پلاک شماره‌ی 1

پرداخت پنج میلیون دلاری شیخ اماراتی برای پلاک شماره‌ی 1

مبالغ ابر خودروهای امروزی آن‌قدر سر به فلک کشیده‌اند که برای اغلب ما ماشین‌دوست‌ها تنها یک شوخی دردناک است؛ اما حالا شخصی در امارات متحده‌ی عربی با پرداخت مبلغی حول 5 میلیون دلار آمریکا اقدام به خرید تنها یک پلاک شماره‌ی 1 در شهر شارجه کرده است.

مردی در امارات متحده‌ی عربی 18 میلیون درهم معادل 5 میلیون دلار آمریکا برای خرید پلاک شماره‌ی 1 آن منطقه پرداخت. او که عارف احمد الزوعنی نام دارد، در حالی به این حراجی پا گذاشت که پیش از آن در مصاحبه با گلف نیوز گفته بود که مایل این است این پلاک را به هر قیمتی که باشد بخرد.

عارف احمد طی مصاحبه‌ای رسانه‌ای اذعان داشت:

من تنها به جهت خرید پلاک شماره‌ی 1 در این حراجی حضور یافتم و آرزوی همیشگی من اول بودن است

قابل‌تصور است که این حراجی چقدر شور و حرارت داشته چراکه قیمت پایه‌ی فروش این پلاک بسیار خاص، 1 میلیون درهم ارزش‌گذاری شده بود اما تنها در عرض چند دقیقه باقیمت 18 میلیون درهم به فروش رسید.

گفتنی است که تعداد 1340 نفر در این حراجی ثبت‌نام کردند و این به‌خودی‌خود باعث جذب سرمایه بیش‌تر برای منطقه امیرنشین شارجه خواهد شد. شماره‌های 12، 777 و 99999، سه پلاک دیگر بودند که در این حراجی به فروش رسیدند؛ البته به قیمت شماره 1 نرسیدند، شماره‌ای که الزرعونی گفته هیچ قصدی برای فروش دوباره‌ی آن ندارد.

سوا از پلاک، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، آقای الزوعنی در کنار خودرو پاگانی اش که با پلاک شماره‌ی 1 مزین شده رخ نمایی می‌کند. جالب است بدانید که این خودرو با صرف تمامی امکانات ویژه قیمتش حدود 3 میلیون دلار است !

اگرچه پرداخت حدود 5 میلیون دلار برای یک پلاک دیوانگی را به سطح جدیدی می‌رساند اما این افراطی‌ترین موردی نیست که دیده‌ایم. چراکه گران‌ترین پلاک فروخته‌شده، کمی آن‌طرف‌تر در حراج سال 2008 ابوظبی باقیمت 14.5 میلیون دلار فروخته شد!

پلاک شماره‌ی 1