جیلبریک آی او اس ۱۰ بر روی آیفون ۵ انجام شد

تماشا کنید: جیلبریک آی او اس ۱۰ بر روی آیفون ۵ انجام شد

یکی از مواردی که همیشه بعد از عرضه‌ی آپدیت‌های جدید نرم افزاری برای سیستم عامل آی او اس برای کاربران جای سوال است، جیلبریک شدن یا نشدن آن نسخه است. اما با توجه‌ ویدیویی که اخیرا منتشر شده است، گویا جیلبریک آی او اس ۱۰ خیلی زود و در همین‌ نسخه‌ی بتای اول انجام شده است.

جیلبریک یکی از آن مواردی است که به‌خصوص برای آن دسته از کاربرانی که استفاده‌های کمی حرفه‌ای‌تری از دیوایس‌های اپلی خود دارند، بسیار حیاتی است و بدون داشتن آن، به قول معروف یک جای کار آی او اس می‌لنگد! خیلی از کاربران دیگر نیز تنها به دلایل معمولی‌تری نظیر نصب نرم افزار و بازی‌های کرک شده و یا تعویض تم، علاقه دارند که آیفون، آیپاد یا آیپد خود را جیلبریک کنند و از این قابلیت‌های بیشتر برخوردار شوند.

امید کاربران برای جیلبریک آی او اس ۱۰ از نسخه‌های دیگر بیشتر است

به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم، این دسته از کاربران، درصد زیادی از کاربران آی او اس را تشکیل می‌دهند و آی او اس ۱۰ نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. خیلی از کاربران اپل مدت‌هاست که بر روی یکی از نسخه‌های آی او اس ۹ نظیر ۹.۳.۲ (آخرین به‌روزرسانی عمومی این سیستم عامل) گیر افتاده‌اند و چشمشان به جیلبریک آی او اس ۱۰ است که آنها از این وضعیت رهایی دهد.

اگر شما هم یکی از این کاربران هستید و یا به هر نحوی علاقه دارید که جیلبریک آی او اس ۱۰ را تجربه کنید، باید بدانید که این نسخه از آی او اس توسط iH8sn0w هک شده و او موفق شده است جیلبریک آی او اس ۱۰ را با موفقیت بر روی آیفون خود اجرا کند. البته گفته می‌شود جرج فرانسیس هاتز که با نام مستعار Geohot شناخته می‌شود نیز به همراه iH8sn0w توانسته است در جیلبریک این نسخه از سیستم عامل آیفون فعالیت کند؛ او که یکی از محبوب‌ترین و البته ماهرترین هکرهای جهان است که پیش از این هم سابقه‌ی جیلبریک آی او اس را با عرضه‌ی ابزارهایی نظیر iFaith و sn0wbreeze و البته هک کردن پلی استیشن ۳ سونی را در سابقه‌ داشته است.

iH8sn0w در ویدیویی که در زیر تماشا خواهید کرد، نشان می‌دهد که جیلبریک آی او اس ۱۰ را بر روی آیفون ۵ خود انجام داده و موفق شده است که نرم افزار سیدیا را بر روی آن نصب کند. پیشنهاد می‌کنم شما عزیزان گجت نیوزی هم که به دنیای جیلبریک و هک علاقه دارید، ویدیوی سه دقیقه و نیمی زیر را تماشا کنید:


البته اجرای سیدیا (Cydia) که در واقع فروشگاه نرم افزاری جامعی برای دانلود و عرضه‌ی توییک‌های مختلف، تم‌ها و دیگر ابزارهای دنیای جیلبریک محسوب می‌شود، به‌تنهایی نمی‌تواند جیلبریک ای او اس ۱۰ به‌صورت کامل را نوید بدهد. در واقع اینکه سیدیا بدون مشکل بر روی این نسخه نصب شده است و کرشی در جریان نصب آن گزارش نشده، می‌تواند یک قدم مهم برای شروع روند جیلبریک این نسخه باشد و ما را یک قدم به عرضه‌ی عمومی آن نزدیک‌تر کند. البته iH8sn0w خودش هم در توییتی که در این باره منتشر کرده، درباره‌ی این جیلبریک گفته است که از کرش نکردن سیدیا بر روی این نسخه خوشحال است و البته این خوشحالی فعلا ادامه دارد.

جیلبریک آی او اس ۱۰ بر روی آیفون ۵ انجام شد

ایشون آقای iH8sn0w هستند!

در واقع او مطمئن نیست که آیا با عرضه‌ی نسخه‌های بتای بعدی، جلوی این اتفاق توسط اپل گرفته خواهد شد و یا اینکه اصلا اکسپلویتی که برای دسترسی به شاخه‌ی روت و جیلبریک آی او اس ۱۰ استفاده می‌شود، توسط اپل برطرف خواهد شد یا خیر. فعلا این را می‌دانیم که احتمال جیلبریک شدن iOS 10 از همه‌ی نسخه‌های دیگر بیشتر است و بابت این موضوع، کمی به آینده امیدوارتر خواهیم بود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*