مقایسه گلکسی اس 7 اج

مقایسه گلکسی اس 7 اج سامسونگ با اچ تی سی 10

گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 7 اج و اچ تی سی 10 که با تازگی معرفی شده‌اند یکی از بهترین دستگاه‌های اندرویدی در بازار موبایل هستند و در بازار عرضه شده‌اند. امروز در گجت نیوز مقایسه گلکسی اس 7 اج را با اچ تی سی 10 آماده کرده‌ایم در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

بهتر است که به‌طور خلاصه به این مسئله اشاره کنیم که سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی اس 7 و اس 7 اج را در کنگره جهانی موبایل معرفی کرد و مدتی پس از آن پرچم‌دارهای جدید خود را روانه بازار جهانی کرد، شرکت اچ تی سی در این نمایشگاه حضور پررنگی نداشت اما چندی پس از آن در طی برگزاری یک رویداد گوشی هوشمند اچ تی سی 10 را معرفی کرد.

گلکسی اس 7 اج و اچ تی سی 10 هردو طراحی متفاوتی را دارند و هردو شرکت سازنده دستگاه‌های مختلفی را به بازار موبایل عرضه کرده‌اند. حال بهتر است که به مقایسه گلکسی اس 7 اج و اچ تی سی 10 بپردازیم تا ببینیم کدام یک از این دو پرچم‌دار برنده نبرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند.

طراحی

مقایسه گلکسی اس 7 اج

بهتر است که مقایسه گلکسی اس 7 اج و اچ تی سی 10 را با طراحی پرچم‌دار تایوانی آغاز کنیم، بدنه پرچم‌دار جدید اچ تی سی از جنس آلومینیوم بوده که با ظاهری مردانه طراحی شده است، کلیدهای ناوبری قسمت جلویی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اما شاید بهتر بود که همانند سامسونگ چندان به چشم نخورد. البته اسپیکرهای BoomSound همه چیز را عوض می‌کند، اگر واقع‌بین باشیم اچ تی سی 10 طراحی زمختی دارد و کار با آن در زمان طولانی خسته کننده است، در مقابل گلکسی اس 7 اج ظاهری نرم و ضافی دارد که بسیار زیباتر به نظر می‌رسد.

در طراحی گلکسی اس 7 اج از ترکیب شیشه و فلز استفاده شده و نسبت به رقیب خود قدری سبک‌تر و نازک‌تر است. علاوه بر این پرچم‌دار سامسونگ دارای گواهینامه IP68 بوده که ضدآب و ضد گردوغبار بودن آن را تایید می‌کند که این امتیاز بزرگی برای آن به شمار می‌آید.

در مقایسه گلکسی اس 7 اج با اچ تی سی 10 در همان نگاه اول آرگونمی اولیه پیدا است، گلکسی اس 7 اج با وجود صفحه‌نمایش منحنی آرگونمی بهتری دارد، دکمه‌های فیزیکی در هردو دستگاه به‌خوبی طراحی شده‌اند دکمه پاور در اچ تی سی 10 در سمت راست قرار گرفته و همچنین کلیدهای کنترل صدا زیر آنکه فاصله بسیار باهم دارند. در این قسمت مقایسه هم گلکسی اس 7 اج شرایط بهتری دارد.

مقایسه گلکسی اس 7 اج

 

صفحه‌نمایش

مقایسه گلکسی اس 7 اج

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره شرکت اچ تی سی یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی را در پرچم‌دار جدید خود از جنس LCD و با وضوح 2560 در 1440 پیکسل ارائه داد که Quad HD را به بهترین شکل ممکن به ارمغان آورده است. گلکسی اس 7 اج هم دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی AMOLED بوده که هردو سطح کیفیت بسیار عالی را ارائه داده‌اند و بیشتر جزئیات در آن‌ها یافت می‌شود.

