بلوتوث ۵ معرفی شد

بلوتوث ۵ معرفی شد؛ قدرتمند و مناسب برای اینترنت اشیاء

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار بلوتوث ۵ به‌صورت رسمی رونمایی شد تا این سیستم ارتباطی بی‌سیم کوتاه برد گام به مرحله جدیدی از پیشرفت‌های خود بردارد. این اتصال نسبت به نسخه 4 بلوتوث با رنج فاصله بیش از 4 برابری خود و همچنین افزایش دو برابری در سرعت انتقال داده‌ها می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای اینترنت اشیاء باشد.

بلوتوث ۵ معرفی شد

بلوتوث یک استاندارد ارتباطی بی‌سیم کوتاه برد است. در حال حاضر این تکنولوژی بخش مهمی از گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهد و تا به حال نیز 4 نسخه مختلف از آن ارائه شده است. هر نسخه بلوتوث نسبت به نسخه‌های گذشته با بهبود در سازگاری، امنیت، عملکرد و همچنین استفاده از انرژی و اینک نوت به آن رسید تا بلوتوث ۵ رسماً معرفی شود. تا به امروز اطلاعات مختلفی در خصوص نسل پنجم اتصالات بلوتوث شنیده می‌شد. اینک دیگر بلوتوث ۵ به‌صورت رسمی معرفی شده است.

بلوتوث ۵ ؛ طیف چهار برابری، سرعت انتقال دو برابری و ظرفیت 8 برابری پخش اتصال

بلوتوث ۵ معرفی شدنسخه جدید بلوتوث کاملاً بهبودیافته‌تر از گذشته است. این تکنولوژی نسبت به نسخه چهار، حدود 4 برابر طیف وسیع‌تری را ارائه می‌دهد. در کنار آن سرعت انتقال داده نیز با افزایش روبه‌رو شده و ظرفیت آن نیز به بیش از 8 برابر رسیده است. اینک ما قادر خواهیم بود دستگاه‌های بلوتوثی بیشتری را به‌صورت هم‌زمان به مرجع متصل کنیم و چندین برابر گذشته انتقال داده را بین آن‌ها برقرار سازیم. این ویژگی به خودی خود کاملاً جذاب و مفید است؛ اما کمپانی Bluetooth SIG به این سعی کرده تا پکیج‌های تبلیغاتی فراوانی را برای معرفی تکنولوژی جدید خود تدارک ببیند.

به لطف تکنولوژی بهبود یافته بلوتوث ۵، شما می‌توانید دستگاه‌های مبتنی بر بلوتوث خود را برای انتقال اطلاعات با یکدیگر فعال کرده و بدون آنکه نیازی به همگام سازی آن‌ها باشد، این فرایند را انجام دهید. این پیامد بسیار خوبی برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) به همراه خواهد داشت. «مارک پاول» مدیر اجرایی کمپانی Bluetooth SIG درباره تکنولوژی جدید بلوتوث ۵ می‌گوید:

نسل جدید تکنولوژی بلوتوث به مصرف کنندگان راه تازه‌ای را به جهت استفاده از اینترنت اشیاء ارائه خواهد کرد تا همه چیز به‌سادگی و یکپارچگی صورت گیرد.

وی در ادامه در ارتباط با افزایش پهنای باند و برد همراه با ماندگاری بیشتر بلوتوث ۵ توضیح می‌دهد:

سرعت انتقال اطلاعات در حالی با افزایش مواجه شده است که نیاز به Pair کردن دستگاه‌ها کم شده است و شما برای برقراری ارتباط بین دستگاه‌ها با بلوتوث هیچ مشکلی نخواهید داشت.

کمپانی Blutooth SIG علاقه‌مند است که حدود 371 میلیون دستگاه مبتنی بر بلوتوث ۵ را طی چند سال آینده در سراسر جهان عرضه شود. این تکنولوژی اواخر سال جاری و اوایل سال 2017 میلادی در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت و آن‌گونه به نظر می‌رسد که ما سال آینده شاهد عرضه پرچم‌داران کمپانی‌های مختلف مجهز به سرویس رادیویی بلوتوث ۵ باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*