استقبال فوق‌العاده از خرید آیفون SE انبار‌های اپل را با کمبود مواجه کرده است!

استقبال فوق‌العاده از خرید آیفون SE انبار‌های اپل را با کمبود مواجه کرده است!

آیفون اس ای، پرچم‌دار نسل جدید آیفون‌های چهار اینچی اپل محسوب می‌شود و خیلی از کارشناسان معتقد بودند که این مدل هم به سرنوشت آیفون 5C دچار می‌شود و در بازار شکست می‌خورد؛ اما به نظر می‌رسد که دقیقا برعکس این موضوع اتفاق افتاده است و استقبال بی‌نظیری از خرید آیفون SE توسط کاربران صورت گرفته است.

در واقع این استقبال به حدی گسترده بوده است که نه تنها کارشناسان را دچار شگفتی کرده است، بلکه خود مدیران اپل هم به هیچ وجه پیش‌بینی این حجم از سفارش را نمی‌کردند. میزان خرید آیفون SE این روزها در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافته است و آمار آن به حدی رسیده که موجودی خیلی از انبارهای اپل به اتمام رسیده است و تعداد زیادی از اپل استورها هم دیگر این محصول را از لیست فروش خود خط زده‌اند.

استقبال فوق‌العاده از خرید آیفون SE انبار‌های اپل را با کمبود مواجه کرده است!

جالب است بدانید که در ایالت نیویورک آمریکا که همه‌ ساله‌ آمار فروش بالایی برای آی‌دیوایس‌های اپل ثبت می‌شود، کاربران تنها از یک اپل استور امکان خرید آیفون SE را دارند و آن هم اپل استور معروف اپل در خیابان پنجم نیویورک است که به سبب موجودی بسیار بالایی که داشته است، هنوز هم این محصول را در انبارهایش دارد و خریداران با مراجعه به آنجا می‌توانند یکی از گوشی‌های هوشمند ۴ اینچی آیفون SE را دریافت کنند.

البته این استقبال عجیب تنها به خرید فیزیکی و مراجعه به اپل استورهای در سطح شهر محدود نمی‌شود و سفارش‌های آنلاین نیز به همین شکل هستند. موجودی انبارهای اپل به حدی کاهش یافته است که مدت زمان ارسال و تحویل آیفون اس ای به خریدارانی که از فروشگاه آنلاین اپل سفارش خود را ثبت می‌کنند، به دو هفته افزایش یافته است و این زمان طولانی برای تحویل نشان دهنده‌ی آن است که اپل با کمبود موجودی و تقاضای بیش از حد در بازار مواجه شده است؛ گفته می‌شود که مدل ۱۶ گیگابایتی با رنگ خاکستری جزو محبوب‌ترین و البته نایاب‌ترین گزینه‌هایی بوده است که کاربران هنگام خرید آیفون SE آن را انتخاب کرده‌اند.

تقاضای بالا برای خرید آیفون SE ؛ فرصت یا تهدید؟

استقبال فوق‌العاده از خرید آیفون SE انبار‌های اپل را با کمبود مواجه کرده است!

اپل در مواجهه با این حجم از تقاضا دو راه پیش روی خود دارد: اول اینکه اوضاع به همین منوال پیش می‌رود و بسیاری از کاربرانی که موفق نمی‌شوند این آیفون چهار اینچی را خریداری کنند، به سراغ محصولات دیگر کمپانی‌‌های سازنده می‌روند؛ در این صورت اپل سود بسیار کلانی را از دست خواهد داد و این موضوع در این برهه‌ی زمانی که کمپانی‌ها در حال ثبت کردن آمار نه‌چندان مناسبی در زمینه‌ی فروش گجت‌های الکترونیکی هستند، به هیچ وجه چیزی نیست که مورد قبول سهام‌داران کمپانی کوپرتینویی باشد.

اما حالت دوم این است که اپل با اعلام یک حالت فوریتی، از تمام تامین‌کنندگان سخت افزاری خود درخواست می‌کند که سرعت تولید آیفون SE را به شدت بالا ببرند تا اپل بتواند ظرفیت انبارهایش را پر کند و این حجم عظیم از تقاضا برای خرید آیفون SE را به یک فرصت طلایی برای خروج از شیب منفی بازار در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند تبدیل کند؛ جالب است بدانید که بسیاری از توریست‌هایی که در فصل تابستان به کشور آمریکا سفر می‌کنند، برای خریداری یک آیفون آنلاک شده اقدام می‌کنند و از این رو بسیار مهم است که اپل بتواند نیاز این مشتریان دست به جیب را فراهم کند، در غیر این صورت ممکن است که این توریست‌ها به سراغ گزینه‌های دیگری نظیر گلکسی‌های سامسونگ بروند و اوضاع به ضرر اپل پیش برود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. من خودم سامسونگ گلگسی نوت 2 و 4 و 5 رو داشتم تا امسال که دیگه از گوشی های سامسونگ و بزرگ خسته شدم و یه ایفون se خریدم خیلی عالیه خییییییییلی
    از ایفون 6s و 6s پلاس هم خیلی بهتره

  2. خودم آیفون se دارم واقعا عالیه.چون از گوشیهای بزرگ خسته شده بودم گرفتم.راحت مثل قدیم میشه با یه دست باهاش کار کرد.سخت افزار بسیار قوی و دوربین فوق العاده داره.اگه کسی با قیمتش مشکل نداشته باشه باید بگم بهترین گوشی چهار اینچی که تا بحال ساخته شده

  3. خیلی عجیبه !شما باور می کنید؟یعنی واقعاًً آیفون SE با اون شکل و شمایل کلاسیک و قدیمی اش این اندازه میتونه فروش داشته باشه آنهم با صفحه نمایش کوچک 4 اینچی که تازه فول اچ دی هم نیست و با سی پی یو ضعیف 2 هسته ای از همه مهمتر اینکه قیمت 16 گیگ آن با سامسونگ گلکسی اس 6 اج برابره؟! یک بچه هم میدونه که گلکسی اس 6 اج از همه نظر در مقایسه با آیفون SE برتره چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ سخت افزاری و عملکرد و اصلاً غیر قابل مقایسه است .خیلی عجیبه هر روز صبح یه کمپانی اعلام می کنه رکورد فروش را شکسته ….. یا نمی دونم انبارش خالی شده …… رقبا را پشت سر گذاشته …… عقل سلیم میگه این آمارها دروغه و فقط جنبه روانی و تبلیغاتی داره.

    • مطمئنا دروغه ، آیفون se فروش خیلی کمی داره و اپل دنبال اینه که فرا فکنی کنه و استقبال کمش رو نشون نده و بگه ما نتونستیم تولید کنیم. آیفون se که مثل یه مقوا خم میشه چه قابلیت جذابی داره؟

    • ممنون از نظرتون حامد جان
      البته باید اینو در نظر بگیرید که خیلی از کاربرا هنوزم به صفحه های ۴ اینچی علاقه دارن و از طراحی به قول شما کلاسیک نسل پنجم آیفون لذت میبرن. اینه که میگید گلکسی اس ۶ اج از SE برتره هم برمیگرده به سلیقه‌ی شما و این آمار نشون داده که خیلیای دیگه اینطوری فکر نمیکنن.