موج بلژیکی

موج بلژیکی ، آغاز داستان یوفوهای مثلثی شکل: روایت بزرگ‎ترین مشاهدات تاریخ اشیای ناشناس پرنده

موج بلژیکی ، آغاز داستان یوفوهای مثلثی شکل بود. حادثه‌ای که پس از گذشت سال‌ها همچنان یکی از بزرگ‎ترین مشاهدات تاریخ اشیای ناشناس پرنده به شمار می‌رود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا هر آنچه می‌بایست در مورد حادثه موج بلژیکی بدانید را برای شما بازگو کنیم.

سالیان زیادی است که اشیای پرنده ناشناس یا به‌اختصار یوفو (یوفو UFO به ماشین‌های پرنده‌ای گفته می‌شود که بسیاری عقیده دارند متعلق به موجودات فضایی است) در سراسر جهان دیده می‎شوند. هنگامی‌که از واژه سراسر جهان استفاده می‎کنیم، مقصود کره زمین و فراتر از آن است.

بشر در صدسال گذشته توانایی سفر به فضا را تا حد بسیار کمی، آن‌طور که به ما مردم عادی اطلاع داده شده، پیدا نموده است. تاکنون تنها توانسته‎ایم پا بر سطح قمر همسایه خود بگذاریم. حتی با این وجود که از سفرهای فوق سری بشر به نقاط دور دست فضا اطلاعاتی به بیرون درز نمی‎کند، همچنان اخبار و حواشی زیادی حول برخورد فضانوردان و یوفوها در سفرهای رسمی شنیده می‎شود. تا آنجا که مدتی پیش در خبر رسمی‎ای که در سایت نیز قرار داده شد، یوفولوژیست‎های ماهر در سراسر جهان از عکس‎های تازه انتشار یافته ناسا از اولین سفر انسان به ماه، تعداد زیادی یوفو کشف کردند!

حال این امر را به مقیاس بزرگ‎تر، یعنی در تمامی سفرهای انسان به‌صورت رسمی یا غیررسمی ببرید. چه اتفاقی می‎افتد؟ بی‌شمار برخورد به دست می‎آید. نکته جالب توجه در این برخوردها که به‌تازگی باری دیگر به صدر اخبار بازگشته، نوع سفینه مشاهده شده است. به‌راستی علت این گوناگونی ظاهری و فیزیکی چیست؟ آیا ما با چند نوع نژاد مختلف فرازمینی مواجه هستیم یا بازدیدکنندگان ما در این مدت پیشرفت کرده و دست به خلق سفینه‎های جدید زده‎اند؟ در این مقاله قصد داریم که به جدیدترین یوفو رایج مشاهده شده بپردازیم؛ یعنی یوفو مثلثی شکل. اشیای ناشناس پرنده‌ای که داستان آنها از کشور بلژیک آغاز شد و به همین دلیل موج بلژیکی نام گرفت.

موج بلژیکی ، آغاز داستان یوفوهای مثلثی شکل

سفینه‎های مثلثی شکل کمتر از 27 سال قدمت دارند. پیش از این مدت اکثر سفینه‎های رویت شده به شکل دایره یا بیضی بودند. شروع مشاهدات سفینه‎های مثلثی شکل، از تاریخ 29 نوامبر سال 1989 واقع در کشور بلژیک بود که به «موج بلژیکی» مشهور شد. بلژیک کشوری آرام از نظر مشاهده یا برخورد با یوفوها تا سال 1989 بود تا جایی که موسسات بررسی وقایع یوفو در این کشور در صدد تعطیلی بودند. ناگهان در همان سال، سیل عظیمی از مشاهدات آغاز شده که توجه رسانه‎های جهانی بر خود متمرکز نمود.

اغلب مشاهدات یوفو توسط مردم عادی انجام و گزارش می‎شود و مقامات دولتی با این بهانه، به‌راحتی آن‎ها را تکذیب می‎کنند. جو حاکم بر اغلب کشورهای بزرگ نیز به‌گونه‌ای است که اگر شخصی نظامی و حاوی صلاحیت با این قبیل از پدیده‎ها برخورد کند، به دلیل حفظ شغل و شهرت خود دست به افشا نمی‎زند. به همین دلیل رسانه‎ای شدن موضوع در حد پایین هم صورت نمی‎گیرد. این امر به‌هیچ‌عنوان در کشور بلژیک صادق نیست و به همین دلیل، موج بلژیکی به یکی از بزرگ‎ترین حوادث یوفولوژی تاریخ بدل شده است.

