مقایسه وان پلاس 3

مقایسه وان پلاس 3 با گلکسی اس 7 سامسونگ

در حال حاضر باوجود گوشی‌های هوشمند متنوع، رقابت خاصی میان شرکت‌های سازنده موبایل آغاز شده است. شرکت‌های بزرگ هراز چند گاهی محصولات جدید خود را به بازار عرضه می‌کنند، غول تکنولوژی کره‌ای آخرین پرچم‌دار سری گلکسی اس را چندی پیش روانه بازار کرد و همچنین مدت زیادی از معرفی گوشی هوشمند وان پلاس 3 نگذشته است. امروز مقایسه وان پلاس 3 را با گلکسی اس 7 آماده کرده‌ایم که رقابت جالبی را باهم ایجاد کرده‌اند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

شرکت سامسونگ یک دستگاه تمام عیار را از لحاظ قدرت، ظاهر و تکنولوژی ارائه داده که عیب و نقصی در آن دیده نمی‌شود، البته وان پلاس 3 هم کمبود خاصی ندارد و پرچم‌دار قدرتمندی است. از سوی دیگر هردو شرکت هدف‌های مختلفی دارند و برای راضی نگه داشت مشتریان به شیوه متفاوتی عمل می‌کنند.

سامسونگ گلکسی در طراحی گلکسی اس 7 از ترکیب فلز و شیشه استفاده کرده، اما وان پلاس 3 تماما از جنس فلز ساخته شده است. این دو دستگاه دارای تفاوت‌های بسیاری هستند، اما مهم‌ترین آن‌ها اختلاف قیمت است، وان پلاس 3 حدود 270 دلار از گلکسی اس 7 ارزان‌تر است. حال بهتر است که زودتر مقایسه وان پلاس 3 را با گلکسی اس 7 آغاز کنیم.

جای تعجبی نیست که گلکسی اس 7 و وان پلاس 3 دارای نقاط مشترکی هستند، قبل از هر چیز بهتر است که به قیمت‌های این دو نگاهی داشته باشیم، گلکسی اس 7 با قیمت 670 دلار روانه بازار شده و قیمت 400 دلاری هم روی وان پلاس 3 برچسپ زده شده است.

در هردو دستگاه از تکنولوژی AMOLED استفاده شده که اندازه‌های متفاوتی دارند، قدرت هردو دستگاه از طریق پردازنده اسنپدراگون 820 تامین‌ می‌شود، اما ظرفیت رم هردو متفاوت است. این دو پرچم‌دار به سنسور اثر انگشت مجهز هستند و پرداخت همراه از طریق این ویژگی انجام می‌شود. گلکسی اس 7 و وان پلاس 3 به باتری 3000 میلی‌آمپری غیرقاب جابه‌جایی مجهز هستند و تکنولوژی شارژ سریع هم میان این دو مشترک است. از ویژگی‌های اتصال هردو هم می‌توان به وای‌فای، بلوتوث 4.2، جی پی اس، ان اف سی و یو اس بی اشاره کرد.

حال بهتر است که مشخصات سخت‌افزاری هردو دستگاه را باهم بررسی کنیم. در جدول زیر مشخصات گلکسی اس 7 و وان پلاس 3 منتشر شده است که در آن به تمامی جزئیات اشاره شده است. مقایسه وان پلاس 3 با گلکسی اس 7 بدون شک مقایسه جالبی خواهد بود و باید به طور دقیق‌ همه جزئیات هردو دستگاه مقایسه شود.

مشخصات سخت‌افزاری

وان پلاس 3نام دستگاهگلکسی اس 7
اندروید مارشمالوسیستم‌عاملاندروید مارشمالو
5.5 اینچاندازه صفحه‌نمایش5.1 اینچ
16 مگاپیکسلدوربین اصلی12 مگاپیکسل
4 گیگابایترم4 گیگابایت
زمان مکالمه27 ساعت
407ppiتراکم پیکسل576ppi
8 مگاپیکسلدوربین سلفی5 مگاپیکسل
3000 میلی‌آمپرباتری3000 میلی‌آمپر
7.9 میلی‌مترضخامت7.9 میلی‌متر
اسنپدراگون 820پردازندهاسنپدراگون 820 – اگزینوس 8890
2.15 گیگاهرتزسرعت پردازنده2.3 گیگاهرتز
160 گرموزن152 گرم
32 گیگابایتحافظه داخلی پایه32 گیگابایت

