سفر انسان به ماه بزرگترین دروغ قرن بیستم+مدارک و شواهد

 

آیا انسان به راستی به ماه سفر کرده است؟ و یا این دروغی بزرگ برای حفظ امپراطوری پوشالین آمریکا و غلبه بر روسیه بوده است؟مدارک و شواهد متعددی مبنی بر دروغ بودن برنامه سفر به ماه وجود دارد که ‘گجت نیوز به رازگشایی از آنها می پردازد…

پشت پرده ساخت فیلم پرتاب انسان به ماه

“یک دروغ هرچه بزرگتر باشد باور پذیری آن نیز از سوی مردم بیشتر است. زیرا بخش اعظمی از مردم به جای اینکه بر اساس واقعیت ها به تحلیل این موضوع بپردازند بر اساس ساختار احساسی خود در اینخصوص تصمیم می‌گیرند و اکثریت مردم قربانی چنین دروغ‌های بزرگی می‌شوند. اغلب مردم به این دلیل که در زندگی عادی خود دروغهای کوچکی میگویند و در مقابل عذاب وجدان این نوع دروغ ها به شدت آنها را می‌آزارد، قادر به باور این موضوع نیستند که کسی آنچنان گستاخ باشد که بتواند چنین دروغ بزرگی را به خورد آنها بدهد. با وجود ارائه مدارک و مستندات قوی در افشای اینچنین دروغ‌های بزرگی باز هم مردم عادی در تغییر ذهنیت قبلی خود دچار تردید می‌شوند و همواره به دنبال راههای جدیدی برای حفظ باورهای قبلی خود هستند. یک دروغ بزرگ همواره آثاری و نشانه هایی را از خود به جا می‌گذارد، هر چند این نشانه ها به حد اقل رسیده باشد.” این مطالب بخشی از سخنان آدولف هیتلر در سال 1925 است. بر اساس این اظهارات می‌توان متوجه شد که بسیاری از قدرتهای بزرگ برای فریب افکار عمومی از این حربه استفاده می‌کنند.

موضوعی که در این گزارش بدان پرداخته می‌شود بررسی صحت سفر انسان به کره ماه است. دستاوردی که برای آمریکا یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود و سیاستمداران این کشور همواره از این موضوع به عنوان یک اهرم قدرت و برتری نسبت به رقبای خود بهره گرفته اند. آیا انسان واقعا به کره ماه سفر کرده است؟ این سوالی است که موافقان و مخالفان بسیاری را در پی داشته است و در ادامه به ارائه نظریات و دلایل افرادی می‌پردازیم که واقعیت سفر انسان به کره ماه را به چالش کشیده اند.

آدولف هیتلر (۱۹۲۵)

حتی آدولف هیتلر هم می دانست که چگونه توده های مردم را با مهارت اداره کند و گول بزند پس شما به واقع فکر می کنید که آمریکا انسان را بر روی ماه فرود آورده است؟ خوب، دوباره فکر کنید. ما مدارکی داریم که فرود انسان بر روی ماه در اواخر دهه ی ۶۰ و اوایل دهه ی ۷۰ دروغی بزرگ بوده است.
برای شروع بهتر است بدانید که تنها ۱۰۰ نفر در پروژه فرود بر روی کره ی ماه درگیر بوده اند. مرکز کنترل در هوستون (Houston) به علاوه بیشتر زنان و مردانی که بر روی این پروژه کار کرده اند، شکی باقی نمی گذارند که این کار یک دروغ بوده است. اما چگونه ممکن است؟ خیلی ساده. قدرت کسی که چنین افتضاحی را به بار آورده هرگز اجازه نمی دهد که کسی این تصور را داشته باشد. هزاران نفری که درگیر این ماجرا شده اند، تنها نگران قسمت کوچکی بودند که مربوط به آنها بود. مهندسان، مکانیک ها، برنامه نویسان کامپیوتری و… کاری نداشتند که با هم مشترک باشد. بنابراین بیشتر افراد از چیزی از یک پروژه ی هالیوود سر بیرون می آورد، چیزی نمی فهمند.
در سال ۱۹۶۲، رئیس جمهور آمریکا، جان اف کندی گفت که یک تصوری از آمریکا دارد که تا قبل از پایان این دهه می تواند انسان را بر روی ماه فرود آورد و دوباره وی را به زمین بازگرداند. امروز، ما نمی دانیم که کندی آن روز می دانست که این کار واقعاً ممکن است یا نه اما مدت کوتاهی پس از ترور او، بهترین دانشمند جهان در زمینه ی موشک که در این پروژه کار می کرد به لیندون جانسون اطلاع داد که علم حداقل تا ۳۰ سال آینده از انجام چنین پروژه ای ناتوان است. حقیقت این است… در واقع آنها کمی خوش بین بودند. الآن و اینجا ما ۴۰سال از آن تاریخ را گذرانده ایم و هنوز هم تکنولوژی قادر به فرستادن یک انسان به ماه و باز گرداندن سالم وی به زمین نیست. قدرت هایی که در مورد این کلاهبرداری تصمیم گرفتند به این نتیجه رسیدند که اگر آنها نتوانستند انسانی را به ماه بفرستند وبه سلامت به زمین بازگردانند، کاری که آنها باید بکنند این است که از ناسا بخواهند این چنین پروژه ای را جعل کند و پس از آن میلیاردها دلار از پول مالیات دهندگان که برای سرمایه گذاری در این پروژه در نظر گرفته شده بود را برای خود بردارند. پس از آن، آنها تصمیم گرفتند که واقعاً می توانند کل این ماجرا را جعل کنند آنهم فقط با قسمتی از پولی که برای این کار آماده شده بود. این جا در عکس زیر مکانی در ایسلند است که ما فهمدیم که بسیاری از کلک ها و دروغ های ناسا در آن ساخته شده است.

هدف گذاری برای فتح کره ماه

در ماه می سال 1961 جان کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا در سخنرانی مشهور خود این هدف را برای امریکا ترسیم کرد که در کمتر از ده سال انسان بر روی کره ماه قدم بگذارد و به سلامت به زمین باز گردد. به اعتقاد برخی شاید کندی در آن زمان نمی‌دانسته که این کار عملی است یا خیر، اما اندکی پس از قتل وی در 1963 بهترین دانشمندان موشکی دنیا در پروژه ای با نام Lyndon Jhonson شرکت داشتند که علم 40 سال عقب تر از زمانی بود که قادر به انجام چنین پروژه ای باشد. به اعتقاد برخی انها اندکی بیش از حد خوشبین بودند. نزدیک به 50 سال از آن زمان می‌گذرد و ما هنوز به تکنولوژی دست نیافته ایم که قادر باشد یک بار دیگر در سفر به کره ماه انسان را یاری کند و به سلامت به زمین باز گرداند. به اعتقاد منتقدان دولت آمریکا از این دروغ برای توجیه میلیارد ها دلار مالیات شهروندانش و استفاده از آن برای اجرای این ماموریت دروغین استفاده کرد.

یکی از سایتهای ناسا در جزیره ایسلند که به اعتقاد برخی آمریکا برای دروغ پردازی های خود مورد استفاده قرار داد

در این جا چند حقیقت وجود دارد که باید به ذهن بسپارید که نمی شود واقعاً انسانی را به ماه فرستاد و غیر ممکن است:

ماه به طور دائم توسط شهاب سنگ های خیلی ریز که با سرعت بیست هزار مایل در ساعت حرکت می کنند، در حال بمباران شدن است. برای این که تصور درستی داشته باشید گلوله یک تفنگ با سرعت ۸۰۰ مایل بر ساعت حرکت می کند. ماه هم هیچ اتمسفری ندارد که سرعت این شهاب سنگ ها را کم کند. اگر یکی از فضانوردان یا یکی از واحدهای ماه نشین توسط یکی از این شهاب سنگ ها ضربه ای ببیند حتی اگر این شهاب سنگ به اندازه ی یک دانه برنج باشد، آن وقت کار تمام است. عجیب این که ناسا در آن زمان اصلاً نگران چنین موضوعی نبود.
این یک مورد واقعاً دیگر خیلی خنده دار است. به پوتین های نیل آرمسترانگ (اولین انسانی که آمریکایی ها مدعی اند بر روی ماه پاگذاشت) نگاه کنید. به کف پوتین نگاه کنید و به عکس که ناسا ادعا می کند اولین نقش پوتین بر روی ماه بود.
این دونقش هیچ شباهتی به هم ندارند. ناسا سرانجام به خاطر اشتباهش طفره رفت و حالا ادعا می کند که پوتین هایی که آرمسترانگ روی ماه پوشیده بود قبل از این که ماه نشین اورا سوار کند روی سطح ماه رها شد و به زمین بازگردانده نشد، مطمئناً همین که ناسا گفته، درست است…
یک مشکل دیگر، یک سری امواج کشنده در فضا وجود دارد نه تنها برای فضانوردان بلکه برای عکس هایی که ممکن است بخواهد گرفته شود هم کشنده است و آنها را از بین می برد. خیلی خنده دادر است که ناسا سعی کرده که با حیله این رسوایی دیگر را هم از سر بگذراند. در یک دقیقه به شما نشان می دهیم که چنین عکس هایی که ناسا ادعا می کند روی ماه گرفته شده است جعلی است.
ماه بر روی زمین که ۲۵۰ هزار مایل با آن فاصله دارد نور می اندازد، برای این که چنین سطحی به این روشنایی بخواهد وجود داشته باشد، حتما، برای هر کس کور کننده خواهد بود. بنابراین اصلاً فکرش را هم نکنید که با تکنولوژی آن روز (حتی امروز) بتوان عکس گرفت که ظاهر هم بشود. اما هیچ کدام از چنین عکس هایی که فضانوردان گرفتند، کوچکترین مشکلی نداشت.
نیل آرامسترانگ کسی که ناسا مدعی است اولین انسانی است که پا بر روی ماه گذاشت هم اکنون (این مقاله قبل از مرگ وی تألیف شده بود) دچار بیماری روح شده است چرا که تمام عمرش مجبور بوده با این دروغ زندگی کند. عجیب این که ما هیچ گاه ندیدیم که فضانوردانی که بر روی ماه راه رفته اند در یک جمع مردمی از جزئیات این سفر حرف بزنند. چرا این کار را نکردند؟ ناسا به آنها اجازه نداد.
در عکس زیر که از ماه نورد گرفته شده ومدعی شده اند که بر روی ماه حرکت کرده است هیچ رد لاستیکی در عقب یا جلوی آن دیده نمی شود.

شروع تردیدها به صحت این پروژه

بیل کایسینگ (Bill Kaysing) نویسنده و تحلیلگر تحقیقات پیشرفته و مقالات فنی در موسسه Rocketdyne System بین سالهای 1956 تا 1963 ، طی اظهاراتی در سال 1959 معتقد بود که احتمال سفر انسان به کره ماه و بازگشت موفقیت امیز به زمین 14 به یک میلیون است. یکی از دلایلی که به اعتقاد برخی سفر انسان به کره ماه را غیر ممکن می‌سازد بمباران شدن آن از سوی خرده سنگهایی است که با سرعت 20 هزار کیلومتر در ساعت در حال برخورد با ماه هستند. به دلیل نبود جو در ماه امکان کاهش سرعت این خرده سنگها نیز وجود ندارد. حال تصور کنید که یکی از این خرده سنگها (حتی به اندازه یک دانه برنج) با یکی از فضا نوردان برخورد کند. چه اتفاقی روی می‌دهد؟ نکته عجیب این است که سازمانی به عظمت ناسا این موضوع را در نظر نگرفته باشد و جان فضا نوردان خود را به خطر بیاندازد.

یکی از افرادی که به دروغ بودن سفر انسان به کره ماه معتقد بود دیوید پرسی است. وی که یک تهیه کننده برنامه های تلوزیونی است در کتابی که با همکاری ماری بنت با نام “ماه تاریک: آپولو و افشا گران” به چاپ رساند مدارکی را ارائه داد که دروغ بودن این پروژه را از دید بسیاری به اثبات رساند. وی همچنین فیلمی با نام ” چه اتفاقی در ماه افتاد” در همین راستا تولید کرد. ماری بنت و دیوید پرسی در جولای 1969 در کتاب خود با ارائه دلایل مختلف به این نتیجه رسیده بودند که عکس های ارائه شده از سوی ناسا تقلبی بوده است. برایان ولش، سخنگوی وقت ناسا پس از این اظهارات گفت که پیش از پاسخ به مولفین این کتاب باید تحقیقات بیشتری در اینخصوص انجام دهد.

اولین موضوعی که در راستای دروغ بودن سفر به ماه باید مورد توجه قرار گیرد مربوط به ماموریت آپولو 16 در سال 1972 است. میان عکس گرفت شده توسط دوربین Hasselblad 500 EL/70 و فیلم تهیه شده توسط دوربینی که در پشت سر فضانوردان تعبیه شده بود تضاد جالبی وجود دارد. در فیلم اینطور نشان داده می‌شود که یکی از فضانوردان در حال بالا و پایین پریدن است در حالی که فضا نورد دیگری مشغول عکس گرفتن با دوربین Hasselblad از این پرش است. در عکس یک پارچه مثلثی شکل در پشت سر فضا نورد دیده می‌شود در حالیکه در فیلم چنین چیزی قابل مشاهده نیست.

هاسل بلاد (Hasselblad) شرکت تولید کننده دوربینی بود که تمام عکس های گرفته شده در ماموریت های آپولو 11 توسط دوربین این شرکت انجام گرفت. طرح اولیه دوربین Hasselblad 500 EL/70 توسط ناسا تهیه و به شرکت هاسل بلاد داده شد تا به ساخت آن اقدام کنند. با توجه به فیلم‌های گرفته شده از ماموریت‌های آپولو در دمای منفی 180 درجه فارنهایت تا مثبت 200 درجه فارنهایت اینکه دوربینی توانایی ضبط فیلم در چنین شرایطی را داشته باشد اما پس از آن خبری از اختراع چنین محصول ارزشمند و احتمال عرضه آن در بازار تجاری به گوش نرسید سوال برانگیز است.

دوربین Hasselblad 500 EL/70

یکی دیگر از انتقادات مربوط به تصویر گرفته شده از زمین در فاصله 130 هزار مایلی است. این اولین تصویری است که در ماموریت آپولو 11 توسط باز آلدوین (Buzz Aldrin) از کره زمین گرفته شد. وی در این فیلم از پنجره فضا پیما بسیار فاصله دارد، در حالیکه منطق حکم می‌کند وقتی شما قصد تصویر برداری از شی مورد نظر خود ( آن هم با این درجه از اهمیت) را دارید تا آنجا که بتوانید به آن نزدیک می‌شوید تا تصویر بهتری از آن را ضبط کنید.

