حادثه نورهای فینیکس

حادثه نورهای فینیکس : یوفو بومرنگ شکل در مرکز شهر

فرض کنید که در یک شب بهاری همراه با خانواده خود به پارک‎های جنگلی اطرف شهر رفته‎اید و از تماشای منظره زیبا، لذت می‎برید. همه چیز خوب و آرام است که ناگهان داد و فریاد تمامی افراد حاضر در پارک بلند شده و عده‎ای نیز از ترس مات و مبهوت مانده‎اند. جسمی سیاه و بومرنگ شکل که به اندازه چند زمین فوتبال است، همچون قایقی در آسمان شناور بوده و در حال حرکت به سمت مرکز شهر می‎باشد. ماجرا چیست؟ آیا واقعا کشور آمریکا دارای چنین تکنولوژی‎های غول آسایی است؟ یا منشا و مبدا این یوفو مکان دیگری در خارج از کره زمین است؟ این موارد و سوالات، تنها بخشی از افکار به جا مانده از حادثه نورهای فینیکس است. با گجت نیوز در ادامه مطلب همراه باشید.  

آغاز داستان حادثه نورهای فینیکس

فینیکس مرکز ایالت آریزونا آمریکا است و به عنوان پنجمین شهر بزرگ این کشور شناخته می‎شود. در نتیجه شهری پر جمعیت است که در تمامی ساعات روز شاهد تردد زیادی در سطح خود می‎باشد. حادثه نورهای فینیکس نیز با توجه به نام خود در این شهر رخ داد. ماجرا از آن جایی شروع شد که در تاریخ 13 مارس سال 1997، راس ساعت 23 گزارش‎های زیادی به سمت اداره فرمانداری و امنیت عمومی شهر سرازیر می‎شود و همگی در حال توصیف شیء بزرگ و بومرنگ شکل عظیم و غول آسایی هستند که در آسمان شهر در حال پرواز است.

از آن جایی که شیء از سه ساعت قبل از در اطراف شهر رویت شده بود، موضوع به گوش رسانه‎های تلویزیونی و رادیویی رسیده و همگی در حال پوشش زنده و لحظه به لحظه ماجرا بودند. آقای فایف سایمینگتون که در آن زمان فرماندار شهر بود، با گارد ملی تماس گرفته و در این راستا، کارکنان اداره فرمانداری نیز با پایگاه هوایی لوک در تماس بودند اما هیچ‎یک پاسخ درستی دریافت نکردند. تنها پاسخی که شنیده می‌شد، حاکی از عدم شناسایی شیء بود.

به علت رسانه‎ای شدن بسیار سریع موضوع، خبرنگاران در سطح شهر در حال مصاحبه با افراد مختلف، اعم از مردم و خلبانان بودند. نکته جالب توجه در این بین از خلبانان ذکر شد. آن‎ها اذعان داشتند که شیء ساعات زیادی در آسمان شهر قابل روئیت بود اما به هیچ وجه رادارهای برج مراقبت توانایی شناسایی آن را نداشتند.

حادثه نورهای فینیکس

حادثه نورهای فینیکس در صدر اخبار روزنامه‎ها

هفته‎های متوالی از حادثه نورهای فینیکس گذشت اما بیش از هقتصد نفر با مراکز خصوصی و مراکز علمی یوفولوژی شهرهای مختلف تماس گرفته و اقدام به توصیفات نه چندان یکسان از شیء کردند. در میان گزارش دهندگان، مردم عادی و افسران نظامی وجود داشتند که باعث یکپارچگی ویژگی‎های اصلی همچون شیء بی صدای عظیم و پرنده گشت. حادثه نورهای فینیکس در سطح عمومی بیش از این رسانه‎ای نشد و باری دیگر به دلیل اقدامات مقامات دولتی، سرکوب شد که در ادامه به شرح و بررسی آن می‎پردازیم.

تحقیقات رسمی دولتی پیرامون حادثه نورهای فینیکس

فرماندار فایف سایمینگتون و کارکنان مرکز که در جمع آوری سرنخ و پاسخ حول حادثه ناکام مانده‎اند، در یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه اعلام کردند که تحقیقات رسمی  را شروع کرده و در اسرع وفت ماجرا را شفاف سازی می‎کنند. در همان ابتدایی‎ترین مراحل تحقیقات، فرماندار باری دیگر پاسخ‎های مبهی را از سوی مراکز نظامی همچون پایگاه هوایی لوک دریافت می‎نماید.