موج بلژیکی

منطقه یوپن واقع در کشور بلژیک در تاریخ ذکر شده میزبان مرکز این مشاهدات بود. نخستین مشاهدات گزارش شده توسط سیزده افسر پلیس در ساعت پنج بعد از ظهر بود که شیء عظیم، سه گوش و نورانی را مشاهده کردند که همچون قایقی در آسمان شناور بود. پس از مشاهده رسمی پلیس، سیل گزارش‌ها از سوی مردم شهر سرازیر شد و از آنجا که در میان گزارش دهندگان، افراد عالی‎رتبه نظامی حضور داشتند، دولت بلژیک را مجبور به واکنش کرد.

گزارش‌های منتشر شده حاوی تمام نکات لازم جهت بررسی رسمی بود. یکسان بودن ظاهر فیزیکی یوفو در مشاهدات، تفاسیر یکسان از رنگ‎های ساطع شده و چگونگی رفتار آن، همه دست به دست هم دادند تا توجه دانشمندان و یوفولوژیست‎های خبره را به خود جلب کند. دولت بلژیک که تا آن زمان تنها به فرستادن چند متخصص بسنده کرده بود، موضوع را جدی‎تر تلقی کرده و احتمال تجاوز به حریم هوایی کشور را مطرح می‎کند. بررسی موضوع بر عهده سرلشگر بلاور گذاشته می‎شود و وی از آنجا که خود از مخالفین سیاست‎های جهانی در سرپوش گذاشتن بر مشاهدات یوفو بود، اقدامات سریع و تاثیر گذاری را آغاز نمود تا بتواند به سوالات رسانه‎ها و مردم بلژیک پاسخ دهد.

موج بلژیکی

تصویر سرلشگر بلاور هنگام مصاحبه در سال 2015

به دلیل میزبانی کشور بلژیک از نیروهای ناتو، نخستین تئوری مطرح شده برای سرلشگر بلاور پرواز غیررسمی بر فراز کشور بود. وی سریعا از مقامات ناتو جواب منفی حول پرواز غیررسمی را دریافت می‎کند. در این راستا به دلیل افزایش گزارش‌های از افراد دارای صلاحیت همچون پرسنل ارتش و دانشمندان نظامی کشور، احتمال وقوع هرگونه خطایی در مشاهده شیء ناشناس غیرعادی رد می‎گردد. این امر هنگامی نزد بلاور قوت می‎گیرد که گزارشی دو هفته پس از شروع ماجرا از سرهنگ ارمون، یعنی یکی از مهندسان زیر ساخت‎های ارتش بلژیک در شهر ارنج، دریافت می‎کند.

در گزارش او ذکر شده که شیء سه گوش نورانی هنگام رانندگی شبانه در حال تعقیب وی بوده است و این تعقیب و گریز تا جایی ادامه می‎یابد که ارمون از ماشین خود پیاده شده و شیء نورانی در فاصله چندم‌تری او توقف می‎کند. نکته‎ای که توجه‎اش را جلب می‎نماید، عدم انتشار صدا از این یوفو بزرگ بود؛ چرا که صدای وسایل نقلیه دیگر از چند کیلومتری شنیده می‎شد اما این یوفو در فاصله چندم‌تری هیچ صدایی نداشت. سپس پس از بازگشت سرهنگ ارمون به ماشین خود، شیء نورانی با سرعت زیادی شروع به پرواز کرده و در آسمان اوج می‎گیرد. از آنجا که این رویارویی در زمستان در حال وقوع بود، ارمون درمی‌یابد که آن شیء ساخته بشر نبوده است! زیرا تنها با وجود یک ماده ابر رسانا در دمای پایین، توان ایجاد این شتاب ناگهانی را دارد و بشر هنوز موفق به کشف یا ساخت این ماده نشده است!

با دریافت و مطالعه این گزارش توسط بلاور، سریعا متوجه می‎شود که به حریم هوایی کشورش تجاوز شده و طبیعتا بحث جاسوسی یا حمله نظامی توسط کشور دیگر به ذهنش خطور می‎کند. درنتیجه او اقدام به اجرای طرحی جهت شناسایی شیء و منبع آن می‎کند. طرح مذکور بدین شرح بود که اگر گزارش ارسال شده توسط پلیس منطقه تایید شود، پایگاه هوایی اجازه پرواز دو فروند جنگنده اف 16 را دارد تا به تعقیب و شناسایی بپردازند.