تار مویی دردسر ساز

تمام فیلم های گرفته شده در ماموریت های آپولو باید دارای تار مویی وسط دوربین باشند (منظور همان علامت + وسط دوربین است). بر اساس اظهارات ناسا از این تار مو برای محاسبه فواصل در روی ماه استفاده می‌شد. در برخی از عکس‌های گرفته شده بخشی از تار مویی میان عکس به شکل عجیبی ناپدید شده است. در عکس زیر این موضوع را می‌توان به وضوح دید. گویا ناسا تصویر شی مورد نظر خود را بعدا در عکس اضافه کرده است.

 

ناقص بودن تار مویی وسط دوربین در برخی از عکس‌های ناسا

نکته دیگری که در برخی از تصاویر گرفته شده دیده می‌شود وجود حرف C در تصویر اشیائی است که در کره ماه وجود دارند. این موضوع تعجب بسیاری را برانگیخت. در عکس زیر با اندکی دقت می‌توان دید که بر روی تکه سنگ و همچنین بر روی زمین می‌توان حرف C را مشاهده نمود. گفته می‌شود که از این حرف در هالیوود و برای نشان دادن مرکز صحنه استفاده می‌شود. آیا کسی می‌تواند ادعا کند که حروف C بر روی تکه سنگ و هم بر روی زمین به معنای نشان دادن مرکز صفحه دوربین است؟

حرفC بر روی سنگ و روی زمین قابل مشاهده است

با اندکی دقت مشاهده می‌شود که این دو فضانورد در حالیکه فاصله کمی با یکدیگر دارند طول سایه های آنها با یکدیگر بسیار متفاوت است. در پاسخ به این سوال برخی معتقدند دلیل این مساله وجود دو منبع نور متفاوت است، یعنی از فضانوردان در دو مرحله فیلمبرداری شده و تصاویر آنها در کنار یکدیگر مونتاژ شده است.

برخی از تصاویر موجود در فیلم ناسا شک برانگیز است. در یکی از این تصاویر در حالیکه خورشید در پشت سر فضانورد وجود دارد اما به وضوح می‌توان چهره وی را مشاهده نمود. دیوید پرسی پس از شبیه سازی تصویر معتقد است که در شرایط عادی تصویر باید به این شکل نمایان شود.

از دیگر شاهکارهای دوربین نصب شده بر آپولو 15 تصویر زیر است. در حالی‌که تصاویر به صورت تمام خودکار گرفته می‌شدند این عجیب نیست که تنها چیزی که در قسمت تاریک سفینه به خوبی قابل مشاهده است پرچم آمریکا است؟ بعدها ناسا از این تصویر برای تبلیغات و کارت پستال هایش استفاده کرد.

پرچم آمریکا در این تصویر تنها چیزی است که به وضوح دیده می‌شود

یکی از نکات جالب دیگر حالت پرچم است، طوری که تصور می‌شود در اثر وزش باد این حالت را پیدا کرده است. در حالیکه در سطح ماه وزش باد صورت نمی‌گیرد.

حالت عجیب پرچم در سطح ماه

به عكس زیر نگاه كنید علامت آمریكا بر روی سفینه ی ماه نشین با نوار چسب اسكاچ چسبانده شده این نوارچسب حتماً باید تحمل دمای 400درجه را داشته باشد آیا می توانسته است؟ من كه مطمئنم نمی توانسته شما چطور؟

علامت آمریكا بر روی سفینه ی ماه نشین با نوار چسب اسكاچ چسبانده شده

به این عكس نگاه كیند عكسی است از پیت كانراد از آپولو 12 اگر به قسمت بالایی كلاهش نگاه كنید، در قسمت بالا سمت راست انعكاس پروژكتور نورپردازی استودیویی را می توانید ببینید.

انعكاس پروژكتور نورپردازی استودیویی در قسمت بالای کلاه فضانورد!

مردم استرالیا صحنه ای را دیدند که ساختگی بودن ماموریت آپولو 11 را تقویت می‌کند

در حالیکه ماموریت فرود اپولو 11 در استرالیا به صورت زنده پخش می‌شد برخی از مردم با صحنه عجیبی مواجه شدند. پوشش تلوزیونی این برنامه در استرالیا متفاوت از دیگر نقاط دنیا بود. استرالیا تنها کشوری بود که بدون تاخیر تصاویر را دریافت می‌کرد. تنها اندکی قبل از اینکه آرمسترانگ بر روی ماه قدم بگذارد تغییر رنگ تصویر از تیره کامل به حالت روشن تر قابل مشاهده بود وبرخی از بینندگان این برنامه متوجه یک قوطی نوشابه کوکاکولا در سمت راست پایین صفحه شدند. اونا رونالد (Una Ronald) از ساکنان هانی ساکل کریک که در حال تماشای این صحنه بود به سرعت با دوستان خود تماس گرفت تا انها را در جریان قرار دهد. متاسفانه انها در حال تماشای این برنامه نبودند و وقتی همگی برای دیدن پخش مجدد این برنامه در روز بعد لحظه شماری می‌کردند متوجه شدند که این صحنه از فیلم پاک شده است. البته این صحنه از سوی بسیاری از بینندگان شکار شده بود و مقاله های بسیاری هم در روزنامه The West Australian در اینخصوص به چاپ رسید.

چرا اثری از غبار دیده نشد؟

در سفینه ای که برای سفر به ماه مورد استفاده قرار گرفت دارای دو موتور با سوخت متفاوت بود. گاز خروجی از این موتورهای 5000 تنی با داشتن بیش از 2700 درجه گرما می‌بایست مقدار زیادی غبار و گاز قرمز رنگ ایجاد کند. سوخت استفاده شده در این سفینه دقیقا مشابه با سوخت سفینه شاتل است. پس چرا همانطور که شاتل در هنگام پرواز چنین حجم عظیمی از گاز و گرما را از خود ایجاد می‌کند، این اتفاق برای سفینه ای که به ماه سفر کرد رخ نداد و هنگام فرود بر سطح ماه اثری از گرد و غبار و گاز دیده نشد؟ با توجه به رد پای معروف آرمستراگ مسلما گرد و غبار بسیاری بر روی سطح ماه وجود داشت و موتور فضا پیما باید در هنگام فرود گرد و خاک قابل توجهی ایجاد می‌کرد.

عدم ایجاد کمترین اثری بر سطح ماه پس از فرود عجیب به نظر می‌رسد

هنر ناسا در القای حالت بی وزنی

مسلما یکی از سوالاتی که برای افراد ایجاد می‌شود این است که اگر انسان به ماه سفر نکرده است پس همانطور که در تصاویر نشان داده شد فضانوردان چگونه قادر بودند در ان حالت بی‌وزنی به این سو و ان سو حرکت کنند. با بررسی تصاویر برخی این احتمال را مطرح کردند که ناسا از سیم برای معلق نگه داشتن فضانوردان در هوا استفاده کرده است. در برخی از بخشهای فیلم انعکاس نور در بالای سر فضانوردان موجب می‌شود این احتمال را نیز در نظر گرفت. برخی نیز معتقدند به سادگی و با کاهش سرعت فیلم می‌توان اینطور به بیننده القاء کرد که شخص واقعا در حالت بی وزنی به سر می‌برد.

ماه تحت تاثیر تشعشعات بالا قرار دارد

تشعشعات نقش زیادی در سفرهای فضایی ایفا کرده و همواره فضانوردان را تهدید می‌کند. آپولو پس از ترک زمین از دو منطقه ویژه با تشعشعات بسیار بالا به نام کمربند وان آلن عبور کرد. میزان تشعشعات در این کمربند سال به سال متفاوت است اما هر 11 سال که تعداد لکه های خورشیدی به حداکثر می‌رسد، این تشعشعات به بدترین حالت خود می‌رسد. پزشکان هنگام آزمایش اشعه ایکس از اتاق خارج می‌شوند یا پشت یک حفاظ ضخیم قرار می‌گیرند. حال چرا ناسا با علم به اینکه میزان تشعشعات در ماه صدها برابر خطرناکتر است از یک ورقه آلومنیومی کوچک برای حفاظت از فضانوردان خود استفاده کرد؟ در تحقیقی که توسط دانشمندان روسی در سال 1959 صورت گرفت انها متوجه شدند که برای محافظت فضانوردان در مقابل اینچنین تشعشعاتی باید انها را در حفاظی سربی به ضخامت 120 سانتیمتر قرار داد. چرا ناسا به هشدار های آنان توجهی نکرد؟

تپه های حاضر در ماه

یکی دیگر از انتقاداتی که به صحت این سفر وارد است وجود تصاویر تپه های مشابه در ماموریت های مختلف آپولو است. با مقایسه تصاویر زیر می‌توان به سادگی متوجه شد که تپه های نشان داده شده در عکس یکی هستند.

تصویر 1 مربوط به ماموریت شماره 16 آپولو است که در اولین سفر به Stone Mountain گرفته شده است. این ماموریت در 21 آوریل و در فاصله یک کیلومتری غرب نقطه فرود انجام شد. تصویر 2 مربوط به ماموریت آپولو در فردای آن روز است که در 4 کیلومتری جنوب نقطه فرود انجام شد. با مقایسه تصاویر متوجه می‌شویم که صخره های موجود دقیقا یکسان هستند. اگر ماموریت ها در دو منطقه مختلف انجام شده باشد چگونه می‌توان این موضوع را توضیح داد؟

استعفاهای مشکوک

در ماموریت آپولو برای سفر به ماه هزاران نفر مشغول به فعالیت بودند اما تعداد کمی از آنها اطلاعات کاملی از کل پروژه داشتند. ناسا با دادن وظایف محدود به افراد در ماموریت های آپولو امکان دسترسی آنها به کل پروژه را از بین برده بود. تعدادی از 11 فضانورد آپولو در فاصله زمانی 22 ماه با خوادث مرگباری مواجه شدند. نکته عجیب اینکه پس از این حوادث آنها از شغل خود استعفا دادند.

· جیمز بی اروین (آپولو 15) در اول جولای 1972 از فعالیت در ناسا و نیروی هوایی استعفا داد.
· دان اف ایزل (آپولو 7) در جولای 1972 از فعالیت در ناسا و نیروی هوایی استعفا داد.
· استوارت آلن روسا (آپولو 14) در فوریه 1976 از فعالیت در ناسا استعفا داد.
· سویگرت در 1977 از فعالیت در ناسا استعفا داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

76 دیدگاه

  1. سلام
    اگر رفتن به ماه تو این هفتاد سال حداقل یه تلسکوپ میفرستادن ماه که از اونجا هم زمین رو زیر نظر بگیرند و هم اجرام دیگه فضا.
    تازه میتونست یه دوری بره پشت ماه و از نیمه تاریک ماه هم تحقیق کنه.
    البته ماه به این امنی که فضانوردا 70 سال پیش رفتن روش نیست و مدام در معرض بارش شهاب سنگ هاست.
    فاصله زمین تا ماه 384000 کیلومتره و متوسط سرعت فضاپیماهای امروزی خارج از جو حدود 200000 کیلومتر در ساعت هستند(لازم به ذکره که فضا پیماها بسته به اینکه به سمت کدوم سیاره در حرکت باشن سرعتشون تا 750000 کیلومتر در ساعت به سمت خورشید افزایش داره!!!!!) یعنی یک ساعته باید برن ماه!!!!!!
    فکر میکنید اگر همچین موضوعی حقیقت داشت نباید الان فضاپیماهای سیاحتی ماه میداشتیم؟؟؟کاری که در حال انجامش برای خارج از جو انجام میشه مثل سفر انوشه انصاری!

  2. اقایون مخصوصا اقایونی که ادعا میکنن فیزیک خوندن و میگن این سفر دروغ هست . والا اون زمان که شماها میگین دوران ترانزیستور لامپی بوده و کامپیوتر نبوده و فلان و فلون لطفا خواهشا اینقدر بیسواد نباشید . یه دوری تو گوگل بزنید یه ذره سطح اگاهیتون و بالا ببرید . اون زمان روسیه ایستگاه فضایی داشت چندین تن اهن و فرستاده بود تو مدار زمین . شماها نمیدونید هیچ تحقیقبی نمیکنید مثلا یکی از چالشاشون اون زمان این بود که اطلاعاتی که یه دستگاه مثل کامپیوتر امروزی بخواد بخونه از رو مثلا دیسک چون مغناطیسی بود تمام دیسکتهای اون زمان مثل نوار کاست تو فضا از بین میرفت اومدن روی سیم پهن حالت نوار نازک اطلاعات به صورت نقطه های ریز حک کردن و یه دستگاه اون اطلاعات و میخوند . . خیلی از علتهایی که میارن خنده داره مثلا مگه تو روز ستاره شما تو اسمون میبینید که تو روز ماه خورشید ی که همه ستاره هارو محو میکنه ببنید . اون پرچم که تابلوهه میله توشه . بعد امریکا دروغ میگه بقیه کشورا هم اسکولن خخخخخ

    • سلام
      دوست عزیز چرا با تعصب نظرتو میگی
      این بحث ها کاملا منطقی هست و خود مطلب داره میگه که دانشمندای خارجی همون موقع گفتن تا چند دهه نمیشه همچین چیزی و مطالب و شواهد دیگه هم علمی و منطقی بیان کرده
      ثانیا آمرییکا از این زرنگ بازی ها زیاد در آورده تاریخ اینو نشون داده
      ثالثا همین بحث موشک ها ،،، صحبت بود که کلاهک آیرون اسراییل ،چنان پیشرفته هست و مثل یه سپر آسمون اونجا رو پوشونده ولی موشکهای درپیت حرزب الله رو هم بعدا نتونست بگیره !!
      یا تانک مرکاوا که میگفتن هر موجود زنده ای بهش نزدیک بشه سوراخ سوراخش میکنه ، ولی شنیده شد که سربازای حزب الله تا چند متریش اومده بودن و عملیاتشونو بی سر و صدا انجام داده بودن !! که باز هم دیگه هیچ دفاعیه ای از طرفداران و … آمریکا نشد
      بعدشم از همین مطالب میشه نتیجه گرفت که مطالبی که توی گوگل هست هم با زیرکی به نفع خودشون نوشته شده یا بهتر بگیم مطالبی که بر ضد یا نفی یا آشکار شدن چهره استکبار جهانی هست رو در تمام رسانه ها بایکوت خبری کرده اند

  3. استنلی کوبریک در مصاحبه ای در سال ۱۹۹۹ اعتراف می کند که فرود بر روی ماه، دروغ بوده و توسط او فیلم سازی شده است.
    او می گوید احساس استرس و گناه دارم.
    جالب اینکه او ۳ روز پس از این مصاحبه مرد. آیا مرگ او اتفاقی بوده است؟
    در دقیقه ۱۶:۲۰ کوبریک تایید می کند که دولت به وی گفت اگر موضوع را افشا کند، کشته می شود.

    https://www.minareport.com/2017/08/01/stanley-kubrick-admitting-he-faked-the-moon-landing/

  4. به مناسبت ۵۰ سالگی ادعای رفتن سرمایه داری به کره ماه:

    همانگونه که امروزه بسیاری مردم دنیا می دانند این یک دروغ بزرگ بود که به مردم دنیا گفته شد. حتی امروزه نیز بشر قادر نیست بر روی ماه فرود بیاید. و بعد از ادعای سفر به ماه، هنوز بشر نتوانسته یکبار دیگر به ماه سفر کند.