مقدار روشنایی گلکسی اس 7 اج بسیار بالا است که در زمان اوج به 490 نیت می‌رسد، پرچم‌دار سامسونگ تحت الشعاع اچ تی سی 10 قرار گرفته و کمی کم نورتر است. درنهایت باید اعلام کرد که صفحه‌نمایش گلکسی اس 7 اج دارای ویژگی Always-On یا همیشه روشن است که کاربردهای فراوانی دارد و اطلاعاتی مانند تماس ورودی، زمان، تاریخ و غیره را نشان می‌دهد. البته تنظیمات آن قابل سفارشی کردن است. حال سوال اینجاست که آیا این ویژگی در پرچم‌دار سامسونگ باتری زیادی را مصرف می‌کند یاخیر؟ در این صفحه‌نمایش تخلیه باتری به حداقل رسیده و باید به این اشاره کرد که مصرف چندانی ندارد.

رابط کاربری

اگر شما از خریداران گلکسی اس 7 اج یا اچ تی سی 10 هستید و قصد خرید یکی از این دو دستگاه را دارید، باید اعلام کنم که هردو دارای سیستم‌عامل اندروید 6.0 مارشمالو البته رابط کاربری هردو متفاوت است و رویکردهای مجزایی را دارند. اچ تی س 10 دارای رابط کاربری Sense 8 بوده و تقریبا همه چیز را به‌خوبی ارائه داده است، همچنین رابط کاربری گلکسی اس 7 اج TouchWiz است که دارای چند ویژگی منحصر به فرد خود است.

تصویری از رابط کاربری در اچ تی سی 10:

مقایسه گلکسی اس 7 اج

لزوما رابط کاربری بیشتر به سلیقه افراد بستگی دارد و شاید هر فردی سلیقه مختلفی داشته باشد. به هر حال کره‌ای‌ها رابط کاربری متفاوت‌تری را ارائه داده‌اند و گویا سلیقه آن‌ها بسیار متفاوت است. البته رابط کاربری TouchWiz دارای قابلیت‌های سنگین‌تری بوده و امکان سفارشی‌سازی در آن بیشتر است. سامسونگ قسمت لبه یا منحنی‌های موجود در پرچم‌دار خود را فراموش نکرده و ویژگی‌های منحصر به فردی را برای قسمت منحنی در نظر گرفته است.

تصویری از رابط کاربری گلکسی اس 7 اج:

مقایسه گلکسی اس 7 اج

 

اسکنر اثر انگشت

مقایسه گلکسی اس 7 اج

هردو گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اج و اچ تی سی 10 در قسمت جلویی روی دکمه هوم به سنسور اثر انگشت مجهز شده‌اند، البته اچ تی سی پیش از این سنسور اثر انگشت مطلوبی را در دستگاه‌های خود ارائه نداده بود، اما سامسونگ مشکلات موجود در سنسور اثر انگشت گلکسی اس 5 را درگذشته حل کرده است. آزمایش‌های مختلفی روی سنسورهای اثر انگشت این دو دستگاه انجام شده که با توجه به آن‌ها اچ تی سی 10 عملکرد پایین‌تری نسبت به گلکسی اس 7 اچ دارد، البته اچ تی سی قابلیت حریم خصوصی را افزایش داده و کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را با سنسور اثر انگشت رمزنگاری کنند

 

عملکرد سیستم

تاکنون بنچمارک‌های مختلفی روی گلکسی اس 7 اج و اچ تی سی 10 انجام شده که امتیازات مختلفی از هردو آن‌ها ثبت کرده است. اچ تی سی 10 دارای پردازنده اسنپدراگون 820 بوده و گلکسی اس 7 اج دارای دو مدل اگزینوس و اسنپدراگون است. واقعیت این است که بهینه سازی بسیاری روی رابط کاربری TouchWiz سامسونگ انجام شده و بدون شک عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد، اما اچ تی سی 10 با رابط کاربری Sense 8 قدری سنگین است، اگرچه هیچ نقصی در آن وجود ندارد و تداخلی دیده نمی‌شود، اما در عملکرد متفاوت است.