با وقوع اولین حادثه پس از شروع طرح که حاوی شرایط اجرا بود، دو فروند جنگنده اف 16 وعده داده شده سریعا به منطقه حادثه اعزام شده و ماموریت خود را شروع می‎کنند. هنگام برخورد، شیء پرنده به هیچ یک از اخطارهای ارسال شده توجه نکرده و گویا از آرایش نظامی و قصد حمله این دو جنگنده مطلع بوده است (نکته مهم: تمامی وقایع ثبت شده در این رویارویی و چگونگی رفتار یوفو با حادثه برخورد تهران در زمان شاه نیز مشابه است). به همین دلیل، ناگهان شیء پرنده، سرعت خود را در مدت پنج ثانیه از 420 کیلومتر در ساعت به‌سرعت باورنکردنی 1833 کیلومتر در ساعت تغییر داده و از تمامی رادارهای منطقه و دید دو جنگنده خارج می‎شود.

سرلگشر بلاور که زمان پاسخ‌گویی به مطبوعات را پس از وقوع این حادثه پیش روی خود می‎دید، با اندکی ناامیدی شروع به پاسخ دادن می‎کند، چرا که رادار یکی از دو جنگنده هیچ اطلاعاتی به دلیلی نامشخص از یوفو ثبت نکرده و بنابر قانون، با وجود اطلاعات یک رادار امکان حذف خطای امواج الکترومغناطیسی ساطع از اتمسفر و زمین ممکن نبود و در نتیجه، هیچ‎گونه تاییدی حول اطلاعات به دست آمده نمی‎توانست صورت گیرد.

موج بلژیکی

سرلشگر بلاور در کنفرانس مطبوعاتی مشغول توضیح شتاب غیرعادی یوفو مشاهده توسط جنگنده اف 16

در این قسمت، کار ارتش بلژیک به بن بست می‎رسد و گزارش‌ها ادامه می‎یابد. موسسه غیرانتفاعی سوبپس که به رهبری پاتریک فرین از ابتدای ماجرای موج بلژیکی تحقیقات خود را آغاز کرده بود، با هزاران گزارش حاوی عکس و فیلم مواجه بود که همگی به دلیل عدم وجود کیفیت مطلوب، کمکی به حل مسئله نمی‎کردند. این امر تا تاریخ 4 آوریل سال 1990 ادامه داشت. در این تاریخ، ساعت ده شب در روستای پتی‎ریچن که تنها چند کیلومتر با یوپن فاصله دارد، حادثه دیگری اتفاق می‎افتد که منجر به گرفته شدن بهترین عکس موجود از موج بلژیک می‎شود. در شب مذکور پسری موفق به گرفتن عکسی بسیار عالی شده و آن را سریعا برای پاتریک فرین ارسال می‎کند. شما می‎توانید عکس مذکور را در زیر مشاهده نمایید:

موج بلژیکی

او که تا آن زمان هیچ عکس یا فیلم مناسبی دریافت نکرده بود، تصور می‎کند که عکس گرفته شده فیک است و بسیار سعی می‎کند تا با ساختن مدل، صلاحیت آن را رد کند اما سریعا متوجه می‎شود که عکس واقعی است؛ اما برای اطمینان خاطر بیشتر و بررسی دقیق، تصویر را برای پرفسور مارک اشوا، یعنی دانشمند فیزیک هسته‎ای آکادمی نظامی سلطنتی بروکسل، ارسال کرده و وی تا یک سال بر روی عکس تحقیقات گسترده‎ای را انجام می‎دهد و به نتایجی شگفت‌انگیز حول چگونگی کارکرد یوفو می‎رسد.

نخستین کاری که پرفسور به انجام آن اقدام می‎کند، اثبات اصل بودن عکس است. از آنجا که گوشه بالایی یوفو موجود در عکس به‌صورت کامل فوکوس و صاف است و در دو طرف دیگر، گوشه‎ها به‌صورت کامل محو هستند، مشخص شد که شیء به‌صورت مستقل حرکت می‎کرده و در نتیجه عکس اصل است.

