اپل با ارتقای سیری قصد دارد رقبایی همچون Google Now را شکست دهد

اپل با ارتقای سیری قصد دارد رقبایی همچون Google Now را شکست دهد

جنگ میان دستیارهای صوتی و شاید بهتر است بگوییم هوش‌های مصنوعی این روزها شدت بیشتری یافته است و مانند اکثر جنگ‌های الکترونیکی دیگر، اپل نیز یکی از طرف‌های حاضر در میدان است! به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل آرزوهای بزرگی برای دستیار صوتی خود یعنی سیری (Siri) دارد.

دستیار صوتی اپل همین حالا هم جزو گزینه‌های قدرتمند بازار محسوب می‌شود اما با حضور رقبایی همچون کورتانای مایکروسافت، الکسای آمازون و دستیار صوتی گوگل ناو که از رویداد I/O 2016 به بعد، نامش به گوگل اسیستنت (Google Assistant) تغییر کرده است، اپل باید تلاش بیشتری برای ارتقای سیری انجام دهد.

اپل به همین منظور سال میلادی گذشته، استارت آپ VocalIQ را خریداری کرد و به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک شاهد تاثیر عظیم این استارت آپ بر روی سیری خواهیم بود. VocalIQ نام یک دستیار صوتی بسیار هوشمند است که طبق گفته‌ی منابع نزدیک به این استارت آپ، هوش مصنوعی کاملا فراتری از کورتانا و دستیار صوتی گوگل دارد. این قدرت به حدی بالا بوده است که مدیران اپل حتی قبل از عرضه‌ی اپلیکیشن این گروه، تصمیم گرفته‌اند که آن را خریداری کنند.

اپل با ارتقای سیری قصد دارد رقبایی همچون Google Now را شکست دهد

به گزارش بیزینس اینسایدر، اپل بعد از خریداری این استارت آپ، تمام افراد حاضر در آن را به استخدام خود درآورده است تا در دفتری در شهر کمبریج انگلستان، بر روی توسعه‌ی پروژه‌ی خود کار کنند. گفته می‌شود که هدف اصلی این گروه در حال حاضر این است که هوش مصنوعی VocalIQ را وارد سیری کنند و دستیار صوتی آی او اس بتواند با استفاده از آن، به هوش مصنوعی بسیار بالاتری دست پیدا کند.

دستیار صوتی VocalIQ قادر است دستورهای بسیار پیچیده‌ای نظیر “برای من یک رستوران چینی نزدیک دارای وای فای پیدا کن که پارکینگش دارای فضای خالی باشد و فضای آن مناسب کودکان باشد.” در آزمایش مشترکی که بین این دستیار هوشمند، دستیار صوتی Google Now، کورتانا و سیری انجام شد، VocalIQ توانست به ۹۰ درصد از درخواست‌ها با موفقیت پاسخ دهد، در حالی که دیگر رقبا از جمله سیری تنها توانستند معادل ۲۰ درصد از آنها را با موفقیت پشت سر بگذارند.

بنابراین کاربران آی او اس و شاید هم مک در آینده، قادر خواهند بود هوش مصنوعی این دستیار صوتی پیشرفته را در سیری داشته باشند و از آن برای انجام انواع وظایف روزانه‌شان بهره ببرند. البته هنوز زمان مشخصی برای ورود VocalIQ به بدنه‌ی اصلی سیری اعلام نشده است اما گفته می‌شود که فصل پاییز و همزمان با عرضه‌ی گوگل اسیستنت، این اتفاق خواهد افتاد و احتمالا آی او اس ۱۰، اولین میزبان سیری جدید خواهد بود.

در ضمن احتمال زیادی وجود دارد که در مراسم جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) که اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود، جزییات بیشتری از این پرونده منتشر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*