نگاهی به شایعات پیرامون گوشی هوشمند وان پلاس 3: مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه به بازار

همان‌طور که می‌دانید چرخه سالانه گوشی‌ هوشمند وان پلاس 2 مانند هر دستگاه دیگری به پایان رسیده است. آن‌طور که پیدا است قرار بر این شده که شرکت وان پلاس از دستگاه جدید خود که لقب flagship killer یا قاتل پرچم‌دار را گرفته است در تابستان سال جاری رونمایی کند. امروز در گجت نیوز قصد بررسی شایعات پیرامون گوشی هوشمند وان پلاس 3 را داریم. در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت وان پلاس فعالیت عمده خود را چند سال پیش با عرضه گوشی هوشمند وان پلاس وان آغاز کرد، این دستگاه رقیبی برای پیشتازان بازار موبایل به شمار نمی‌آمد اما در آن زمان دستگاه خوبی بود و فروش خوبی را هم در اوایل بازار داشت. این شرکت پس از عرضه کردن وان پلاس 2 به بازار به وضعیت بهتری رسید و حال هم نوبت به مدل سوم یعنی وان پلاس 3 رسیده است.

تاکنون شایعات بسیاری درباره این دستگاه منتشر شده است، حال سوال‌های زیادی درباره این دستگاه وجود دارد. طراحی وان پلاس 3 چگونه خواهد بود؟ آیا ظاهری شبیه به پرچم‌دار گذشته را دارد؟ مشخصات این دستگاه چیست؟ در چه تاریخی روانه بازار خواهد شد؟ در ادامه بررسی به پاسخ تمامی این سوال‌ها خواهیم رسید.

طراحی، سخت‌افزار، قیمت و تاریخ عرضه وان پلاس 3

در طول چند هفته گذشته تصاویر رندر بسیاری از گوشی هوشمند وان پلاس 3 در دنیای مجازی منتشر شده است. اولین تصویر رندر شده از این دستگاه با جعبه قرمز رنگ دیده شد، به نظر می‌رسد که شرکت وان پلاس همان ظاهر زیبا را حفظ کرده است. در حال حاضر پرچم‌دار این شرکت چینی وان پلاس 2 است که طرفداران خاص خود را دارد، این احتمال وجود دارد که شرکت وان پلاس دستگاه جدید خود را مشابه با پرچم‌دار گذشته طراحی کند، اما ظاهری تازه‌ای می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

گوشی هوشمند وان پلاس 3

 

دو تصویر باکیفیت که ظاهری متفاوت دارند از وان پلاس جدید منتشر شده، آن‌طور که پیدا است دستگاه فوق دارای گوشه‌های مربعی و بدنه ترکیبی فلزی و پلاستیکی است. دستگاه فوق در دکمه جلو به یک سنسور اثرانگشت مجهز شده، شاید دکمه فیزیکی به یک دکمه خازنی لمسی تبدیل شود. البته ظاهر کلی این دستگاه که از تصاویر رندر شده پیدا است بسیار شبیه به گوشی هوشمند وان پلاس ایکس است. وان پلاس ایکس در پایان سال گذشته نمایان شد که دارای بدنه فلزی و شیشه باکیفیت بود. حال اگر بخواهیم که وان پلاس 3 را به یکی از پرچم‌دارهای فعلی بازار تشبیه کنیم، باید اعلام کنم که طراحی این دستگاه در مقایسه با دستگاه‌های فعلی بازار بسیار شبیه به ال‌جی جی 5 است.

گوشی هوشمند وان پلاس 3

سخت ‌افزار

همان‌طور که می‌دانید گوشی هوشمند وان پلاس 3 به قاتل پرچم‌دار مشهور است و جای تعجب نیست که این دستگاه دارای مشخصات سخت‌افزاری بالایی باشد. البته باتوجه به شایعات موجود دو نسخه از این دستگاه روانه بازار خواهد شد و شاید یکی از آن‌ها ارزان‌تر از مدل پرچم‌دار باشد.

