باتری گلکسی نوت ۷ قادر است تا ۲۰ ساعت پخش مداوم ویدیو را پشتیبانی کند

باتری گلکسی نوت ۷ قادر است تا ۲۰ ساعت پخش مداوم ویدیو را پشتیبانی کند

نام گلکسی نوت ۷ برای پرچمدار بعدی سری نوت دیگر به نظر می‌رسد که به یک نام تایید شده توسط همه‌ی کاربران و کارشناسان تبدیل شده است و دیگر قرار نیست که مدل بعدی را گلکسی نوت ۶ بنامیم. به‌تازگی نیز گزارشی منتشر شده است که درباره‌ی باتری گلکسی نوت ۷ توضیحات بیشتری ارائه می‌دهد.

پیش از این در مطلبی که به نقل از یک منبع خبری چینی آگاه درباره‌ی سری نوت سامسونگ، مشخصات کامل نوت ۷ را بررسی کردیم و برایتان در گجت نیوز نوشتیم که باتری گلکسی نوت ۷ دارای ظرفیت شارژدهی بسیار بالایی معادل ۴ هزار میلی‌آمپر ساعت خواهد بود و این باتری می‌تواند استفاده‌های بسیار طولانی مدت کاربران را هم پشتیبانی کند.

اما به‌تازگی گزارش جدیدی منتشر شده است که حاوی دو موضوع مهم است: اولین موضوع این است که ظرفیت باتری گلکسی نوت ۷، آن مقدار اعلام شده توسط منبع خبری چینی نخواهد بود و سامسونگ از یک باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در تولید این محصول استفاده خواهد کرد تا ظرفیت عددی آن دقیقا مشابه گلکسی اس ۷ اج باشد. نکته‌ی دوم این است که علیرغم اینکه ظرفیت باتری کاهش خواهد یافت، اما سامسونگ با بهینه‌سازی‌های مختلف و ایجاد تغییراتی قصد دارد که امکان استفاده‌ی طولانی‌تری را به کاربران خود اعطا کند و آنها یک مدل بسیار بهینه از نظر مصرف شارژ باتری خریداری خواهند کرد.

الدار مورتازین (Eldar Murtazin) که پیش از این هم بسیاری از پیش‌بینی‌ها و افشاسازی‌های او درباره‌ی محصولات مختلف پیش از عرضه‌ی آنها درست از آب درآمده بود، این گزارش جدید را منتشر کرده و در این گزارش مدعی شده که باتری گلکسی نوت ۷ می‌تواند تا ۲۰ ساعت پخش مداوم ویدیویی در بالاترین سطح روشنایی صفحه را پشتیانی کند و این کار تنها با یک بار شارژ کامل این باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی امکان‌پذیر خواهد بود!

نکته‌ی قابل ذکر این است که نسل قبلی فبلت‌های سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۵ دارای یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بود و در آزمایش‌هایی که بر روی نوت ۵ انجام شده بود، این باتری با یک بار شارژ کامل تنها توانسته بود که به مدت ۱۳ ساعت و ۵۱ دقیقه ویدیو را پخش کند و سپس خاموش شود. بنابراین حداقل بر روی کاغذ به نظر نمی‌رسد که باتری گلکسی نوت ۷ در حالی که ظرفیت آن نسبت به باتری گلکسی نوت ۵ به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است، بتواند چنین عملکردی داشته باشد و این مقدار پخش ویدیو را حدود بیش از ۶ ساعت افزایش دهید.

مصرف باتری گلکسی نوت ۷ بسیار بهینه‌ خواهد بود

باتری گلکسی نوت ۷ قادر است تا ۲۰ ساعت پخش مداوم ویدیو را پشتیبانی کند

البته فرضیه‌ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که سامسونگ قصد دارد یکی از بالاترین سطوح بهینه‌سازی را در تولید قطعات سخت افزاری مختلف نسل جدید سری فبلت‌های نوت خود به کار بگیرد و این کار را با تولید پنل‌های نمایشگر کم‌مصرف، پردازنده‌ی مرکزی بسیار بهینه شده و البته رابط کاربری جدید خود انجام خواهد داد؛ این بهینه‌سازی به‌خصوص در بحث نرم افزار و رابط کاربری بسیار جای کار دارد و سامسونگ می‌تواند با بهینه‌سازی این قسمت و کاهش منابع اشغال شده از حافظه و پردازنده توسط عوامل مختلف، کاری کند که ظرفیت باتری به بهترین شکل ممکن در خدمت کاربر قرار بگیرد.

گفتنی است که به احتمال زیاد کنفرانس رسمی بعدی سامسونگ در سال جاری، در تاریخ دوم ماه اوت (دوازدهم ماه مرداد) برگزار خواهد شد و سامسونگ احتمالا علاوه بر معرفی اسمارت فون‌های میان‌رده‌ی جدید و محصولات پوشیدنی خود از جمله نسل جدید ساعت هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی‌اش، از فبلت گلکسی نوت ۷ نیز رونمایی خواهد کرد و کاربران علاقه‌مند به فبلت‌های قدرتمند این برند کره‌ای یک سال بعد از گلکسی نوت ۵ می‌توانند به سراغ این مدل جدید بروند و از قابلیت‌های برتر آن استفاده کنند.

فبلت گلکسی نوت ۷ قرار است از اسکنر عنبیه‌ی چشم، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین ، باتری ۳۶۰۰ یا ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی و دوربین ۱۲ مگاپیسکلی برخوردار باشد و به همراه آن یک مدل جدید از قلم‌های استایلوس سامسونگ عرضه خواهد شد. همچنین احتمال دارد که برای اولین بار در چند نسل اخیر، اندازه‌ی نمایشگر نوت ۷ به ۵.۸ اینچ افزایش یابد تا نسبت به سه مدل قبلی این سری، به میزان ۰.۱ اینچ افزایش را شاهد باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام، به نظر من مدت زمان پخش ویدئو در این مدل بین 17 تا 19 ساعت به صورت مداوم خواهد بود یا اگر پیش بینی دقیقتری داشته باشم حوالی 17.5 تا 18 ساعت.
    البته در صورتی که پیش بینی باطری 3600 آمپر ساعت درست باشه.