    منتقدین ادعای فرود بر روی ماه معتقدند این ماجرا در استودیوی فیلم سازی استنلی کوبریک فیلم برداری شد یا کوبریک آنرا گارگردانی کرد.

    خیلی خوب بیایید نظر خود کوبریک را بپرسیم.
    کوبریک فیلمی دارد به نام شاینینگ تولید ۱۹۸۰.
    شاینینگ ماجرای هتلی است که ۵ ماه سال، به خاطر برف زیاد بسته می شود. یک نویسنده به همراه همسر و پسرشان می آیند تا در این ۵ ماه از هتل نگهداری کنند. آنها در این ۵ ماه، عملا صاحب این هتل هستند.

    در دقیقه ۲۳ فیلم، گفته میشود که: “این هتل بر روی قبرستان سرخپوستها بنا شده و موقع ساخت باید در مقابل حمله سرخپوستها مقاومت میکرده”. پس شکی باقی نمی ماند که قرارداد کوبریک بسته شده که این هتل نماد آمریکاست.

    دقیقه ۳۲ مرد سیاهپوست میگوید:
    “وقتی اتفاقی میوفته میتونه رد و اثری از خودش باقی بذاره. این اثر را همه متوجه نمی شند، اما آدمهایی که فکرشون می درخشه میتونند ببینند. همونطور که چیزهایی که هنوز اتفاق نیوفتاده را می بینند. گاهی هم چیزایی می بینند که خیلی وقت پیش اتفاق افتاده بوده. در این سالها خیلی چیزها در این هتل اتفاق افتاده و همشون هم خوب نبودند.”

    پس مرد سیاهپوست می گوید بعضی آدمهایی که ذهن درخشانی دارند، میتوانند حقایق گذشته را کشف کنند و پیش بینی آینده انجام دهند. کوبریک هم یک اتفاق به وقوع پیوسته را شرح می دهد که همانا نرفتن به ماه است و یک اتفاق آینده را پیش بینی می کند که همانا انفجار برج های دو قلوست.
    دو خواهر دوقلو در فیلم مرتب نشان داده میشوند و بلافاصله بعد از آنها رودخانه ای از خون جاری می شود یا انسانهای کشته شده نشان داده می شوند. توضیح اینکه مردم نیویورک به برجهای دوقلو twin sisters یا خواهران دوقلو می گفتند.

    توضیح نرفتن به ماه:
    یک بچه فسقلی با یک سه چرخه مسخره بچگانه میخواهد به اتاق ۲۳۷ (کره ماه) برود که نشان اینست که کوبریک رفتن به ماه را یک ایده بچگانه احمقانه میداند.
    توضیح اینکه فاصله زمین تا ماه در سال ساخته شدن فیلم یعنی ۱۹۸۰، حدود ۲۳۷ هزار مایل تخمین زده می شد اما امروزه فاصله دقیق را اندازه گرفته اند معادل ۲۳۸۹۰۰ مایل.

    در دقیقه ۵۸، وقتی بچه به اتاق ۲۳۷ نزدیک می شود تصویر کات میشود به مادر بچه که دارد موتورخانه را بازرسی می کند اما موتورخانه به شدت شبیه سفینه هاست. پس یکبار دیگر متوجه میشویم که اتاق ۲۳۷، همان کره ماه است.
    وقتی بچه با سه چرخه اسباب بازی اش، در حال بازی است، نقش آپولو ۱۱ را بازی می کند چون روی پیراهنش نوشته آپولو ۱۱، همان سفینه ای که ادعا شد آرمسترانگ را برد کره ماه.
    وقتی آپولو ۱۱ به اتاق نزدیک می شود میترسد و فرار می کند. در دقیقه ۱:۵۸ کوبریک یکبار دیگر سراغ این اتاق می آید. پسر بچه به داخل اتاق می رود اما توسط یک پیرزن مریض با بدن کاملا زخمی، صدمه می بیند. مادر پسر بعدها به پدرش می گوید که پیرزن می خواسته او را خفه کند.

    اما این پسربچه توانایی های عجیبی دارد که مرد سیاهپوست به او گفت. گفت ذهنش درخشان است و توانایی فهمیدن گذشته و پیش بینی آینده را دارد.
    در دقیقه ۱:۲۸ مردی که صاحب قبلی هتل (آمریکا) است و ۲ دختر و همسرش را به خاطر اینکه می خواسته اند هتل را آتش بزنند کشته است، به نویسنده می گوید پسرت میخواهد یک خارجی را، یک سیاه را، وارد ماجرا کند که کنایه از ورود سیاهان به آمریکاست. وقتی این مرد سیاه از نگرانی، سوار هواپیما می شود و به هتل می آید توسط نویسنده (آمریکا) کشته میشود. که نشان قتل عام و برده داری سیاهان در آمریکاست.
    در دقیقه ۱:۱۱ پدر بچه (کسی که در دقیقه ۱:۲۸ ادعا می شود هتل یعنی آمریکا را اداره می کند) وارد این اتاق می شود و با زنی بسیار زیبا روبرو می شود. پس شروع به عشق بازی می کند اما ناگهان زن جوان به پیرزنی عفریته با بدنی پر از زخم تبدیل می شود. نویسنده، فرار را بر قرار ترجیح می دهد. دیگر تا آخر فیلم صحبتی از این اتاق نمی شود.
    اگر کسی در این دنیا یا اینترنت هست که توضیحات بهتری برای این اتاق و فهم این فیلم دارد، خواهیم شنید.

    با احترام

  5. سوال:
    آیا سفر به کره ماه از نظر تکنیکی امکان پذیر است؟
    احتمال دوام انسان خارج از جو زمین، در مواجهه با تشعشعات خورشیدی/کیهانی با توجه به پیشرفتهای تکنیکی امروز، چقدر است؟
    – تمامی ارقام از منابع مستقل و غیر ناسا استخراج شده است.

    اشعه گاما:
    اشعه گاما و خواصش چیست؟ بیشترین آن در کجاست؟ چه تاثیری روی بدن انسان می گذارد؟ چه چیزی تابش آن را متوقف می کند؟

    اشعه گاما نوعی از امواج الکترومغناطیسی است. طول موج آن بسیار کوتاه است و از 1 تا 0.01 آنگستروم تغییر می‌کند. جرم آن در مقیاس اتمی صفر، سرعت آن برابر سرعت نور، بار الکتریکی آن صفر است. انرژی فوتونهایش از ۱۰۰ گیگاالکترون ولت تا ۱۰۰ تراالکترون ولت می باشد.

    اشعه یونیزه‌‌ کننده، آنقدر قوی است که می ‌تواند یک الکترون را از اتم جدا کند. نور ماورای بنفش‌(UV) از پرتوهای یونیزه‌ کننده است. مقدار زیاد آن موجب سرطان پوست می‌ شود. اشعه‌ X در طیف بالاتر و خطرناکتر و گاما نیز در آخرین طیف اشعه های یونیزه کننده ‌قرار دارد. در عکس‌ های رادیوگرافی از اشعه X استفاده می ‌شود. گرفتن تعداد زیاد این عکس‌ ها، موجب سرطانی شدن ارگان ‌ها می ‌شود. خوشبختانه خطرناک‌ ترین اشعه‌ های یونیزه‌ کننده، در فضای خارج از زمین ایجاد می ‌شوند و اتمسفر از رسیدن درصد بالایی از آن به سطح زمین جلوگیری می ‌کند.

    امواج رادیویی، مایکروویوها، نور مادون قرمز و نور معمولی هرقدر هم که زیاد باشند، نمی ‌توانند باعث جدا شدن الکترون و آسیب سلولی شوند و فقط اشعه ‌ای با انرژی بالا می ‌تواند موجب کنده شدن الکترون شود و این نوع از اشعه در طیف الکترومغناطیس بعد از اشعه ماورای بنفش قرار می‌ گیرد.

    شما نمی‌ توانید نور چراغ قوه را از بدن خود عبور دهید اما امواج رادیویی و مایکروویوها به آسانی از بدن عبور می ‌کنند. اشعه‌‌ های یونیزه ‌کننده نیز از بدن عبور می‌ کنند اما در حین عبور، می‌ توانند موجب تخریب اتم‌ های سلول های بدن شوند و الکترون را از مولکول DNA جدا کنند:
    https://article.tebyan.net/166494/%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B4%D8%B9%D9%87-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-

    آن دستگاه‌‌هایی که شما را از سر تا پا برای یافتن مواد قاچاق و غیرقانونی اِسکن می‌کنند، به مقدار ناچیزی شما را در معرض تشعشع پرتوی ایکس قرار می‌دهند؛ میزان آن در دامنه‌ای میان 0.015 تا 0.88 میکروسیورت قرار دارد. با در نظر گرفتن این اعداد، خود سفر هوایی نیز می‌تواند مسافران را در هر دقیقه تا 0.04 میکروسیورت در معرض تشعشعات کیهانی قرار بدهد.
    هرنفر باید هزار تا دو هزار بار از درون دستگاه اسکنر امنیتی فرودگاه عبور کند تا با میزان تشعشع‌های آزمایش پزشکی قفسه‌ی سینه با پرتوی ایکس برابری کند. یک مورد آزمایش پرتوی ایکس پزشکی قفسه‌ی سینه درحدود 20 میکروسیورت تابش اعمال می‌کند:
    https://iliadmag.com/fa/magazine/science/p/3622-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%B4%D8%B9%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DB%8C%E2%80%8C%D9%81%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%B2

    محاسبه تاثیر اشعه های یونیزه بر بدن:
    https://www.ccohs.ca/oshanswers/phys_agents/ionizing.html

    جو ماگنتوسفر (سپر طیف مغناطیسی):
    ذرات باردار خورشیدی به شکل پروتونها، الکترونها و ذرات آلفای هسته هلیوم بطور پیوسته به سمت زمین یورش می آورند. این ذرات بین 1 تا 2 روز طول می کشد تا به 8000 کیلومتری زمین برسد. به حمله این ذرات، بادهای خورشیدی یا طوفان خورشیدی می گویند. این ذرات بعلاوه تشعشعات الکترومغناطیس کیهانی شامل: اشعه گاما، اشعه ایکس، فرابنفش و… که به آن تشعشعات خورشیدی می گویند وقتی وارد جو زمین در 60 هزار کیلومتری می شوند، تا سرعتی معادل 1600 کیلومتر بر ثانیه یا 96 هزار کیلومتر بر ساعت می رسند.

    این ذرات با حرکات مارپیچی حلقه وار به سمت قطبهای مغناطیسی زمین کشیده شده و در دام قطبها می افتند.
    این حلقه ها با نام کاشف آن به کمربند تابشی وان آلن معروفند که ماگنتوسفر نیز نامیده می شود.
    این کمربندها در فاصله 10 هزار تا 60 هزار کیلومتری زمین قرار می گیرند. این کمربند تابشی برای حفظ حیات موجودات زنده در روی کرۀ زمین اهمیت بی نظیر دارد.

    سوال:
    در صورتی که انسان بخواهد در معرض این تشعشعات قرار بگیرد به چه پوششی نیاز دارد؟

    فوتونهای گاما انرژی معادل ۱۰ هزار برابر فوتونهای طیف مرئی نور دارد که قدرت این اشعه را از ۱۰۰ میلیون برابر تا یک میلیارد برابر نور معمولی می کند:
    https://today.slac.stanford.edu/feature/gammaraysfromthesun.asp

    تنها ماده ای که می تواند از تابش آن محافظت کند ماده هایی با z value بالا همچون سرب هستند:
    https://www.statisticshowto.datasciencecentral.com/probability-and-statistics/z-score/

    بهترین محافظ شناخته شده سرب است. اگر برای میزان بسیار کمی از اشعه گاما نیاز به صفحه ای با ضخامت 0.6 سانتیمتر سرب است و ما سرب در اختیار نداشته باشیم میتوانیم از 1.8 سانتی متر مس یا از 3.6 سانتی متر آلومینیوم استفاده کنیم.
    پی دی اف را دانلود کنید:
    https://www.researchgate.net/publication/298215556_Comparison_Of_Gamma_Ray_Shielding_Strength_Of_Lead_Aluminium_And_Copper_From_Their_Experimental_And_MCNP_Simulation_Result

    برای ۵۰۰ کیلوالکترون ولت انرژی یونیزه کننده، معادل 0.42 سانتی متر سرب نیاز است. مابقی متریال ها باید ضخیم تر باشند مثلا به جای همین میزان سرب می توان 0.95 سانتی متر مس یا 1.06 سانتی متر آهن استفاده کرد:
    https://www.nuclear-power.net/nuclear-power/reactor-physics/atomic-nuclear-physics/radiation/shielding-of-ionizing-radiation/shielding-gamma-radiation/

    برای ساده تر کردن مطلب، شما برای محافظت دو مگا الکترون ولت انرژی هسته ای نیاز به لباسی یا پوششی با افزون بر یک سانتی متر سرب دارید.

    کمترین میزان اشعه های یونیزه که وارد جو میشوند و بلافاصله توسط لایه های بالاتر اتمسفر نابود می شوند معادل ۲۰ ترا الکترون ولت هستند.

    میزان گامای در فضا بر حسب ترا الکترون ولت:
    https://www.gae.ucm.es/

    نتیجه: شما برای حفاظت از سطوح ابتدایی جو یعنی ۶۰ هزار کیلومتری زمین، نیاز به یک لایه حفاظتی سرب با ضخامت حداقل ۱.۵ متر دارید. برای محافظت از این تشعشعات در ماه که حدود ۳۸۰ هزار کیلومتری زمین است، لایه های محافظ باید به شدت بیشتر باشند.

    چنین لباسی در هیچ مجله یا سایت علمی تا کنون اختراع یا ادعای اختراع آن نشده است.
    لباس فضانوردان آپولو و آنگونه که در آن جست و خیز می کردند چیزی ضخیم تر از شلوار کردی ایرانی ها نبود و هیچ نشانه ای از داشتن مثلا ۱۰ سانتی متر سرب در آن مشاهده نمی گردید دیگر چه برسد به ۱.۵ متر.
    همچنین آنها باید می توانسته اند اشیایی هم که با خود برده اند ضد چنین تشعشعاتی بوده باشد مثلا آن دوربینی که با آن عکس میگرفتند، که ادعای چنین اختراعی نیز نه تا آن زمان و نه تا کنون نشده است.

