گوگل دی دریم

گوشی‌های اندرویدی کنونی احتمالا از گوگل دی دریم پشتیبانی نخواهند کرد

غول فناوری مانتین ویو هفته گذشته از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل دی دریم (Google Daydream) رونمایی کرد. گوگل ادعا می‌کند که این پلتفرم همانند اندروید می‌تواند همه گیر شود؛ اما رئیس بخش واقعیت مجازی گوگل اعلام کرده در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی قادر به پشتیبانی از این پلتفرم نیستند.

هفته گذشته و در حین برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان گوگل (Google I/O 2016) این کمپانی از دی دریم، یک پلتفرم جدید واقعیت مجازی مخصوص اندروید رونمایی کرد.

بر خلاف کارت‌برد، گوگل دی دریم قادر است تا یک تجربه کاملی از دنیای واقعیت مجازی را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند هندست اندرویدی خود را به یک دستگاه همه کاره واقعیت مجازی تبدیل کنند. با توجه به نیازمندی‌های نرم افزاری و سخت افزاری گوگل دی دریم، به نظر می‌رسد که گوشی‌های اندرویدی فعلی قادر به پشتیبانی از آن نخواهند بود.

رئیس بخش واقعیت مجازی گوگل آقای کلای باور نیز بر این عقیده است که دستگاه‌های کنونی قادر به پشتیبانی از گوگل دی دریم نبوده و این بدان معنا است که نمی‌توانند اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مخصوص این پلتفرم را اجرا کنند. وی دراین‌باره گفته است:

به‌احتمال خیلی زیاد در حال حاضر هیچ یک از تلفن‌های هوشمند آماده استفاده از گوگل دی دریم نیستند. ما می‌خواهیم یک تجربه بسیار باکیفیتی را در اختیار کاربرانمان بگذاریم و برای این کار نیازمند اقداماتی است؛ بنابراین علاقه‌مندان به واقعیت مجازی باید چند ماهی صبر کنند تا گوشی‌هایی با پشتیبانی از این پلتفرم روانه بازار شود.

گوگل دی دریم

گوشی هوشمند مورد نیاز برای اجرای پلتفرم گوگل دی دریم

شاید این اقدام گوگل کمی عجیب به نظر رسد و انتظار داشتیم حداقل گوشی‌های هوشمندی که طی یک الی دو سال اخیر تولید شده‌اند قادر به استفاده از این پلتفرم باشند. در حالی که واقعیت مجازی نیازمند سیستم بسیار فشرده‌ای است، کاربران قادر بودند از گوگل کارت‌برد بر روی تمامی گوشی‌های فول اچ‌دی استفاده کنند؛ اما گوگل دی دریم نیازمند سیستم قدرتمندتری است. یک صفحه نمایش Quad HD و یک تراشه نسبتاً بالارده مانند اسنپدراگون 810 که در هندست نکسوس 6 پی نیز وجود دارد به‌احتمال زیاد اعضای مورد نیاز پلتفرم دی دریم خواهند بود.

در حال حاضر دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس 7 اج و اچ‌تی‌سی 10 دارای صفحه نمایش Quad HD و مشخصاتی بالارده هستند و بدون شک تعداد بسیار بیشتری نسبت به نکسوس 6 پی فروش خواهند رفت. بدین ترتیب فکر اشتباهی است که بگوییم این پلتفرم تنها در نکسوس 6 پی قابل استفاده است. احتمال دارد که در آینده‌ای نزدیک اندروید به‌وسیله هک و یا پورت کردن بتواند از پلتفرم گوگل دی دریم پشتیبانی کند. باید صبر کنیم و چند هفته آینده میزان پیشرفت این پلتفرم واقعیت مجازی را در مرحله استفاده شاهد باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*