گوشی

روشی غیر معمول برای خشک کردن گوشی هایی که آب در آنها نفوذ پیدا کرده است

احتمالا تاکنون تجربه به آب افتادن یکی از وسایل الکترونیکی خود را داشته‌اید. اگر این وسیله اکترونیکی گوشی هوشمند شما باشد اوضاع بسیار متفاوت خواهد بود و اغلب با گفتن کلمات نا به جایی همراه است! آب و به‌طورکلی مایعات یکی از علل خرابی و ازکارافتادگی وسایل الکترونیکی است چراکه به دلیل خاصیت رسانایی اغلب مایعات، در قطعات موجود در وسایل برقی و الکترونیکی به‌خصوص تلفن‌های همراه اتصالی به وجود آمده و سبب خرابی و یا نابودی کامل قطعه می‌شود.

یکی از بهترین روش‌هایی که اغلب کاربران و کارشناسان قطعات الکترونیکی هنگام ریختن مایعات بر روی آنها ارائه می‌دهند، قرار دادن وسیله مورد نظر درون کیسه برنج، گندم و یا هر ماده‌ای که قابلیت جذب رطوبت را داشته باشد. اخیرا کمپانی Gazelle علاوه بر راه‌های موجود، روشی جالب برای خشک کردن گوشی پیشنهاد داده است. در واقع مهم‌ترین وسیله مورد نیاز برای انجام روش پیشنهادی این کمپانی داشتن یک گربه خانگی است.

cat litter نام ماده‌ای است که برای فراهم نمودن بستر گربه‌های خانگی استفاده می‌شود. در واقع این ماده به دلیل نرم بودن و قابلیت جذب رطوبت سبب شده تا گربه‌ها به‌راحتی بتوانند در آن استراحت کنند. از این رو شرکت Gazelle از این ماده به‌عنوان عنصری ضد رطوبت استفاده کرده تا نم موجود در گوشی‌ها را از بین ببرد.

در حالت عادی گربه‌ها توانایی کمک به شما را نداشته و از طرفی اهمیتی برای وسایل الکترونیکی شما قائل نیستند اما می‌توان از محل استراحت آنها به‌عنوان مکانی برای قرار دادن گوشی و خشک کردن آنها استفاده نمود. چون بیشتر گربه‌ها در مکان‌هایی بسیار خشک و با رطوبت کم می‌خوابند می‌توان از محل استراحت آنها استفاده نمود و با قرار دادن گوشی خود در آنجا، رطوبت موجود در آن را خارج کرد.

کمپانی Gazelle با بهره‌گیری از متخصصین خود بر روی 9 گوشی هوشمند آزمایش‌هایی را انجام داد. آنها برای انجام این کار از موادی همچون برنج خشک، بلغور، آرد سمولینا، بستر گربه‌ها و ماده‌ای به نام ژل سیلیکا استفاده کردند که درنهایت مشخص شد قرار دادن گوشی در محل استراحت گربه‌ها یکی از موثرترین عوامل کاهش رطوبت موجود در گوشی است.

راه حل کلی Gazelle برای کاربرانی که با این مشکلات مواجه می‌شوند این‌چنین است که ابتدا گوشی را خاموش کرده و سپس اقدام به تکان دادن آن نمایید تا رطوبت موجود در گوشی از آن خارج گردد. سپس گوشی را برای مدت چند ساعت تحت مجاورت هوای آزاد قرار داده چراکه هوای آزاد یکی از رطوبت‌زداترین روش‌های موجود است.

پس از انجام مراحل بالا گوشی را در بستر گربه خانگی خود برای چند روز تا یک هفته قرار داده و امیدوار باشید که قطعات داخلی آن آسیبی ندیده باشند. اگر با گذشت 1 هفته تلفن همراه شما احیا نشد احتمالا مجبور باشید تا اقدام به تهیه یک گوشی نو کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. منظور همون خاک گربه ست دیگه؟
    گرچه، اگه همون خاک گربه معمولی هم باشه، تو ایران، تهیه کردن یه گوشی دیگه راحت تره تا تهیه خاک گربه.

    • معمولا چون همه از خاک گربه اطلاع ندارن و نمیدونن دقیقا چی هست قید شده cat litter یا همون ماده ای که ازش برای اماده کردن بستر گربه ها استفاده میشه!

      سپاس از همراهی…