نتیجه بعدی او از نظر علمی در موضوع پیشرانش گرانشی، از اهمیت بالایی برخوردار است. وی در ادامه بررسی‎های خود، به دلیل مشاهده الگویی همچون حرکت براده‎های آهن در میدان مغناطیسی، متوجه وجود میدان مغناطیسی مستقل نیز در اطراف یوفو شد. این یافته‎ها سر آغاز گمانه‌زنی‎ دانشمندان زیادی گشت که اعتقاد داشتند این یوفو با استفاده از یک سیستم پیشران دینامیک مگنتو پلاسما که همانند یک موتور الکتریکی است، عمل کرده و با استفاده از میدان مغناطیسی، پیشرانش به وجود می‎آورد. این موضوع چندان نیز در عرصه علم جدید نبود، چرا که در زمان جنگ جهانی دوم در آلمان، یک یوفو به روش مرموزی سقوط می‎کند.

این یوفو سقوط کرده به دستور آدولف هیتلر جهت بررسی در اختیار نوابغ آن زمان آلمان نازی قرار می‎گیرد که نتیجه آن، کشف ناقص سیستم پیشرانش شده و در ادامه به ساخت «ناقوس ویرانگر» منجر شد. پسوند ویرانگر به این ناقوس از آن جهت اضافه شد که دانشمندان نازی چندان در مهندسی معکوس خبره نبوده و نتوانستند میزان پیشرانش را، آن‌طور که باید، کنترل کنند. در نتیجه هنگام آزمایش این دستگاه، عده زیادی کشته شدند. در ادامه نیز گفته می‎شود که دولت آمریکا با استفاده از کشف ناقص پیشرانش نازی‎ها و باقی مانده سفینه سقوط کرده در حادثه رازول تا حد زیادی پیشرفت داشته و این پیشرفت همچنان در منطقه اس 4 نوادا به‌صورت فوق سری ادامه دارد که به‌زودی به بررسی کامل آن در مقاله‎ای دیگر می‎پردازیم.

موج بلژیکی

از معدود تصاویر موجود از منطقه اس 4 ایالت نوادا

با تمامی تفاسیر ذکر شده، درمی‎یابیم بحث فراگیری علم پیشرانش از یوفوها در حادثه موج بلژیکی چندان جدید نبود؛ اما علت بی‎صدا بودن شیء هنگام پرواز مشخص شد. درنهایت عکس گرفته شده به یکی از بهترین مدارک موجود حول اثبات وجود یوفوها تبدیل شد؛ چرا که با علل و شواهد تاریخی ذکر شده، بشر همچنان نتوانسته به سیستم پیشرانش به این پیشرفتگی دست یابد. از طرف دیگر، تصویر یوفو حاوی تمامی ویژگی‎های گزارش شده از شاهدان عینی بود. نکته‎ای که سه سال پس از ماجرای موج بلژیکی بر واقعی بودن تصویر قوت بخشید، شروع موجی دیگر با ویژگی‎های مشابه در کشور بریتانیا است.

در ادامه شما را به دیدن تنها ویدیوی باقی مانده از یوفوی مثلثی شکل حادثه موج بلژیکی در سال 1990 ضبط شده است دعوت می‌کنیم:

به‌صورت کلی، مشاهده یوفو مثلثی شکل به‌صورت زنجیره‎ای طی این 27 سال انجام شده و هرروزه بر تعداد آن افزوده می‎شود. از آن زمان تاکنون ویدیو و تصاویر بسیاری از این یوفوهای مثلثی شکل در فضای مجازی منتشر شده که شما می‌توانید با جستجوی واژه ” Triangle UFO ” آنها را پیدا کنید. هرچند که درصد بسیاری از ویدیوهای منتشر شده تقلبی هستند اما بازهم نمونه‌های واقعی بسیاری از این نوع اشیای ناشناس پرنده در وب موجود است.

یوفوهای مثلثی شکل در تصاویر ماموریت آپولو !

