 7 است؛ البته در استفاده روزانه خود متوجه این تفاوت کوچک نخواهید شد.

گلکسی اس 7 سامسونگ با 4 گیگابایت حافظه رم همراه شده است، درحالی‌که سونی در پرچمدار امسال خود تنها از 3 گیگابایت رم بهره گرفته است. البته لازم به ذکر است که رابط کاربری تاچ ویز به نسبت رابط کاربری سبک سونی بسیار سنگین‌تر است. هر دو محصول با نسخه پایه 32 گیگابایتی در دسترس قرار گرفته‌اند و امکان ارتقاء حافظه از طریق درگاه میکرو اس دی فراهم شده است.

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7؛ اتصالات

 

سونی اکسپریا ایکس پرفورمنس بدون هیچ قرارداد بزرگ همکاری با اپراتور‌ها به‌صورت آنلاک شده روانه بازار شده است و بدین ترتیب تنها در دو اپراتور ای‌تی اند تی و تی موبایل پشتیبانی می‌شود. از طرفی گلکسی اس 7 سامسونگ نسخه‌هایی مخصوص وریزون و اسپرینت را نیز روانه بازار کرده است و باند‌های ال تی ای بیشتری را پشتیبانی می‌کند. هر دو محصول با امکانات اتصالی متداول در سطح پرچمداران امروزی همراه شده‌اند و تنها تفاوت اصلی آنها در این حوزه مربوط به پشتیبانی سونی از دو استاندارد پخش بی سیم مدیا DNLA و Miracast می‌شود.

استاندارد پخش Miracast در مقطع کنونی عملکرد بسیار ضعیفی دارد و سامسونگ در بخش اتصالات یک برتری بزرگ به نسبت پرفورمنس دارد؛ سیستم پرداخت سامسونگ که بخش آهنربایی کارت اعتباری شما را شناسایی کرده و امکان پرداخت از طریق اکثر درگاه‌های بین المللی را فراهم می‌آورد.

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7؛ دوربین

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

اکسپریا ایکس پرفورمنس سونی همراه با دوربین 23 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.23 میکرونی و قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر (OIS) روانه بازار شده است. ابعاد تصاویر آن 4:3 بوده و گشادگی لنز f/2.2 را شامل می‌شود؛ بدین ترتیب بر روی کاغذ انتظار خلق شگفتی از چنین ترکیبی در بخش دوربین نداریم. تیم آلفای سونی به جهت اطمینان از عملکرد مناسب فوکوس دوربین در پرفورمنس از تکنولوژی فوکوس خودکار پیش بینی ترکیبی بهره گرفته است. در قسمت جلویی محصول نیز دوربین 13 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده و گشادگی لنز f/2.0 قرار گرفته است. امکان باز کردن بخش دوربین در پرچمدار سونی به کمک دکمه سخت افزاری دوربین و یا دو بار لمس پیاپی دکمه پاور (همچون گلکسی اس 7 سامسونگ) فراهم شده است.

در زمینه نرم افزاری، تجربه کاربری مشابه با اکسپریا زد 5 را در پرچمدار جدید سونی تجربه می‌کنیم. اپلیکیشن این بخش مثل همیشه عاری از منوهای پیچیده و متعدد بوده و تنظیمات اصلی را به‌راحتی در دسترس کاربران قرار می‌دهد. از جمله حالت‌های تصویر برداری پرفورمنس می‌توان به‌صورت در تصویر (Face in Picture)، حالت Style Portrait (با فیلتر و افکت‌های متعدد) و فیلم برداری تایم شیفت (یا همان اسلو موشن) اشاره کرد. حالت‌های دیگر تصویر برداری را نیز می‌توانید از طریق اپلیکیشن دوربین سونی دانلود کنید.

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

در گلکسی اس 7 سامسونگ از سنسوری بزرگ‌تر با رزولوشن کمتر 12 مگاپیکسلی و پیکسل‌های 1.4 میکرونی بهره گرفته شده که گشادگی لنز در آن f/1.7 است. بدین ترتیب دوربین پرچمدار سامسونگ در مقایسه با ایکس پرفورمنس سونی فوتون‌های بیشتری را جذب می‌کند و این موضوع به عملکرد دوربین در نور کم کمک شایانی می‌کند. در بخش جلویی اس 7 از دوربین 5 مگاپیکسلی با زاویه دید مناسب بهره گرفته شده است.

