آنلاک با دوبار ضربه در ویندوز 10

آنلاک با دوبار ضربه در ویندوز 10 موبایل فعال خواهد شد

یکی از قابلیت‌های ساده اما در عین حال پرطرفدار، آنلاک تلفن با دو بار ضربه بر روی صفحه‌نمایش آن است. پژوهش‌ها نشان می‌داد کاربران از آنلاک تلفن با دکمه‌های کناری دستگاه رضایت چندانی ندارند. در این میان شرکت‌هایی نظیر ال‌جی با تعبیه دکمه پاور در پشت تلفن، راهکار جدیدی را در دنیای تکنولوژی رونق دادند. اما گفته می‌شود به‌زودی آنلاک با دو بار ضربه در ویندوز 10 موبایل فعال خواهد شد.

متاسفانه برخلاف محصولات اچ‌تی‌سی، ال‌جی و برخی محصولات خاص نظیر نکسوس 6، قابلیت آنلاک با دو بار ضربه در ویندوز 10 موبایل ، سیستم‌عامل iOS و اکثر محصولات اندرویدی پشتیبانی نمی‌شود. به نظر می‌رسد کمپانی‌های سازنده، علاقه‌ای به قابلیت مذکور ندارند و بیشتر بر روی حسگر‌هایی مدرن همچون اثرانگشت و آیریس (حسگر چشمی) مانور می‌دهند.

آنلاک با دو بار ضربه در ویندوز 10 فعال خواهد شد

یکی از مهندسان کمپانی مایکروسافت با نام گوران پی به‌تازگی در سرویس بازخوردی این شرکت اعلام کرد که به‌زودی آنلاک با دو بار ضربه در ویندوز 10 موبایل و محصولات پشتیبان آن فعال خواهد شد. البته کمپانی مایکروسافت هنوز لیست تلفن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را اعلام نکرده است. اما اخیرا یکی از دارندگان لومیا 950 ایکس‌ال توانسته بود از آنلاک با دو بار ضربه در ویندوز 10 موبایل بهره ببرد.

آنلاک با دو بار ضربه در ویندوز 10

برای کسانی که با قابلیت آنلاک با دو بار ضربه (Double Tab To Wake) آشنایی ندارند باید بگوییم که به کمک این قابلیت با دو ضربه پشت سر هم بر روی صفحه تلفن قفل شده، صفحه‌نمایش روشن خواهد شد. بدین ترتیب نیازی به استفاده از دکمه فیزیکی پاور در تلفن‌های هوشمند نیست. در بسیاری از تلفن‌ها، استفاده از قابلیت دو ضربه به نسبت دکمه پاور برای کاربران مناسب‌تر است.

با این که حالا از پشتیبانی قابلیت آنلاک با دو بار ضربه در ویندوز 10 موبایل و محصولات خاص آن مطمئن هستیم، اما متاسفانه زمان فعال شدن این قابلیت در ویندوزفون هنوز برایمان مبهم است. به‌محض انتشار خبرهای تکمیلی، شما را در جریان خواهیم گذاشت.

نظر شما پیرامون قابلیت آنلاک با دو بار ضربه در ویندوز 10 موبایل و سایر تلفن‌های هوشمند چیست؟ آیا این امکان را به دکمه فیزیکی تلفن خود ترجیح می‌دهید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*