  6. من خودم ارشد فیزیک هسته ای دارم و برای اولین بار که دروغ بودن ماه مطرح شد خیلی مقاومت کردم چون نمیتونستم باور کنم دروغی به این عظمت رو ولی وقتی دقیقا درموردش تحقیق کردم کاملا مستدل باور دارم که هیچ سفری به ماه انجام نشده و این صرفا یک دروغ سیاسیه…. باهیچ دلیل علمی نمیشه قبول کرد که اونچه که گفته شده واقعی باشه…

  7. سفر به ماه واقعی است وپاسخ دقیق برای همه شبهات وجود دارد که با جستجو در اینترنت میتوانید بیابید به دنبال یافته ها باشیم نه بافته ها

  8. بنظرحقیر. که دراین رشته کاری.جزنگاهی دورادور. نکرده ومعلوماتی اٱن چنان ندارم. مع الوصف. بی نهایت بودن و.ناشناخته بودن.حقیقی. خالق این کاینات. بزرگترین استدلال برواقعیت ٱفاق وانفس.بی نهایت است! واماتوان رسبدن انسان که موجودی ناشناخته. ودرعین حال.مستعدوباهوش. به رسیدن ونفوذببعضی ازرموز وحقایق.ازپیش ناشناخته هم ازممکنات است! واجدی.ازسنندج.

  9. سلام وااای چقد خندیدم چقد راحت گولمون زدنا أععههه

    چقد ما ساده و زود باور بودیم هرچی تو تلوزیون به خوردمون دادن دروغه 😵😲😢ا
    اخه اگه بمب اتمی بود که باید هیروشیما با خاک یکسان میشد😐فقط چوب ساده گیمونو خوردیم

  10. جالبه یه سری آقایون برادر که الان چندسالیه ترجمه نظریات تئوری سازان توتئه خوندن و دارن شک میکنند به حقیقی بودن سفر به ماه و نمیدونن که توی یه غرب هم یه سری دلواپس هست که همیشه کارشون شک و شبهه ایجاد کردن هست. همونا بودند که یازده سپتامبر رو هم گفتن کار خود آمریکاس. و خیلی جالبه که اینقدر آقایون برادر با کلاس و روشنفکر هستند که براشون سخته باور کنن 50 سال پیش بشر رفته رو ماه راه رفته ولی براشون راحته قبول کنن که 1400 سال پیش یه نفر از روی زمین با قمه ماه رو دو شقه کنه!

  11. تو حرفها خودتونم تناقض هست اگه زیربمباران شهاب سنگه پس تجهیزات فرازمینیها چرا سالمه چرا واضح دیده میشه

  12. سفر به ماه واقعیه با تلسکوپ دیدم بعد یه سری حقایق فرازمینی هم هست که ازش بیخبرید

  13. اون دلیلی که گفته فرود سفینه هیچ اثری روی ماه ایجاد نکرده رو به شدت قبول دارم

  14. بدبخت ناسا تا الان ۱۰۰ تا سیاره کشف کرده. خیلی بده از اینکه خودمون نمیتونیم پیشرفت کنیم بخوایم پیشرفت فوق العاده یه سازمانو ببریم زیر سوال . مگه همین چند سال پیش نبود ایران میمون فرستاد به ماه اونم دروغ بود پس دیگه. کاشکی قبول کنی که مغزت مشکل داره .پراید شده ۵۰ میلیون بیا مشکل جامعه خودتو بگو بجای دروغ ساختن واسه یه کشور دیگه

  15. در مورد دروغهای بزرگی مثل گرد بودن زمین هم افشاگری کنید. آدرس ساقیتون رو هم بفرستید برام

    • دقت کنید فقط کسایی که فکر نمیکنن یعنی سلفون مغزشون رو نکشیدن سفر به ماه رو تایید میکنن
      الان ببین همین هایی که اینجا دارن به اصطلاح سفر به ماه رو تایید میکنن بزرگترین دلیلشون اینه چون اکثریت میگن درسته
      ولی دقت کنید برعکس نطر خودشون اکثریت میگفتن زمین صافه چون انجیل گفته! چون همه قبول دارن! چون اگه صاف نبودن قبلا متوجه میشدن! و هزار تا چون دیگه که نیازی نباشه یذره فکر کنن
      ممنون از مقاله

  16. تا قبل از این که میگفتید زمین صافه
    حالا هم نرفتن ماه و بمب هسته ای چاخانه
    هی خودتونو صرف توهم توطئه کنید
    همش باید صدسال از کل دنیا عقب تر باشید
    اون مطلب راجع به بمب اتم کلش پر از اشکال بود
    نویسنده متن هرجا خودش اطلاعاتی نداشته گفته هیچ کس چیزی نفهمیده مثلا خودش از فیزیک هسته ای هیچی نمیدونه و مفهوم فرمول ها رو نفهمیده بعد میگه این فرمول ها برای تمام مردم بدون مفهوم هستن
    شما برو به همون زمین مسطح بچب
    خدا عقل داده که استفاده کنید نه اینکه توهم بزنید

  17. به نام خدا فیلم مربوط به یکسال بعد از سفر انسان به ماه توسط هالیود در استدیو گرفته شد تا سفر انسان به کره ماه به عنوان فیلم سینمایی با همین نام در آن زمان ساخته و اکران شود در فیلم سعی شد حتی المقدور به فیلمها و عکسهای سفر حقیقی نزدیک باشد …متاسفانه گروهی عمدا و گروهی از بی اطلاعی شروع به نوشتن نقد و دلیل برهان از فیلم سینمایی سفر انسان به ماه شدن ،فیلم واقعی در سایت ناسا موجود و خیلی خیلی کوتاهتر از این ویدیوس مابقی نقد این مقاله غیر علمی و بی ارزش است .الان شما با تلسکوپی با قدرت زوم 400 به ماه نگاه کنید محل فرود ماه نورد و فضانواردان کاملا میبینید ….ماه جو ندارد پس بارانی و بادی هم نبوده که این اثار مانند کره زمین دستخوش تغییر شود .مختصر نوشتم علاقه مندان جهت دفاعیه ناسا به ویکی پدیا و سایت خود ناسا مراجعه کنند .مابقی سایتها دروغی بیش نیست .موضوع سرچ سفر انسان به ماه و دفاعیه ناسا در ویکی پدیا

  18. رفتن به دروغ خارج از جو شدن راست میگن دوربین بزارن سفینشون از برخاستن تا لحظه فرود به ماه یا هر سیاره دیگه رو فیلمبرداری کنن نشون بدن چقدر ساده این شما

  19. اگرباتکنولوژی پنجاه سال پیش(سال1969)روی کره ماه فرودآمده بودندوروی ماه پیاده روی هم کرده بودندپس درسال 2018میبایستی روی کره ماه چندین مرکزتحقیقاتی ؛نظامی واکتشافی دایرکرده بودند؛اماخبری نیست ؛وامامیزان تشعشعات خورشیدی وکیهانی +بارش مداوم خرده شهاب هابرسطح ماه به اندازه ای شدیداست که امکان گرفتن عکسهایی باکیفیت آن عکسهاغیرممکن بوده وازاین سخت ترسفینه آپولواگرروی سطح ماه فرودآمده چطورازآنجابرخاسته
    ؟!{این ادعای مانیست بلکه درخودآمریکاواروپامطرح شده است.}

    • دقیقا چیزیه که منم بهش فکر میکردم. اگه با تکنولوژی پنجاه سال پیش تونستن برن ماه الان باید مریخ رو فتح کرده باشن.یا نه یه سفر دیگه میرفتن همون ماه چرا فقط همون بار؟

  20. چند سال پیش ایران میمون فرستاد کره ی ماه. اونم دروغه؟
    در ضمن اگر این مطلبی ک شما گذاشتی حقیقت داشت الان صدا و سیما خیلی زودتر از شما گفته بود چدن فقط دنبال بهانه ای از آمریکا هستن

  21. سلام
    یکی از دلایل اثبات دروغ بودن این سفر خودش دروغه
    مثلا گفتین توی ماه که وزش باد نیست که پرچم اونجوری وایستاده
    خب یکم دقت کنید متوجه میشید یه میله افقی بالای پرچم اونرو صاف نگه داشته
    به امید روزی که ایرانیان پا به کرات دیگر بگذارند نه اینکه بشینند و موفقیت سایر ملل را با حرف زدن کتمان کنند

  22. توضیحات کاملا قانع کننده بود خیلی ممنون کامل موافقم

  23. اون فیلم آخر همون‌جوری که زیرنویس نوشته رد ماشین های پروژه های آپولو ۱۱ تا ۱۷ هست
    بر خلاف تصور ما ایرانیا آمریکا نه یکبار بلکه ۷بار برای سفر به ماه تلاش کرد..۶بار موفق شد و ۱۲انسان بر روی ماه قدم گذاشتن..مراجعه کنید به پروژه آپولو ۱۱،۱۲,۱۳,۱۴,۱۵,۱۶ و ۱۷

    • این مطالب هم دقیقا رد همون سفرها بود.
      کاملا دلایل منطقی و با مدرک بودن.نمیدونم چرا یه سری سعی میکنند دربرابر فهمش مقاومت کنن

  24. اینو نگین چی بگین….
    همین کارارو کردین که این مملکتو عقب مونده کردین… ملت ما به جای تلاش برای رسیدن به هدف کلا هدف رو پاک میکنن خیال خودشونو راحت میکنن…
    همینه که این همه ازشون عقب موندیم…
    جای تاسف داره….
    واقعا که یه مشت افراطی هستین شما جیره خورا و ساندیس خورا….
    برید بمیرید

    • داداش اینقدر غرب زده نباش واست خوب نیست بالا میاری ☺☺

    • اگر رفتن به ماه اونم با تکنولوژی 70 سال پیش دروغ نیست چرا الان نمیرن چرا بعد از 70 سال هیچ پروژه ای تو ماه ندارند چرا کشورهای دیگه نرفتن
      رفتن به ماه و برگشتن یعنی احداث یک سکوی پرتاپ تو ماه که هزاران کارمند داشته باشه و دقیق پرتاپ شاتل را محاسبه کنند و با شمارش معکوس پرتاپ کنند تا فضانوردان برند زمین
      ضمنا قانون سوم نیوتن یعنی عمل و عکس العمل در مورد پرتاپ در ماه که فاقد مولکول هواست سازگار نیست
      تو زمین خروج گاز با فشار به مولکول هوا فشار وارد می کنه و عکس العمل هوا موشک را به جلو میراند و بعد از خروج از جو که موشک جدا شد ماهواره و سفینه به وسیله جاذبه زمین یا کرات حرکت می کند و در خلا به سرعت خود تا ابد طبق قانون اول نیوتن حرکت می کند
      فرض کنید شتاب اولیه تا زیر لایه ازون را موشک به شاتل آپولو داده وبقیه را تا ماه در خلا بدون پیشرانه حرکت کرده
      حال کدام نیروی بازدارنده شاتل به این سرعت را توانسته روی ماه متوقف کند
      این دروغ فرود روی ماه آنقدر بزرگ بود که ناسا تا الان ترجیح داده در مورد رفتن به ماه و ادامه پروژه از جواب و رسانه ای کردن طفره بره

      • داداش ایربک گذاشتن ، با سرعت ۲۰ هزار کیلومتر در ثانیه برخورد کردن به ماه ، یه دفعه جیمی جکسون در لحظه برخورد از خواب پرید ، اینو تو کتاب خاطرات ” شام سنگین خوردیم رفتیم سفر ” آورده .

    • منشا این نظریه، به کتاب “ما هرگز به ماه نرفتیم” نوشته نویسنده آمریکایی، ویلیام چارلز کایسینگ، باز می‌گردد. این کتاب که در سال ۱۹۷۴، یعنی دو سال پس از پایان ماموریت‌های آپولو، نوشته شده است،

  25. عجیب ترین قسمت این داستان اینه که برای اولین بار افراد نابغه ای از ایران و ان هم متعلق به یک جناح خاص کلیه دستاوردهای علمی و تجربی قرن بیست را ان هم با چنین استدلالات علمی مت در آوردی رد میکنند و جالب است نابغه های هیچ کشوری تا به امروز دم از اثبات این یافته ها و اختراعات علمی و تجربی به دروغ نزده. همش ما ایرانی هستیم . نه هندی ، جرمنی ،نه فرانسوی ، نه ژاپنی به چنین نتایج و یافته ای برای اثبات دروغ پردازیای امریکا ی بقول شما فرصت طلب دست یافته. خداوند سایه این متفران را هیچ وقت از سر ما و این دنیا کم نکند . حداقل این نابغه ها هستند مدام در پی حفیقت و افشای آن هستند.

  26. راستی شما همونی نبودی که میگفتی زمین صاف.ه

    • من همه ی این حرفها و اسناد رو تایید می کنم من خودم دستیار رئیس بخش فیزیک یکی از دانشگاه های تهران هستم . و یک ماه است که تحقیقاتم را در این باره آغاز کردم کل کتاب ها و کل سایت هارو زیر و رو کردم و تا هفته ی بعد مقاله ام آماده می شود … به نظر من آن را تهیه کنید و بخوانید……………………………………………………………… حرف آخر : سفر به ماه بزرگترین دروغ قرن بیستم است و صرفا جهت پیروزی تکنولوژی آمریکا علیه روسیه است /// قوانین فیزیک سفر به ماه را نقض می کنند

  27. با عرض سلام

    باید بگم که حرفاتونو راجب ما تعیید میکنم و میگم که هنوز کسی نمی تونه به ماه بره وامکانش با تجهیزات امروزی قیر ممکنه

    ولی

    راجب بمب اتم باید بگم کاملا در اشتباهین
    و
    میشود با کمک انرژی هسته ای برق تولید کرد و ما در ایران داریم با این روش برق تولید می کنیم که بحث مفصلی داره.

    واما بمب اتم :هنگامی که اتم های یک ماده (که بهتره اتمی سنگین باشه مثل اورانیوم) به سرعت از هم جداشن و از هم پاشیده بشن انرژی دیوانه واری تولید میشه که هرچیزی سر راهش با رانابود میکنه .

    هنوز بچه های هستن که در اصر رادیواکتیو های پراکنده شده از حمله اتمی امریکا اناتومی بدنشون به هم ریخته واوضاع مناسبی ندارن.

    انیشتن دانشمندی که تکرار نشدنیه وبهری هوشیش از منو تو بالا تره به این کشف رسید و امریکاهم ساخت.