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

در بخش فوکوس دوربین، گلکسی اس 7 از تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسلی دوگانه بهره می‌برد. به جای اینکه هر پیکسل متشکل از یک دیود در تصویر باشد، سنسور CMOS با پیکسل دوگانه دو دیود در تصویر را به هر پیکسل اختصاص می‌دهد. در مجموع به لطف این تکنولوژی، سرعت و دقت فوکوس دوربین در فیلم برداری و عکاسی بسیار بالا خواهد بود. در رابط کاربری اپلیکیشن دوربین در پرچمدار سامسونگ نیز حالت‌های مختلف تصویر برداری و افکت‌های تصویری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اما در زمینه کیفیت تصویر، رنگ‌های تولیدی دوربین سونی به نسبت گلکسی اس 7 عملکرد بهتری دارد، چرا که تصاویر در پرچمدار سامسونگ با طبع گرم و متمایل به رنگ زرد تولید شده و اشباع پذیری غیرطبیعی دارند. با این حال دوربین اکسپریا ایکس پرفورمنس تصاویری با طبع سرد تولید می‌کند اما تفاوت تصاویر با واقعیت در آن به نسبت اس 7 کمتر است. البته دوربین سامسونگ جزئیات بیشتری را در تصاویر خود ثبت کرده و تصاویر تولیدی در آن باکیفیت‌تر هستند و نویز کمی در اطراف عکس‌ها مشاهده می‌شود.

علاوه بر این پرچمدار سامسونگ در ثبت تصویر از مناظری با محدوده گسترده عملکرد بهتری دارد. همچنین دوربین اس 7 در محیط داخل خانه و در شب عملکرد بسیار خوبی دارد و تصاویر باکیفیتی تولید می‌کند؛ در تصاویر تولیدی پرچمدار سامسونگ، سایه‌ها به‌خوبی برجسته می‌شوند و خبری از اشیاء بیش از حد روشن شده نظیر تصاویر تولیدی دوربین اکسپریا نیست. در ادامه نمونه تصاویر ثبت شده توسط این دو پرچمدار را مشاهده می‌کنید: (این تصاویر کم حجم و در ابعاد کوچک هستند، جهت نمایش با سایز و کیفیت اصلی بر روی تصاویر کلیک کنید)

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

تصویر ثبت شده توسط دوربین اکسپریا ایکس پرفورمنس سونی

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

تصویر ثبت شده توسط دوربین گلکسی اس 7 سامسونگ

پرفورمنس سونی برخلاف چیپست قدرتمند و پردازنده تصویری خود، در فیلم برداری ویدیو‌های 4K عملکرد مناسبی ندارد و تنها قادر به تولید ویدیو‌های 1080p فول اچ دی با نرخ 60 فریم بر ثانیه است. با این حال گلکسی اس 7 عملکرد بسیار خوبی در ضبط و بخش فیلم‌های 4K دارد. گذشته از کیفیت فیلم‌ها، این دستگاه در ضبط ویدیو بسیار روان عمل می‌کند و جبران نوردهی در حین فیلم برداری اشیاء متحرک به‌خوبی صورت می‌گیرد.

همچون کیفیت تصاویر تولیدی، ویدیو‌ها در دوربین گلکسی اس 7 با طبع گرم و متمایل به رنگ زرد تولید می‌شوند و ایکس پرفورمنس سونی نیز ویدیوهایی با طبع سرد و نزدیک به واقعیت را ضبط می‌کند.

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

اما در زمینه تکنولوژی فوکوس خودکار، عملکرد سونی و سامسونگ در پرچمدارهای سال جاری تحسین برانگیز بوده است. تکنولوژی فوکوس خودکار با پیش بینی ترکیبی در سونی و تکنولوژی شناسایی فاز پیکسلی دوگانه در اس 7 از جمله بهترین سیستم‌های بخش فوکوس دوربین در مقطع کنونی شناخته می‌شوند. تاثیر به کارگیری چنین فناوری‌های جدیدی را می‌توان در تست‌های بنچمارک دوربین مشاهده کرد؛ پرچمدار سامسونگ در جایگاه اول و ایکس پرفورمنس سونی در جایگاه دوم قرار گرفت. تکنولوژی پیکسل دوگانه سامسونگ در انطباق با شرایط سریع‌تر عمل می‌کند، اما به هر حال تفاوت بین این دو سیستم بسیار کم است و در کاربرد روزانه کاربران حس نخواهد شد.

