آمریکایی‌ها املای درست کدام کلمات را بیشتر در گوگل جستجو کرده‌اند؟

آمریکایی‌ها املای درست کدام کلمات را بیشتر در گوگل جستجو کرده‌اند؟

شاید برای خیلی از زبان‌آموزان داخل کشور ما و یا هر کشور دیگری که انگلیسی‌زبان نیستند، نوشتن املای درست کلمات انگلیسی، یک مشکل بزرگ باشد و گاهی حتی نشدنی به نظر برسد. اما طبق آماری که گوگل به تازگی منتشر کرده است، این مشکل تنها مختص به کاربران خارجی‌زبان نمیشود!

دشواری املای زبان مادری خودمان، فارسی، از آنجا پدید می‌آید که کلمات مختلف با ریشه‌های عربی و یا دیگر زبان‌ها در طول سالیان مختلف در تاریخ ایران، وارد این زبان شده‌اند. ورود این کلمات گوناگون باعث شده است که املای دو کلمه با تلفظ‌های یکسان، متفاوت باشد و این «انتخاب کردن حرف درست» گاهی اوقات به یک چالش جدی تبدیل می‌شود؛ به طور مثال در کلماتی مانند قسطنطنیه که از حروف با املای دوگانه‌ی زیادی برخوردار هستند، نویسنده ممکن است نزدیک به ده روش نوشتن اشتباه را انتخاب کند!

اما در زبان انگلیسی که چنین کلمات دوگانه‌ای وجود ندارند، یک مشکل دیگر باعث دشواری املا می‌شود که گزارش گوگل نیز دقیقا بر روی همین موضوع تمرکز دارد. دانستن املای درست کلمات انگلیسی، به دانستن اسپل صحیح آن کلمات بستگی دارد. از آنجا که در این زبان ممکن است گاهی دو حرف مشابه در کنار هم قرار بگیرند، تعدادی از حروف خوانده نشوند و بعضی از حروف تلفظ متفاوتی داشته باشند، به دست آوردن شکل صحیح اسپل کلمات ممکن است بسیار دشوار شود.

جالب است بدانید که این دشواری تا آنجا بالا رفته است که همه ساله در مدارس و نهادهای آموزشی مختلف ایالات متحده‌ی آمریکا، مسابقات اسپل بین دانش‌آموزان و دانشجویان این کشور برگزار می‌شود و کلماتی با سطوح دشواری مختلف، برای شرکت‌کنندگان خوانده می‌شود و آنها باید سریعا اسپل درست کلمات را پیدا کنند و تک تک حروف را با ترتیب مناسب و صدای بلند، برای داوران بخوانند.

آمریکایی‌ها املای درست کدام کلمات را بیشتر در گوگل جستجو کرده‌اند؟

جدیدترین دوره‌ی مسابقات محبوب The Scripps’ National Spelling Bee نیز به تازگی به اتمام رسیده است و نیهار جانگا (Nihar Janga) که یازده سال دارد (جوان‌ترین قهرمان این مسابقات) و جیرام هثوار (Jairam Hathwar) که سیزده ساله است، به طور مشترک توانستند عنوان قهرمانی این دوره را به دست بیاورند؛ جالب است بدانید که هر دوی این دانش‌آموزان قهرمان، اصالتی هندی دارند.

گوگل نیز بعد از مراسم اختتامیه و به افتخار این مسابقات، آمار کلماتی که شکل صحیح اسپل آنها در ایالت‌های مختلف کشور آمریکا و توسط کاربران آن مناطق جستجو شده است را در حساب توییتر رسمی سرویس گوگل ترندز منتشر کرده است. هرچند که این دو قهرمان هندی‌تبار جوان توانسته‌اند با موفقیت، کلمات بسیار سختی نظیر Kjelda ،juamave ،groenedael و zindiq را هم هجی کنند، اما گویا اوضاع در میان عموم مردم آمریکا چندان هم مناسب نیست و کلماتی بسیار ساده‌تر هم جستجو شده‌اند!

املای درست این کلمات در گوگل بیش از همه جستجو شده است

بر طبق این آمار گوگل، دو کلمه‌ی desert و cancelled در چهار ایالت، بیشترین جستجو برای اسپل صحیح را به خود اختصاص داده‌اند و پر‌استفاده‌ترین کلمات این لیست محسوب می‌شوند. کلمات pneumonia، vacuum و gray نیز در سه ایالت، پرجستجو‌ترین کلمات بوده‌اند و در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. بعد از این کلمات، مردم ایالت آرکانزاس اسپل کلمه‌ی leprechaun را که مربوط به یک پری افسانه‌ای در داستان‌های فولکلور ایرلندی می‌شود، بیش از همه جستجو کرده‌اند!

آمریکایی‌ها املای درست کدام کلمات را بیشتر در گوگل جستجو کرده‌اند؟

نکته‌ی جالب اینجاست که مردم ایالت ماساچوست، اسپل نام خود این ایالت یعنی کلمه‌ی Massachusetts را بیش از همه از موتور جستجوی گوگل درخواست کرده‌اند! مردم ایالت اوهایو کلمه‌ی banana و مردم ایالت آلاسکا، خواستار اسپل صحیح کلمه‌ی Hawaii بوده‌اند؛ به هرحال برای مردمی که اکثر اوقات سال در برف و سرما زندگی می‌کنند، طبیعی است که آفتاب سوزان و سواحل طلایی هاوایی بهترین کلمات دنیا باشند!

در انتهای لیست نیز مردم ایالت فلوریدا نیز با جستجوی املای درست کلمه‌ی tomorrow و کاربران ویرجینیای غربی با کلمه‌ی giraffe رکورد زده‌اند. البته نمی‌توان از این آمار به موضوع خاصی رسید و نتیجه‌گیری مشخصی را داشت، اما جستجوی اسپل چنین کلمات ساده‌ای برای کاربران انگلیسی‌زبان می‌تواند برای ما خارجی‌ها بسیار جذاب باشد و شاید هم یک قوت قلب بیشتر برای اینکه بدانیم این تنها ما نیستیم که دشواری املای زبان انگلیسی را تحمل می‌کنیم!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ممنون از مطلب خوبتون خیلی جالب بود . 🙂