از این پس به آسانی ‌می‌توانید نسخه‌ی بتای گوگل مپس را بر روی دیوایس اندرویدی خود نصب کنید

امکان نصب ساده‌ی نسخه‌ی بتای گوگل مپس بر روی دیوایس اندرویدی فراهم شد

همانطور که اکثر کاربران اندروید می‌دانند، گوگل تعداد زیادی از نرم افزارهای خود را قبل از انتشار عمومی در فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی، به‌صورت نسخه‌های آزمایشی منتشر می‌کند. از این پس و طبق تغییراتی که گوگل اخیرا ایجاد کرده که کاربران به آسانی می‌توانند نسخه‌ی بتای گوگل مپس را نصب و آزمایش کنند.

اپلیکیشن نقشه‌یا‌بی گوگل یا همان سرویس گوگل مپس (Google Maps) یکی از فعال‌ترین نرم افزارهای داخل طرح تست نسخه‌های آزمایشی این کمپانی است و گوگل در فواصل زمانی کوتاهی، نسخه‌های جدیدی از این نرم افزار را با قابلیت‌های بیشتر عرضه می‌کند. از آنجا که این عرضه‌ها به‌صورت آزمایشی انجام می‌گیرد، کاربران برای دریافت قابلیت‌های جدید باید نسخه‌ی بتای گوگل مپس را دریافت و نصب کنند.

پیش از این و تا به امروز، دریافت نسخه‌ی بتای گوگل مپس کار دشواری بود و کاربران بعد از ثبت نام در گروه مخصوصی که گوگل برای این موضوع در نظر گرفته بود، باید روند نسبتا زمان‌بری را تا مرحله‌ی دریافت و نصب این نسخه طی می‌کردند. این روند طولانی باعث شده بود که خیلی از کاربران حتی قید آزمایش قابلیت‌های جدید را بزنند و منتظر انتشار ورژن نهایی به‌صورت عمومی بمانند.

گوگل نیز برای رفع این مشکل، روش ثبت نام در طرح تست نسخه‌های آزمایشی را تغییر داده است و از این پس شما و تمام کاربران اندرویدی جهان قادر خواهید بود که به آسانی و تنها با یک تپ، در این طرح ثبت نام کنید. از این به بعد تمام کابران سیستم عامل اندروید می‌توانند با ورود به این لینک در فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی از طریق مرورگر اسمارت فون یا تبلت اندرویدی خود. در این طرح ثبت نام کنند.

از این پس به آسانی ‌می‌توانید نسخه‌ی بتای گوگل مپس را بر روی دیوایس اندرویدی خود نصب کنید

برای این کار کافی است که وارد لینک مورد نظر بشوید و بر روی دکمه‌ی آبی‌رنگ بزرگی با متن BECOME A TESTER که در مرکز صفحه قرار دارد، تپ کنید تا به آسانی در طرح آزمایش نسخه‌ی بتای گوگل مپس ثبت نام کنید. بعد از انجام ثبت نام، اگر نرم افزار گوگل مپس را پیش از این بر روی دیوایس خود نصب کرده باشید، بعد از گذشت مدت کوتاهی در حد چند دقیقه، به‌روزرسانی جدیدی برایتان ارسال می‌شود و شما می‌توانید نسخه‌ی بتای این نرم افزار را که تا زمان انتشار این مطلب، ورژن ۹.۲۷ گوگل مپس است، دریافت کنید.

از این پس به آسانی ‌می‌توانید نسخه‌ی بتای گوگل مپس را بر روی دیوایس اندرویدی خود نصب کنید

اگر هم این نرم افزار را قبل از این مرحله نصب نکرده باشید، باید به فروشگاه گوگل پلی بروید و ابتدا گوگل مپس را به طور رایگان از آنجا نصب کنید. حالا کافی است که مدتی در حدود چند ساعت را صبر کنید تا نسخه‌ی آزمایشی برایتان ارسال شود و بتوانید آن را نصب کنید.

نسخه‌ی بتای گوگل مپس جایگزین اپلیکیشن اصلی می‌شود

پیش از دریافت نسخه‌ی آزمایشی حتما به این نکته توجه داشته باشید که با ثبت نام در این طرح و نصب ورژن بتا، این نسخه بر روی دیوایس شما نصب و جایگزین اپلیکیشن اصلی گوگل مپس می‌شود. از آنجا که ممکن است در نسخه‌ی بتا چندین ایراد نرم افزاری و باگ‌های آزاردهنده‌ای وجود داشته باشد، اگر شما از کاربران دائمی اپلیکیشن نقشه‌یابی گوگل هستید و به‌صورت مرتب و روزانه از آن استفاده می‌کنید، بهتر است که قبل از دریافت این نسخه‌ی آزمایشی کاملا جوانب کار را بررسی نمایید.

البته این نکته را هم بدانید که اگر بعد از ثبت نام در طرح تست نسخه‌‌ی بتای گوگل مپس از این کار پشیمان شدید، کافی است که به همان قسمت در فروشگاه گوگلی پلی بروید تا از این طرح خارج شوید؛ با خارج شدن کاربران از طرح تست نسخه‌ی بتا، این نسخه از روی دیوایس به‌صورت خودکار حذف خواهد شد و اپلیکیشن معمولی بار دیگر به آن اسمارت فون یا تبلت اندرویدی بازمی‌گردد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*