حال که به موضوع «موج بلژیکی» پرداختیم، یک سوال بسیار جدی و مهم پیش می‎آید. آیا یوفو مثلثی شکل، همآن‌طور که از شواهد رسمی پیداست، واقعا 27 سال قدمت دارد؟ ماموریت آپولو در تاریخ 2 ژوئیه سال 1969 انجام شد و در آن فضانوردان مشهوری همچون نیل آرمسترانگ قدم بر سیاره ماه نهادند. این ماموریت که حواشی و شایعات زیادی اعم از تئوری‎های توطئه و ملاقات فضانوردان آپولو با موجودات فضایی داشت، همچنان هیجان زیادی برای مردم عادی دارد. تا جایی که ناسا هر بار با انتشار چند تصویر جدید، باعث خوش‎حالی آنان می‎شود. در اول مقاله به خبر «تصویر یک شی‌ء ناشناس پرنده در عکس‌های رسمی ناسا از ماموریت آپولو» اشاره کردیم. آیا واقعا این خبر را با دقت مطالعه کردید؟ تصاویر آن را با دقت مشاهده کردید؟

ماموریت آپولو در سال 1969 انجام شد و موج بلژیکی نیز که به‌عنوان سر آغاز مشاهده یوفو مثلثی شکل قلمداد می‎شود، در سال 1989 رخ داد، یعنی بیست سال پس از ماموریت آپولو! حال به تصاویر زیر دقت کنید:
موج بلژیکی موج بلژیکی

این یوفو از قلب تصاویر جدید ناسا از ماموریت آپولو توسط یوفولوژیست‎های ماهر بیرون کشیده شده است و در آن به‌وضوح یوفو مثلثی شکل دیده می‎شود. در نتیجه به یک تناقض بزرگ در گفته‎های علم یوفولوژی رسیدیم. یوفوهای مثلثی شکل به‌جای 27 سال، بیش از 47 سال قدمت دارند. پس سوال جدیدی به وجود می‎آید. آیا اولین انسان‎هایی که با یوفو مثلثی شکل برخورد کردند، مردم بلژیک بودند یا فضانوردان ماموریت آپولو 13؟

بدون شک پاسخ فضانوردان ماموریت آپولو هستند. بازدیدکنندگان ما که مشخص نیست از نوع جدید هستند یا خیر، ابتدا به اولین سفر بشر به ماه علاقه نشان دادند. پس مگر می‎شود زمانی که تا این حد به سفینه آپولو نزدیک بودند، رویت نشده باشند یا حتی بر روی سطح ماه به ملاقات نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز نرفته باشند؟ مطمئنا اگر یکی از این اتفاقات رخ داده باشد، دولت آمریکا تا صدسال آینده از آن‎ها پرده برداری نخواهد کرد، مگر اینکه خانم هیلاری کلینتون در انتخابات پیروز شود و به وعده خود حول افشاگری در این زمینه عمل کند.

موج بلژیکی
تخمین قدمت 47 ساله یوفوهای مثلثی شکل تنها با استفاده از شواهد و مدارک موجود به دست آمد. دور از انتظار نیست که اگر با افشای اطلاعات بیشتری از سال‎های قبل‎تر از ماموریت آپولو، این تعداد سال بالاتر رود. نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما آیا صاحبین یوفو مثلثی شکل از نژاد جدیدی هستند؟ یا همان بازدیدکنندگان قدیمی دست به اختراع نوع پیشرفته‎تر و بهینه‎تر سفینه‎های فضایی زده‎اند؟

نظرتان را با ما در مورد موج بلژیکی به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

24 دیدگاه

  1. سلام با تشکر من تقریبا در سالهایه 75تا 78 درست خارم نیست به همراه دوستم شیئ مثلثی فوق الاده بزرگ درنیمه شب بودم البته هیچ نوری نداشت وبسیار نزدیک به زمین تابستان بود ورویه بام خانه خابیده بودیم خونه وسط بیابون واطرافمون خونه ای دیگه نبود .. مرسی

  2. سوال !
    آیا احتمال اینکه خود ناسا برای مقاصد و منافع خاصی این یوفو ها را در تصویر جا داده باشه نیست ?
    من اصلا منکر وجود حیات های دیگر در سیارات نمی شم چون احتمالش خیلی زیاد هست
    ولی حقیقتا نمیتوان منکر تاثیر سیاست بر رسانه شد
    مثلا ممکن بود اگر خانم کلینتون انتخاب میشد در نهایت به جریانهای ساختگی توسط جمهوری خواهان برای جهت دهی افکار عمومی … اشاره میکرد.
    رویت شدن این اشیا آنهم.با حرکات رقص مانند
    مثل این می ماند که اون شی دارد داد میزند آهای من اینجام همه از من فیلم بگیرید !

