منوی تنظیمات سریع اندروید N

تغییر وضعیت تک مرحله‌ای وای‌فای و بلوتوث در منوی تنظیمات سریع اندروید N

در گذشته کاربران سیستم‌ عامل اندروید به‌سادگی و با پروسه تغییر وضعیت تک مرحله‌ای، وای‌فای و بلوتوث تلفن خود را فعال یا غیر فعال می‌کردند. اما چهارمین پیش‌نمایش نسخه جدید این سیستم عامل ، تغییراتی را در منوی تنظیمات سریع اندروید N به وجود آورد.

منوی تنظیمات سریع اندروید N با امکان تغییر وضعیت تک مرحله‌ای وای‌فای و بلوتوث

علی رغم رضایت کاربران از روند فعال‌سازی ساده و تک مرحله‌ای وای‌فای و بلوتوث در سیستم‌عامل اندروید، در این نسخه پیش‌نمایش با لمس آیکون تغییر وضعیت مربوط به وای‌فای و بلوتوث، لیستی از دستگاه‌‌های بلوتوث و شبکه‌های وای‌فای نزدیک را در منوی تنظیمات سریع اندروید N مشاهده می‌کنند. همچنین یک آیکون در سمت راست نقش روشن و خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث را ایفا می‌کند. بنابراین فعال یا غیرفعال کردن دو قابلیت مذکور، از حالت تک‌ مرحله‌ای در آمده و شامل دو مرحله می‌شود.

در بخش ثبت شکایات و مشکلات سیستم‌عامل اندروید، بیش از 200 کاربر از این روش راه‌اندازی جدید وای‌فای و بلوتوث شکایت کرده‌اند. این تعداد شکایت برای گوگل کافی بود تا از اعمال چنین تغییری صرف‌ نظر کند و همان روش تک مرحله‌ای خود را مورد استفاده قرار دهد. یکی از مدیران پروژه در زمینه منوی تنظیمات سریع اندروید N ، از تغییر سیاست گوگل در دو مرحله‌ای کردن این قابلیت‌ها سخن گفته است.

منوی تنظیمات سریع اندروید N که با یک اسلاید از بالای صفحه نمایش به سمت پایین نمایان می‌شود حالا علاوه بر آیکون‌های تغییر وضعیت میزبان تنظیمات بیشتری شده است.

با لمس آیکون وای‌فای، این قابلیت به سرعت روشن یا خاموش می‌شود. من در خانه تنها از یک وای‌فای استفاده می‌کنم و در محل کار نیز تنها یک شبکه وای‌فای در اختیارم قرار گرفته است. مدرسه نیز شرایط مشابهی دارد. اکثر کاربران نیز شرایطی مشابه با من را دارند و کمتر کسی از چندین شبکه وای‌فای در یک موقعیت مکانی بهره می‌برد.

بلوتوث نیز شرایط مشابهی دارد. ماشین من تنها یک دستگاه بلوتوث محسوب می‌شود. در محل کار تنها یک اسپیکر بلوتوثی دارم. از آنجایی که این قابلیت در کاهش عمر شارژدهی نکسوس 5 ایکس من تاثیرگذار است، ترجیح می‌دهم هرچه سریعتر آن را خاموش کنم و نیازی به مشاهده سایر دستگاه‌های بلوتوثی ندارم.

لطفا آیکون‌های تغییر وضعیت و کاربرد آن‌ها را به حالت قبل بازگردانید – اولین شکایت ثبت شده در این زمینه در بخش Issue Tracker اندروید (213226)

این یک مثال خوب جهت متقاعد کردن کارشناسان گوگل در صرف نظر از ایجاد این تغییر در منوی تنظیمات سریع اندروید N به شمار می‌رود. نظر شما در این زمینه چیست؟ کدام حالت را در خاموش و روشن کردن بلوتوث و وای‌فای ترجیح می‌دهید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*