هک ایرانسل و افشای اطلاعات 20 میلیون مشترک بر روی تلگرام !

هک ایرانسل و افشای اطلاعات 20 میلیون مشترک بر روی تلگرام !

یک هکر با نفوذ به پایگاه اطلاعاتی ایرانسل ، اطلاعات 20 میلیون مشترک این اپراتور را توسط یک ربات تگرام فاش کرده است.با ارسال شماره ایرانسل به این ربات که توسط هکر طراحی شده ، اطلاعات خصوصی صاحب شماره از قبیل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شهر محل سکونت، آدرس منزل و کد پستی وی برای کاربر ارسال می شود.در ادامه با مشروح خبر هک ایرانسل گجت نیوز را همراهی کنید.

روزنامه اعتماد چاپ تهران در شماره امروز خود گزارش داده است که از دو روز پیش “یک ربات تلگرامی در صورت وارد کردن شماره‌های ایرانسل، اطلاعات خصوصی صاحب شماره از قبیل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شهر محل سکونت، آدرس منزل و کد پستی” را به صورت عمومی منتشر می‌کرد.

مقام های وزارت ارتباطات تایید کرده‌اند که سرقت اطلاعات مربوط به مشترکان ایرانسل مربوط به دو سال پیش بوده اما روزنامه اعتماد می‌گوید ایرانسل، سرقت این اطلاعات را دراین مدت پنهان نگه داشته بوده که به تعبیر این روزنامه “می‌تواند زمینه کلاهبرداری‌های متنوعی را فراهم کند.”

ورود پلیس فتا به ماجرای هک ایرانسل

سرهنگ حسین رمضانی، معاون حقوقی و بین الملل پلیس فتا (فضای تبادل اطلاعات) امروز ۱۲ تیرماه به خبرگزاری مهر گفته “اخیرا فردی با طراحی یک ربات در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایل اقدام به انتشار اطلاعات قدیمی مشترکان آن اپراتور [ایرانسل] کرده که بلافاصله بخش حقوقی اپراتور تلفن در محاکم قضایی از ایجاد کننده ربات و انتشار دهنده اطلاعات شکایت کرد”.

معاون حقوقی و بین الملل پلیس فتا تاکید کرد: در حال حاضر جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و به لحاظ فنی و تخصصی، این اپراتور امنیت مناسبی را برای حفظ و رعایت حریم خصوصی کاربران خود پیش بینی کرده است.

وی در پایان گفت:حفظ و صیانت حریم خصوصی افراد در فضای سایبر از اهداف و وظایف اصلی پلیس فتا است و این پلیس با کسانی که بخواهند حریم خصوصی افراد را نقض کنند، طبق قانون بدون هیچ گونه تعارف و معطلی برخورد می کند.

سکوت اپراتور درمورد افشای اطلاعات مشترکان

با وجودی که افشای اطلاعات هویتی این مشترکان موبایل که گفته می شود حدود ۲۰ میلیون شماره را دربرمی گیرد، حریم خصوصی آنها را به خطر انداخته اما تاکنون اپراتور ، پاسخی رسمی در این زمینه اعلام نکرده و پاسخگوی رسانه ها نیست.

مدیر روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد : ایرانسل هنوز برای پاسخگویی به خبر لو رفتن اطلاعات خصوصی مشترکان خود به نتیجه ای نرسیده است.

وی در گفت وگویی با برنامه صبحگاهی شبکه 3 سیما افزود: فرماندهی ناجا اعلام کردند که فعلا هیچ مصاحبه ای انجام نشود.

پیش از این و حدود ۳ سال پیش نیز گفته شده بود که اطلاعات مشترکان این اپراتور لو رفته است.

