سیستم‌‌‌عامل اندروید N

سیستم‌‌‌عامل اندروید N از اموجی‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند

ساعاتی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل 2016 (Google I/O) خبر خوشحال‌کننده‌ای برای طرفداران اموجی‌ها داشت. سیستم‌‌‌عامل اندروید N اموجی‌های بیشتری خواهد داشت. در ادامه با ما در گجت نیوز همراه باشید.

آیا شما به‌طور مکرر از اموجی استفاده می‌کنید؟ راستش را بخواهید فرقی نمی‌کند، چراکه گوگل قصد دارد در اندروید N اموجی‌های بیشتری را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

گوگل قصد دارد در سیستم‌‌‌عامل اندروید N از استاندارد Unicode 9 پشتیبانی کند. این استاندارد توسط کنسرسیوم Unicode و به‌منظور کدگذاری اموجی‌ها توسعه داده‌شده است. با این اوصاف اندروید اولین سیستم‌عامل موبایلی خواهد بود که از این استاندارد پشتیبانی خواهد کرد. گوگل بر اساس این استاندارد 72 اموجی جدید را به لیست بلندبالای اموجی‌های خود در اندروید N اضافه ‌می‌کند. این اموجی‌های جدید درواقع اغلب صورتک‌های شبیه به انسان بارنگ‌های مختلف هستند.

گوگل به طرفداران خود قول داده است که با پررنگ‌تر کردن نقش زنان در اموجی‌ها، نوعی برابری جنسیتی را به فضای اموجی‌های خود در سیستم‌‌‌عامل اندروید N وارد کند

پیش‌تر در اموجی‌های موجود در اندروید نوعی برتری جنسیتی مردان نسبت به زنان را شاهد بودیم. گوگل به طرفداران خود قول داده است که با پررنگ‌تر کردن نقش زنان در اموجی‌ها، نوعی برابری جنسیتی را به فضای اموجی‌های خود در سیستم‌‌‌عامل اندروید N وارد کند. گوگل قصد دارد با قرار دادن اموجی‌هایی که در آن‌ها زنان در حال انجام یک کار حرفه‌ای هستند به این مهم دست یابد. این اموجی‌ها شامل معلم، آشپز، خواننده، کشاورز و دکتر زن هستند که در میان سایر اموجی‌ها قرار خواهند گرفت. بی‌شک این تصمیم گوگل نظرات مثبت زیادی را با خود به همراه خواهد داشت.

در ادامه عکس‌های مربوط به اموجی‌های زنان در سیستم‌‌‌عامل اندروید N را مشاهده کنید:

اموجی‌ها همواره نقش پررنگی در انتقال احساسات ایفا می‌کنند. به کمک آن‌ها می‌توانیم در زمان ارسال پیام برای مخاطب خود، احساس خود را به کمک یک اموجی به آن شخص القا کنیم. این خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران اموجی‌ها است که می‌توانند از تعداد بیشتری محرک احساسی استفاده کنند.

نظر شما کاربران عزیز گجت نیوز در این خصوص چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*