    از این گذشته اگر بمب اتم وجود نداشت چرا امریکا در تکاپوی ان است که ایران را از انرژی هسته ای محروم سازد ،
    جوابش واضح است چون از ایران وحشت داره ومیترسه روزی درمقابل ما زانوبزنه

  28. ببین اصلا تفنگ و آرپی چی و تانک و مهمات همه دروغند آمریکا دروغ میگه مهمات داره که حکومت کنه اصلا اینترنت و گوگل و اپل و مایکروسافت و هرچی امکانات که استفاده میکنی از قبیل ماشینهای پژو و بنز و پورشه همه دروغه وجود خارجی ندارند تا بر ما حکومت کنند ما می دونیم دروغند تو خونتو کثیف نکن . گوشی و ماهواره و همه ی اینها دروغند

  29. این مقاله به نظر من ساخته توهمات نویسنده است من فیزیک دانم و اگر هم فیلم رو درست کرده باشند باید خدمتتون عرض کنم مستندات و سنگهایی که از ماه و فضا اوردن دیگه جایی برای بحث اضافی نمیزاره

    • اقاى فیزیک دان توجه کردید تو دوره فرستنده و مونیتور و دوربین لامپى وبا باطرى هاى ثربى سنگین و کم توان برق تجهیزات اقایون تو کره ماه رو کدوم ژنراتور تامیین کرده و از اون گذشته همین حالا براى یه ماهواره بر کلى ادم و کامپیوتر و اون برج عظیم پرتاب لازمه تو ماه از کدوم سایت پرواز کردن بطرف زمین و مطلب بسیار مهمتر اینکه هنوز هیچ ارابه فرودى براى شرایط غیر فرودگاهى و در بستر ناهموار ساخته نشده وگرنه روى زمین بسیار بیشتر نیازمند اون هستیم درمواردى مثل امداد ونجات یا نبرد و جنگ در تپه ماهور هاى جایى مثل کردستان یا افغانستان یا همه جای فلات ایران حتى هلیکوپتر قادر نیست در هرمکانى فرود بیاد

    • درضمن سنگهاى ماه رو هم که شما کارشناسى کردید وحتماً اصله مال محله سنگتراشون ماهه دیگه
      فیلم هم که البته واقعىه مثل فیلم کاپتان نمو عمر شریف که حدوداً مال همون دوره هست

  30. من تو ستاره شناسی ام ولی به کار آپالو دقت نکردم و به این افتخار می کردم در اون قدیم انسان توانست برود به ماه دیگه با خواندن این تازه دقت به آپالو کردم کلا دلم گرفت ولی خوب مریخ بد نیست جاش ولی باز مشکله و بدبختیه وایی خدا داند شاید دو سال دیگه بگن ما تو عملیات مخفی رفتیم زهره اونم آدم رفته باشه !¡

  31. ابرقدرت بودن یعنی به گونه ای باشی ک خیلیها با فکر ناقصشان چنین تصور کنند ک بزرگترین دروغ زندگیشان را شنیدند!!! خخخ. آمریکا قصد داره بره مریخ و بعضیها تنها کاری ک بلدند اینه ک بگن دروغه!! البته خنددارتر اینه ک امریکا برای امثال شماها چنین کارهای عظیمی انجام نداده ک الان هم بتونید با درک نکردنتون بهش آسیب بزنید. در خاتمه اینکه همیشه تکذیب کردن راحتتر از تحقیق کردن هست، پس بگین دروغه..خخخ. ادمین خواهشا کامنت مرا هم بگذار.ممنون

  32. واقعا مرگ بر امریکای خبیث‌. من روسی هستم. ما ماه رو اختراع کردیم اصلا.

  33. توهم توطعه .چرا ما همیشه دوست داریم بعضی از دست اوردهای بزرگ علم را دروغ جلوه دهیم فقط به علت اینکه از فلان کشور خوشمان نمیاید بیشتر دقیق تر و بدون غرض تحقیق کنیم

  34. باسلام و احترام
    من الکترونیک خوندم.ولی علاقه زیادی به فیزیک دارم.
    1-محاسبات بمب اتم ربطی به نسبیت عام(E=Mc^2)نداره و حتی ربطی به انیشتین هم نداره.ورنر هایزنبرگ مسءول بمب اتم هستند.همان طور که میدونید نیروی گرانشی بین اتمهای مثلا آهن خیلی بیشتر از چوب هست.بمب اتم حاصل واپاشی انرژی بین اتمی است.البته زنجیره ای و پشت سرهم.بهتره بدونید با عناصر سبکی مثل روی یا مس هم میشه بمب اتم ساخت.ولی اگر مثلا برای برای ساخت 1 بمب اتم نیاز به 10 کیلو اورانیوم 238 باشد ،برای ساخت همان بمب با عناصر سبک صدها تن عنصر نیاز است غیر قابل حمل و پرتاب.البته ایالات متحده همیشه دروغ میگه.اما این دروغ نیست.قوانین فیزیک هیچوقت دروغ نمیگن.

    • برای مثال اندازه یک قوطی کنسرو از یک ستاره نوترونی جرمی برابر با تمام آسمان خراشهای ایالات متحده داره.پس بمب اتمی وجود داره واثراتش اثبات شده.و جواب شما که میفرمایید چطور خودشون تو محیط زیست خودشون تست میکنن باید بگم 1000/100000برابر است با 1/100.پس میشه در مقیاس کوچک و کنترل شده تست کرد.ولی در میدان جنگ با حداکثر مقدار جرم استفاده کرد

  35. داداش اون باد نیست
    پرچم از دو تا میله آویزونه(راست و بالا)

  36. با سلام و احترام

    یک مقاله در باره دروغ بودن بمب اتمی خدمتتان ارسال میکنم که با حوصله و بدون تعصب بخوانید

    ازشما خواهش میکنم این مقاله را در صفحه اصلی سایتتان وهمینطور کانال تلگرامتان منتشر کنید تا دیگران قضاوت کنند.

    راه مبارزه با امریکا کاملا” روشن است .باید دروغهای این ابرقدرت پوشالی را با صداقت رو کرد.

    مقاله ای نوشته ام که در سایتهای زیادی اعم از داخلی و خارجی منتشر شده اند وبرایتان میفرستم.

    به سایت زیر مراجعه فرمایید:

    http://asrarnameh.com/pages.php?id=14719

    http://asrarnameh.com/pages.php?id=14830

    http://yon.ir/59ik

    حقیقت ان چیزی نیست که گفته می شود و یا نوشته می شود بلکه حقیقت همان چیزیست که می خواهند ان را مخفی کنند.

    این مقاله را برای مسئولین کشور در دستگاه رهبری، نهاد ریاست جمهوری، قوه قضائیه، تعدادی از نمایندگان مجلس ، سپاه پاسداران و ارتش و نهادهای مذهبی فرستادم.

    اقایان علی مطهری نایب رییس مجلس و علیرضا زاکانی این مقالات را در سایتشان منتشر نمودند.

    در هر صورت منتظر پاسخ هستم.

    تا این دروغ بزرگ در باور ملتهاست اوضاع دنیا روز به روز بدتر می شود و ممکن است به کشور ما اسیب برسانند..

    پیروز و سربلند باشید.

    بعضی از اینکها گه مقاله را منتشر کرده اند:

    https://ir.sputniknews.com/opinion/201610271947164/

    https://ir.sputniknews.com/opinion/201610281947188/

    http://flatearthfarsi.blog.ir مقاله دروغ بودن سلاح هسته ای در داخل سایت است

    http://www.webshad.com/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C-httpalimotahhari-com/

    http://zakani.ir/?p=1642

    http://hormozgan.basijelmi.ir/blog/2016/12/31/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA/

    http://asrarnameh.com/pages.php?id=14719

    http://asrarnameh.com/pages.php?id=14830

    http://www.shalamchenews.com/

    http://www.shalamchenews.com/%d8%b3%d9%84%d8%a7%d8%ad-%d8%a7%d8%aa%d9%85%db%8c%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%ba-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%af%d8%b1%d8%aa/

    اگر خواستید لینکهای دیگری را می توانم بفرستم.

    خودتان در اینترنت جستجو کنید.

    سلاح اتمی(یکی از بزرگترین دروغ های قدرت های جهانی)
    دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸ ب.ظ

    از آنجایی که نویسنده در این یادداشت با آوردن چند استدلال نگاه متفاوت و جدیدی را به یکی از مهمترین موضوعات سیاسی جهان در یک قرن اخیر داشته، ارزش یک مرتبه مطالعه و فکر و تحقیق درباره درستی یا نادرستی آن را دارد و وانتشارش به معنای تأیید یا رد محتوای آن از سوی ما نیست

    انفجار هفت تن گاز مایع و شباهت آن با بمب اتمی(اگر بجای هفت تن، هفتاد تن یا بیشتر منفجر کنند قارچ بزرگتری تشکیل خواهد شد)

    نوشته را با این سوال آغاز میکنم که چرا هیچکس نمیتواند جامعه را اصلاح کند. توزیع نامتقارن و ناعادلانه ثروت و قدرت در جهان علت بروز رفتارهای خشونت امیز در جوامع مختلف می باشد. واقعیت این است که زمانی می توان در جهت اصلاح جامعه گام برداشت که دروغهای ابرقدرتها رو شود تا نشان داده شود که این ابر قدرتها قدرت دروغین و پوشالی دارند و تنها با استفاده از عدم اگاهی وحتی نادانی جامعه قدرت دروغینشان را به جامعه باور می دهند که اگر دروغهایشان رو شود تضعیف خواهند شد و به دنبال ان قدرت طرفداران و سرسپردگان ابرقدرتها نیز کم خواهد شد.

    از زمانی که نفت و گاز کشف گردید عده ای این منابع خدادادی را که باید همه از ان بهره میبردند در انحصار خود و گروههای طرفدار خود گرفته و بقیه را سرکوب کرده و دهان انها را بستند. اما این رسم دیرینه تاریخ است که اگر دهانها بسته شود, دستها به سوی اسلحه خواهد رفت. بنا به همین رسم قدیمی جنبشهای سیاسی و مسلحانه در نقاط مختلف جهان اغاز شد. اما صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه افراد مورد نظر خودشان را به عنوان مبارز و رهبر ازادیخواهان به این جنبشها نفوذ داده و نتیجه این جنبشها درگیری داخلی در همان جنبش بود و یا اینکه در راستای منافع سردمداران جهانی عمل میکردند.

    نمونه بارز این موضوع نلسون ماندلا ست که سابقه وی را شرارت, عملیاتهای تروریستی و خیانت به یارانش تشکیل میداد اما رسانه های وابسته به قدرتهای جهانی از وی یک قهرمان ساختند که به خاطر سیاهان افریقا 27 سال زندان را تحمل کرده است.

    امریکا برای حاکم شدن بر جهان دروغهای زیادی را در راستای قدرت بلامنازع جهان بودن تحویل جهانیان داد و نمایش نامه های زیادی را اجرا کرد وفیلمهای زیادی را ساخت تا به جهانیان وحشت از بمب اتم را القا کند. همچون بحران موشکی کوبا, بحران درگیری بین چین و شوروی و از این نوع بحرانهای ساختگی. در حالی که شواهد و قرائن زیادی در دست است که بمب اتم وجود خارجی ندارد و فقط برای ترساندن مردم دنیا ان را عنوان می کنند. همانطور که در کودکی ما را از چیزهایی همچون “” اقا گرگه میاد میخوردت”, “هاپو “, “بچه خورک” و این جور چیز ها میترساندند که هیچکدام واقعی نیست و فقط برای کنترل بچه بود ابرقدرتها نیز برای ترساندن و کنترل ملتها دروغهایی همچون بمب اتم, سلاح نوترونی, یوفو, مثلث برمودا و اینجور چیزها را مطرح کردند. دلایل علمی متعددی برای اثبات دروغ بودن بمب اتم وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد اما ابتدا به تعدادی از دلایل غیر علمی اشاره میکنیم: در جنگ جهانی دوم بین شصت تا صد میلیون انسان فقط بر اثر شرایط جنگی کشته شدند (به غیر از کسانی که در اثر گرسنگی و بیماری درگذشتند و امار انها معلوم نیست) اما رسانه های جهانی این موضوع را رها کرده و فقط به دویست هزار کشته هیروشیما وناکازاکی اشاره میکنند و هر ساله در ژاپن به یاد انها یک دقیقه سکوت میکنند. و واقعا” مشخص نیست که انها چگونه کشته شدند.کسی به معنای واقعی و شهودی چیزی ندیده است و اصلا” چرا امریکا بجای مناطق جنگی و ضربه به نیروهای نظامی و ترساندن نظامیان باید دو شهر گمنام و غیرنظامی ژاپن را بمباران اتمی کند و اطلاعات ما در این مورد و سایر موارد, اطلاعات رسانه ای است. و رسانه ها هر چیزی را که بخواهند به خورد ملتها می دهند و هالیوود هم که استاد صحنه سازی و تاریخ سازی است. وجالب است که هیروهیتو امپراطور ژاپن بعد از این قضایا تا پایان عمرش بر ژاپن حکومت کرد و خود را تازیانه خدا می خواند.

    اگر آزمایش های اتمی برای محیط زیست زیان آور است کشورهای مختلف چگونه به خود اجازه می دهند در خشکی و دریا انها را انجام دهند.

    امریکایی ها به قول خودشان اولین ازمایش هسته ای را در سال 1945 انجام دادند و شوروی نیز در سال 1949 یعنی 4 سال بعد از ازمایش امریکا. شوروی در جنگ جهانی دوم به کلی نابود شده بود و علاوه بر جنگ با المان دچار جنگ داخلی نیز گردیده بود به طوری که استالین رهبر شوروی از ارسال گندم و سایر مواد غذایی و دارویی به بعضی از استانها خودداری کرد و طبق گفته تاریخ نویسان حدود 10 میلیون نفر فقط در اکراین مردند. چطور چنین کشور گرسنه و ویرانی میتواند 4 سال بعد از امریکا که در طی جنگ تقریبا” دست نخورده و سالم مانده بود چنین سلاحی که در ان زمان فوق سری بود بسازد. حقارتهایی که به کشور روسیه در سرنگونی جت جنگی اش توسط کشور ضعیفی مثل ترکیه وارد شد نشان از ان دارد که روسیه ابر قدرت نیست و چیزی به نام سلاح هسته ای در اختیار ندارد. چرا که اگر چنین سلاحی داشت به پشتوانه این سلاح باید کشور ترکیه را گوشمالی مناسبی می داد نه اینکه فقط واردات گوجه فرنگی را از ترکیه ممنوع کند. روسیه حتی جرات نکرد و یا اینکه توانایی فنی و نظامی لازم را نداشت که مقابله به مثل کند و یک یا چند هواپیمای ترکیه را سرنگون سازد. ترکیه برای تحقیر بیشتر روسیه اعلام کرد که جت جنگی روسیه 17 ثانیه در اسمان ترکیه بوده و به همین دلیل انرا سرنگون کرده است. بیست سال حضور نظامی امریکا در کشور ویتنام که نه نفت و گاز دارد و نه محصول ارزشمند دیگری که به درد امریکا بخورد و به بهای جان ده ها هزار و شاید هم صدها هزار نفر سرباز امریکایی تمام شد دلیل دیگری بر رد سلاح هسته ای می باشد. چرا که اگر سلاح هسته ای داشت بیست سال طول نمی کشید. امریکا وقتی در توجیه جنگ ویتنام کم اورد به بهانه جلوگیری از نفوذ کمونیسم انرا چند ملیتی کرد و خروجی اینکار باعث بوجود امدن گروه های خطرناکی همچون خمر های سرخ شد که در کشورهای کامبوج, لائوس و خود ویتنام میلیونها نفر را قتل عام کردند.