در این میان، یکی از اعضای شورای شهر به نام خانم باروود، موفق به یافتن سرنخ خوبی می‎شود که توانایی آرام سازی جو فینیکس را دارد. خانم باروود با سناتور جان مکین تماس می‎گیرد و بنا بر در خواست او، سناتور موفق می‎شود تا از نیروی هوایی حرف بکشد. نیروی هوایی در پاسخ اذعان می‎کند که نورها، منورهای بسیار درخشانی بودند که در بازه زمانی 9:30 الی 10 شب توسط گارد ملی شلیک شده‎اند. طبق این اطلاعات، مونورها یک ساعت پس از شروع حادثه در جنوب شهر شلیک شده بودند. در نتیجه زمان و مکان شلیک منورها کاملا با زمان و مکان مشاهده یوفو بومرنگ شکل متفاوت است و توانایی قانع نمودن مردم وحشت زده و کنجکاو را ندارد.

نکته‎ بسیار تاسف انگیز در این بین، انحراف رسانه‎ها از حادثه اصلی است؛ چرا که تمامی رسانه‎های تلویزیونی تصویر پنج منور شلیک شده را پخش نموده و غیر مستقیم به دولت جهت مخفی نگه داشتن موضوع کمک کردند. همان طور که ذکر شد، رسانه‎های خبری در ساعت 10 شب، یعنی پس از همه گیر شدن حادثه، اقدام به پوشش کردند که به صورت دقیق با زمان اوج گیری منورها مصادف بود. حال این کار به صورت عمد انجام شده یا خیر، مشخص نیست.

حادثه نورهای فینیکس

تصاویری که از حادثه نورهای فینیکس منتشر شد، فاقد مشخصات گزارش شده می‎باشد

جالب است بدانید در تاریخ 3 فوریه 2015 هم یکبار دیگر این یوفوی عجیب در آسمان فینیکس دیده شد که شباهت بسیار زیادی به یوفوی سال 1997 داشت. در ویدیوی زیر، تصاویر گرفته شده از هر دو حادثه را در قالب یک گزارش مستند مشاهده خواهید کرد:

چه چیزی باعث وحشت مراکز نظامی و دولتی شد؟

مدرک دیگری که پاسخ نیروی هوایی را بی اعتبار می‎کند، گزارش ضبط شده از یک سرباز است. اوایل روز 14 مارس، یکی از سربازان پایگاه هوایی لوک با مرکز تحقیقاتی یوفو تماس گرفته و جزئیات حیرت انگیزی را از آنچه در پایگاه بر اثر پرواز یوفو بومرنگ شکل اتفاق افتاد، بازگو می‎کند. طبق گفته‎های وی، ابتدا در ساعت 8:30 اولین گزارش از شیء پرنده ناشناس ارسال می‎شود. پایگاه به دلیل عدم توانایی در شناسایی آن، دو جنگنده اف 15 را به منظقه اعزام می‎کند. دو جنگنده دقایقی بعد بدون اطلاعات مفیدی باز می‎گردند، اما توصیفاتی که از برخورد با شیء دارند، بسیار حیرت انگیز است. سرباز گزارش دهنده در این باره گفته است :

من هیچ وقت این خلبان تا این حد وحشت زده ندیده بودم. او ماموریت‎های خطرناک‎تری نیز تجربه کرده ولی این بار از ترس داشت جان خود را از دست می‎داد. او گفت که هواپیمایش را تعقیب کردند و کنترل لوازم نظامی و دفاعی را از کار انداختند. سپس شیء مسیر مستقیمی را به سمت اسکای هاربر طی می‎کند و ارتفاع خود را از 5500 متری به 3200 متری کاهش می‎دهد. خلبان در توصیف ویژگی‎های ظاهری یوفو، گفت که پنج نقطه نورانی جدا از هم که شکل یک دلتا را می‎ساختند، مشاهده کرده است. ابتدا سه نقطه در فاصله چند متری از هم روشن شد و سپس با فاصله 350 متری از آخرین نقطه نورانی، دو نقطه نورانی جدید شروع به درخشش کردند. خلبان پس از مشاهده میزان عظمت و غول آسایی شیء به پایگاه لوک باز می‎گردد و بلافاصله پس از فرود او، تمامی دستگاه‎ها و سیستم‎های ارتباطی از کار افتادند. آشفتگی شدیدی پایگاه را فرا گرفت که باعث اعلام تعطیلی فوری پایگاه شد.

علی رغم وجود این گزارش تکان دهنده ، پایگاه چنین رویارویی هوایی و آشفتگی‎ای را انکار می‎کند. اما همانند حادثه جنگل رندلزهام ، تلاش مقامات جهت بی اعتبار ساختن موضوع ناکام می‎ماند اما قدرت بی چون و چرا دولت جهت خفقان و سرکوب، باری دیگر مورد در قالب تمسخر مورد استفاده قرار می‎گیرد.