هردو دستگاه دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی هستند که حافظه آن‌ها از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل ارتفا است، اچ تی سی 10 به‌تمامی کاربران خود 100 گیگابایت فضای رایگان را در سرویس گوگل درایو به مدت 2 سال می‌دهد، البته این سرویس هم در سامسونگ وجود دارد با این تفاوت که سامسونگ از سیستم وان درایو مایکروسافت استفاده می‌کند.

مقایسه گلکسی اس 7 اج

دوربین

مقایسه گلکسی اس 7 اج

غول تکنولوژی تایوانی درنهایت دوربین 12 مگاپیکسلی را برای اچ تی سی 10 به ارمغان آورد که دارای لنز گسترده f/1.8 است، گلکسی اس 7 اج هم به دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده با این تفاوت که گستردگی لنز آن f/1.7 بوده و قدری کم‌تر است. سنسور 12 مگاپیکسلی گلکسی اس 7 اج 1/2.5 بوده و اچ تی سی 10 هم دارای سنسور 1/2.3 است که هردوی آن‌ها اپتیکال هستند و همچنین در قسمت جلویی هم به دوربین یکسان 5 مگاپیکسلی مجهز هستند، البته عملکرد اچ تی سی 10 در مقایسه گلکسی اس 7 اج در سطح پایین‌تری قرار دارد.

اگر مشخصات فنی را کنار بگذاریم، هردو دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای را دارند و عکس‌های باکیفیتی را به ثبت می‌رسانند. دوربین اچ تی سی 10 کم بیش‌تر طبیعی‌تر بوده و دوربین گلکسی اس 7 اج سردتر است. مقایسه گلکسی اس 7 اج و اچ تی سی 10 تا به این لحظه هیچ برنده‌ای ندارد.

رابط کاربری دوربین اچ تی سی 10:

مقایسه گلکسی اس 7 اج

رابط کاربری دوربین گلکسی اس 7 اج:

مقایسه گلکسی اس 7 اج

دوربین هردو دستگاه در شب عملکرد خوبی دارد اما سازگاری گلکسی اس 7 اج با محیط اطراف بهتر است، اگر قرار باشد به عملکرد دوربین اچ تی سی 10 در زمان نور کم رتبه دهیم، فقط باید گفت که عالی است و نقصی در آن وجود ندارد.

تصویر گرفته شده با دوربین اچ تی سی 10

مقایسه گلکسی اس 7 اج

تصویر گرفته شده با دوربین گلکسی اس 7 اج

مقایسه گلکسی اس 7 اج

عملکرد و دوربین دو گوشی هوشمند در زمان فیلم‌برداری بسیار شبیه به هم است، هردو سرعت 30 فریم بر هر ثانیه را ضبط می‌کنند که قابلیت ضبط 1080p و 4K را دارند. همچنین قدرت پردازش هردو دستگاه در حالت‌های مختلف مانند اسلوموشن،timelapse و hyperlapse یکسان است. به لطف سیستم تثبیت‌کننده ویدئو روی هردو گوشی صاف و بدون لرزش است، البته ویژگی فوکوس خودکار در گلکسی اس 7 اج عملکرد بسیار بهتری نسبت به اچ تی سی 10 دارد.

مالتی مدیا

اگر بخواهیم درباره کیفیت صدا و اسپیکرها صحبت کنیم، باید اعلام کرد که اچ تی سی 10 بی‌همتا است، حالت استریو اسپیکرهای این دستگاه تایوانی با پیکربندی قدیمی BoomSound فوق‌العاده است. کفیت صدا و اسپیکرهای گلکسی اس 7 اج بسیار معقول و مناسب است، اما این کیفیت به‌پای اچ تی سی 10 نمی‌رسد و اچ تی سی 10 عملکرد بهتری در صدا و کیفیت صدا دارد.