    همچنین کودتای سال 91 میلادی شوروی که منجر به فروپاشی این کشور گردید دلیل دیگری بر غیر واقعی واقعی بودن ابرقدرتی این کشور بود. کودتایی که به نظر ساختگی می رسید. چرا که در راس این کودتا که معاون رییس جمهور گنادی یانایف, وزیر دفاع دیمتری یازف, وزیر کشور بوریس پوگو و رییس کا گ ب ولادیمیر کوریوچکوف که قدرتمندترین افراد ان زمان بودند قرار داشتند چطور شکست خوردند. حتی بعد از دستگیری هم اعدام نشدند.

    در سال 92 یا 93 میلادی میخاییل گورباچف رییس جمهور وقت شوروی که بعد از کودتای ساختگی همکارانش عملا” قدرتی نداشت و یلتسین امور را کنترل می کرد کاسترو را خائن به بشریت خواند. واعلام این موضوع از سوی گورباچف میتواند اشاره ای به همکاری مخفیانه کاسترو با امریکا در راه انداختن بحران ساختگی وجود 80 موشک اتمی شوروی در خاک کوبا در سال 1962 میلادی باشد که در طی این بحران ساختگی امریکا چند ماه دنیا را در ترس و وحشت نگاه داشت.بعد از این واقعه نیز جان کندی رییس جمهور امریکا ترور شد. همچنین خروج ذلت بار شوروی از افغانستان و نداشتن هیچ نقشی در معادلات قدرت در طی جنگ خلیج فارس نشان از بی قدرتی شوروی دارد. فاجعه عراق و سوریه نتیجه اعتماد احمقانه ملتها به ابرقدرتی شوروی بود که فکر میکردند شوروی توان مداخله دارد اما نمیدانستند که شوروی حتی قادر نیست مشکلات داخلی خودش را حل کند و از پس تعدادی چریک چچنی فاقد پشتیبانی هوایی نیز بعد از چند ماه جنگ پر تلفات به سختی بر امد و هنوز هم از ناحیه انها مورد تهدید است. امریکا مدعی است که بیست هزار بمب اتمی در اختیار دارد. ایا این ادعا منطقی است. ایا میتوان به افراد اعتماد کرد و این تعداد بمب اتمی را در صورت وجود در اختیار افراد در پایگاه ها و زیر دریایی ها قرار داد. واین خطر وجود ندارد که ممکن است افرادی تعدادی از این سلاح ها را در اختیار گرفته و برعلیه خود امریکا به کار ببرند و از دولت امریکا اخاذی کنند و خواستار سهیم شدن در قدرت شوند. همانطور که در یک سریال امریکایی (فصل 7 سریال 24) عده ای از امریکایی ها در منطقه ای در 20 کیلومتری واشنگتن به نام استارک وود با در اختیار گرفتن تعدادی موشک شیمیایی و تهدید به حمله به شهرهای امریکا خواستار سهیم شدن در ساختار قدرت و ورود افراد انها در مراکز تصمیم گیری راهبردی از جمله پنتاگون هستند. که البته همانطور که انتظار می رفت قهرمان سریال موضوع را حل کرد شبیه سازی این موضوع در یک سریال نشان میدهد که اگر چنین سلاح هایی وجود داشته باشد تولید و پخش انها در مناطق مختلف چقدر خطرناک است و بیشتر از اینکه برای امریکاییها امنیت را به ارمغان بیاورد باعث ایجاد احساس نا امنی میشود. کلیپ هایی از انفجار گاز مایع در اینترنت وجود دارد که نحوه انفجار انها با انفجارهایی که اتمی وانمود میشوند کاملا” شباهت دارد و چه بسا امریکا چندهزار تن گاز مایع را همراه با هوای فشرده کافی منفجر میکند, انفجار عظیمی رخ میدهد و با استفاده از عدم اگاهی ملتها وانمود میکنند که این انفجار با یک تا سه کیلوگرم اورانیم غنی شده انجام شده است. و متاسفانه مردم دروغهای بزرگ را راحت تر باور میکنند. با یک جستجوی ساده در اینترنت کلیپ انفجار هفت تن گاز مایع در چین را ببینید وبا کلیپ انفجار های اتمی مقایسه کنید تا شباهتها را ببینید. اوایل مرداد ماه امسال (مرداد 1395) نیز یک مخزن گاز در 28 کیلومتری بندر گناوه منفجر شد و شدت انفجار به حدی بود که مردم شهر گناوه صدای ان را شنیدند و نیروهای هلال احمر اعلام کردند که به دلیل دما و حرارت بالا امکان نزدیک شدن تا یک کیلومتری محل انفجار وجود ندارد.

    در این محل ها به علت حرارت زیاد ناشی از گاز تا شعاع چندین کیلومتر تمامی گونه های گیاهی وریشه انها از بین میرود و دیگر در این منطقه گیاهی سبز نمی شود. عکسهایی که در اینترنت قرار گرفت صحنه های بسیار وحشتناکی را نشان می دهد و مخصوصا” در تعدادی از عکسها صحنه های درخشان با رنگهای متنوع اما ترسناک اسمان همان تصویری را تداعی میکند که به عنوان پرتوها و تشعشعات ناشی از انفجار اتمی وانمود میکنند.

    امریکا برای باور بیشتر مردم جهان سریال ها و فیلمهای زیادی در موضوع بمب اتم ساخت که بیشترین مانور انها بر روی سریال 24 می باشد که حدود یک دهه برای ایجاد ترس بیشتر از بمب اتم با این سریال مردم دنیا را سرگرم کردند.سریالی که تماما” خیالبافی و سوپرمن سازی می باشد.و از لحاظ زمانی امکان انجام این همه کار در 24 ساعت وجود ندارد. حدود 5 سال پیش در فوکوشیمای ژاپن یک سونامی مشکوک رخ داد و نیروگاه اتمی ان نیز منفجر شد. اما عملا” هیچ تخریب وحشتناکی توسط این نیروگاه رخ نداد و با ان همه اب و گل روان محیط زیست الوده نشد.و تمام تخریبها توسط همان سیل مشکوک ایجاد شد. شهر فوکوشیما یکی از مهمترین شهرهای اقتصادی ژاپن است که دارای کارخانه های تولید لوازم منزل, کامپیوتر, و اتوموبیل سازی بود که همه انها در سونامی مشکوک از بین رفت و عملا” رقیب تجاری اروپا و امریکا حد اقل برای چندین سال از صحنه خارج شد. هم اکنون نیروگاه فوکوشیما بازسازی شده و مردم در همانجا زندگی می کنند. ایجاد مصنوعی سونامی امکان پذیر می باشد. در واقع نیرو گاه هسته ای در کار نیست. موضوع از این قرار است که در هر کجا از زمین اگر چاهی عمیق حفر کنیم (بالای سه کیلومتر) کف چاه داغ است. دو چاه حفر میکنند و بین انها را به طریقی تخریب می کنند تا U شکل شود از یک چاه اب میریزند و از چاه دیگر بخار اب با فشار بیرون می اید که با ان توربین ها را به حرکت در میاورند و برق تولید میکنند و برای بازدهی بالا بخار به اب گرم تبدیل شده و مجددا” به چاه بر میگردد و چرخه تکرار میشود. که به ان انرژی زمین گرمایی میگویند. برای راحتی کار و بازده بالا نیروگاه ها را نزدیک مناطق اتش فشانی میسازند تا هم چاه با عمق کمتری حفر کنند و هم به مواد مذاب نزدیکتر است و دما ی بیشتری به اب داده میشود و ابر قدرتها در این زمینه اطلاعات غلط میدهند. اگر نیروگاه های هسته ای خطرناکند و برای محیط زیست زیانبارند چرا در مناطق خطرناکی مثل کوه های اتش فشانی ساخته میشوند. حدود 6 ماه پیش یک نیروگاه اتمی ژاپن که در نزدیکی کوه اتش فشانی قرار داشت منفجر شد اما هیچ اتفاقی نیفتاد. و همینطور منفجر شدن چند نیروگاه اتمی در امریکا و بلژیک در ماه های اخیر دلالت بر غلط بودن اطلاعات داده شده در مورد این نیروگاه ها میباشد و واقعیت چیز دیگریست.و اگر دقت کنید ابر قدرتها به هر کشوری که خودشان بخواهند اجازه استفاده از انرژی زمین گرمایی را میدهند. چرا که اگر همه کشورها بخواهند از این انرژی عظیم و تمام نشدنی استفاده کنند کنترل کشورهای جهان مخصوصا” کشورهای جهان سوم از دست انها خارج میشود. و خلاصه میکنم که بمب اتم همان اقا گرگه دوران کودکی ماست. اگر این موضوع لو برود که بمب اتم یک خالی بندی بیشتر نیست و وجود خارجی ندارد امریکا از درون فرو خواهد پاشید چرا که مردم امریکا تا به حال فکر میکردند که کشورشان یک ابر قدرت است و از اینکه سالها فریب خورده اند باعث میشود که احساس خریت کنند و حس بی اعتمادی به دولت امریکا بوجود می اید و بین انها اختلاف شکل میگیرد. نوشته طولانی شد و ممکن است باعث خستگی و سر رفتن حوصله شما گردد. امیدوارم این نوشته اولین میخ را بر تابوت دروغ بودن بمب اتم بکوبد.و در عین حال بر تابوت سایر دروغهایی از این دست.

    برای شروع بحث علمی (درباره دروغ بودن ادعای وجود سلاح هسته ای) ابتدا توضیح مختصری در باره عناصر رادیو اکتیو و ساختار بمب اتمی خیالی داده می شود:

    طبق تعاریفی که در کتابها به ما گفته اند عنصر رادیو اکتیو عنصری است که خود بخود واپاشیده میشود و به عناصر کوچکتر تجزیه میشود. ونحوه واپاشی به این صورت است که اگر هرتعداد اتم از عنصر رادیواکتیو داشته باشیم نیمی از انها شروع به تجزیه و واپاشی نموده و بعد از مدت معینی که به ان نیمه عمر میگویند کاملا” تجزیه شده و به عناصر سبکتر تجزیه میشوند. سپس از تعداد اتمهای باقیمانده نیمی از اتمها انتخاب شده و تجزیه میشوند و مجددا” از اتمهای باقیمانده نیمی دیگر انتخاب شده و انقدر این فرایند تکرار میشود تا دیگر اتمی باقی نماند. عنصر اورانیم دارای 3 ایزوتوپ طبیعی به شماره های 233, 235و238 میباشد.که شماره های 233و 235 رادیو اکتیوند. درصد این ایزوتوپها در یک نمونه به ترتیب 99.3 درصد شماره 238 و 0.7 درصد شماره 235 میباشد. مقدار شماره 233 انقدر ناچیز است که ان را در محاسبات در نظر نمیگیرند. اورانیم مورد نظر برای نیروگاههاو سلاح هسته ای شماره 235 میباشد که طی فرایندی به نام غنی سازی جدا میشود.و بسیار وقت گیر و زمانبر میباشد به طوری که برای رسیدن به غلظت بالای 90 درصد که برای بمب اتمی لازم است عمل غنی سازی باید 4000 مرتبه تکرار شود. اساس عمل غنی سازی قانون گراهام میباشد که یک گاز هرچقدر جرم مولکولی کمتری داشته باشد سریعتر حرکت میکند. فلز اورانیم با گاز فلوئور واکنش داده میشود تا به هگزا فلوراید اورانیم تبدیل شود که جامد است اما اگر ان را به دمای 56 درجه برسانیم تبدیل به گاز میشود. و بعد این گاز از منافذ بسیار ریز عبور داده میشود که هگزا فلوراید مربوط به ایزوتوپ سبکتر یعنی شماره 235 به علت جرم کمتر سریعتر از منافذ عبور میکند. از یک منبع حاوی هگزا فلوراید اورانیم نیمی از ان از منافذ عبور داده میشود.به دو قسمت تقسیم میشود که ان مقداری که از گاز که از منافذ عبور کرده دارای مقدار بیشتری از اورانیم شماره 235 میباشد که ان را انتخاب نموده و همین عمل مجددا” انجام شده و نصف میشود. و 4000 بار عمل نصف کردن انجام میشود تادر نهایت غلظت اورانیم شماره 235 به بالای 90 درصد برسد. حال به تجزیه و تحلیل موضوع میردازیم: اتمهای یک عنصر کاملا” مشابهند و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی دقیقا” یکسانی دارند. هیچ دلیلی وجود ندارد که تعدادی اتم خودبخود و بدون هیچ مقدمه ای شروع به واپاشی کنند و اتمهای دیگر صبر کنند تا واپاشی ان اتمها تمام شود و بعد تازه اتمهای باقی مانده به دو دسته تقسیم شوند و یک دسته انتخاب شده و شروع به واپاشی کنند و دوباره ان دسته صبر کنند تا نوبت به انها برسد. ضمن اینکه همیشه عمل نصف شدن دقیق نیست, یعنی به عنوان مثال اگر 30 اتم داشته باشیم 15 تای ان شروع به واپاشی میکنند و وقتی نوبت 15 تای دیگر شد نمیتواند دقیقا” دو دسته شود و اگر خوشبینانه به دو دسته 7تایی و 8تایی تقسیم شوند چه عاملی تعیین میکند که کدام دسته زودتر شروع به واپاشی نماید تا نوبت دسته دیگر شود. یعنی موضوع نیمه عمر جای سوال دارد چون در اتمها چیزی به عنوان شعور و قدرت تشخیص و انتخاب وجود ندارد. یک مورد دیگر که درباره نیمه عمر قابل درک نیست این است که ادعا میکنند بوسیله نیمه عمر سن خیلی چیزها را تعیین میکنند. مثلا” میگویند یک موجود تا وقتی زنده است نسبت کربن رادیواکتیو به کربن معمولی ان مقدار ثابت و مشخصی است و وقتی می میرد این نسبت تغییر میکند و از روی تغییر نسبت زمان مرگ ان را مشخص می کنند. در صورتی که خاصیت رادیواکتیو موجود زنده و مرده نمیشناسدو مستقل از حیات موجودات عمل میکند. و در عین حال هیچگاه نمیتوان از روی نسبتها سن چیزی را تعیین کرد, حتما” باید برای بدست اوردن سن باید برای حل معادلات مربوط به نسبتها, جرم اولیه ویا یک معادله جرمی شامل جرم اولیه معلوم باشد. وقتی میخواهند از روی یک تکه استخوان سن موجود زنده را تعیین کنند از کجا مشخص میکنند جرم اولیه ماده رادیواکتیو موجود در استخوان چقدر بوده که حالا این مقدارش باقی مانده و سن ان را اعلام میکنند.پس اعدادی را که اعلام میکنند من در اوردی است. مثل اینکه بگوییم نسبت سن علی به رضا 2 است, سن هر کدام جقدر است. تا یک رابطه سنی دیگر مشخص نباشد نمیتوان سن انها را مشخص نمود و مسأله بی نهایت جواب دارد. نیمه عمر اورانیم را حدود 4.5 میلیارد سال بر اورد کرده اند. برای تعیین نیمه عمر یک عنصر رادیواکتیو باید مقدار مشخص از ان را وزن نماییم و در شرایط کاملا” ایزوله در یک بازه زمانی مناسب نگهداری نماییم و پس از طی بازه زمانی مقدار باقی مانده ان را وزن نموده و زمان نیمه عمر را بدست اوریم. 4.5 میلیارد سال عدد بسیار بزرگی است. اگر ما بر روی مقداری از اورانیم عملیات تعیین نیمه عمر را انجام دهیم به علت بالا بودن زمان نیمه عمر عملا” تغییری در وزن ان در بازه های زمانی حتی چند ماهه نخواهیم دید چون با توجه به زمان نیمه عمر بالای اورانیم مقدار واپاشی شده انقدر ناچیز است که ترازوها قادر به نشان دادن این مقادیر نیستندویا دقت مناسبی ندارند. اصلا” چرا زمان نیمه عمر ها تا این حد متفاوتند که بعضی ها در حد میلیارد سال و بعضی در حد کسری از ثانیه اعلام شده و همیشه در انحصار ابرقدرتهاست و مردم عادی امکان دسترسی وبررسی به این موارد را ندارند تا صحت و سقم این موضوعات معلوم شود. در مورد غنی سازی 4000 بار عمل نصف کردن غیر ممکن است. ما حتی اگر یک محموله یک میلیون تنی یعنی یک میلیارد کیلوگرم را 30 دفعه هم نصف کنیم, تقریبا” یک کیلو گرم ان باقی میماند.محاسبه کنید و عدد یک میلیارد را 30بار بر 2 تقسیم کنید تقریبا” یک خواهد شد. اگر 4000 مرتبه بر 2 تقسیم کنید حتی یک اتم هم باقی نمیماند. پس با فرایند نصف کردنهای متوالی نمیتوان به نتیجه رسید و محدودیت داریم. و در ضمن انجام 4000 بار کار متوالی زمان بسیار زیادی را میطلبد که این یکی را دیگر بررسی نمیکنیم. سانتریفوژ ابزاری است که برای جدا سازی ذرات معلق در مایعات بکار می رود. بدین صورت که دارای ظرفهایی است مایعات را درون انها میریزند و با سرعت به دور خود می چرخند و در اثر نیروی گریز از مرکز ذرات جامد در ته ظرف رسوب می کنند و انها را جدا میکنند. در فرایند غنی سازی اورانیم صحبت از غنی سازی گاز هگزا فلوراید اورانیم توسط سانتریفوژ میباشد و اصلا” در مورد گازها سانتریفوژ معنایی ندارد. سانتریفوژ فقط محتص مایعات می باشد. در جاهایی که چاه زمین گرمایی حفر میکنند باید هزاران تن خاک را از چاه خارج کنند و در اعماق پایین چاه اکثرا” ترکیبات گوگردی و نیتراتی و آمونیاکی است که زرد رنگ هستند و ممکن است همان چیزی را که به عنوان کیک زرد به ما معرفی می کنند همین خاکها باشند و وقتی از چاه بیرون کشیده میشوند نمیتوان این خاکها را بر روی سطح زمین رها کرد چون توسط باد و طوفان در محیط زیست پراکنده میشوند و برای موجودات زنده مضرند و مخصوصا” باعث بروز بیماریهای تنفسی و گوارشی میشوند. این خاکها باید در یک مکان امن دفن شوند که معمولا” در چاه های نفت خشک شده میریزند و به ما وانمود میکنند که زباله های هسته ای را به دلیل داشتن پرتوها و تشعشعات مضر به داخل این چاه ها میریزند.

