تراشه 5G

100 نفر از کارکنان مدیاتک روی تراشه 5G کار می‌کنند

در حالی که مذاکرات برای آزادسازی شبکه 5 جی در مراحل اولیه قرار دارد و اغلب شرکت‌های حامل مشغول برنامه‌ریزی برای آینده نسل پنجم اینترنت همراه هستند و همچنین آزمایش‌های اولیه روی آن‌ها انجام می‌شود، شرکت‌های سازنده تراشه هم مشغول به طراحی و تولید کردن تراشه‌‌های 5 جی برای گوشی‌های هوشمند هستند. در همین راستا شرکت مدیاتک حدود 100 نفر کارکنان را برای کار بر روی تراشه 5G گذاشته است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

به هر حال از تکنولوژی جدیدی در طراحی شبکه 5 جی و همچنین تراشه‌های مخصوص آن استفاده می‌شود، شرکت کوالکام و سامسونگ در حال حاضر مشغول به توسعه سرعت این شبکه روی تراشه‌های خود هستند. شرکت مدیاتک هم ظاهرا مدت زیادی است که روی این مسئله کار می‌کند، آن‌طور که پیدا است حدود 100 نفر از کارکنان این شرکت روی تراشه 5G کار می‌کنند و شاید تا سال 2018 به نتیجه خوبی برسند.

مدیاتک درباره شبکه 5 جی خبرهایی را منتشر کرده و اعلام کرده که این شرکت حاضر است تعداد کارکنان خود را که روی تراشه 5G کار می‌کند دو برابر یا حتی سه برابر کند، این بدان معنا است که این شرکت تمرکز عمده خود را روی تراشه 5G گذاشته و تا سال 2018 شاید خبری از یک محصول جدید و باکیفیت از سوی این شرکت نباشد.

ظاهرا مدیاتک در حال انجام تست‌های اولیه برای شبکه 5 جی در مناطق مختلف بوده و از تراشه خود که هنوز کامل نشده استفاده کرده، این شرکت قصد دارد که با اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo همکاری کند. به هر حال این شرکت هنوز در حال طراحی و پیاده‌سازی نمونه اولیه تراشه‌های نسل پنجم اینترنت همراه است.

البته شرکت مدیاتک اولین شرکت تولید کننده تراشه‌های 5 جی نخواهد بود، اما قصد دارد که بخش تراشه را ارتقا دهد و برای تبلت‌های مخصوص بازی هم تراشه‌های ارزان قیمت تولید کند. حال باید منتظر خبرهای رسمی بیشتر درباره نسل پنجم اینترنت همراه و تراشه‌های آن باشیم.