تونل زیرگذر

تماشا کنید: ساخت یک تونل زیرگذر در هلند تنها در دو روز

ساخت یک تونل زیرگذر در هلند تنها در دو روز تعطیلات آخر هفته انجام شد. شاید این پروژه چندان بزرگی به نظر نرسد، بله من هم کاملا با شما موافقم؛ اما بزرگی کار زمانی به‌درستی مشخص می‌شود که بدانید این بزرگراه از وسط به دو نیم شده، حجم زیاد خاک و سنگ آن برداشته شده، تونلی به‌صورت کشویی در وسط آن کاشته شده و سپس یک بزرگراه سه خط جدید بر روی آن آسفالت شده است و تمامی این عملیات بزرگ و پر حجم تنها در یک تعطیلات آخر هفته اتفاق افتاده است.

پروژه‌های راه‌سازی همواره از سنگین‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌های عمرانی در سرتاسر جهان است. محاسبات زیاد، گودبرداری‌های مکرر، ماشین‌آلات مختلف و سنگین و زیرسازی‌هایی چند لایه، همه و همه باعث می‌شود که راه‌سازی را نه تنها از جهت حجم کاری بلکه از نظر زمان‌بر بودن نیز در صدر پروژه‌های عمرانی قرار دهد.

تونل زیرگذر

ویدئویی با استفاده از قابلیت تایم لپس در فضای مجازی منتشر شده که چگونگی انجام این پروژه سریع را به‌نمایش گذاشته است. در این ویدئو تصاویری از مردان نارنجی پوش در کنار ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی به تصویر کشیده شده که سراسیمه و با عجله مشغول ساخت این تونل هستند.

ساخت این تونل زیرگذر در هلند تنها در دو روز آخر هفته اتفاق افتاد

این تونل زیرگذر به طول 70 متر در زیر یکی از بزرگراه‌های هلند نصب شده و به حیوانات اجازه می‌دهد که برای گذر از بزرگراه دیگر جانشان به خطر نیفتاده و از طریق آن، از این بزرگراه عبور کنند. کل ساخت این پروژه عظیم (اکنون گمان می‌کنم که بتوان صفت عظیم را برای این پروژه بکار برد) تنها در دو روز تعطیلات آخر هفته انجام شده است؛ یعنی تمام کسانی که صبح روز دوشنبه از این بزرگراه عبور می‌کردند هرگز نمی‌توانستند تصور کنند که در دو روز پیش، دقیقا بر سر این بزرگراه چه آمده است. ساخت یک تونل زیر گذر تنها در دو روز؛ واقعا عجیب است!


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*