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7؛ مولتی مدیا

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

کمپانی سونی اسپیکر‌ها را در پنل جلویی ایکس پرفورمنس قرار داده است که متاسفانه صدا آنچنان بلند و عمیقی تولید نمی‌کنند؛‌ دلیل این موضوع نیز محدودیت‌های سونی به خاطر ضد آب بودن پرچمدارش است. اما بااینکه گلکسی اس 7 سامسونگ نیز تحت گواهی آی پی 68 قرار دارد، اما اسپیکر این تلفن هوشمند صدای بهتری را به نسبت پرفورمنس سونی تولید می‌کند.

برنامه‌های پخش موسیقی در هر دو محصول شامل امکانات مناسب ایکولایزر و تنظیمات صدا هستند، اما طراحی اپلیکیشن سونی مدرن و زیباتر است.

در ایکس پرفورمنس سونی، علاوه بر گالری اختصاصی این شرکت با امکانات ویرایشی متعدد، اپلیکیشن Google Photos نیز قرار گرفته است تا کاربران بتوانند از قابلیت ذخیره سازی در فضای ابری و همگام سازی خودکار آن بهره ببرند. سامسونگ نیز گالری اختصاصی خود را در گلکسی اس 7 قرار داده است که سرعت بارگذاری آن به نسبت اپلیکیشن گوگل بسیار بالاست.

در زمینه پخش ویدیو هر دو محصول از پخش کنندگان قدرتمندی با پشتیبانی از فرمت‌های محبوب بهره می‌برند که قادر به پخش زیرنویس بوده و شامل امکانات ویرایش پایه هستند. البته تماشای ویدیو‌ها در صفحه آمولد بسیار لذت بخش است، چرا که رنگ مشکی بسیار عمیقی تولید می‌کند و کنتراست بالایی دارد.

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7؛ کیفیت تماس

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

حتی با سیگنال نسبتا پایین، کیفیت و وضوح صدای دریافتی و ارسالی ما در ایکس پرفورمنس سونی بسیار مناسب بود. البته بازهم باید به این موضوع اشاره کنیم که کمپانی‌ بزرگی همچون سونی مطمئنا هرگز در چنین بخش‌های حیاتی و مهم از محصولات خود بی‌گدار به آب نمی‌زند.

در پرچمدار کمپانی سامسونگ نیز شاهد عملکرد مناسبی در کیفیت برقراری تماس بودیم و علاوه بر وضوح صدای دریافتی در مناطقی با سیگنال ضعیف، میکروفون دستگاه در تولید و ارسال صدای مناسب برای دریافت کننده عملکرد خوبی داشت.

در گلکسی اس 7 سامسونگ، حالتی با نام “Extra Volume” در بخش تماس تعبیه شده است که مناسب با موقعیت‌های پر سر و صدا بوده و پس از فعال شدن، صدای تولیدی بلندگوی دستگاه بسیار بیشتر می‌شود. در مجموع، در مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با پرچمدار سامسونگ در بخش کیفیت تماس، هر دو محصول عملکرد قابل قبولی ارائه کردند.

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7؛ عمر باتری

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

یکی از ویژگی‌هایی که در تبلیغات اکسپریا ایکس پرفورمنس سونی توجه خاصی به آن شده، عمر باتری سری ایکس است. طبق ادعای سازندگان این محصول، به لطف مدیریت هوشمند شارژ و همچنین تکنولوژی شارژ انطباق‌ پذیر، با هر بار شارژ‌ ایکس پرفورمنس می‌توانید به مدت دو روز از آن استفاده کنید.

با این حال در تست‌های ما، باتری 2700 میلی‌آمپری این دستگاه توانست به رکورد متوسط 6 ساعت دست یابد که با استفاده معمولی برای یک روز شارژدهی مناسب است. گلکسی اس 7 سامسونگ نیز با باتری 3000 میلی‌آمپری خود نتوانست به رکوردی بیش از 6 ساعت و 37 دقیقه دست یابد. بنابراین این دو پرچمدار اندرویدی در زمینه شارژدهی عملکرد مناسبی نداشتند، به‌خصوص اگر بخواهیم آنها را با آیفون 6s اپل مقایسه کنیم؛ پرچمدار کنونی اهالی کوپرتینو با باتری به‌مراتب کوچک‌تر، رکورد حدودا 8 ساعتی را به خود اختصاص داده است و در استفاده عادی می‌تواند تا دو روز شارژ دهی داشته باشد.

بزرگ‌ترین نکته منفی در زمینه باتری ایکس پرفورمنس سونی، مربوط به مدت زمان شارژ دهی آن نیست؛ دفعات شارژ مجدد این محصول علی رغم به کارگیری تکنولوژی شارژ سریع بیشتر از حد معمول است. مدت زمان فول شارژ شدن این محصول به نسبت گلکسی اس 7 سامسونگ، حدود 50 درصد بیشتر است؛ پرچمدار کره‌ای در عرض 88 دقیقه شارژ می‌شود. علاوه بر این، تکنولوژی شارژ بی سیم در گلکسی اس 7 این محصول را در عرض دو ساعت شارژ‌ می‌کند.