نظر شما در مورد هک ایرانسل و افشای اطلاعات خصوصی مشترکین این اپراتور چیست ؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

23 دیدگاه

  1. من این فایل بیست میلیون شماره رو دارم هرکسی خواست با قیمت مناسب میفروشم

  2. خودم اگه پول دار شدم یه اپراتور می زنم اینترنت رایگان و تماس رایگان و پیامک رایگان یه روز در میون بهتون می دم عشقو حال کنید البته اون روزایی که رایگان نیس دمار از روزگارتون در می یارم:)

  3. دوباره از ایرانسل باگی پیدا کردن که میشه وارد اکانت مردم شد
    در کانال https://t.me/CyberSoldiersST فیلم اثبات هست.
    #ایرانسل_اپراتور_پسگام

  4. خاک تو سر ایرانسل بشه با اون اپراش یعنی تونستن هکش کنن خاک تو سرشان چرا جواب گو نیستن مرد شور ایرانسل

  5. ایرانسل چی چی یه؟
    ها همو که منو نابود کرد بابا این یکی جک نبوادا
    0937… حالا هرچی دیگه هک شده

  6. من ایرانسل دارم من از ایرانسل میخوام به مشترکینش احترام بگذاره الان اطلاعت من پخش شده یه عذر خوای و یک شارژی و… نکردن

  7. خب اگه سرعت اینترنت ایرانسل بالا باشه عوضش هزینه ش هم بالاس نمیصرفه والا.اصلا ایرانسل کارش درست نیس از همون اولش.حالا این بدبختو که گرفتن پدرشو هم درمیارن دیگه به پای بی عرضگی خودشون نمیذارن ک

  8. بابایارو هک کرده تمامدپلیس فتاه بجای اینکه شرورو تحویل مردم بده بره هکر بگیره. اگه بتونه بگیره. خیلی از هکرها این روزها مخفیانع کار میکنن و کسی هم نمیتونه رد پایی ازشون پیدا کنه. مثل همون خانوم دهاتیه که تو تلگرام پیج داره گفته من هکرم هکر میزنم خخخخخ

  9. اما نکته مهم قبل از این اتفاق بوده که شرکت ایرانسل اطلاعات 20 میایون کاربرشو به یک نهاد اطلاعاتی فروخته و خیانت اصلی اونجا اتفاق افتاده

  10. بابااگه زنگ بزنی ازاپراتورایرانسل بخای فقط هزینه همراه دایمی مادریاپدربیسوادتوبخای نمیدن
    اماتوهرجاکه زندگی کنی از مغازه های اون محل برات تبلیغات میاد
    پس چه فرقب داره چه حک بشه چه خودش بده اطلاعات مردممو

  11. خنده داره این بانک اطلاعاتی از چند سال قبل تو لاین پخش میشده الان فهمیدن؟
    من خودم این بانک که تو یک فایل اکسل هستو دارم البته قدیمیه و زیاد کاربرد نداره

  12. تلگرامم فقط شده ربات بازی، هر روز یک نفر با یک روش جدید هک میشه!!!! یعنی چی اخهههه!!!!! خوب شد زودتر بیخیال تلگرام شدم و Wispi رو نصب کردم! خیالم راحته که امنیت داره بابا خل شدم از دست این هکراا…

  13. واقعا از ایرانسل بعید بود.که با این همه طرفدار ،سرعت اینترنت بالا،سطح امنیتیش پایین باشه. با این کارش ذیگه کسی سمت ایرانسل نمیره.

  14. واقعا ایرانسل دیگه شورش رو در اورده با این امنیت ظعیفش.

  15. وقتی سطح امنیتی پایین باشه ، باید هم انتظار اتفاق افتادن چنین چیز هایی رو داشت . واقعا جای تاسف داره …
    من که شخصا از ایرانسل استفاده نمیکنم . در حال حاضر برای نسل 4G رایتل پایدار ترین هست . برای گوشی های معمولی هم که 2G هستن ، دائمی همراه اول و نهایتا تالیا پیشنهاد میشه ( قصد تبلیغ نداشتما ، فقط میخوام ملت در آرامش خاطر به تبادل اطلاعات مشغول بشن و زندگی روزمره شاد و خوبی داشته باشن )