دولت کشور کره‌ی جنوبی در حال انجام تحقیقات بر روی معاملات اپل است

دولت کره‌ی جنوبی در حال انجام تحقیقات بر روی معاملات اپل است

به نظر می‌رسد که جنگ دو غول تکنولوژی جهان یعنی اپل و سامسونگ در ابعاد بزرگ‌تری و این بار در سطح دولت‌های دو کشور کره‌ی جنوبی و ایالات متحده‌ی آمریکا در حال پیگیری شدن است و مقامات دولتی هرکدام از این دو کشور تلاش دارند که کمپانی خارجی را در مرزهای خود با محدودیت مواجه کنند.

چالش جدید اپل در مرزهای کشور کره‌ی جنوبی آغاز شده است

به‌تازگی نیز گزارشی از خبرگزاری رویترز منتشر شده که نشان می‌دهد مقامات دولتی کشور کره‌ی جنوبی در حال انجام تحقیقات و بازرسی‌های مختلف قانونی بر روی معاملات تجاری اپل در این کشور هستند. البته به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم ماهیت این بازرسی‌های قانونی را زیر سوال ببریم و آنها را به رقابت‌های سیاسی و وطن‌پرستا‌نه‌ ربط دهیم، اما مطمئنا انجام این تحقیقات و حساسیت دولت کره‌ی جنوبی بر روی اقدامات اپل در خاک این کشور، به محدودیت‌های اخیر سامسونگ در مرزهای ایالات متحده‌ی آمریکا و سخت‌گیری‌هایی که بر روی فروش محصولات این برند کره‌ای در آنجا می‌شود، چندان هم بی‌ربط نیستند.

گفته می‌شود که کمیسیون معاملات تجاری منصفانه (FTC) در کشور کره‌ی جنوبی، نهادی است که این تحقیقات را بر روی مناسبات اقتصادی اپل در این کشور انجام می‌دهد و در حال حاضر هم مسئولان این کمیسیون بدون اینکه جزییاتی از این تحقیقات و یا زمینه‌ای که اپل در آنها متهم شده است را بیان کنند، تحقیقات خود را با جدیت و به‌صورت محرمانه انجام می‌دهند.

جالب است بدانید که در جلسه‌ی مجلس این کشور که صبح امروز برگزار شده است، نمایندگان مجلس کره‌ی جنوبی از جئونگ جائه چان (Jeong Jae-chan) که مدیریت کمیسیون FTC را برعهده‌ دارد، درباره‌ی محتوای این تحقیقات و بررسی‌ها سوال پرسیده بودند اما او حتی به نمایندگان مجلس نیز پاسخی نداده است و تا زمانی که همه‌چیز قطعی نشود، جزییات دیگری را دراین‌باره اعلام نخواهد کرد.

دولت کشور کره‌ی جنوبی در حال انجام تحقیقات بر روی معاملات اپل است

از گوشه و کنار منابع خبری داخل این کشور شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه موردی که اپل در آن متهم شده و یا بهتر است بگوییم که در آن زمینه به اپل مشکوک شده‌اند، مناسبات مالی این کمپانی کوپرتینویی با اپراتورهای مخابراتی کره‌ی جنوبی و قیمتی است که هنگام فروش آیفون به این اپراتورها توسط اپل دریافت می‌شود؛ هرچند که هیچ نامی از این اپراتورها به‌صورت رسمی و یا تایید‌شده آورده نشده است، اما به احتمال زیاد سه اپراتور بزرگ و اصلی این کشور یعنی KT ،LG U+ و SK Telecom در این موضوع دخیل خواهند بود.

گفتنی است که خبرگزاری رویترز این موضوع را از مدیران اپل جویا شده است و تا لحظه‌ی نوشته شدن این مطلب، هنوز اظهار نظر و یا پاسخی از سوی مقامات این کمپانی ارائه نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*