تماشا کنید: رابط کاربری Grace در گلکسی نوت ۷ آمده که تاچ ویز را متحول کند

تماشا کنید: رابط کاربری Grace در گلکسی نوت ۷ آمده که تاچ ویز را متحول کند

اگر از طرفداران و کاربران دیوایس‌های اندرویدی سامسونگ باشید، احتمالا شنیده‌اید که این کمپانی کره‌ای در حال کار بر روی رابط کاربری جدیدی است که قرار است جایگزین تاچ ویز شود. این به‌روزرسانی جدید، رابط کاربری Grace نام خواهد داشت که تغییرات بسیار جذابی نسبت به نسخه‌های قبلی تاچ ویز خواهد داشت.

البته به این شکل نیست که شما با مشاهده‌ی رابط کاربری Grace دیگر نتوانید رابط کاربری قبلی را به یاد بیاورید و به طور کامل وارد یک دنیای جدید شوید، اما تغییرات ریز و درشتی که سامسونگ برای توسعه‌ و طراحی این نسخه‌ی جدید در نظر گرفته است، کاری می‌کند که لذت بسیار بیشتری از دیوایس‌های سامسونگ خود ببرید.

در حال حاضر گفته می‌شود که رابط کاربری Grace تنها برای گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note 7) که قرار است اوایل همین فصل تابستان جاری عرضه شود، معرفی شده و برای کاربران این دیوایس قابل استفاده باشد. در طراحی این محیط جدید، توسعه دهندگان سامسونگ تلاش کرده اند که علاوه بر همان محیط آشنای تاچ ویز که کاربران زیادی به آن عادت کرده‌اند، المان‌های جدید و کاربردی بیشتری را هم به محیط آن اضافه کنند که گستره‌ی بیشتری از نیازهای جدید کاربران را پوشش دهد.

در رابط کاربری Grace تقریبا طراحی همه چیز دچار تغییر شده است و صفحات مربوط به تنظیمات، نحوه‌ی نمایش و ناپدید شدن نوتیفیکیشن‌ها، منوی‌های پاپ آپ و کادر‌بندی‌های صفحه همگی تغییرات ریز و درشتی را دریافت کرده‌اند. نکته‌ای که در تمام این تغییرات مشترک است، رعایت سادگی و یک ترکیب مدرن و تخت برای زبان طراحی تمام قسمت‌های رابط کاربری جدید است و سامسونگ تلاش کرده تا ظاهر رابط کاربری اختصاصی خود را از هر زمان دیگری به استانداردهای روز طراحی در جهان و البته المان‌های مد نظر گوگل در سبک جدید طراحی نزدیک کند.

در ویدیویی که در این مطلب در گجت نیوز برایتان آماده کرده‌ایم، شما عزیزان می‌توانید تغییراتی که در رابط کاربری Grace برای هر قسمت به وجود آمده است را مشاهده کنید و ببینید که هر کدام از قسمت‌های نرم افزارهای تنظیمات، دوربین، بخش نوتیفیکیشن‌ها، هوم اسکرین و دیگر صفحات به چه شکلی در آمده اند. اگر شما هم مشتاق هستید که با این محیط جدید آشنا شوید، پس بهتر است که توضیحات را تمام کنیم و با هم به تماشای این ویدیوی جذاب پانزده دقیفه‌ای بپردازیم:


گالری تصاویر رابط کاربری Grace

علاوه بر ویدیوی بالا، مجموعه تصاویری نیز از رابط کاربری جدید سامسونگ توسط وبلاگ ایتالیایی hdblog منتشر شده است که به صورت کامل و مفصل، تمام بخش‌های این رابط کاربری را مورد بررسی قرار داده و تغییرات آن را مشخص کرده‌اند. به تمام کاربران سامسونگ پیشنهاد می‌کنیم که بعد از مشاهده ی ویدیوی بالا، مجموعه تصاویر رابط کاربری Grace را در گالری زیر نیز مشاهده کنند تا بیش از قبل با محیطی که احتمالا تا چند ماه آینده بر روی دیوایس‌هایشان خواهند دید، آشنا شوند.

در ضمن یکی از نکاتی که لازم است در این تصاویر به آن توجه کنید و احتمالا به دلیل زبان ایتالیایی به کار رفته در تصاویر برایتان قابل لمس نباشد، قابلیت سفارشی‌سازی بالای این رابط کاربری Grace است. در واقع سامسونگ هیچ‌گاه با تغییرات رابط کاربری توسط کاربران و سفارشی‌سازی آن مخالفتی نداشته است، اما به نظر می‌رسد که در این نسخه‌ی جدید، کمپانی کره‌ای به کاربران اجازه خواهد داد که این کار را در سطح فراتری از نسخه‌های قبلی انجام دهند و حتی بتوانند از یک فروشگاه اختصاصی، تم‌های مخصوص رابط کاربری Grace و پکیج‌های شامل آیکون‌های جذاب و متفاوت را دانلود کنند و با نصب آنها بر روی دیوایس خود، تنوع بسیار قابل توجهی در ظاهر آن ایجاد کنند:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. دقیقا به همین خاطر که به عکس همه، من از تاچ.ویز خوشم میاد.
    امکانات بیشمارش و در راسش، قابلیت شخصی سازی زیاد که بهت میده.
    اگه همه اینا از قبل بیشتر و شدیدتر شده، من که خوشم میاد.
    قبلنم گفتم، تاچ.ویز فقط سادگی و زیبایی المانها و ایکون ها و ظاهر کلی رابط کاربری سونی رو کم داره که کامل و بی نقص بشه.
    باید بیاد تستش کرد تا دید چی از آب در اومده.

  2. درسته پرامکاناته و زیبایی داره اما پر از مشکله و واسه یه کاربر حرفه ای اصلا بدرد نمیخوره ، واسه کاربرای عادی هم بنظرمن بدرد نمیخوره چون بیشتر امکاناتش تبلیغاتیه و کاربردی نیست مثل همین نوار نمایشگرآی ادج !!!

  3. رابط کاربریش پر از باگ ، لگ و هنگ بود با این وضعیتی که رابط کاربریشو دوباره دستکاری کرد بدتر هم میشه !!!

    • تو اصلا گرفتی دستت که اینجوری میگی .یه زمانی اون جوری بود شنیدی تا الان مثل این ادمایه عقب مونده فک میکنی همش همین جوریه .حالا که فعلا این بهتر از هر اشغال دیگه هس. تا جون ادمایی مثل شماها حسود دربیاد .برو دس خدایه مهربووووووووووووووووون ارکان عقب مونده تو همون 10سال پیش موندی