رونمایی از خانواده هواوی پی 9 در ایران
هواوی پی 9 پلاس

خانواده هواوی پی 9 رسماً در ایران رونمایی شد

خانواده هواوی پی 9 شامل پی 9 (Huawei P9) و پی 9 پلاس (Huawei P9 Plus) دو پرچم‌دار غول چینی فناوری و سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان است. این کمپانی که ماه گذشته از این دو محصول در بازارهای جهانی رونمایی کرده بود، با تأخیری 1 ماهه سرانجام رسماً آن‌ها را در ایران رونمایی کرد.

کمپانی چینی هواوی یکشنبه 16 خرداد ماه میزبان یک رویداد خبری در هتل اسپیناس پالاس تهران با حضور اصحاب رسانه و جمعی از عکاسان ایرانی بود که طی آن گوشی‌های هوشمند هواوی پی 9 (Huawei P9) و هواوی پی 9 پلاس (Huawei P9 Plus) رونمایی شدند.

رونمایی از خانواده هواوی پی 9 در ایران

ابتدای این مراسم Ray Yao مدیر بخش کشوری کمپانی هواوی پس از خوش‌آمد گویی به میهمانان جلسه، ابراز خرسندی کرد که برای نخستین بار در ایران حضور پیدا کرده و این مراسم را برگزار کرده است. وی در ادامه گفت:

یکی از علایق من همواره فعالیت در بازار ایران بوده است. این قضیه به جهت آن برای من حائز اهمیت است که ایران را می‌توانیم یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه بشماریم. امروز هم اینجا هستم تا یکی از محصولات انقلابی هواوی را در معرض نمایش همگان قرار دهم. قطعاً لازم است بدانید هواوی طی سال‌های گذشته تجربیات زیادی را به دست آورده است و حالا با ارائه محصولی ناب، مأموریت جدیدی را برای تولیدات خود در پیش گرفته است. مأموریتی که با پی 7 و پی 8 تشکیل شد و سپس با پی 9 و پی 9 پلاس آغاز شده است.

در ادامه این مراسم نوبت به بنیامین دارمی مدیر بازاریابی هواوی در ایران رسید تا به ایراد سخن بپردازد. لازم به ذکر است که وی به‌تازگی سمت مدیر بازاریابی هواوی در ایران را دریافت کرده است.

رونمایی از خانواده هواوی پی 9 در ایران

دارمی در ابتدای سخنان خود تأکید بسیار زیادی بر روی آغاز همکاری هواوی و لایکا داشت. همان‌طور که می‌دانید خانواده هواوی پی 9 (دو گوشی هوشمند هواوی پی 9 و پی 9 پلاس) در قسمت پشتی خود میزبان دو لنز دوربین با برند لایکا است. لایکا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لنز و دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی است. وی پس از گذری کوتاه به سری‌های گذشته هواوی شامل هواوی پی 6 پرچم‌دار سال 2013، هواوی پی 7 پرچم‌دار سال 2014 و هواوی پی 8 پرچم‌دار سال 2015، به خانواده هواوی پی 9 اشاره کرد که گزینه‌ای ایده آل برای تمامی عاشقان عکاسی با گوشی هوشمند خواهد بود.

همکاری در تولید لنز دوربین خانواده هواوی پی 9 با کمپانی لایکا تجربه‌ی بزرگی برای هواوی بوده و این همکاری منحصراً بین هواوی و لایکا باقی خواهد ماند

مدیر بازاریابی هواوی در ایران معرفی گوشی هوشمند هواوی پی 9 را در سه مرحله خلاصه می‌کند. مرحله نخست طراحی آن است. مرحله دوم عکاسی بوده و مرحله سوم نیز تکنولوژی به کار رفته در آن است. پس از این معرفی نوبت به مدل پلاس می‌رسد که مدل قدرتمند خانواده هواوی پی 9 است.

بخش اصلی این معرفی را دوربین خانواده هواوی پی 9 ساخت کمپانی لایکا تشکیل داد. همان‌طور که گفته شد این دو محصول در قسمت پشتی خود میزبان دو دوربین هستند. دو لنز به کار رفته دارای قدرت 12 مگاپیکسلی هستند. علاوه بر آن باید به فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فلش LED 2 کاناله اشاره کرد که عوامل مؤثری برای گرفتن تصاویر حرفه‌ای هستند.

رونمایی از خانواده هواوی پی 9 در ایران

وی در پایان سخنان خود می‌گوید:

هواوی برای محصولات خانواده هواوی پی 9 در حال اجرای بازاریابی به شیوه‌ای جدید است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اسکارلت یوهانسون بازیگر سرشناس آمریکایی و اینک به‌عنوان یکی از سفیران هواوی پی 9 اشاره کرد. البته این بازاریابی برای بازار ایران نیز خاص و جذاب خواهد بود. در حال حاضر خریداران تهرانی محصولات خانواده هواوی پی 9 از دو آپشن ویژه برخوردار هستند. اولی آن است که در صورت خرابی گوشی هوشمندتان، همکاران ما تلفن شما را درب منزل تحویل می‌گیرند و پس از تعمیر درب منزل تحویل می‌دهند. آپشن دوم نیز 3 ماه گارانتی بیشتر نسبت به سایر محصولات هواوی است که می‌تواند مزیت خوبی برای کاربران و مصرف کنندگان این محصولات باشد.

رونمایی از خانواده هواوی پی 9 در ایران

در انتهای مراسم یکی از عکاسان ایرانی به نام ندا رستمی که تجربه‌ی چندین روز عکاسی با هواوی پی 9 را داشت بر روی سن رفت تا از تجربیات خود در ارتباط با دوربین این محصول سخن بگوید. وی می‌گوید:

هواوی پی 9 دارای دوربین خوبی است. من طبق سفری که به غرب کشور داشتم این محصول را همراه خود برده بودم که توانست به‌خوبی نیازهای من را برآورده کند. از نقاط مثبت دوربین این گوشی قابلیت گرفتن تصاویر Raw و همچنین اعمال تنظیمات دستی همانند دوربین‌های حرفه‌ای بود.

از مهم‌ترین مشخصات هواوی پی 9 باید به صفحه نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی، تراشه HiSilicon Kirin 955 همراه با پردازنده 8 هسته‌ای، 3/4 گیگابایت ظرفیت رم، باتری 3,000 میلی‌آمپری، 32/64 گیگابایت حافظه داخلی، دو دوربین 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی اشاره کرد.

هواوی پی 9 پلاس نسخه‌ی قدرتمندتر و برادر بزرگ‌تر این محصول نیز از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی حساس به فشار (همانند لمس سه بعدی آیفون)، 4 گیگابایت ظرفیت رم، تراشه HiSilicon Kirin 955 همراه با پردازنده 8 هسته‌ای، باتری 3,400 میلی‌آمپری، دو دوربین 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی اشاره کرد. لازم به ذکر است ضخامت هر دو این محصولات کم‌تر از 7 میلی‌متر است.

با توجه به آن که مراسم رونمایی از خانواده هواوی پی 9 (Huawei P9) فاقد زمانی برای پرسش و پاسخ بود، متأسفانه زمان دقیق عرضه و همچنین رنگ‌های قابل عرضه در بازار همچنان سؤالی بی‌جواب برای علاقه‌مندان به کمپانی هواوی خواهد بود.

رونمایی از خانواده هواوی پی 9 در ایران

رونمایی از خانواده هواوی پی 9 در ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*