مقایسه گلکسی اس 7 اج

 

کیفیت تماس

گاهی اوقات کیفیت تماس در زمان خرید چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما یکی از اصل‌های مهم در زمان خرید گوشی هوشمند به شمار می‌آید. در مقایسه گلکسی اس 7 اج با اچ تی سی 10 باید اعلام کنم که کیفیت صدا در زمان تماس سامسونگ نسبت به اچ تی سی واضح‌تر است، البته در اینجا منظور ما اسپیکرهای داخلی است که صدای مخاطب را به گوش کاربر می‌رساند. اگر هم‌صحبت از حجم باشد باید اعلام کنم که حجم صوتی دوربین اچ تی سی 10 فوق‌العاده است.

عمر باتری

مقایسه گلکسی اس 7 اج

 

اچ تی سی 10 دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپری است و گلکسی اس 7 اج به باتری 3600 میلی‌آمپری مجهز شده است، البته تفاوت چندانی میان آن‌ها نیست و یاد تفاوت‌های سخت‌افزاری را هم مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در نظر گرفت. در واقع نبرد بین باتری هیچ برنده‌ای ندارد چراکه تفاوتی در عملکرد ندارد اما باتری سامسونگ با سرعت بیشتری شارژ می‌شود.

جمع‌‌بندی: برنده مقایسه گلکسی اس 7 اج با اچ تی سی 10 کدام است؟

مقایسه گلکسی اس 7 اج

مقایسه گلکسی اس 7 اج با اچ تی سی 10 کار سختی بود، چراکه این دو دستگاه از لحاظ سخت‌افزاری تقریبا مشخصات یکسانی دارند و تفاوت عمده‎‌ای میان آن‌ها یافت نمی‌شود، به هر حال سامسونگ از بهترین‌های بازار در چند سال اخیر بوده، اما اچ تی سی هم با دست پر به میدان نبرد بازگشته است. گلکسی اس 7 اج دارای صفحه‎‌نمایش منحنی بوده که کاربردهای خاص خود را دارد، اما در اچ تی سی 10 ویژگی چندان جدیدی یافت نمی‌شود و صفحه‌نمایش اس 7 اج نسبت به اچ تی سی 10 قدری روشن‌تر است.

در بخش رابط کاربری این دو دستگاه تفاوت چندانی باهم ندارند، هردو دارای سیستم‌عامل یکسان بوده که تنها رابط کاربری آن‌ها متفاوت است، البته تفاوت‌هایی میان Sense 8 و TouchWiz وجود دارد، به هر حال در مقایسه گلکسی اس 7 اج و اچ تی سی 10 هیچ برنده‎‌ای وجود ندارد و هردو دستگاه به یک اندازه عالی هستند. حال اگر شما قصد خرید یکی از این دو دستگاه‌ها را دارید، بهتر است که به ویژگی‌های هردو در زمان خرید توجه کنید.

مزایا گلکسی اس 7 اج:

  • ترکیب طراحی از هردو جنس شیشه و فلز
  • مقاوم در برابر آب و گردوغبار
  • زیبایی در قسمت بیرونی (طراحی زیبا)
  • دوربین سریع، باور نکردنی

مزایا اچ تی سی 10:

  • محکم، طراحی مردانه
  • پیشرو در عملکرد سیستم
  • بی‌معنی نبودن رابط کاربری
  • اسکنر اثر انگشت قابل اعتماد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

21 دیدگاه

  1. اچ تی سی چیست خورد .باور نمیکنید داره کارخانه میفروشه.باالای نوشته من شش ویدیو هست .ویدیو پایینی اخری سمت چپ اون مرده که یه چیزی روی چشم شو خودتون ببینید .خخخخخ دماغ سوخته میزاریم .ایول به ولت اس 7 اج

