نمایشگر آیفون ۸ (iPhone 8) به صورت خمیده و با پنل‌های OLED تولید خواهد شد

نمایشگر آیفون ۸ به صورت خمیده و با پنل‌های OLED تولید خواهد شد

آیفون ۸ (iPhone 8) یا هر نامی که اپل برای مدلی از پرچم‌داران خود که در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شوند، انتخاب کند، دارای تغییرات گسترده‌ و هیجان‌انگیزی خواهد بود که یکی از این تغییرات مهم، دگرگون شدن طراحی ظاهری پنل‌‌های جلویی این مدل و البته نوع پنل‌های به کار رفته در تولید نمایشگر آن است.

این‌که آیفون ۸ قرار است چندین و چند تغییر مهم داشته باشد و به یکی از متفاوت‌ترین تلفن‌های همراه هوشمند تولید شده توسط اپل تبدیل شود، هم خبر خوبی است و هم برای عده‌ی دیگری، خبر بدی محسوب می‌شود. خبر خوب از آنجا که اپل سرانجام در سالگرد ده سالگی آیفون تصمیم گرفته است که طراحی همیشگی آن را تغییر دهد و با یک سنت‌شکنی کامل، ظاهر بسیار جذاب‌تر و مدرن‌تری را ارائه کند که متعلق به آینده باشد.

اما این خبر برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند امسال و در فصل پاییز، آیفون ۷ را خریداری کنند، خبر ناامید‌کننده‌ای محسوب می‌شود. زیرا این دسته از کاربران که اکثر آنها بر روی مدل‌های پایین‌تر نظیر آیفون ۴ اس، ۵ و ۵ اس گیر کرده‌اند، قصد داشتند که آیفون ۷ را خریداری کنند و با این کار، یک دیوایس کاملا تازه و با طراحی جدیدی را دریافت کنند. اما حالا آنها متوجه شده‌اند که این اتفاق نه امسال و بلکه سال آینده و درباره‌ی آیفون ۸ رخ می‌دهد و آنها یا باید یک سال دیگر هم صبر کنند و یا به تغییرات اندک در آیفون ۷ قناعت کنند.

نمایشگر آیفون ۸ (iPhone 8) به‌صورت خمیده و با پنل‌های OLED تولید خواهد شد

رئیس چینی تشکیلات IHS، کوین ونگ (Kevin Wong) که در زمینه‌ی آنالیز بازار و فراهم آوردن آمار جهانی درباره‌ی بیزینس‌های مختلف فعالیت می‌کند، به‌تازگی مطلبی را در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو (Weibo) منتشر کرده و مدعی شده است که آیفون ۸ با نمایشگری که از دو سمت به‌صورت خمیده خواهد بود، تولید می‌شود؛ یعنی تاچ اسکرینی مشابه گلکسی اس ۷ اج اما بر روی بدنه‌ی آیفون!

تمام تغییراتی که منتظرش هستید در آیفون ۸ عملی می‌شوند

بگذارید یک بار دیگر، روند جالبی که اخبار و شایعات مختلف پیرامون آیفون ۷ و آیفون سال ۲۰۱۷ در پیش گرفته‌اند را به‌صورت خلاصه بررسی کنیم. ابتدا تحلیلگر نام آشنای تشکیلات KGI یعنی آقای مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) طی یک اظهار نظر جنجالی ادعا می‌کند که آیفون ۷ تغییرات چندانی را به خود نخواهد دید و تنها چند تغییر سخت افزاری تکراری نسبت به آیفون ۶ اس خواهد داشت. مینگ چی کو برای اولین بار، پیش‌بینی خود را به سمت مدل ۲۰۱۷ آیفون می‌برد و ادعا می‌کند که این آیفون (احتمالا آیفون ۸) به مرجع تمام تغییرات بزرگ اسمارت فون‌های اپل تبدیل می‌شود.

نمایشگر آیفون ۸ (iPhone 8) به‌صورت خمیده و با پنل‌های OLED تولید خواهد شد

بعد از این اظهار نظر و در حالی که خیلی از کاربران ناامید شده‌اند، تنها یک نکته‌ی امیدوارکننده باقی مانده است و آن هم به کار بردن دوربین دوگانه در نسل هفتم آیفون است؛ در کمال شگفتی و در فاصله‌ی چند روز، رندرهای جدیدی لو می‌رود که نشان می‌دهد اپل برای دوربین دوگانه نیز در طراحی آیفون ۷ برنامه‌ای ندارد! بعد از آن‌هم تا به الان، تمام تصاویر و طرح‌های فنی لو رفته از آیفون ۷ تنها بر روی یک مورد اتفاق نظر دارند و آن هم «تکراری بودن طراحی و سادگی پنل‌های جلویی و عقبی این مدل» است.

امروز هم این خبر از زبان یکی از مطلع‌ترین افراد در حوزه‌ی بازار گجت‌های الکترونیکی نشان می‌دهد که دیگر هیچ جای شکی باقی نمانده است و کنفرانس رونمایی از آیفون ۷، احتمالا به تکراری‌ترین و غیر جذاب‌ترین مراسم تاریخ اپل تبدیل خواهد شد!

آیفون ۸ با نمایشگر خمیده و پنل شیشه‌ای یک‌پارچه

نمایشگر آیفون ۸ (iPhone 8) به‌صورت خمیده و با پنل‌های OLED تولید خواهد شد

نکته‌ی جالبی که در صحبت‌های آقای کوین ونگ به آن اشاره شده است، طراحی خمیده و مشابه گلکسی اس ۷ اج در آیفون ۸ است. با توجه به این صحبت، به احتمال زیاد اپل در این نسل، با پنل‌های ال سی دی آیفون نیز خداحافظی خواهد کرد و به سراغ پنل‌های نمایشگر OLED یا AMOLED می‌رود؛ زیرا پنل‌های LCD توانایی شکل‌گیری به‌صورت خمیده را ندارند و دلیل اصلی این موضوع هم این است که اپل نمی‌تواند این پنل‌ها را بر روی بسترهای پلاستیکی به‎جای صفحات شیشه‌ای بسازد.

همچنین یکی از موضوعات دیگری که باعث قوی‌تر شدن احتمال ساخت آیفون ۸ با نمایشگر خمیده می‌شود، عرضه‌ی اسمارت فون Xplay 5 است. این دیوایس که دارای یک نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED است، توسط برند ویوو (Vivo) عرضه شده و اولین دیوایسی است که به غیر از محصولات سری اج سامسونگ، با نمایشگر خمیده ساخته شده است.

گفته می‌شود که به غیر از پنل OLED و طراحی خمیده، یکی دیگر از مواردی که اپل در طراحی آیفون ۸ به کار خواهد گرفت، تغییر دادن و احتمالا حذف دکمه‌ی هوم و ساخت یک نمایشگر یک‌پارچه است. این نمایشگر که به‌صورت کامل، پنل جلویی نسل هشتم آیفون را می‌پوشاند، تماما از شیشه ساخته خواهد شد و باعث متمایز شدن پرچمدار سال ۲۰۱۷ اپل از تمام رقبای بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*