نکسوس 9

تولید تبلت نکسوس 9 متوقف شد؛ پایان عصر تبلت‌های نکسوس

در گذشته، کمپانی گوگل هر ساله در سری نکسوس خود یک تلفن هوشمند و یک تبلت با سایز‌ بزرگ نظیر نکسوس 9 (Nexus 9) را روانه بازار می‌کرد؛ اما اخیرا با توجه به رشد تلفن‌های هوشمند نکسوس و عرضه‌ی یک نسخه در ابعاد معمولی (نکسوس 5 ایکس) و یک فبلت (نکسوس 6P)، به نظر می‌رسد تبلت‌های نکسوس دیگر آن‌چنان مد نظر خریداران قرار ندارند.

تولید تبلت نکسوس 9 گوگل متوقف شد

این روند از سال گذشته و با معرفی تلفن هوشمند 6 اینچی نکسوس 6 آغاز شده بود؛ البته امروزه کاربران می‌توانند پیکسل C گوگل را به‌عنوان یک دستگاه بزرگ‌تر انتخاب کنند، اما این محصول به‌عنوان یک گجت نکسوس شناخته نمی‌شود. این کمپانی ماه گذشته نسخه 2014 از تبلت نکسوس 9 خود را در پلی استور حذف کرد؛ به نظر می‌رسد عصر تبلت‌های نکسوس دیگر رو به پایان است.

امروز نیز کمپانی اچ تی سی رسما اعلام کرد که پس از یک سال و نیم، دیگر تبلت نکسوس 9 گوگل را تولید نخواهد کرد. با اینکه کمپانی گوگل رسما فروش نکسوس 9 خود را متوقف کرده بود، اما کمپانی تایوانی همچنان این محصول را در فروشگاه خود ارائه می‌کرد.

اما موضوعی که کمپانی اچ تی سی امروز تایید کرد، رسیدن تبلت نکسوس 9 به خط پایان بود. به‌محض فروش تمامی تبلت‌های نکسوس این کمپانی، دیگر امکان خرید یک نکسوس 9 تازه و کار نکرده وجود نخواهد داشت.

هم‌اکنون تبلت‌های مدرن و قدرتمندی در بازار به فروش می‌رسند که پیکسل سی (Google Pixel C) نیز از جمله این موارد به شمار می‌رود؛ اما برای طرفداران واقعی اندروید که همیشه جایی برای محصولات نکسوس در قلب خود دارند، این خبر آن‌چنان خوشایند و جذاب نیست.

به عقیده کارشناسان، با پایان تولید تبلت‌های نکسوس، آمار خرید فبلت‌های این سری نظیر نکسوس 6 و نکسوس 6P افزایش می‌یابد. نظر شما در این زمینه چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*