  3. بزارید با واقعیت آشناتون کنم!
    اون ها آینده شما اند
    من تحقیق هایی در مورد این موجودات جمع آوری کردم و حقایقی رو به دست آوردم
    که پرده از راز اهرام مصر و گذشته زمین بر میداره
    فعلا این اطلاعات رو نمیتونم لو بدم تا اطلاعاتم تکمیل شه
    بعد که تکمیل شد حتما متوجه میشید!
    چون این چیز ها بچه بازی نیست و من برای انتشار اون مطلب با جون و دل سعی خودم رو میکنم که همه متوجه این قضایا بشن 🙂

  4. سلام لطفا بیشتر از این مطالب بزارید.

  5. از نظر من هیچ موجود فضایی وجود نداره همه این ها تحقیق انسان هاست و خیلی چیزهایی هست که ما انسان ها از آنها خبر نداریم و همه این صفینه ها ساخت بشره

  6. یادم رفت اینو بگم دوستانی که علاقه دارن ، یوفولوژیست های آماتور خخخ مثل خودم

    دو سه تا فیلم مستند ساختن که یکیش هم 2015 هستش در مورد این موضوع ها دان کنید ببینید خیلی جالبه

    کسانی که شاتل دارن میتونن رایگان از شاتلند دانلود کنن

    حالش رو ببرین

  7. عجب داستانی شدها
    چه گیری افتادیم ، این آلمان نازی نشد یک شاخه از علم و جنگ و نو اوری و… بخونی توش نباشه

  8. آقای ارفان ممنون بابت وب سایت خوبتون. من تقریبا از ابتدای راه اندازی گجت نیوز مخاطب این وب سایت بودم.
    من تنها مشکلی که ممکنه با وب سایت های علمی پیدا کنم این هست که ارائه مطالب اون تحت تاثیر مسائل عقیدتی و دینی قرار بگیره. چون باور دارم علم رو نمیشه در هیچ چهار چوبی محصور کرد.

    سپاس

  9. من بیشتر از 15 سال مداوم روی این مسایل تحقیق و جستجو و سفر کردم
    الان چند سالی میشه که زمینه ی تحقیقاتم رو عوض کردم

    این اشیا لزوما فرازمینی نیستند

    در مورد این حادثه من فیلم کاملتری در اختیار دارم که شامل تعقیب یوفوی مزبور از دید هواپیما – مصاحبه ی سرهنگ مورد نظر و فیلمی از اتاق رادار

    در طول تعقیب این یوفو توسط اف16 یک بار یوفوی مزبور از ارتفاع تقریبا 2000 متری در عرض کثری از ثانیه به ارتفاع 280 متری تغییر ارتفاع می دهد

    شتاب جی حاصل از این حرکن بسیار زیاد است ضمن اینکه در اثر اصطکاک هوا با بدنه دمایی حد اقل 3500 درجه سانتیگراد حاصل می شود

  10. خدا قوت آقا عرفان
    یه دونه باشی

  11. دستتان درد نکنه از این مقاله ها بیشتر بزارین

  12. حالا درک میکنم که چرا مجلات زرد با انبوه انتقادات و تمسخر همیشگی که هر لحظه نثارشون میشه، بازمذبا تمام قدرت به کارشون ادامه میدن!
    گجت نیوز سایت آی.تی و تکنولوژی این همه مطلب میزاره، انگار نه انگار، کامنتی نمی بینی؛ ولی به مجرد اینکه یه مطلب عامه پسند و یا جنجالی که تقریبا همه شون هم غیرمرتبط با آی.تی هستن میزاره، کلی مخاطب و کامنت جذب میکنه.
    فکر کنم هر دوتا دیدگاه درسته که یکیش می گه، نباید اینطور بشه و کلاس کاری تون رو در حد روزنامه نگاری زرد پایین نیارین و همه این دیدگاه که می گه ایرادی نداره که هیچ، خوب هم هست؛ چون هم زنگ تفریحه و گریز زدن از دامنه تکرار و هم اینکه خب ادما که یه بعد ندارن، اونی که پیرو اطلاعات تکنولوژی میاد تو سایت ممکنه به مسائل دیگه هم علاقه داشته باشه.