 گلکسی اس 7 سامسونگ

مقایسه وان پلاس 3

گلکسی اس ۷ سامسونگ دارای استانداردهای خاصی است، سامسونگ هرساله استانداردهای خاصی را برای دیگر گوشی‌های هوشمند تعیین می‌کند. پرچم‌دار جدید سامسونگ هنوز ظاهر شبیه به سری گلکسی را دارد و از لحاظ طراحی بسیار شبیه نسل قبلی سری اس یعنی اس ۶ است. البته وجود پردازنده جدید و دوربین باکیفیت از طراحی تکراری چشم پوشی می‌کند.

گلکسی اس ۷ دارای صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی Super AMOLED با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسل آن ۵۵۷ پیکسل بر هر اینچ است. این دستگاه در دو مدل عرضه شده که مدل انحصاری ایالات متحده آمریکا آن دارای پردازنده چهار‌ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ بوده که دو هسته آن ۱.۶ گیگاهرتز و دو هسته دیگر آن ۲‌.۱۵ گیگاهرتز است.

نسخه‌ای که برای دیگر کشورها عرضه شده دارای پردازنده اگزینوس هشت هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۰ بوده که چهار هسته آن ۱.۶ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر آن ۲.۳ گیگاهرتز است. گلکسی اس ۷ دارای رم ۴ گیگابایتی بوده و حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت است که امکان گسترش آن تا سقف ۲۰۰ گیگابایت از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی وجود دارد.

قبل از معرفی گلکسی اس 7 شایعات متعددی درباره دوربین آن منتشر شده بود، برخی بر این باور بودند که پرچم‌دار جدید سامسونگ دارای دوربین 21 مگاپیکسلی است.

این دستگاه با یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی روانه بازار شد که به سنسور بزرگ‌تری نسبت به سنسور 16 مگاپیکسلی نسخه قبلی مجهز است، این سنسور نور بیشتری را جذب می‌کند و در شرایط نور کم بهترین عملکرد را دارد و همچنین در قسمت جلویی به دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز شده که کیفیت بی‌نظیری را به ارمغان آورده است و از بهترین دستگاه‌ها برای مکالمه تصویری است.

جدا از بحث دوربین بهتر است که به باتری 3000 میلی‌آمپری هم اشاره کرد، این باتری غیرقابل جابه‌جایی است، اما به تکنولوژی شارژ سریع 2.0 مجهز شده که سرعت شارژ فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد.

حال اگر بحث برتری در مقایسه وان پلاس 3 با گلکسی اس 7 باشد، چه چیزی گلکسی اس 7 را از وان پلاس 3 متمایز می‌کند؟ گلکسی اس 7 دارای ظرفیت بهتری است و نسخه 64 گیگابایتی آن با شرایط خوبی در بازار موجود است که به همان رم 4 گیگابایتی مجهز است، گلکسی اس 7 بسیار سریع‌تر از وان پلاس 3 است، ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن باتری بسیار کمی را مصرف می‌کند، رزولوشن QHD بسیار بهتر از FHD (فول اچ‌دی) است و همچنین وجود صفحه‌نمایش Super AMOLED به امتیازات این دستگاه افزوده است.

همانطور که می‌دانید گلکسی اس 7 با کارت حافظه میکرو اس‌دی ارتقا می‌یابد و وجود گواهینامه IP68 هم که تاییدیه ضدآب و گردوغبار بودن دستگاه است، برگ برنده خوبی به شمار می‌آید. گلکسی اس 7 از سیستم پرداخت همراه اندروید و سیستم پرداخت همراه سامسونگ پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند به‌صورت همزمان از هردو استفاده کنند.

پرچم‌دار سامسونگ دارای سنسور مانیتور ضربان قلب و سنسور اشباع اکسیژن است، این دستگاه تکنولوژی شارژ بی‌سیم را ارائه می‌دهد، اندازه آن 142.4 در 69.9 در 7.9 میلی‌متر بوده و وزن آن 152 گرم است، گلکسی اس 7 هم‌اکنون با قیمت 670 دلار در بازار جهانی موجود است.