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با گلکسی اس 7؛ جمع‌بندی

 

مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس

گلکسی اس 7 سامسونگ با طراحی خوش دست خود، دوربین برتر و سرعت شارژ‌ بیشتر، برنده این دوئل پرچمداران بود. مشخصات این دو محصول بر روی کاغذ بسیار نزدیک به هم هستند، اما هنگامی‌که به جزئیات و تست‌ها پرداختیم، پرچمدار سامسونگ عملکرد بهتری در کاربرد‌های روزانه کاربران داشت. علاوه بر این پرچمدار سونی قیمتی مشابه با گلکسی اس 7 سامسونگ دارد و با این حال خبری از سنسور اثرانگشت در نسخه آمریکایی آن نیست؛‌ پرچمداری بدون حسگر اثرانگشت!

بنابراین در مقایسه اکسپریا ایکس پرفورمنس با پرچمدار سونی، تلفن هوشمند سونی در رقابت با گلکسی اس 7 در بازار آمریکا حرفی برای گفتن ندارد و حتی در سایر بازار‌ها نیز پرچمدار سامسونگ را می‌توان گزینه‌ بهتری با محدوده قیمت مشابه در نظر گرفت. امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید. سوالات و نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

22 دیدگاه

  1. همینطوری اومده میگه اس سون بهتره وسلام عجب مقایسه ای از تعصب حرف نزن پرهام مارزلو

  2. سامسونگ از اس ۵ به بعد کلا عوض شد رقیب نداره

  3. فعلا s7 های ترکیده رو بزار از بازار جمع کنن.مقایسه پیش کش….

  4. بخش اول رو که خوندم کاملا متوجه شدم که با یه مقایسه کاملا یکطرفه روبه رو هستم و بی حدو مرز از سامسونگ طرفداری شده، نکته دوم هم اینکه گلکسی اس 7 تو بررسی های ویدیویی که وجود داره کاملا از اکسپریا ایکس که یه میانرده هست شکست میخوره، اونوقت عجیبه که چطور میتونه اکسپریا ایکس پرفورمنس رو که پرچمدار هست به این راحتی کنار بزنه!!!!!!

  5. کسایی که میگن نویسنده طرفداری سامسونگ و‌کرده
    من از این نویسنده میخوام که از سونی طرفداری کنه
    خب داداش من واقعیتو نوشته دیگه
    من نمیدونم چرا برند سامسونگ و با سونی مقایسه میکنید
    سونی دیگه تموم شد رفت
    الان گوشی فقط سامسونگ و اپل و الجی دارن رقابت حرفه ای میکنن
    البته هواوی ام بدک نی
    ولی سرور فقط سامسونگ

  6. اصلا مشخص نبود طرفدار هنگسونگی

  7. سلام دوست عزیز قراره برای برند سامسونگ تبلیغ کنی ُ اشکال نداره اما دیگه اینقدر تابلو و گل درشت؟؟؟
    آدم یاد تیزرهای ایرانی میفته.
    کمی ملایمتر و کمی با هوشمندی بیشتر ُ بگو سونی یک برند ورشکسته و عقب مانده است. و سامسونگ خداوندگار گوشی هوشمند.
    بگو
    ولی آرامتر و با سیاست بیشتر

  8. فقط و فقط طرف داری الکی از سامسونگ.
    نو آوری یعنی چی دقیقا میشه بگید سامسونگ چه نو آوری نسبت s6 یا s5 داشته؟ در صورتی که اول سونی بود که گوشی ضد آب ساخت. پر کیفیت ترین دوربین های تلفن های هوشمند مال سونی دوربین s7 ااندازه z3+ سونی هم نیست. جای حس گر اثر انگشت سامسونگ هم که تقلید از آیفون هست. و بازم اول سونی که فیلم برداری 4k به تلفن های همراه آورد. اول سونی بود که صفحه نمایش 4k به تلفن های هوشمند آورد. حالا سامسونگ چی…..