  2. لطفا حرف نباشه این ها خودشون بررسی کردم شما از کجا میدونید .شما ا لان خودتون HTC دارید این رو میگید وگرنه کاملا اس 7 اج بهتر .عکس هارو بخونید نوشته ها …،.الان واس ما شدن یه پاو استاد.شرکت اچ تی سی خودشم قبول داره که اس 7 بهتره بخاطر همین داره شرکتش میفروشه خودتون ببینید

  3. سلام به خدا اچ تی سی10بهترازسامسونگه……بهم ثابت شد سامسونگ باطریش 3600ولی اچ تی سی3000جالبه اچ تی سی بیشترشارجو نگه میداره دوربینشم ازسامی بهتره…..وای ازهنگ اس٧که دیگه نگم………اگه کسی اچ تی سی10خرید حتما بااس٧اج مقایسه کنه…قضاوت باخودتون دوستان.

    • د اخه اندازه ی بچه دوساله هم نمیفهمی برو بالارو بخون عمویی اگ پول نداری زورت نمیرسه بما برسی چرا هعی میگید گوشی خوبی نیست هان زورت نمیرسه بخری ناله نکن برو مطالبه بالارو بخون میفهمی رفته تو پاچت????

    • htc واقعا یه گوشی فوق العادس من 3 سال ازش استفاده کردم حتی یک بار هم هنگ نکرد باطریش فوق العاده بود دوربینش بی نظیر بود سامسونگ بعد گذشت چند مدت از کار کردش سرعتش کند میشه و پشت سر هم هنگ میکنه

  4. مطلبم خیلی طولانیه ولی حتما بخونید ارزششا داره

  5. اونایی که فقط واس مقایسس نخوندنم نخوندن ولی اونایی که قصد خرید دارن حتما بخونن.
    من طرف دار اچ تی سی نیستم و عاشق سامی بودم ولی وقتی وان پسر عمومو با اس فور خودم مقایسه کردم از این رو به اون رو شدم.
    خلاصه پسر عمم اس سون اج خریده منم مونده بودم تن بگیرم یا اس سون اج. خیلی گشت و گذار کردم.تا آخر تن خریدم. الاااانم کاااااااملا راضیم.
    وقتی گرفتم با گوشی پسر عمم مقایسه کردم . باس بگم همه اینا که میگم حقیقته .از طراحیش بگم وقتی تنا بگیری دستت یه حسی بهت میگه بهترین گوشی دستته.ولی سامی..نه..تازه جنسشم خیلی بهتر از سامیه….تاااازه اگه سامی گرفتی روزی 10بار باید کثیفیاشو پاک کنی. از همه مهم تر اینه که طراحیه تن مردونه و پیریمیومه ولی سامی یکم ژیگول بازیه.
    تو صفحه تقریبا یکین ولی اندازه سامی بزرگ تره که این باعث بزرگ تر شدن گوشی میشه.
    از دوربینم تقریبا یکین ولی تو عکسایی که گرفته بودیم تن بهتر بود . مخصوصا تو شب.
    از اسپیکرم که نمیگم خودتون بهتر میدونین.البته اینم بگم اسپیکرای ام ایت از تنم بهتره.
    درباره ی رابط کاربری میتونم بگم سامی خسته کننده و سنگینه ولی تن…معرکه…
    از لحاظ پردازنده جفتشونم عاااالین و برنده ای نیست.
    تازه باتری تن هم دووم بیشتری داره هم اینکه زود تر شارژ میشه.
    ودر آخرم از اسنکراشون بگم..تقریبا هم سرعتا ولی کار با اسکنر تن راحت تر و کمی سریع تره. دیگه از ما گفتن بود .من که عاشق تن شدم عااااشقش

