پانامرا

تماشا کنید: پورشه پانامرا 2017 سریع‌ترین سدان تاریخ شد!

با اینکه تنها چند روز از روشن شدن چشممان به‌وسیله‌ی خودرو جدید پورشه می‌گذرد، آلمانی‌ها با سدان جدید خود خودنمایی می‌کنند. پانامرا جدید آمده تا بهترین سدان در این کره‌ی خاکی باشد. با گجت نیوز همراه شوید.

پورشه پانامرا توربو موفق شد رکورد سریع‌ترین سدان تاریخ را در پیست معروف نوربرگرینگ (جهنم سبز) با صرف زمان 7 دقیقه و 38 ثانیه بکشند. این رکورد، 14 ثانیه سریع‌تر از رکورد نسخه‌‌ی قبلی پانامرای توربو S در همین مسیر است. به گفته‌ی پورشه، رکورد پانامرا جدید فقط 1 ثانیه سریع‌تر از آلفارومئو جولیا کوادری فولیو (Quadrifoglio) است.

رکورد پانامرا جدید در وضعیتی به ثبت رسید که برای مسابقه و پیست و تنظیم نشده بود و همان لاستیک‌های معمولی مخصوص خیابان را به همراه داشت. پرچم‌دار سدان جدید پورشه، از پیشرانه‌ی 4.0 لیتری توربو شارژر دوقلو هشت سیلندر V شکل بهره می‌برد که توانایی تولید 550 اسب بخار قدرت و 769 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. طبق اظهارات برخی منقدین، رقیب اصلی این خودرو یعنی آلفارومئو جولیا، در هنگام رکوردگیری به لاستیک‌های مختص به مسابقه مجهز بوده با حذف برخی قطعات، وزن آن کاسته شده است؛ اما ویدئویی که از ثبت رکورد پورشه پانامرا منتشر شده، ثابت می‌کند هیچ‌یک از این اصلاحات در آن ایجاد نشده است.

پانامرا

پانامرای 2017 نه‌تنها پورشه را سرافکنده نکرده، بلکه ارزش اعتبار آن را افزایش داده و حتی لقب سریع‌ترین سدان تاریخ را برای این تولیدکننده به ارمغان آورده است. زمان شتاب گیری صفرتا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو با نصب پکیج اسپرت کرونو (Sport Chrono) تنها 3.4 ثانیه است.

بنا بر گزارش‌های موجود، پانامرای نسخه‌ی 2017 تا پایان سال جاری میلادی برای فروش در بازار آلمان حاضر خواهد شد و این بدین معنا است که مردم محلی نیز می‌توانند برای شکستن رکوردی که پورشه اعلام کرده اقدام کنند. قیمت پایه برای هر دستگاه پانامرا 4S، حدود 100 هزار دلار و برای مدل توربو 148 هزار دلار در نظر گرفته‌شده است.

در ادامه ویدئویی از رکوردشکنی جدیدترین سدان پورشه برایتان در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم از تماشای آن نهایت استفاده را ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام . لطفا رنگ قرمزش رو هم بزارید . ممنون