مرورگر گوگل کروم سازگار با ويندوز 8 در راه است

 

طرفداران مرورگر اينترنتي گوگل کروم و خواهرزاده بازمتن آن کروميوم (Chromium) به زودي قادر به دريافت نمونه بهينه‌سازي شده اين مرورگر براي نسخه آزمايشي ويندوز 8 خواهند بود. بنا به اطلاعات بدست آمده اين نسخه از کروم که قرار بود در ماه مارس عرضه شود، تقريباً به طور کامل آماده شده و به زودي منتشر مي‌شود.

اين نسخه از مرورگر کروم به نحوي کدنويسي و طراحي شده که نه تنها در محيط روميزي قادر به اجرا است، بلکه مي‌توان از آن در محيط مترو در ويندوز 8 سي و دو بيتي به خوبي بهره برد. بنا به نظر کارشناسان، اين برنامه مي‌تواند تقريباً در کليه رايانه‌هاي روميزي به خوبي کار کند، اما هنوز کاربراني که از Windows RT برروي پردازنده‌هاي ARM استفاده مي‌کنند، نمي‌توانند اين نسخه را اجرا نمايند. اين دست از کاربران همچنان بايد به مرورگر اختصاصي اينترنت اکسپلورر بسنده نمايند.

تصوير بالا که از محيط اين مرورگر تهيه شده نشان مي‌دهد از نظر ظاهري، اين برنامه شباهت زيادي به گوگل کروم‌هاي معمول دارد. اما در حقيقت از قابليت‌هاي اختصاصي ويندوز 8 يعني نمايش Snap و Charms به خوبي بهره‌برداري کرده است. از آنجا که ممکن است اين مرورگر در زمان انتشار مشکلاتي  داشته باشد، تيم کروميوم از کاربران خواسته‌اند تا کليه خطاهاي برنامه را سريعاً گزارش کرده تا نسبت به رفع آن‌ها اقدام لازم صورت گيرد.

اگر مايل به آزمايش اين نرم افزار کاربردي هستيد، هيچ نگران نباشيد چرا که بزودي در صفحه اينترنتي تيم توسعه کروميوم آن را مي‌توانيد دريافت نموده و حتي کروم را به عنوان مرورگر پيشفرض سيستم عامل خود تعيين نماييد.

گفتني است علي رغم اينکه اين نسخه از گوگل کروم را نمي‌توان بر روي ويندوز RT نصب نمود، اما از نظر تئوري مشکلي براي سازگاري اين نرم‌افزار براي ابزارهاي مبتني بر پردازنده ARM وجود ندارد به همين دليل احتمالا به زودي نسخه سازگار با تبلت‌هاي ويندوز 8 نيز منتشر خواهد شد.

از آنجا که رابط گرافيکي مترو هنوز در ابتداي راه قرار دارد، آماده سازي و انتشار برنامه‌هايي که با آن سازگاري دارند مي‌تواند در معرفي و توسعه هر چه بيشتر اين رابط کاربري نقش موثري را ايفا نمايد.

از سوي ديگر با توجه به اينکه APIهاي مورد نياز اين سيستم در حال حاضر به طور اختصاصي تنها در اختيار معدود شرکت‌هايي قراردارد – بالاخص تيم توسعه اينترنت اکسپلورر – توسعه دهندگاني چون موزيلا فايرفاکس از اين روند ابراز ناخشنودي و ناخرسندي کرده‌اند.


منبع : blog.chromium.org

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*