وان پلاس 3

مقایسه وان پلاس 3

گوشی هوشمند وان پلاس 3 پرچم‌دار بسیار خوبی است، اما نمی‌توان گفت که برتری خاصی نسبت به گلکسی اس 7 دارد. مقایسه وان پلاس 3 با گلکسی اس 7 از بهترین مقایسه‌ها است چراکه دو دستگاه شباهت‌های بسیاری باهم ندارند.

گلکسی اس 7 سامسونگ دستگاه برتر این مقایسه است که وجود صفحه‌نمایش QHD Super AMOLED با ویژگی همیشه روشن، امکان ارتقا حافظه، گواهینامه IP68، سیستم پرداخت همراه سامسونگ، سنسورهای قلب و اکسیژن و شارژ بی‌سیم باعث برتری شده است، اما جدا از همه این‌ها 270 دلار نسبت به وان پلاس 3 گران‌تر است که رقم بالایی برای خرید یک گوشی هوشمند به شمار می‌آید.

وان پلاس 3 دارای صفحه‌نمایش AMOLED فول اچ‌دی است، این دستگاه به رم 6 گیگابایتی مجهز بوده که 2 گیگابایت آن نسبت به گلکسی اس 7 بیشتر است. به هر حال این دستگاه چیزی برای پیشی‌ گرفتن از قیمت گلکسی اس 7 ندارد.

گوشی هوشمند وان پلاس 3 دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی از نوع AMOLED است که وضوح 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌دهد و همچنین تراکم پیکسل آن 401 PPI است. صفحه‌نمایش جدید نسبت به IPS شرایط بهتری را دارد و رنگ‌ها را طبیعی‌تر به نمایش می‌گذارد.

قدرت این دستگاه توسط پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 820 تامین می‌شود که دو هسته آن 1.6 گیگاهرتز و دو هسته دیگر آن 2.15 گیگاهرتز است، این دستگاه به پردازشگر گرافیکی Adreno 530 مجهز بوده که قدرت بسیار عالی را دارا است و برای بازی‌ها، تکنولوژی واقعیت مجازی، ویدئو و فیلم‌ها مناسب است. همانطور که در بالا اشاره کردیم پرچم‌دار وان پلاس دارای حافظه داخلی 64 گیگابایتی بوده و رم آن 6 گیگابایت است.

وان پلاس امسال دوربین دستگاه را جدی‌تر گرفته و یک سنسور 16 مگاپیکسلی را برای دوربین اصلی در قسمت پشتی قرار داده است که به ویژگی فوکوس خودکار PDAF مجهز شده است، از قسمت جلویی هم یک دوربین 8 مگاپیکسلی قرار گرفته که کیفیت بسیار خوبی را دارد. شرکت وان پلاس در دستگاه جدید خود ظرفیت باتری را از 3300 میلی‌آمپر به 3000 میلی‌آمپر کاهش داده است، البته تکنولوژی شارژ سریع در آن‌هم سریع‌تر از انتظارات است، این دستگاه 60 درصد از باتری را با 30 دقیقه شارژ می‌کند.

وان پلاس 3 داری سنسور اثر انگشت بوده و به اتصال ان اف سی مجهز است و همچنین با سنسور اثر انگشت نیز می‌توان از سرویس پرداخت همراه اندروید استفاده کرد. دستگاه فوق دارای سیستم‌عامل سیانوژن بوده که مبتنی بر اندروید 6.0.1 مارشمالو است، ابعاد این دستگاه 52.7 در 74.7 در 7.35 میلی‌متر بوده و وزن آن 158 گرم است. نسخه 64 گیگابایتی این دستگاه که با رم 6 گیگابایتی معرفی شده با قیمت 399 دلار در دسترس قرا گرفته است. البته فروش اولیه دستگاه در ایالات متحده آمریکا آغاز شد.