  6. بهترین دلیل برتری سامسونگ به اچ تی سی آمار فروششونه

  7. سلام
    ویژگی های HTC10 نسبت ب اس7
    صدای گوشی و هدفون , طراحی خوشگل تر و محکمتر , سامسونگ رنگ حسگر اثر انگشتش بعد از ی مدت کار میپره بعد میبینی یه تیکه رنگ پریده قیافه گوشیتو زشت کرده, تاچ حساس تر HTC , دوربین جلو بهتر , عمر بیشتر HTC , اگه به عکس دو ماشین بالا بندازید و زوم کنید روی نوشته های تایر میبینید کدوم کیفیت بهتری دارن ,
    در ضمن باید HTC10 با S7مقایسه کنن نه با S7 eg اگه با s7 egمقایسه میکنن ی نگاه به قیمت s7 eg بندازن

    • سامسونگ ۱۰۰ برابر بهتره از همه لحظ اچ تی سی با این ظاهره مسخرش ب گرده پیه سامسونگم نمیرسه هنو اچ تی سی نتونسته منحنی بده اما ساسمونگ داده خخخ اون سهام دارشوت کو پولارو برده بود خخخ بیخیال باو اون علی بابا نظر داده ی اولاغه ب تمام معناعه همه بازاریا از برنده سامسونگ همه جا میگن گوشی اچ تی سی موقع کار ی تخم مرغ بندازی میپزه انگاری جهنمه اما سامسونگ نه من بالای یساعت لازی میکنم اما اخ نمیکه

  8. سامسونگ بهتره

  9. لطفا وقتی اس 7 برنده است نگین برنده معلوم نیست هرگوشی تو یه چیزی داره لنگ میزنه ولی فقط اس 7 هست که تو همه چیز عالیه ازطرفی دیگه اچ تی سی هیچ وقت رقیب سامسونگ نبوده در واقع هیچ برندی رودست اپل وسامسونگ وجود نداره

  10. نمیدونم چرا وقتی تو یوتیوب فیلم های این دو تارو میبینم میبینم همه چیز متفاوت تر از حرف های شماست!!!
    توی بازکردن و عکس انداختن اچ تی سی سرتر بود توی حسگر ها هم سامسونگ حرفی واسه ی گفتن نداشت
    وقتی داشتم متن بلا رو میخوندم فقط داشتم به مقایسه کرنتون میخندیدم تو طراحی که دیگه هیچ بهترین طراحی رو بین گوشی ها اچ تی سی داره بعد اون وقت یه گوشی دویست تومنی میگیری میبینی پشتش با پشت گوشی سامسونگ اس 7 یکیه کلا سامسونگ طاحی زمختی داره با رابط کاربری سنگینش کل حافظه ی رم رو گرفته

  11. اغا ما گوشی مردانه دوست داریم محکم HTC 10

  12. بنظرم اچ تی سی اونقدر خوب هست که توی کارای معمولی لنگ نزنه،

  13. 1:از لحاض طراحی اس سون اج بهتر بود
    2:از لحاض صفحه نمایش اس سون اج بهتر بود
    3:رابط کاربری اس سون اج بهتر بود
    4:اثر انگشت اس سون اجبهتر بود
    5:عملکرد سیستم اس سون اج بهتر بود
    6:دوربین اس سون اج بهتر بود
    7:مولتی مدیا اچ تی سی 10
    8:عمر باطری هر دو ولس سامی سدعت بیشتر
    اینم نتیجه اصلی .اونجا برنده انتخاب نکردن که طرفدار برند خاصی ناراحت نشن جانبداری کردن.من به هردو برند احترام قائل هستم

  14. همشو که جمع بندی کردم سامی بهتره .به طور واضع مشخصه تو هر بخشی که نقد کردین برتری مشخصه که اس سون اج بهتره.اینجا برنده ای مشخص نکردن که طرفدار یه مدل دلخور نشن .

    • سلام دوست عزیز
      این مقاله ترجمه شده و لینک منبع هم در انتهای مطلب مشخص شده
      عینا همانند منبع ترجمه شده بدون یک خط اضافه