اشمیت

اریک اشمیت از ۶ محصول مهمی که می‌توانند دنیا را تغییر دهند می‌گوید

اریک اشمیت (Eric Schmidt) را اکثر گیک‌های جوان می‌شناسند، مدیر خلاق و تاثیرگذاری که نقش مهمی در تولید و توسعه‌ی محصولات بزرگ کمپانی گوگل داشته است و بعد از تغییر نحوه‌ی ساختاری گوگل و تبدیل آن به زیر مجموعه‌ای از کمپانی مادر آلفابت، سمت مدیر اجرایی این ابر کمپانی بزرگ را بر عهده‌ گرفته است.

روز گذشته جلسه‌ی سالانه‌ی سهام‌داران کمپانی آلفابت برگزار شد و اریک اشمیت در یک سخنرانی جامع علاوه بر تشریح وضعیت فعلی کمپانی و آمار درآمدهای آلفابت ، نکات جالبی را هم درباره‌ی اهداف آینده‌ی آنها برای ارائه‌ی محصولاتی انقلابی و موثر در تغییر زندگی سبک زندگی انسان‌های جهان بیان کرد.

طبق صحبت‌های اریک اشمیت این محصولات که البته همه‌ی آنها هم توسط گوگل اختراع نشده و یا توسعه نیافته‌اند، طی ۵ تا ۱۰ سال آینده می‌توانند تغییرات مهمی را در نحوه‌ی زندگی انسان‌ها ایجاد کنند و گستره‌ی عظیمی از هدست‌های واقعیت مجازی و محتوای ارزش افزوده گرفته تا گوشت مصنوعی و سازه‌های ساخته شده توسط پرینت سه بعدی را در برمی‌گیرند.

گوگل در چند سال گذشته وارد حوزه‌های مختلفی نظیر واقعیت مجازی، خودرو‌های هوشمند بدون راننده و یادگیری ماشینی توسط هوش مصنوعی شده است و اریک اشمیت معتقد است که این سه حوزه در آینده‌ای نزدیک، تغییرات بسیاری را در سطح جهان ایجاد خواهند کرد. فعالیت گوگل در زمینه‌ی محتوای واقعیت مجازی به ساخته شدن هدست‌های واقعیت مجازی گوگل کاربرد منجر شد و قدم بعدی هم عرضه شدن پلتفرم جامع Daydream برای تمام محصولات واقعیت مجازی بوده است.

اشمیت

اما اریک اشمیت باور دارد که این هنوز ابتدای یک راه طولانی است و نفوذ موضوع واقعیت مجازی در محیط‌های کاری و حرفه‌ای بسیار فراتر از این خواهد بود. او می‌گوید که عینک هوشمند گوگل گلس که چند سالی از عرضه‌ی آن می‌گذرد، اولین اقدام گوگل در این زمینه بود و در سال‌های آینده نیز محصولات بسیار بیشتری در این حوزه وارد خواهند شد.

در حوزه‌ی یادگیری ماشینی یا بهتر است بگوییم آموزش از طریق یادگیری ماشینی، آقای اشمیت معتقد است که مربیان آموزشی و تدریس‌کنندگان در سال‌های آینده از این فناوری استفاده‌ی بسیار زیادی خواهند داشت و از آن برای به دست آوردن الگوها و پترن‌های مخصوص برای تعیین بهترین روش آموزش منحصر به فرد برای هر دانش آموز استفاده خواهند کرد.

اریک اشمیت : خودروهای بدون راننده جان انسان را نجات می‌دهند

اشمیت

مدیر اجرایی گوگل درباره‌ی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای گوگل در چند سال گذشته یعنی خودروهای هوشمند بدون راننده نیز در جلسه‌ی روز گذشته صحبتی داشته است. طبق آماری که توسط او اعلام شده است، سالانه‌ حدود ۳۰ هزار نفر از مردم ایالات متحده‌ی آمریکا جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست می‌دهند (متاسفانه آمار تعداد جان باختگان در حوادث رانندگی در کشور ما نیز جزو چند کشور اول جهان است) و تکنولوژی خودرو‌های هوشمند بدون راننده اگر در مسیر درستی قرار بگیرد، می‌تواند جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهد؛ جالب است بدانید که در طول این چند سالی که خودروهای بدون راننده‌ی این کمپانی در خیابان‌های شهرهای ایالت‌های مختلف کشور آمریکا تردد داشته‌اند، تنها چند مورد تصادف برای آنها ثبت شده که آن هم نیروی انسانی، مقصر به وجود آمدن حادثه عنوان شده است!

بعد از این سه زمینه که گوگل در آنها فعالیت محوری داشته است، آقای اریک اشمیت به سراغ استارت‌آپ‌ها و نوآوری‌هایی می‌رود که در کنار گوگل به فعالیت خود ادامه می‌دهند. گوشت مصنوعی یکی از مواردی است که به نظر این مدیر خلاق می‌تواند آینده‌ی صنایع غذایی را تغییر دهد. این نوع گوشت به جای اینکه از دامداری به دست بیاید، از گیاهان و سلول‌های پرورش یافته در آزمایشگاه ساخته می‌شود. Impossible Foods نام استارت‌آپی است که در این زمینه فعالیت جدی دارد و گوگل نیز در سال ۲۰۱۵ برای خرید آن اقدام کرده بود.

اشمیت

مزایای بسیاری (به همراه چند نقطه‌ی منفی احتمالی) از تولید گوشت مصنوعی به دست می‌آید که یکی از آنها آسیب رسانی کمتر به محیط زیست است، زیرا طبق گفته‌ی محققان و دانشمندان محیط زیست، صنایع و کارخانه‌های دامداری یکی از عوامل اصلی در افزایش گرمای جهانی کره‌ی زمین هستند.

محصول بعدی یا بهتر است بگوییم تکنولوژی بعدی مورد نظر مدیر اجرایی گوگل در جلسه‌ی دیروز، پرینت سه بعدی و استفاده از آن در صنعت ساختمان بوده است. اریک اشمیت باور دارد که اگر هزینه‌ی ساخت کالاها و استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی تا چند سال آینده چند برابر کاهش یابد، می‌تواند تاثیر بسزایی در تغییر روش ساخت سازه‌ها داشته باشد و از آن برای صنایع مهم و کاربردی زیادی نظیر ساخت پل و آسمان خراش‌ها بهره برد.

در نهایت نیز محصول آخری که توسط آقای اشمیت به آن پرداخته شد، سنسورهای تشخیص فاکتورهای سلامتی در تلفن‌های همراه هوشمند بوده است. به گفته‌ی او در چند سال آینده، کمپانی‌های مختلف سازنده‌ی تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها بیشتر به استفاده از سنسورها و ابزارهای مختلف چک کردن و تشخیص فاکتورهای مختلف بدن مجهز خواهند شد و کار به جایی می‌رسد که برای خیلی از کاربران، تلفن همراه هوشمند به مهم‌ترین دیوایس برای تشخیص و کنترل سلامتی تبدیل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*