برنده مقایسه وان پلاس 3 با گلکسی اس 7 کدام دستگاه است؟

مقایسه وان پلاس 3

همانطور که می‌دانید مقایسه‌های زیادی در گجت نیوز انجام می‌شود، اما مقایسه وان پلاس 3 با گلکسی اس 7 از بهترین مقایسه‌ها بود چراکه تفاوت‌های بسیاری باهم داشتند. اکنون به پایان مقایسه وان پلاس 3 با گلکسی اس 7 رسیده‌ایم و بهتر است که برنده این نبرد را مشخص کنیم. گوشی هوشمند وان پلاس 3 برنده این نبرد است، با وجود اینکه گلکسی اس 7 دارای ویژگی‌های بسیاری است و در بالا به آن اشاره کرده بودیم، اما وان پلاس 3 قیمت بسیار کم‌تری نسبت به گلکسی اس 7 سامسونگ دارد.

وان پلاس 3 دارای صفحه‌نمایش AMOLED است که بسیار باکیفیت‌تر از نسخه قبلی است، اگرچه این دستگاه رزولوشن فول اچ‌دی را ارائه داده، اما یک 1080p تمام عیار است. گلکسی اس 7 دارای ویژگی‌های انحصاری بسیاری است که هنوز هم هیچ دستگاهی با ویژگی‌های شبیه به آن عرضه نشده است، اما وان پلاس 3 شرایط بهتری را نسبت به پرچم‌دار سامسونگ دارد. این دستگاه دارای قیمت 270 دلاری بود که گزینه خوبی برای خرید است و در خرید صرفه‌جویی خواهد شد. به هر حال برنده مقایسه وان پلاس 3 با گلکسی اس 7 مشخص شده و وان پلاس برنده این نبرد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. جناب کی گفته رم وان پلاس 3 چهار هسته. 4 نیست بلکه ram وان پلاس 6 هست. دوستان من وان پلاس 3 دارم اصلا با تعصب حرف نمی نماید ولی وان پلاس اس ۷ رو میخورد. باید لنگ بندازم اس ۷ وسلام.

  2. مقایستون جالبه.کیفیت ساخت و قدرت s7 قابل مقایسه با وان پلاس نیست.وان پلاس در حد مقایسه با s7 نیست.تنها گوشی که میشه با s7 مقایسه کرد ایفون 6s هست
    پرچمدارای امسال من p9 هواوی رو داشتم , 6s رو دوستام داشتن الان s7 خودم دارم s7 واقعا عالیه هم سرعت و قدرت و هم کیفیت ساخت و زیباییش و هم ضد اب بودن و امکانات زیادی که داره. دوربینش که محشره مخصوصا تو شب که عکسهای استثنایی میگیره.

  3. ببخشید البته قاتل پرچمداران یومی پاناسونیکه ، تو اینترنت یه سرچ کن ،
    قاتل پرچمداران موبایل

  4. در قسمت پایانی بشدت تعصبی نظر دادید. من فقط برتری اس7 رو دیدم

  5. من خیلی اطمنان ندارم
    از این گوشی
    ازکجیت نیوز میخام دیدگاه خودراواقع بینانه
    درمورود وان پلاس 3وگلکسی s6 برام بگوید میخام یکی شو بگرم کدام بهتره ازهر نگاه
    دوربین خیلی برام مهم است تشکر …..؟؟

  6. باسلام گوشی زیبا وخاص وان پلاس3 روبالاخره تهیه کردم نسبت به اس6 سامسونگی که داشتم واقعا سرتره وواقعا جذاب وقدرتمنده سعی میکنم ظرف چندروزآینده بیشتر درخدمتتون باشم وتجربمو دراختیارتون قراربدم

  7. باسلام گوشی زیبا وخاص وان پلاس3 روبالاخره تهیه کردن نسبت به اس6 سامسونگی که داشتم واقعا سرتره وواقعا جذاب وقدرتمنده سعی میکنم ظرف چندروزآینده بیشتر درخدمتتون باشم

  8. عجب!

    شما داری قیمت رو مقایسه میکنی یا گوشی رو؟؟؟

  9. عشقه ..
    عشق ………
    لحظه شماری میکنم برسه دستم ……….

  10. عالی بود
    البته از قبل هم معلوم بود وان پلاس برنده هست
    چون اسمش « قاتل پرچمداران » هست
    🙂