ابزارهای برش هوشمند در نسخه‌ی جدید نرم افزار فتوشاپ سی سی

تماشا کنید: ابزارهای برش هوشمند در نسخه‌ی جدید نرم افزار فتوشاپ CC

نرم افزار فتوشاپ کمپانی ادوبی یکی از چند ابزار برتر در زمینه‌ی ویرایش و مونتاژ تصاویر در کل تاریخ نرم افزاری جهان محسوب می‌شود. با عرضه‌ی نسخه‌ی سی سی این نرم افزار، قدرت و کارایی آن چند برابر بیشتر از قبل شده و فتوشاپ سی سی در این بازار تقریبا بدون رقیب مانده است.

در آینده‌ای نزدیک نیز قرار است آپدیت جدیدی عرضه شود و نسخه‌ی جدید نرم افزار فتوشاپ سی سی (Photoshop CC) در اختیار کاربران و البته عکاسان قرار بگیرد. ادوبی مدتی است که با انتشار ویدیوهای کوتاهی، قابلیت‌هایی که قرار است به نسخه‌ی جدید نرم افزار فتوشاپ سی سی اضافه شوند را نمایش می‌دهد و این بار هم به سراغ یکی از حالت‌های هوشمند ابزار برش رفته است.

ابزار برش هوشمند در نسخه‌ی جدید نرم افزار فتوشاپ سی سی اضافه می‌شود

اگر با ابزار برش فتوشاپ کار کرده باشید، احتمالا شما هم با مشکل از دست دادن پیکسل‌های عکس در هنگام برش لبه‌ها مواجه شده‌اید. این مشکل هنگامی که می‌خواهید یک عکس با زاویه‌ای نامناسب را نسبت به خط افق تراز کنید و سپس عمل برش را انجام بدهید، شدیدتر هم می‌شود. به همین دلیل در نسخه‌ی جدید این نرم افزار، حالتی تحت عنوان Content-Aware Crop به ابزار برش اضافه شده است.

این حالت همانطور که از نام آن مشخص است، نسبت به محتوای تصویر و پیکسل‌ها آگاه است و می‌تواند هنگامی که با برش تصاویر، گوشه‌ها و لبه‌ها خالی می‌مانند، آنها را پر کند. حالت Content-Aware Crop این کار را با استفاده از شبیه‌سازی کامپیوتری و بر مبنای پیکسل‌های اطراف تصویر انجام می‌دهد و می‌تواند جای خالی را به شکل بسیار جالبی پر کند، بدون آنکه کسی متوجه شود (تقریبا مشابه حالت Content-Aware در ابزارهای رتوشی نرم افزار فتوشاپ).

در ویدیوی زیر می‌توانید چند نمونه‌ از عملکرد این حالت در ابزار برش نسخه‌ی جدید نرم افزار فتوشاپ سی سی را مشاهده کنید. این ویدیو به صورت رسمی از سوی خود کمپانی ادوبی منتشر شده است:

البته رسمی بودن این ویدیو از یک سو باعث اعتماد کامل به واقعی بودن این قابلیت می‌شود و از سوی دیگر نیز ممکن است آن را با بازی‌های تبلیغاتی ترکیب کند. این ابزار و در کل خود نرم افزار فتوشاپ، عملکرد بسیار مناسبی دارند و در قدرت آنها شکی نیست، اما هنگامی که یک ویدیو برای نمایش قابلیت جدیدی از سوی یک کمپانی آماده می‌شود، این ابزار بر روی تصاویری تست می‌شوند که بهترین عملکرد آن ابزار را به نمایش در بیاورند و نتیجه‌ی کار بدون نقص باشد.

بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است این ابزار بر روی خیلی از تصاویری که زیر دست شما قرار می‌گیرند (آنهایی که دارای جزییات غیر تکراری بیشتری هستند) چندان مناسب عمل نکند و نظرتان را کاملا برگرداند. به همین دلیل باید تا لحظه‌ی انتشار نسخه‌ی اصلی منتظر بمانیم تا بتوانیم به طور دقیق درباره‌ی عملکرد نسخه‌ی ۲۰۱۶ نرم افزار فتوشاپ سی سی اظهار نظر کنیم.

همچنین در آینده به‌محض انتشار کلیپ‌های معرفی قابلیت‌های بعدی از سوی ادوبی، ویدیوهای بیشتری از ابزارهای ورژن جدید این نرم افزار را در گجت نیوز منتشر خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*