    حال به بررسی بمب اتم میپردازیم:

    ساختار بمب اتم به این شکل عنوان شده است که عنصر اورانیم این خاصیت را دارد که هر اتم ان وقتی یک نوترون به ان برخورد میکند شکافته میشود مقداری انرژی و 2 یا 3 نوترون ازاد میکند که نوترونهای ازاد شده به اتمهای دیگر برخورد کرده و باز هرکدام مقداری انرژی و 2 یا 3 نوترون ازاد میکنند و این واکنشها به صورت زنجیره ای ادامه پیدا میکند و در کسر بسیار کوچکی از ثانیه میلیاردها میلیارد اتم اورانیم انرژی خود را ازاد میکنند که انرژی هسته ای نام دارد. در واقع مدعی هستند مقدار انرژی را که اورانیم در مدت 4.5 میلیارد سال ازاد میکند در کسری از ثانیه ازاد میکنند. یعنی اگر 10 کیلو گرم اورانیم شماره 235 داشته باشیم در طی 4.5 میلیارد سال 5 کیلو گرم ان به انرژی تبدیل میشود. در بمب اتمی این مقدار انرژی را در کسر بسیار کوچکی از ثانیه ازاد می کنند. طبق معادله مشهور انیشتین یعنی E=MC^2 نوع عنصر نقشی ندارد وفقط مقدار جرم مهم است. پس اگر 10کیلو گرم عنصری با نیمه عمر کم مثلا” یک ساعت داشته باشیم چون زمان نیمه عمر کوتاه است و طی یک ساعت 5 کیلو گرم ان به انرژی تبدیل می شود می تواند در حد یک بمب اتمی متوسط ویرانگر باشد و حتی مقادیر کوچک ان نیز ویرانگر است چون طبق معادله تبدیل جرم به انرژی انیشتین مقدار انرژی ناشی از تبدیل یک گرم نیز مقدار بسیار زیادی است. طبق گفته خودشان هر شکافت هسته ای 2 یا 3 نوترون ازاد میکند پس اگر توده ای اورانیم موجود باشد باید خودبخود منفجر گردد چون نیمی از اتمها خود بخود در حال شکافتند و همیشه حداقل هزاران میلیارد نوترون در درون توده اورانیم در دسترس میباشد. هرچند عنوان میکنند که توده اورانیم را به چند قسمت تقسیم میکنند تا از حالت جرم بحرانی خارج شود و سیستمی را طراحی کرده اند که موقع انفجار قطعات به هم می چسبند. اما موضوع این است که چون یک بمب اتم که معمولا” به صورت کلاهک روی موشکها سوارند کاملا” ایزوله بوده ونیمی از اتمهای اورانیم هم مدام در حال تولید گرما و پرتوها و تشعشعات رادیواکتیو هستند که بعد از مدتی درون بمب اتم انقدر داغ میشود که یا بمب را منفجر میکند و یا از کار می اندازد.چون گرما وپرتوها مدارات درون بمب را از بین میبرد. اصلا” اگر این بمبها اینقدر خطرناکند چرا اسرار ساخت ان را فاش کردند و با ذکر تمام جزئیات به بقیه دنیا اعلام کردند هیچ عاقلی این کار را نمی کند مگر اینکه نیرنگ و حیله ای در کار باشد. تعدادی عکس به همراه این مقاله ارسال شده که اگر دقت کنید در تمام انفجارات به اصطلاح اتمی یک چیز مشترک است و ان اینکه در قسمت قارچی شکل انفجار, ماده ای در حال سوختن است. که همانطور که در اولین مقاله عنوان شد انفجار اتمی چیزی جز یک انفجار گازی در مقیاس بالا نیست. و ان چیزی که در داخل قسمت قارچی شکل در حال سوختن است همان گاز مورد استفاده می باشد.و هرچه مقدار گاز بیشتر باشد تا ارتفاع بالاتری میرود و قارچ بزرگتری تولید میکند.اگر انفجار را در خشکی انجام دهند صدها تن اهک, گچ, پودر الومینا و موادی از این قبیل با ان مخلوط میکنند تا اتش گاز را بپوشاند و مخفی کند و برای توجیه این پودرهای سفید رنگ اعلام میکنند که اورانیم به عناصر سبکتر تجزیه شده است. میدانید که گچ و اهک ترکیبات کلسیم هستند.اما کل اورانیمی که مورد استفاده قرار میگیرد طبق گفته خودشان بین شصت تا صد کیلو گرم میباشد و این همه پودر سفید رنگ نمیتواند با این مقدار اورانیم تولید گردد. ضمنا” انجام ازمایش در خشکی باعث ایجاد طوفان شدید و ایجاد ریزگردها وزلزله شدید می شود. اکثرا” این آزمایشها را در زیر آب انجام میدهند.به دو دلیل: اول اینکه در زیر اب صدای انفجار تا حدود زیادی خفه میشود و کمتر شک بر انگیز میشود که این صدا ناشی از چیست. چون صدا ی مهیب در انفجارات شیمیایی مثل تی ان تی و سایر مواد منفجره رخ میدهد. دوم اینکه وقتی چندهزار تن گاز مایع که با هوای فشرده کافی در زیر اب منفجر شود مقدار زیادی اب را بخار میکند که با سرعت بالا امده و بدون نیاز به افزودنی ها مثل گچ یا اهک قارچ سفید رنگ تشکیل میگردد.دلیل تشکیل قارچ این است که در ارتفاع بالا فشار هوا کمتر است و گاز منبسط شده وکروی میشود. البته انجام ازمایش در زیر اب باعث میشود که موج انفجار تا حدود زیادی توسط اب خنثی شود و از ایجاد زلزله در خشکی جلوگیری کند. و تنها پس لرزه های خفیفی رخ میدهد. زمانی که چندهزار تن گاز در زیر اب منفجر میشود در ابتدا ده ها هزار تن اب به بالا پرتاب میشود که در این فاصله اب از سمت ساحل به سوی دریا کشیده میشود و بعد دوباره اب با شدت به پایین برمیگردند که باعث میشود موج عظیمی از اب باسرعت سرسام اور و وحشتناکی به سمت ساحل حرکت کند و ایجاد سونامی کند.

    در مورد بمب هیدروژنی اشکالات اساسی بیشتری در صحبتهایشان وجود دارد. به این شکل که میگویند بمب اتمی فقط چاشنی بمب هیدروژنی است که باید دما را به سیصد میلیون درجه سانتی گراد برساند تا بمب هیدروژنی منفجر شود ان هم چند ثانیه بعد از انفجار اتمی.