گوشی هوشمند وان پلاس 3 در دو نسخه عرضه می‌شود

آن‌طور که پیدا است هردو نسخه وان پلاس 3 دارای پردازنده اسنپدراگون 820 هستند، نسخه عادی آن به رم 4 گیگابایتی و نسخه دیگر آن به رم 6 گیگابایتی مجهز است. در حال حاضر پرچم‌دار بعدی که با رم 6 گیگابایتی پا به بازار می‌گذارد گلکسی نوت 6 است که این مقدار رم برای آن تایید شده است. علاوه بر این گفته شده که ظرفیت حافظه داخلی انتخابی است و دارای دو گزینه 32 و 64 گیگابایتی است، انتظار می‌رود که تفاوت قیمت چندانی باهم نداشته باشند.

گوشی هوشمند وان پلاس 3

صفحه‌نمایش و دوربین

باتوجه به شایعات منتشر شده از پانل Super AMOLED در صفحه‌نمایش وان پلاس 3 استفاده شده است و انتظار می‌رود که یکی از نسخه‌ها با صفحه‌نمایش 5 اینچی و دیگری با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی روانه بازار شود. وب سایت GFXBench جزئیات بیشتری را درباره این دستگاه در نتایج بنچمارک آن منتشر کرده که بر طبق آن نسخه 5 اینچی دارای رزولوشن 1920 در 1080 (فول اچ‌دی) پیکسل است و همچنین نسخه 5.5 اینچی دارای رزولوشن 2560 در 1440 (QHD) پیکسل است.

متاسفانه هنوز اطلاعات صحیحی درباره دوربین این پرچم‌دار منتشر نشده است، اما شایعات خبر از یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زاویه گسترده و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی می‌دهند.

باتری و شارژ سریع

شایعه شده است که وان پلاس 3 با باتری 3500 میلی‌آمپری روانه بازار می‌شود، اما شاید 3500 میلی‌آمپر پاسخگوی نیاز کاربران نباشد، به هر حال عملکرد باتری یک بحث بسیار مهم در انتخاب یک گوشی هوشمند است، از سوی دیگر هم احتمال‌هایی برای وجود باتری 3000 میلی‌آمپری وجود دارد که شاید متعلق به نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر باشد. با این حال ظرفیت باتری فوق حدود 300 میلی‌آمپر از باتری وان پلاس 2 کمتر است.

علاوه بر این انتظار می‌رود که دستگاه فوق به تکنولوژی شارژ سریع 3.0 (Quick Charge 3.0) مجهز باشد، البته شرکت سازنده هنوز هیچ خبر رسمی را برای وجود آخرین نسخه از تکنولوژی شارژ سریع منتشر نکرده است.

گوشی هوشمند وان پلاس 3

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی هوشمند وان پلاس 2 تقریبا در اواخر ماه جولای که با اوایل مرداد ماه برابر دارد معرفی شد و در تاریخ 11 اوت برابر با 21 مرداد پا به بازار گذاشت. همچنین عرضه وان پلاس وان به ماه آوریل 2014 باز می‌گردد. پس با این شواهد موجود انتظار می‌رود که گوشی هوشمند وان پلاس 3 در اوایل تابستان سال جاری معرفی شود و پس از آن در همان فصل پا به بازار بگذارد، البته ماه ژوئن برای حضور این پرچم‌دار در بازار موبایل پیش‌بینی شده است.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت این دستگاه موجود نیست، اما انتظار می‌رود که نسخه 32 گیگابایتی آن با رم 4 گیگابایتی برچسپ قیمت 350 دلار را بخورد و همچنین قیمت نسخه 6 گیگابایتی که شاید دارای حافظه 64 گیگابایتی باشد بین 360 تا 400 دلار باشد. کسی چیزی درباره تاریخ دقیق عرضه نمی‌داند و شاید شرکت وان پلاس پیش‌فروش را پس از معرفی رسمی آغاز کند. به هر حال برای انتشار اخبار رسمی از سوی وان پلاس باید صبر کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*