حادثه نورهای فینیکس

در حادثه نورهای فینیکس، نخستین بار نبود که جنگنده‎های ارسال شده در شناسایی شیء و کنترل اوضاع موفق نبودند.

پاسخ گویی فرمانداری به رسانه‎ها پیرامون حادثه نورهای فینیکس

فرماندار فایف سایمینگتون که از تمامی جوانب جهت شفاف سازی موضوع تحت فشار بود، کنفرانس مطبوعاتی را ترتیب می‎دهد تا نتیجه تحقیقات وعده داده شده را اعلام نماید و از از نگرانی‎های موجود حول امنیت ملی بکاهد. فرماندار که با تعدادی محافظ و مامور پلیس وارد کنفرانس می‎شود، سریعا مقابل دوربین‎ها دستور احضار متهم و عامل حادثه را اعلام می‎کند. سپس دو مامور شخصی را در لباس فضایی با ماسک نژاد خاکستری نزد فرماندار می‎آورند. وی که سعی دارد با مزاح جو را آرام کند، کمی با خبرنگاران شوخی کرده و در نهایت با برداشتن ماسک همکارش، اعلام می‎کند که مردم بدون دلیل وحشت زده شده‎اند و جایی برای نگرانی وجود ندارد.  این کار وی، بیشتر به عنوان تمسخر شناخته شد تا مزاح؛ در نتیجه مردم و شاهدین عینی که احساس می‎کردند شعور آن‎ها مورد تمسخر قرار گرفته و زیر سوال رفته‌اند، بیش از پیش خشمگین شدند.

حادثه نورهای فینیکس

تصویری از کنفرانس مطبوعاتی مذکور و مزاح فرماندار با خبرنگاران و رسانه‎ها

حقیقت پس از 19 سال افشا می‎شود

بیش از 19 سال از حادثه نورهای فینیکس می‎گذرد و فرماندار فایف سایمینگتون، دیگر در سمت خود قرار ندارد و این امر، او را از نگه داشتن هر گونه رازی، معاف می‎کند. اما به راستی علت چیست که فرماندار فایف سایمینگتون پس از چندین سال خواستار صحبت درباره این موضوع شده است؟

وی اذعان کرد که پس از برداشت اشتباه از آخرین کنفرانس مطبوعاتی، چهره منفوری میان مردم پیدا نمود و حال خواستار جبران اشتباه خود است. او مصاحبه خود را با جمله‎ای تکان دهنده آغاز می‎کند:

من بیشتر از آنچه که وانمود می‎کردم، از ادثه نورهای فینیکس می‎دانستم!

پس باری دیگر ماجرا را از زبان فرماندار فایف سایمینگتون می‎شنویم:

در سیزدهم مارس در حال صرف شام با خانواده خود بودم که دیدم خبر یوفو مشاهده شده در سطح فینیکس، رسانه‎ای شده و به صورت مستقیم از تلویزیون در حال پخش است. برای همین سوار ماشینم شدم و به منطقه لینکن رفتم تا اطلاعاتی به دست بیاورم. پس از این که به پارک سومیدا رسیدم، پیاده شدم و در میان مردم حاضر در پارک که در حال تفریح بودند، رفتم تا راجب موضوع پرس و جو کنم. هنوز پنج دقیقه از رسیدن من نگذشته بود که یکی از مردم فریاد زد آن‎جا را نگاه کنید. توجه همه مردم به سمت کوه‎های شمالی جلب شد و من نیز در میان جمعیت رفتم تا ببینم چه چیزی سبب وحشت همه شده است. در منطقه شمال غرب، یک شیء پرنده عظیم در ارتفاع حدود 1000 تا 1200 متری، بدون هیچ صدایی در حال پرواز و بخش اعظمی از آسمان را اشغال کرده بود. هواپیماهای دیگر نیز از فاصله دور مشخص بودند، اما در مقابل این شیء همچون خلال دندان بودند! سپس به سمت ما به صورت نرم و روان حرکت نمود و درست از بالای سرما رد شد. من به خوبی توانستم شکل ظاهری را آن را شناسایی کنم. واقعا شگفت انگیز بود.سپس به صورت ناگهانی ناپدید شد.

او در ادامه شروع به اثبات موضوع فرازمینی بودن شیء می‎کند :

من در نیروی هوایی برای سالیان زیادی خدمت کردم و از زمانی که خودم را شناختم، در حال پرواز در آسمان بودم. اما در تمام طول خدمتم، چیزی شبیه به این یوفو ندیده بودم. کاملا مشخص بود که از طراحی بسیار ویژه‎ای برخودار بود و من به شخصه پس از گذشت سالیان زیاد از این اتفاق، مطمئن هستم که هیچ کشوری قادر به ساخت چنین هواپیمایی نیست. حتی تکنولوژی پیشرفته‎ترین هواپیماهای ما نیز در مقابل آن، ناچیز هستند.

