ضدآب

مدیر عامل شیائومی دلیل نساختن گوشی ضدآب توسط این کمپانی را توضیح داد

در حال حاضر ضدآب بودن تلفن هوشمند از قابلیت‌های مهم و کلیدی برای فروش بیشتر و بازاریابی آن تبدیل شده است، به‌نحوی‌که خیلی از کمپانی‌های مطرح سعی در جلوگیری از نفوذ آب به درون محصولات پرچم‌دار و حتی میان رده‌های رو به بالای خود کرده‌اند. در این بین، آقای Lei Jun، مدیر عامل شیائومی، توضیح داده که چرا این کمپانی چینی سازنده‌ی تلفن هوشمند از ساخت گوشی با چنین مشخصه‌ای امتناع می‌کند.

طبیعتا وقتی در مورد گوشی‌های ضدآب صحبت می‌کنیم محصولات کمپانی سونی در ردیف اول ایستاده و سپس شاهد دیگر محصولات از کمپانی‌های مختلف مانند گلکسی اس 7 (Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 Edge) هستیم که در برابر نفوذ قطرات آب در امان هستند.

اما باید در نظر داشت که این قابلیت در گلکسی اس 5 وجود داشت و در مدل‌های اس 6 حذف شد و سپس سامسونگ آن را به گلکسی اس 7 و اعضای خانواده‌ی آن بازگرداند. در طرف دیگر، سونی سری اکسپریا زد خود را در برابر نفوذ آب مقاوم کرد؛ اما سری اکسپریا X از نبود این قابلیت رنج می‌برند. موتورولا و اچ تی سی نیز چنین قابلیتی را تقریبا محدود کرده‌اند و محصولاتشان در بارش باران‌ و یا ریختن قطرات آب در امان هستند.

یکی از کمپانی‌هایی که هرگز از قابلیت ضدآب در گوشی‌های خود استفاده نکرد کمپانی چینی شیائومی است. موسس این کمپانی، آقای Lin Jun، در پاسخ به این سوال که چرا کمپانی وی هرگز اقدام به ساخت تلفن هوشمندی با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب نکرده، گفته است که هر خسارتی به گوشی وارد شود درنهایت مسبب از بین رفتن محافظت موبایل در برابر نفوذ آب خواهد شد؛ این اتفاق تنها با یک آسیب جزئی نیز امکان پذیر است.

همچنین وی گفته که علت دیگر اضافه نکردن قابلیت ضدآب بودن گوشی، هزینه‌ای است که در بر دارد. Lin گفته که ساخت چنین مدلی را مد نظر خواهد گرفت اگر مشتریان حاضر باشند برای یک مدل از گوشی 20 الی 30 درصد بیشتر هزینه کنند. هرچند تا آن زمان بهترین پیشنهاد به دارندگان گوشی‌های شیائومی این است که در مراقبت از دیوایس خود، مخصوصا در روزهای بارانی، دقت بیشتری به خرج دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*