تماشا کنید: جادوی ریگ‌های روان سفید‌رنگ در ترکیب با درخشش ستارگان آسمان

تماشا کنید: جادوی ریگ‌های روان سفید‌رنگ در ترکیب با درخشش ستارگان آسمان

شاید مشاهده‌ی خیلی از پدیده‌های طبیعی زیبا در جهان و ستارگان آسمان تا چند دهه‌ی پیش برای ساکنان کشورهایی که از آن پدیده به لحاظ مسافت جغرافیایی دور بودند، امری نشدنی به نظر می‌رسید، اما به لطف تکنولوژی‌های جدید و عصر ارتباطات، این موضوع این روزها به یک امر عادی و در دسترس همه تبدیل شده است.

مشاهده‌ی ستارگان آسمان در کنار این چشم اندازهای بسیار زیبا، شاید در حالت عادی هم بسیار جذاب و خواستنی باشد، اما وقتی‌که ویدیوهایی که چند ساعت از آن نما را در چند دقیقه خلاصه می‌کنند و با سرعت زیاد از جلوی چشمان شما می‌گذرانند را تماشا می‌کنید، مطمئنا جذابیت دوچندانی برایتان دارند.

این ویدیوها که در اصطلاح هنر فیلم‌برداری به‌صورت TimeLapse نامیده می‌شوند، حرکت ستارگان آسمان و پدیده‌هایی که متحرک هستند و در حالت عادی و به‌راحتی قابل مشاهده نیستند را به یک حرکت قابل درک تبدیل می‌کنند و باعث می‌شوند که حرکت منظم اجزای جهان هستی را بهتر درک کنیم.

این دقیقا همان کاری است که یک گروه مستندساز جوان در ایالات متحده‌ی آمریکا انجام داده‌اند و ویدیوهایی را به این سبک و با تجهیزات پیشرفته از مناطق طبیعی این کشور تهیه کرده‌اند. گوین هفرنان (Gavin Heffernan) و هارون مه مدینویچ (Harun Mehmedinovic) نام دو مستندساز جوانی است که در یک پروژه‌ی جدید به نام درخشش آسمان (SKYGLOW) به سراغ ستارگان آسمان و تصویربرداری از آنها در نماهای مختلف طبیعی و شهری رفته‌اند.

تماشا کنید: جادوی ریگ‌های روان سفید‌رنگ در ترکیب با درخشش ستارگان آسمان

هدف آنها در این پروژه این است که بتوانند اثرات آلودگی نوری شهرهای شلوغ و تاثیراتی که آنها بر جدایی ساکنانشان از مناظر طبیعی و به‌خصوص ستارگان آسمان و اجرام درخشان فضایی می‌گذارند را به تصویر بکشند. جالب اینجاست که سرمایه‌ی مورد نیاز برای اجرای این پروژه نیز از طریق یک جمع‌آوری سرمایه‌ی عمومی و توسط مردم خود آمریکا تهیه شده است تا هزینه‌ی ساختن این اثر هنری توسط همان افرادی تامین شود که قصد دارند آن را مشاهده کنند!

آلودگی نوری شهرها باعث شده است که از تماشای زیبایی ستارگان آسمان محروم شویم

به‌تازگی قسمت جدیدی از این مستند که از صحرای شن‌ها و ریگ‌های روان در ایالت نیو مکزیکو (New Mexico) تهیه شده، از طریق مستند BBC Earth پخش شده است و ما نیز در این مطلب قصد داریم که این ویدیوی جذاب را برای شما عزیزان گجت نیوزی منتشر کنیم.

در این ویدیوی بسیار هنری و زیبا، شما به صحرای شن‌هایی که به رنگ گچ سفید هستند، سفر خواهید کرد و در یکی از ایالت‌های جنوبی کشور آمریکا می‌توانید جادویی از ترکیب رنگ سفید گچ‌ها، رنگ طلایی غروب خورشید و سرمای درخشان ستارگان آسمان را مشاهده کنید!

بنابراین دیگر بهتر است که بیشتر از این منتظرتان نگذاریم و به سراغ تماشای این قطعه‌ی ویدیویی بسیار زیبا که برای تهیه‌اش زحمت و وقت زیادی هم صرف شده، برویم و از نظام طبیعت و هنر خالق توانای آن لذت ببریم:


شما عزیزان بعد از تماشای ویدیو و در صورت علاقه برای کسب اطلاعات بیشتر و یا اهدای کمک‌های مالی خود به این پروژه‌ی علمی – اجتماعی می‌توانید به سایت رسمی پروژه‌ی اسکای گلو در این لینک مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پست خوب و زیبایی بود …

    بله درسته ، طبیعت کویر در شب ها علاوه بر اون که خنک تر هست ، زیبایی های خاص خودش رو داراست …