    • جناب منتقد عزیز ،بنده به عنوان مدیر و موسس گجت نیوز بسیار دقت می کنم که مطالب به هیچ وجه سمت به قول شما زرد شدن گرایش پیدا نکنه.به همین دلیل سعی میکنیم مطالبی رو انتخاب کنیم که پایه و اساس علمی داشته و مستندات بسیاری برای اون هست.نظیر این مقاله و یا مقاله حادثه رازول.با این تفاسیر ، روایت داستان های مستند علمی اونم به این کیفیت انصاف نیست در قالب مطالب زرد قرار داده بشه.
      سپاس از همراهی همیشگی شما

      • جناب اقای انبار، کاملا منظور من رو بد متوجه شدید؛ در واقع، اصلا منظور منو متوجه نشدید.
        من اصلا و ابدا تو این کامنت انتقادی رو مطرح نکردم [کمااینکه اگه انتقادی مطرح شده باشه که نشده] خطاب، مکان مورد اشاره و نقطه ای که من روش دست گذاشتم و نشونش دادم، خوانندگان گجت نیوز و در کل رفتار ملت ما در امر خواندن و مطالعه ست. نگاه کنین تو گجت نیو این همه مطالب، کمتر کامنتی داره که بدون تردید یعنی رضایت و رغبت کمتر ولی یه مطلب جنجالی و عامه پسند ولو غیرمرتبط چقدر کامنت می گیره و بعد ارجاع دادم به مجلات زرد روی دکه ها که نمونه اعلا و اثبات بارز این حرفم منه، اونجا هم دقیقا همین نکته و همین رفتار رو از خواننده ها و اهل مطالعه قلیل این مملکت، می بینیم.
        من خیلی چیزا تو اون کامنت گفتم، اگه یه چیز تو اون کامنت نگفته باشم این بود که کجت نیوز و مطالبش، مجله زرده.
        همیشه سعی میکنم طوری حرف بزنم که معنا و منظور رو به دقیق ترین حالت برسونم، اینکه تا این حد منظور متفاوت و نادرستی از حرف زدنم استنباط میشه، فکر کنم یعنی مشکل از خودمه.
        بگذریم.
        حالا با این توضیحات یکبار دیگه کامنم رو بخون، بعد قضاوت کن جناب اقای انبار.

        • [یادم رفت اینو بگم]
          یه مورد دیگه که اهمیتش کم از مورد قبلی نداره؛ اینکه، بد یا خوب، چنین رفتاری از سوی جامعه ایرانی می بینیم. حال اگه ادم مسئول نشریه ای باشه با این واقعیت جاری چه برخوردی باید داشته باشه. از اونجایی که دست به قلمم و نوشتنمم عالیه و خودم وبلاگ داشتم و وبلاگ پربازدیدی هم داشتم و کار نشر کردم، میدونم جواب به این سوال چقدر میتونه سخت باشه.
          درنهایت، جواب من نوعی به این سوال، درست بودن هر دو ست. عامل که باعث میشه اینکار بین درستی و نادرست سوییچ بشه، همانا اول دقت نظر و خارج نشدن از دایره حقیقت گویی و دوم میانه رویه.
          البته اینهم فقط نظر منه و با توجه له تجرلیات خودم به این نتیجه رسیدم.

        • منظورتون رو متوجه شدم البته پاسخ بنده هم در واقع واکنش به انتقاد نبود بلکه ضمن تایید فرمایش شما در مورد اینکه چنین مطالبی جذابیت بیشتری برای مخاطبان داره ، توضیح دادم که در گجت نیوز سعی بر این است که ضمن احترام به شعور مخاطب، گریزی هم به سایر مباحث علمی ( خارج از حوزه دیجیتال و آی تی ) بزنیم که به نوعی تنوع در مطالب سایت داده باشیم.
          شما یکی از کاربران خوب ما هستین و بنده کاملا متوجه هستم که منظورتون از کامنت اول چی بود.شاید پاسخ بنده کمی گمراه کننده بوده که امیدوارم در این کامنت منظورم رو درست بیان کرده باشم.

  13. دمتون گرم بازم در این باره مطلب بذارین

  14. علاقه بسیاری به گجت نیوز دارم بخاطر این مطالبش و دیگر پست های جذاب و هیجان انگیز .

  15. خوشم میاد همگی یوفولوژیست های خوبی هستید