لنوو

تلاش سخت لنوو برای ماندن در کورس رقابت بازار موبایل

شاید منتظر رونمایی از جدیدترین آیفون باشید و یا میان پرچم‌داران کمپانی‌های مطرح کره‌ای و یا چینی به دنبال یک گزینه‌ی مناسب برای خود باشید؛ اما کمپانی‌هایی مانند لنوو (Lenovo) هستند که در کورس رقابت بازار موبایل به نفس نفس افتاده و تمام تلاش خود را می‌کنند که از رقبایشان عقب نمانند.

لنوو یکی از کمپانی‌های شناخته شده است که حتی اگر علاقه به خرید محصول کمپانی‌های دیگری را داشته باشید باز نام آن را هنگام مشاهده‌ی لیست بلندبالای کمپانی‌های سازنده‌ی محصولات، مشاهده کرده‌اید. این کمپانی بیشتر شهرت خود را در بازار سخت افزار کامپیوترهای شخصی دارد و لپ تاپ‌های ساخت لنوو هنوز مشتریان خاص خود را دارند و برای این کمپانی سودآور هستند.

کمپانی چینی لنوو در کنار ساخت قطعات کامپیوتر، به سراغ ساخت تلفن هوشمند نیز رفته و حتی برندهای زیادی نیز مانند زوک و موتورولا را نیز در اختیار دارد. موتورولا به‌تازگی گوشی‌های موتو جی 4 (Moto G4) و موتو جی 4 پلاس (Moto G4 Plus) را معرفی کرده و این در حالی است که زوک از پرچم‌دار خود به نام زوک زد 2 پرو (ZUK Z2 Pro) پرده‌برداری کرده است؛ گوشی که دارای 6 گیگابایت رم بوده و به همراه مدل زوک زد 2 (ZUK Z2) که دارا 4 گیگابایت رم است عرضه خواهد شد.

همان‌طور که مشاهده کردید لنوو محصولات خوبی را به بازار عرضه خواهد کرد؛ اما مشکل اصلی در فروش محصولات این کمپانی است. به‌تازگی مسئولین لنوو اعلام کرده‌اند که موتورولا نتوانسته انتظاراتی که آن‌ها داشته‌اند را برآورده کند و همین امر دلیلی شده تا لنوو برنامه‌های فروش خود را تغییر دهد. بنا بر اخباری که به‌تازگی منتشر شده است، لنوو قصد دارد محصولات خود را به کمترین قیمت ممکن به فروش رساند تا از کورس رقابت در بازار موبایل کشور چین عقب نمانند.

اگر متوجه شده باشید باید بدانید که انجام چنین عملی به معنی این است که لنوو عملا در بازار چین سود چندانی نخواهد داشت. جالب است بدانید که بازار چین در حال حاضر رشد چندانی نداشته و به مرز اشباع شدن نزدیک می‌شود و انجام چنین عملی توسط لنوو، تصمیم غیر منطقی به نظر نمی‌رسد.

آقای زیدانگ (Xudong) معتقد است که موتورولا و زوک می‌توانند به پر رنگ‌تر شدن حضور لنوو در بازار چین کمک کنند و با فروش بالای خود به کسب سهم بیشتری از بازار جهانی توسط لنوو، اثر ببخشند. ایشان در مورد دو محصول جدید زوک که محصولات قدرتمند و در عین حال، مقرون‌به‌صرفه هستند گفت، لنوو به این دلیل دو گوشی جدید زوک را به قیمت کمی در بازار چین عرضه کرده تا بتواند با کمپانی شیائومی رقابت کند.

زوک زد 2 دارای برچسب قیمت 1,799 یوان (معادل 273 دلار آمریکا) بوده و از تراشه‌ی اسنپدراگون 820، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای داخلی بهره می‌برد. تلفن هوشمند زوک پرو زد 2 نیز به همراه تراشه‌ی اسنپدراگون 820، 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی عرضه شده که هر دو مدل آن قیمت به‌مراتب به‌صرفه‌تری دارند. باید دید که اقدامات لنوو برای این کمپانی مفید خواهد بود و یا یک شکست دیگر را رقم خواهد زد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*