در ادامه مصاحبه نیز علت عدم توضیح تجربه خود را بیان کرد. وی معتقد بود که موضوع به تنهایی باعث وحشت عمومی شده بود و در صورت اعلام فرازمینی بودن جسم، امنیت ملی کشور به صورت کامل زیر سوال می‌رفت.

حادثه نورهای فینیکس

تصویری از فرماندار فایف سایمینگتون و جمله مشهور او که درباره فزازمینی بودن شیء مشاهده در فینیکس می‎گوید

از هر جنبه‎ای که به موضوع نگاه کنیم، فرماندار فایف سایمینگتون و همکاران او، کار اشتباهی جهت سرپوش گذاشتن بر حادثه نورهای فینکس انجام دادند اما به عنوان اداره کنندگان یک شهر پر جمعیت، آن هم در یک ایالت مشهور کشور آمریکا نیز نباید بر نگرانی موضوعی دامن می‎زدند که هیچ شخص سیاستمداری در تاریخ، نتوانسته راجب آن‎ها صریحا صحبت کند و حتی منشا آن‎ها را مشخص نماید. این مورد، علت محکم دیگری از سوی آنان محسوب شد تا قوانین ناگفته‎ای را یکبار برای همیشه حول مشاهده یوفو یا اشیای پرنده ناشناس اعلام کنند. قانونی که تمامی ارگان‎ها، مراکز نظامی و خصوصی را از دریافت گزارش و صحبت درباره یوفوها منع نمود.

اما زمانی که یک یوفو در در روز روشن، خود را در وسط یکی از شلوغ‎ترین فرودگاه‎های شیکاگو در معرض نمایش می‎گذارد، چه عواقبی را در پیش خواهد داشت؟ آیا قانون ناگفته آمریکا، باری دیگر توانایی اجرای خفقان بر موضوع را خواهد داشت؟

جهت دریافت پاسخ این پرسش ، منتظر مقاله بعدی با موضوع حادثه «یوفو فرودگاه شیکاگو» باشید.

همچنین بخوانید :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. توی منطقه ی 57 و یا ساختمان مخفی FBI همچین اسنادی وجود داره که همچین موجوداتی وجود داره و بعد شاید موجودات فضایی رو به همچین جاهایی میبرن خیلی احتمال وجود داره

  2. مشخصه این تکنولوژی فرازمینی هستش ، چون اگه هرکشوری مخصوصا امریکا همچین سفینه ای داشت الان نطنز و فردویی وجود نداشت نابودش کرده بودن در وهله اول ، 350 متر طولش بوده خیلی عجیبه واقعا عجیبه

  3. خیلی بد گافی دادن ب نظر من…..تو کنفرانسی که فرماندار برگزار میکنه اون انسان یوفو نما چقد شبیه یوفو تو حادثه رازوله……..؟؟؟!!!

  4. عالی بود آقای آریایی نژاد عزیز.پاینده باشین.مقاله هاتون فوق العادست

  5. جالب بود. من فکر کنم آخر سر فیلم مردان سیاه پوش واقعی از آب در بیاد.

    • هیچ چیز بعید نیست. ما حتی از هویت و ماهیت همسایه خودمون خبر نداریم. چه معلوم که همچین افرادی بین ما زندگی میکنن یا نه؟
      ممنون بابت نظرتون

  6. نکته‌ای که این وسط خیلی جالبه اینه که تمام مقامات دولتی از ماجرا خبر دارن ولی روی ماجرا سرپوش میذارن! فرازمینی ها با آخرین و غول آساترین تکنولوزی ها و سفینه هاشون میان بالاسر شهرهای ما و چرخ میزنن. انگار میخوان به همه بگن ما وجود داریم. ولی مقامات رسمی میخوان نقضشون کنن! اگر واقعا از نظر مقامات با افشای این موضوع نظم جهانی دچار اختلال میشه، یعنی خودت یوفوها که این قدر پیشرفته هستن عقلشون کمتره تا خودشون رو نشون ندن؟ این وسط چه کسایی چه چیزی رو دارن مخفی می کنن؟ آیا براشون منافعی وجود داره؟ واقعا سوالات بزرگی هستن و میشه سال‎ها راجبشون بحث کرد!

  7. اون فرماندار عوضی اگه از همون اول حرف میزد الان خیلی چیزا فرق میکرد

  8. این حادثه خیلی سرو صدا به پا کرد ولی اخرش معلوم نشد چی بود.ممنون بابت مطلب