    • آره سونی خلاقیت به خرج میده فیلم برداری4k برا دوربین میزاره بعد اونوقت اگه بیشتر از شش هفت دیقه 4k فیلم برداری کنی بهخاطر داغشدن بزنه بیرون یا با دوریین 20 مگاپیکسلی اگه بزاری رو اتوماتیک بشه 8 مگاپیکسل تا قبل از s6 موبایلای سامسونگ جالب نبود ولی بعد اون بهترین موبایل اندرویدی چه بر اساس بررسی سایت ها چه براساس نظر سنجی سامسونگه

  9. سونی اولین برندیه که گوشی با رزولوشن 4kزده

  10. درسته اس 7 صفحه 2k داره اما من صفحه پرفورمنس رو ترجیح میدم.بخاطر رنگ های طبیعی(قسمت عمر باتری رنگ سفید)روشنایی بسیار خوب و مناسب

  11. سونی راهی جز اخراج و عوض کردن کل متخصص های بخش گوش هوشمندش با یک گروه دیگه نداره چند ساله هیچ نواوری و کیفیتی در ساخت گوشیهای سونی وجود نداره در واقع سونی از زمانی که از اریکسون جدا شد انگار از اون سال تا حالا درجا زده .اگر به طراحی و ساخت گوشیهای سونی اریکسون نگاهی بندازیم میبینیم هم طراحی و هم کیفیت اون گوشیها هم در گوشیهای جاوا و سیمبین و هم در بخش گوشیهای اندروید برای خودش عظمتی بود اما به محض جدا شدن اریکسن انگار طراحان سونی در یک قالب مکعب مستطیلی گیر کردن که تمام گوشیهای سونی از بالارده تا پایین رده رو بدون هیچ تغییر خاصی هر سال تکرار و تکرار میکنند به نظر من سونی باید طراح بخش گوشی اریکسون رو دوباره به سونی برگردونه یا فکری به حال طراحانش بکنه

  12. تست شما معتبر نیست در ضمن امتیاز بنچمارک xperia xp ۱۴۵ هزاره،
    تبلیغ برا سامسونگ

  13. خیلی افتضاح بود مقایستون
    فقط خواستید بگید سامسونگ بهتره
    متاسفم واقعا

  14. یعنی دیگه به این جمله معروف اعتقاد پیداکردم که میگن98درصد این ژاپنی ها خنگ هستن…یعنی چه اخه چندساله هیچ نوآوری ماندیدیم..الان مثلا اسم سریzرو عوض کردنxگذاشتن چه تغییراتی انجام شد..زیادطول نمیکشه که سونی کلا محوبشه

    • اوم آره دقیقا همینه که میگین نوآوری اس ۷ نسبت به اس ۶ یا اس ۵ چیه؟یا حتی نسبت به اس ۴؟اس ۵ سامسونگ ۲ گیگ رم داشت در صورتی که نوت ۳ که قدیمی تر بود ۳ گیگ رم داشت اونوقت شما میگین سامسونگ نوآوری داره دقیقا از نظر شما کمتر کردن رم نوآوریه؟یا استفاده از میکرو یو اس بی ۲ در نسل های بعدی در صورتی که توی نسل های قبلی میکرو یو اس بی ۳ استفاده شده بود؟اگر به جنس بدنه میگین نوآوری که سری ایکس هم جنس بدنه اش عوض شده در ضمن اگر سونی محو بشه که دیگه سامسونگ هیچی نیس الان ضد آب بودن اس ۷ و اس ۵ رو سامسونگ مدیون سونیه

      • فعلا شما که طرفدار سونی هستید چه خوشتون بیاد چه نیاد فروش s7 قوق العاده بالاست هر سایتی رو هم که نگاه کنید از s7 بسیار تعریف کرده و فقط مخصوص این سایت نیست در ضمن یادمون باشه سهام سونی یا سامسونگ مال هیچ کدوم ما نیست بیخودی طرفداری نکنیم

        • نوت هفت سه نیم میلیونه ایکس زد دو میلون. یکو نیم میلیون اختلاف ک در عوض ایکس زد همه چیش سر تره همههه چیش خب معلومه فروشنده از فروش سامسونگ سود بیشتری میبرع برا همین خودشونو پاره میکنن تا سامسونگ بفرشون از سونی ک پولی در نمیاد سونی فقط برا ادمای خاصه نه ادمایی ک میرن مغازه به طرف میگن چی خوبه اونم میگه سامسونگ بعد میان اینجا هیچی نمیدونن از سامسونگ خوب میگن بعد یچی جا انداختم بگم دو میلیون برا الانه ک تازه وارد بازار شده ک معمولا تازه واردا قیمت فضایی دارن گ این نداره سونی ها لایکو بترکونین

      • راستی من نفهمیدم اینکه میگید s5 دو گیگ رم داشت ولی note3 سه گیگ داشت چه ربطی به خلاقیت داره؟