    اول اینکه در بمب هیدروژنی نه تنها جرمی به انرژی تبدیل نمیشود بلکه به قول خودشان هسته های سبک به هم می چسبند و جرم بزرگتری ایجاد میشود و به اصطلاح همجوشی صورت می گیرد ودر ظاهر محاسبات نشان میدهد که باید از بمب اتمی قدرت کمتری داشته باشد که برای دلیل قویتر بودن ان توجیه مسخره ای می اورند. بعد در دمای سیصد میلیون درجه در ان واحد همه چیز به بخار تبدیل می شود و فرصت هیج عملیات دیگری نیست. ظاهرا” بمب هیدروژنی انفجار گازی دیگری است که به جای گاز مایع طبیعی از هیدروژن مایع استفاده می شود وچون گاز هیدروژن نسبت به گاز مایع طبیعی قدرت اتشگیری و انفجاری بیشتری دارد قدرت تخریب بیشتری دارد. در مورد بمب اتمی تزار که ادعا میکنند معادل 100 میلیون تن, تی ان تی قدرت داشته است یک سری سؤال پیش می اید. بمب هیروشیما دارای 60 کیلو گرم اورانیم غنی شده بود که بنا به گفته خودشان 5 درصد ان یعنی 3 کیلو گرم ان به انرژی تبدیل شد و قدرت این بمب 15 هزار تن, تی ان تی بود. پس هر 3 کیلو گرم اورانیم معادل 15هرار تن, تی ان تی می باشد. در بهترین حالت راندمان انفجار 20 درصد می باشد. پس برای بمب 100 مگاتنی باید چیزی حدود 33000 کیلو گرم اورانیم به انرژی تبدیل شود. بعد در یکی از کتابهایشان گفته اند جرم بحرانی 3 کیلو گرم است. یعنی باید اورانیم بمب تزار به 8000 قطعه تبدیل شود تا خودبخود منفجر نشود. و این 8000 قطعه باید در هنگام انفجار به هم بچسبند. که از هر نظر بررسی شود معقول نیست. چه سیستمی بسازند که 8000 قطعه اورانیم را در کسری از ثانیه در هنگام انقجار به هم بچسباند. و چطور ان را با هواپیما حمل کنند؟ در چند تا از کلیپها این موضوعات سؤال برانگیزی به وضوح قابل مشاهده است. در کلیپی دیگر تعدادی سرباز و درجه دار با یک توپ جنگی یک گلوله اتمی را پرتاب میکنند که در فاصله نه چندان دوری از انها منفجر میشود که سوال برانگیز است. در یکی از کلیپها عده ای بدون دغدغه و خیلی خونسرد در حال فیلمبرداری از صحنه انفجار اتمی هستند که این موضوع سوالاتی را ایجاد میکند که پس ان همه خطراتی که عنوان میکردند چه میشود؟ در کلیپ انفجار هفت تن گاز مایع در چین قارچی شبیه قارج ناشی از بمب اتم ایجاد شده است و خیلی مخوف و وحشتناک به نظر میرسد و حتی نحوه چرخش قسمت قارچی شکل آن شبیه چرخش قارچ به اصطلاح اتمی است. حال تصور کنید اگر به جای هفت تن, مقدار گاز هزار تن و یا بیشتر باشد چه عظمتی دارد و چقدر ویرانگرتر است. در این کلیپ در ابتدای انفجار مخرن هفت تنی, اتش تا شعاع دهها متر را میسوزاند سپس جمع شده وهمچون قارچ اتمی بالا میرود و پرتو های نورانی در دهها متر دورتر از اتش در کلیپ به وضوح معلوم است.اگر در شعاع اتش ایجاد شده افراد تخلیه نشده بودند انتظار دهها هزار کشته میرفت و کسانی که درمعرض پرتوهای نورانی بعد از شعاع اتش قرار بگیرند دچار سوحتگی های وحشتناک میشوند که اگر قرار بر حقه بازی باشد میتوان وانمود کرد که این افراد با اشعه گاما ویا پرتوهای رادیواکتیو دیگر دچار سوختگی شده اند. اصلا” انرژی چیزی نیست که به صورت مجرد و خالص دیده شود بلکه همراه با ماده ظاهر میشود. اگر راست میگویند به ما توضیح دهند جنس قارچ سفید رنگ از چیست و در اخر چه سرنوشتی پیدا میکند. ما در واقع سوختن یک ماده را میبینیم و انرژی قابل دیدن نیست. انچه به عنوان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی عنوان میکنند میتواند یک نوع تبانی بین هیروهیتو امپراطور ژاپن و دولت امریکا باشد که چون در پایان جنگ جهانی دوم ارتش ژاپن تسلیم نمیشد و زور هیروهیتو هم به نظامیان ژاپنی نمیرسید مخفیانه و بدور از چشم نظامیان مخزنهای بزرگی از گاز مایع به دو شهر غیر نظامی وارد کردند وبا انفجار انها و کشتار مردم بیگناه ان را ازمایش اتمی جلوه داده وبا ترساندن نظامیان ارتش ژاپن را وادار به تسلیم نمودند و در عوض هیروهیتو امپراطور ژاپن اجازه یافت تا پایان عمرش بر ژاپن حکومت کند و بعد از مرگش نیز پسرش به قدرت رسید. مورد دیگری که جای سوال دارد انرژی خورشید است. دانشمندان اعلام کرده اند که در هر ثانیه حدود پنج میلیون تن ماده به انرژی تبدیل میشود که اگر هر پنج کیلوگرم ان را یک بمب اتمی با کارایی صد در صد در نظر بگیریم معنای ان اینست که در هر ثانیه یک میلیارد بمب اتمی بسیار قوی منفجر میشود و اگر در بیست و چهار ساعت در نظر بگیریم تعداد 86400000000000(هشتادوشش هزارو چهارصد میلیارد) عدد بمب اتمی در شبانه روز در خورشید منفجر میشود. که این تعداد نه تنها باید خورشید را نابود کند بلکه باید تمام منظومه شمسی را اتش بزند.(با فرض مدل خورشید مرکزی)که عملا” چنین اتفاقی نمی افتد. و حتی کوچکترین اخلالی در نظم کار خورشید رخ نمیدهد. یعنی فرایند تولید انرژی خورشید ان چیزی که میگویند نیست. یا هنوز ناشناخته است و یا اطلاعات نادرست به ما میدهند. و الا بعد از میلیاردها سال که از عمر خورشید می گذرد با این همه انفجار قوی باید خورشید نابود شده باشد. برای مهم کردن موضوع بمب اتم دهها ادم عجیب و غریب را با اسامی پر ابهت و نسبت دادن کشفیات و معادلاتی به انها به جامعه معرفی کردند, مثل البرت انیشتین با ان موهای ژولیده ویا رابرت اوپنهایمر و ورنر هایزنبرگ وهمچنین اروین شرودینگر. یک معادله معروف در فیزیک اتمی وجود دارد به نام معادله شرودینگر که بدون انکه بگویند از کجا امده و راهی برای اثبات ان ارایه دهند ان را در کتابهایی به نام های فیزیک کوانتوم یا شیمی کوانتوم و یا مکانیک کوانتوم عنوان می کنند وهیچ مفهوم قابل درکی ندارد و خود ارایه دهندگان این معادله به این موضوع اذعان دارند که تابع موج Ψ هیچ مفهوم فیزیکی ندارد ولی می گویند توان دوم ان احتمال حضور الکترون را نشان میدهد که ان هم هیچ معنایی ندارد چون بعد از مدتی این معادله هم با تناقضاتی برخورد می کند و نظریه دیگری به نام نظریه موج-ذره بوجود امد که ان هم اشکالات خاص خودش را دارد. این معادله شرودینگر هیچ جا به جز در مورد هیدروژن ان هم با صرف نظر از هامیلتونیان هسته قابل حل نیست.و در موارد خاصی با روشهای من دراوردی مثل تابع ازمایشی با ضرایب نامعین ویا روش اختلال جوابهایی بر حسب پارامتر دیگری به نام تابع Φ بدست می اورند که هیچ ارزش محاسباتی نداشته و تماما” سر کاری بوده و باعث اشفتگی و خستگی مغز میشود. فیزیک دانان و شیمی دانان هر جا در توجیه پدیده ها کم بیاورند خیلی سریع به تابع موج و معادله شرودینگر چنگ میزنند و با اینکه هیچکدامشان قادر نیست حتی یکی از معادلات شرودینگر را حل کنند طوری با اب و تاب وحرارت صحبت میکنند که گویا خدای علمند و راه حل در معادله شرودینگر است و انها ان را میدانند.

    منبع: ادعای شهروند ایران: سلاح اتمی وجود خارجی ندارد

    بیشتر بخوانید:

    https://ir.sputniknews.com

    گفته های آقای alexander p de seversky مخترع و خلبان (آمریکایی-روسی) درباره هیروشیما و ناکازاکی بعد از حادثه اتمی: در هیروشیما من برای صحنه ای متفاوت و کاملا غیر عادی آماده بودم! اما وقتی هیروشیما را بازدید کردم مانند شهر های سوخته دیگری که دیده بودم بود. درختان با تنه و تیر های تلفن و ستون های سوخته ولی تقریبا سالم! پل ها و جاده های سالم بودند!! این کاملا عجیب است، زیرا یک بمب هسته ای با چیزی که به ما درباره آن گفته اند چیزی برای ماندن باقی نمیگذارد و همه چیز را تبدیل به خاکستر میکند! حتی برخی ساختمان ها ساختاری سالم و دست نخورده داشتند اما این چگونه ممکن است؟ این انفجار آنگونه که فکر میکنیم نبوده است شاید اصلا بمب هسته ای در کار نبوده. زیرا بمب هسته ای همه چیز را با خاک یکسان میکند و چیزی باقی نخواهد گذاشت!! هیچ اثری از پدیده های غیر عادی پیدا نکردیم! تقریبا همه جای شهر میشد درختان و ستون ها و ساختمان هایی با ساختار سالم که فقط سوخته بودند پیدا کرد! برخی درختان دارای برگ های سوخته نیز بودند که این نشان میدهد فاجعه هیروشیما ربطی به بمب هسته ای ندارد! برخی چوب ها هنوز سالم بودند و هیچ اثری از سوختگی بر روی آن ها دیده نمیشد. سایبان ها و برخی شیشه ها سالم بودند و دست نخورده آیا میشود یک بمب هسته ای با آن شدت شیشه و تنه درختی باقی بگذارد ؟ یک بمب هسته ای دارای مواد رادیواکتیوی است که تاثیرات آن تا 500 سال باقی خواهد ماند اما بعد از یک ماه پوشش گیاهی در هیروشیما دوباره رشد کرد و مردم دوباره شروع به بازسازی شهر کردند در حالی که چنین چیزی نباید ممکن باشد مهم تر اینکه پل ها و اکثر ساختمان ها سالم بودند و این کاملا عجیب است و من را به شک فرو میبرد.

    آیا این میتواند تاثیرات یک بمب هسته ای بر یک شهر باشد؟ قطعا نه! اثرات سوختگی شدید بر مردم و ساختمان ها و درختان نشان میدهد که این بمب نه بمب هسته ای بلکه بمب باران ناپالم بوده است که جهنمی عظیم در هیروشیما و ناکازاکی بر پا کرده بود

    ناپالم چیست؟ ناپالم ماده‌ای آتش‌زا و نوعی بمب محتوی نوعی ترکیب مایع، ترجیحاً بنزین است با اکتان ۸۰ و یکی از پودرهای ام ۱ یا ام ۲ یا ام ۹، که پس از پرتاب و برخورد به هدف، مادهٔ ژلاتینی تولید کند و با شعله و حرارت زیاد بسوزد. ناپالم از بنزین یا پلی‌استیرن یا نفت، به‌همراه موادی که به آن ویژگی ژله‌ای و چسبندگی می‌دهند، مانند صابون یا یونولیت (مقوای آکاسیف) ساخته می‌شود. این مادهٔ آرام‌سوز و چسبنده، بدنه اجسام و انسان را کم‌کم و به‌شدت می‌سوزاند. چند قطره ناپالم جسمی ۲x۲ متر مکعب را نابود می‌کند. بدون تماس مستقیم نیز می‌تواند با حرارتی بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد اجسام را نابود کند. ناپالم آب‌گریز است. آتش ناپالم به سادگی با آب خاموش نمی‌شود. بمب‌های ناپالم در جنگ جهانی دوم با بنزین و صابون ساخته می‌شد. نخستین نسخهٔ این بمب در سال ۱۹۴۲ در دانشگاه هاروارد طراحی شد؛ و نخستین بار در ژوئن ۱۹۴۴ و اواخر جنگ جهانی دوم در جریان نبرد تینیان توسط نیرهای ایالات متحده آمریکا علیه ژاپن و سپس در نبرد نرماندی بکار گرفته شد.

    هیروشیما و ناکازاکی بدون هیچ گونه مشکلی در حال شکوفایی و رشد هستند حتی بدون شواهد سرطان های طولانی مدت اما هنوز ادعا میشود این دو شهر دارای میزان ابتلا به سرطان زیادی هستند که این ادعا اهمیتی ندارد زیرا در کشور هند نیز افراد مشکل دار بسیاری به وجود می آیند آیا میشود نتیجه گرفت هندوستان را بمباران هسته ای کرده اند؟ قطعا نه! اگر بمب هسته ای در 75 سال قبل در هیروشیما برخورد کرده باشد باید سالانه افراد مشکل دار و بیماری زیادی را مشاهده کنیم حتی نباید شاهد رشد گیاهان در مناطق رادیواکتیوی باشیم آب ها باید آلوده شوند اما چنین چیزی هرگز اتفاق نیوفتاد.

    طی تحقیقاتی که توسط تیم دیل ال پرستون از شرکت بین المللی هیروسوفت در سال 2003 منتشر شد میزان تابش و تشعشعات در هیروشیما و ناکازاکی کمتر از چیزی بوده که انتظار میرود و کاملا طبیعی است و مانند نقاط دیگر در زمین میباشد! حتی میزان سرطان مشاهده شده در مردم هیروشیما و ناکازاکی بسیار طبیعی بوده است ولی طی چند سالی افزایشی مشاهده شد ولی دوباره کاهش یافت و به حالت اول برگشت.

    این نوشته را با سخن وینستون چرچیل نخست وزیر اسبق انگلستان به پایان می برم که:

    حقیقت انقدر با ارزش است که باید ان را در حصاری از دروغها پوشاند.

    راست و دروغ این موضوع را خودتان با تحقیق متوجه شوید

    این مقاله نوشته شده توسط آقای کرامت سلیمی است و ما فقط آن را منتشر کردیم و هیچ مسئولیتی در قبال این موضوع نداریم و فقط به عنوان یک مقاله علمی قرار داده شده

    اما از آنجایی که نویسنده در این یادداشت با آوردن چند استدلال نگاه متفاوت و جدیدی را به یکی از مهمترین موضوعات سیاسی جهان در یک قرن اخیر داشته، ارزش یک مرتبه مطالعه و فکر و تحقیق درباره درستی یا نادرستی آن را دارد و وانتشارش به معنای تأیید یا رد محتوای آن از سوی ما نیست

    بیشتر بخوانید:

    https://ir.sputniknews.com

    برگرفته شده از flatearthfarsi.blog.ir

    • مراقب باش تررورت نکنند!! خخخ

    • باسلام و خداقوت
      از مطالب خوب و ارزشمند شما بی نهایت سپاسگزارم.
      مطالب ارائه شده واقعا ارزش مطالعه و بررسی و صرف وقت و زمان است.
      البته در زمانیکه روحانی (لیبرال) داشت با آمریکا مذاکره میکرد بنده خدایی میگفت که آمریکا نگران از اینکه ایران به بمب اتم دست پیدا کند نیست، بلکه نگران این است که ابعاد تازه ای از موضوع بمب اتم باز شود. البته آن وقت منظور گوینده را نفهمیدم ولی الان موضوع و نگرانی آن بنده خدا را بهتر درک میکنم

    • برادر شما رشتتو عوض کن برو داستان نویسی…زود تر جواب میگیری!

    • واقعا انتظار داری همه ی این اراجیف رو بخونیم؟
      اصلا تو خوبی..

  37. اینا همش دروغه به هیچ وجه به ماه نرفتن.من شاهد دارم . همون موقع منو چنتا از دوستان توی فضا بودیم اگه اونا هم اومده بودن فضا باید از کنار ما رد میشدن یه دستی بلند میکردن یه بوقی میزدن منو دوستان میدیدمشون بلخره.باور ندارید از دوستان بپرسید . اینا همش فیلمه که ما رو گولمالی کنن که بگن تکنولوژی دارن . اوهووووووم بعــــــــله اینجوریاست گول نخورید .

  38. یک دروغ بزرگ من از اولش میدونستم عمرا کسی بتونه بره به ماه هنوز که هنوز نتونستن یک بار دیگه به ماه برن اگه میتونن زحمت و هزینه سفر به مریخ روصرف سفر به ماه کنن فکر میکنن این دروغشون گرفته نمیشه .

  39. این پروژه در زمانی که اوج رقابت بین روسیه و امریکا بود انجام گرفت و این تردیدها توسط روسها انجام شد که خوراک داخلی داشت…این پروژه اجرا شد و لزومی هم نداشت به دلیل هزینه فراوان تکرار شود و سرمایه ها ناسا صرف کشفیان جدیدتر شد…سفر به مریخ و نشستن ربات کنجکاوی و فرستادن عکسها حیرت اوری از این سیاره و سفر به مدار مشتری ادامه همین روند میباشد…..سفر به ما با سرمایه کشور امریکا و نبوغ دانشمندان فرا ملتی انجام شد و متعلق به تمام بشریت میباشد….یک قدم کوچک برای انسان و یک گام بلند برای بشریت…

  40. شماها دچار توهم شدین!!!!!!!!!!!
    اصلا گیرم حق با شما باشه ، اما آیا میدونستین برای ایجاد همچین پروژه ای نه به دو یا سه نفر بلکه چندصد یا هزاران نفر مورد نیاز است.
    آیا دولت آمریکا به همه اونها پول داه تا سکوت کنند و دم نزنند؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بالآخره آخرش که چی؟؟!!
    در نهایت یه نفر باید بیاد و اعتراف کنه که این ماجراها دروغین بوده.
    پس چرا تاحالا هیچکس نیومده اعتراف کنه؟؟!!!!!!!

    • نیل آرمسترانگ در خاطراتش که پس از مرگش فاش شد گفته بود که ما پس از ورود به ماه با سفینه هایی به بزرگی شهر های زمین برخورد کردیم و برگشتیم – اما برای اینکه این حقیقت رو فاش نکنیم مجبور شدیم یه فیلم دروغی بسازیم .