برخورداری از GPS مستقل یکی از قابلیت‌های اپل واچ ۲ خواهد بود

برخورداری از GPS مستقل یکی از قابلیت‌های اپل واچ ۲ خواهد بود

این روزها اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و تحلیل‌گران مطرح بازار گجت‌های الکترونیکی باور دارند که اپل در سال جاری قصد دارد که از اپل واچ ۲ (Apple Watch 2) رونمایی کند تا بعد از گذشت حدود بیش از یک سال از نسل اول، عضوی جدید با قابلیت‌های بیشتری به خانواده‌ی ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شود.

هرچند که خیلی از علاقه‌مندان به ساعت هوشمند اپل و به‌خصوص آنهایی که منتظر معرفی نسل دوم هستند تا به سراغ خرید این محصول بروند، طراحی زیباتر و به‌نوعی مدرن‌تر را به‌عنوان قابل انتظار‌ترین و مهم‌ترین ویژگی اپل واچ ۲ معرفی کرده‌اند، اما طبق گزارش‌هایی که در چند هفته‌ی اخیر منتشر شده است، گویا اپل قصد دارد در زمینه‌ی دیگری سرمایه‌گذاری کند.

در واقع اپل به احتمال بسیار بالا اپل واچ ۲ را با یک بدنه‌ی باریک‌تر و حاشیه‌های نمایشگر کم‌تر عرضه خواهد کرد، اما این تغییرات در ظاهر بدنه به‌قدری نخواهند بود که شما تفاوت نسل دوم را با نسل اول از راه دور تشخیص دهید و به‌قول‌معروف، از دیدن آن شگفت‌زده شوید و بلافاصله بخواهید که آن را بخرید. در عوض اپل قصد دارد که در این نسل بر روی قابلیت‌های سخت افزاری و امکانات کاربردی این گجت پوشیدنی خود تمرکز کند تا کاربرانی که از امکانات آن مطلع می‌شوند، کاملا برای خرید آن ترغیب شوند.

برخورداری از GPS مستقل یکی از قابلیت‌های اپل واچ ۲ خواهد بود

در گزارشی که دقایقی پیش در وبسایت معتبر 9to5mac و به نقل از خبرگزاری ژاپنی Macotakara منتشر شده است، آمده که کمپانی اپل قصد دارد قابلیت GPS را به‌عنوان یکی از برگ‌های برنده در اپل واچ ۲ معرفی کند. در واقع با اضافه شدن این قابلیت، کاربرانی که نسل دوم ساعت هوشمند اپل را خریداری می‌کنند، قادر خواهند بود که به‌صورت مستقل و بدون نیاز به آیفون، مسیریابی کنند و از تمام قابلیت‌های نقشه‌خوانی و نرم افزارهای متکی بر GPS بهره ببرند.

این اقدام که به نظر می‌رسد در ادامه‌ی سیاست اپل برای استقلال اپل واچ و جدا شدن کاربردهای آن از آیفون انجام می‌گیرد، برای کاربرانی که به‌خصوص از اپل واچ خود برای مصارف سلامتی، تناسب اندام و دنبال کردن حرکات ورزشی بهره می‌برند، بسیار جالب توجه خواهد بود. بنابراین علاوه بر اینکه کاربران می‌توانند میزان فعالیت‌های ورزشی نظیر دویدن و دوچرخه‌سواری خود را بر روی ساعت هوشمند خود مشاهده کنند، اپل واچ ۲ به آنها اجازه می‌دهد که مسیر طی شده‌ی خود را نیز بر روی نقشه و به‌صورت دقیق مشاهده کنند تا بتوانند برنامه‌ریزی بهتری برای روزهای آینده و درک دقیق‌تری از میزان فعالیت‌های ورزشی خود داشته باشند.

اپل واچ ۲ در زمان شنا کردن هم با شما خواهد بود

برخورداری از GPS مستقل یکی از قابلیت‌های اپل واچ ۲ خواهد بود

همچنین یکی از دیگر از قابلیت‌هایی که با اضافه شدن به اپل واچ ۲ قرار است که علاقه‌مندان به‌ تناسب اندام را بیشتر برای خرید آن ترغیب کند، قابلیت دنبال کردن مسیر شنا کردن، میزان فعالیت‌های ورزشی در آب و ثبت آنها بر روی نقشه و نمودار است. در واقع اکثر گجت‌های تناسب اندام بازار در حال حاضر تنها می‌توانند فعالیت‌های ورزشی معمول نظیر دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و کوه‌نوردی را زیر نظر بگیرند و آنها را آنالیز کنند، بنابراین نسل جدید اپل واچ با مجهز شدن به این قابلیت می‌تواند تعداد زیادی از رقبای خود را در این زمینه پشت سر بگذارد و عاشقان تناسب اندام را یک گام دیگر به خود نزدیک‌تر کند.

البته همان‌طور که قاعدتا باید بدانید، هیچ یک از مقامات اپل و منابع خبری نزدیک به کمپانی کوپرتینویی درباره‌ی اپل واچ ۲ و قابلیت‌های احتمالی آن هیچ اظهار نظری نکرده‌اند و این شرایط احتمالا تا روز برگزاری کنفرانس هم به همین شکل باقی خواهد ماند، اما فراموش نکنید که نسل اول اپل واچ نیز چنین شرایطی را تجربه کرد و به همین دلیل امید بسیاری داریم که اپل در کنفرانس معرفی آیفون ۷ که تا سه ماه دیگر و در ماه سپتامبر (اواخر شهریور ماه) برگزار می‌شود، زمانی از مراسم را هم به معرفی و رونمایی از یک ساعت هوشمند زیباتر و کاربردی‌تر اختصاص دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*