خودرو الکتریکی مازراتی آلفیری

خودرو الکتریکی مازراتی آلفیری ؛ رویایی که به واقعیت تبدیل خواهد شد

از صحبت‌های مدیرعامل کمپانی فیات کرایسلر، شرکت مادر مازراتی می‌توان حدس زد که خودرو الکتریکی مازراتی موسوم به «مازراتی آلفیری» (Maserati Alfieri) به‌زودی تولید خواهد شد و شما می‌توانید آن را طی 5 سال آینده در خیابان‌ها ببینید. این خودرو الکتریکی کاملاً لوکس بوده و از هر جهت می‌تواند بر خودرو‌های الکتریکی تسلا پیروز باشد.

مازراتی نامی آشنا برای تمامی عاشقان دنیای بی‌انتهای اتومبیل‌ها است. این کمپانی معمولاً در ساخت خودروهایی با کارایی بسیار بالا شهرت خاصی دارد اما باید بدانید که این خودروها معمولاً برای نمایش قدرت خود، به سوخت بسیار بیشتری نسبت به خودروهای دیگر نیازمند هستند. حال به نظر می‌رسد که این خودروساز ایتالیایی قصد دارد تا گزینه‌های پاک‌تر و ارزان‌تری از بنزین را برای مصرف خودروهای خود برگزیند. شرکت مادر این کمپانی، فیات کرایسلر اعلام کرده که دیگر بازار شایسته آن است تا میزبان خودرو الکتریکی مازراتی (Maserati Alfieri) باشد. محصولی که نخستین خودرو الکتریکی لوکس ایتالیایی‌ها لقب خواهد گرفت.

«سرجیو ماچیونه» مدیرعامل کمپانی فیات کرایسلر در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ گفته است که یک نسخه مفهومی الکتریکی از خودرو مازراتی آلفیری می‌تواند ساخته شود. همان‌طور که می‌دانید اتومبیل مازراتی آلفیری یکی از 5 برادر مازراتی است که این کمپانی ایتالیایی آن را تولید کرده است. طرح مفهومی این خودرو لوکس برای نخستین بار در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال 2014 میلادی رونمایی شد و برای تولید در ماه مه همان سال، برنامه‌های 5 ساله به تصویب رسید.

خودرو الکتریکی مازراتی آلفیری

خودرو الکتریکی مازراتی آلفیری حداقل تا سال 2019 عرضه نخواهد شد

حتی گفته می‌شود تولید نسخه بنزینی خودرو مازراتی آلفیری نیز در آینده‌ای نزدیک کلید خواهد خورد. علاوه بر آن اگر کمپانی مازراتی تصمیم خود را به جهت ساخت یک نسخه تمام الکتریکی از این خودرو نهایی کند این خط تولید تا قبل از سال 2019 عملاً راه اندازی نخواهد شد. بنابراین می‌توانیم تا سال 2020 انتظار تماشای این خودروی زیبا را در جاده‌ها بکشیم.

ماچیونه همچنین در مصاحبه خود تأکید کرده است به خاطر آنکه مازراتی قصد تولید یک خودرو الکتریکی را دارد، شما نباید به این فکر بیافتید که این خودروساز لوکس ایتالیایی دیگر تنها به فکر تولید محصولاتی الکتریکی باشد. در واقع خودرو الکتریکی مازراتی آلفیری به‌عنوان یک تست بزرگ برای این کمپانی شناخته می‌شود که در صورت موفقیت، به یک میراث بسیار ارزشمند برای کل ایتالیا تبدیل خواهد شد.

با این وجود به نظر می‌رسد که تسلا نیز به رهبری ایلان ماسک خیلی سریع تولید خودروهای بالارده لوکس الکتریکی را آغاز می‌کند و به‌عنوان رقیبی قدرتمند در برابر مازراتی قد علم خواهد کرد.

گالری تصاویر خودرو الکتریکی مازراتی آلفیری

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*