برای اطمینان از هک نشدن گوشی آیفون خود، این برنامه را نصب کنید

برای اطمینان از هک نشدن گوشی آیفون خود، این برنامه را نصب کنید

ممکن است کسی بدون اطلاع گوشی آیفون شما را برای هک کردن آن جیلبریک کرده باشد. برای اطمینان از هک نشدن گوشی آیفون خود برنامه‌ای که در ادامه برای شما قرار داده‌ایم را نصب کنید.

اگر گوشی آیفون شما بدون اطلاع شما جیلبریک شده باشد، باید به عرضتان برسانم که این اصلاً نشانه‌ی خوبی نیست و شما در یک خطر جدی قرار دارید. مشکل اینجاست که اگر کس دیگری بدون اطلاع شما این کار را انجام داده باشد، شما هرگز نمی‌توانید این موضوع را تشخیص دهید.

به‌تازگی یک محقق امنیتی به نام استفان اسر (Estefan Esser) برنامه‌ای به نام System and Security Info تولید کرده است که به کمک آن می‌توانید از هک نشدن گوشی آیفون خود مطلع شوید. نصب این برنامه از آن جهت اهمیت دارد که شما می‌توانید با نصب این برنامه خود را از یک خطر جدی دور نگه دارید. همه‌ی ما اطلاعات حیاتی بسیاری مانند عکس‌ و پیام‌های خصوصی را بر روی گوشی‌های خود نگه‌داری می‌کنیم و هرگز دوست نداریم که آن‌ها به دست یک شخص دیگر بیفتد. اما افراد زیادی با ترفندهای فراوان قصد دارند به دلایل مختلف بر روی گوشی شما جاسوسی کنند و این موضوع را از دید شما مخفی نگه دارند.

برخی کمپانی‌های تولیدکننده‌ی ابزارهای جاسوسی مانند HackingTeam انواع و اقسام ابزارهای جاسوسی را برای مشتریان خود که اکثراً آژانس‌های دولت‌های مختلف (مانند NSA) هستند را تولید می‌کنند. شرکت‌های دیگر مانند mSpy برنامه‌هایی تولید می‌کنند که به کمک آن والدین می‌توانند از تمامی فعالیت‌های فرزندان خود بر روی گوشی اطلاع کسب کنند. جاسوسی کردن بر روی گوشی‌های اندرویدی بسیار راحت‌تر است؛ اما این کار در گوشی‌های اپل به دلیل امنیت بالای آن‌ها تقریباً غیرممکن است. نصب برنامه‌های جاسوسی تنها زمانی امکان پذیر است که گوشی آیفون شما جیلبریک شده باشد.

برای اطمینان از هک نشدن گوشی آیفون خود، این برنامه را نصب کنید

جیلبریک کردن گوشی به این معناست که با یکسری دست‌کاری‌ها بر روی گوشی آیفون، محدودیت‌های نرم‌افزاری موجود بر روی iOS را دور زده و پس از آن ‌می‌توانید برنامه‌هایی را نصب کنید که Apple آن‌ها را تایید نکرده است. فرآیند جیلبریک کردن گوشی آیفون بسیار ساده است و تقریباً حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. شما می‌توانید آموزش انجام این کار را در اینترنت پیدا کنید.

آقای استفان اسر در خصوص برنامه‌ی خود چنین گفت:

کمپانی‌هایی که قصد دارند ابزار جاسوسی را بر روی گوشی آیفون شما نصب کنند، تنها در شرایطی می‌توانند این کار را انجام دهند که گوشی شما را جیلبریک کرده باشد. برای انجام این کار آن‌ها نیاز به دسترسی فیزیکی به گوشی شما دارند. پس بهتر است شما برای محافظت از اطلاعات خود و اطمینان از هک نشدن گوشی آیفون خود، برنامه‌ای که من تولید کرده‌ام را بر روی گوشی خود نصب کنید. کسانی که گوشی شما را جیلبریک کرده‌اند می‌توانند به‌راحتی و با پاک کردن یک فایل، این موضوع را از دید شما مخفی نگه‌دارند.

جیلبریک شدن گوشی آیفون شما بدون اطلاع شما همیشه به این معنی نیست که کسی در حال جاسوسی از شماست، اما حتماً کسی که این کار را کرده‌ اهداف شومی در سر داشته است و شما باید به‌هرحال فکری در این خصوص بکنید. از طریق این لینک می‌توانید برنامه‌ی System and Security Info را دانلود کنید.

نظر شما کاربران عزیز در خصوص این برنامه چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من تو چت روم بودم
    یهو صفحه گوشیم سیا شد بعد باز اومد بالا
    شک کردن هک کردن
    ایا از علائم حک هست؟

  2. تقریبا همه اطلاعات موجود در حافظه رو میتونه کات کنه،بعضی از تخریباتش واسه همیشه اویز گوشی میشه ولی بی نهایت نشونه داره برا شک کردن، مثلا ری استارت شدن گوشی به صورت یهویی، تغییر متن گوشی یا تغییر تو بزرگی کوچکی فونت،هنگام وب گردی میاد میگه ورژن جدید واسه فلان اپلیکیشن اومده یا با گفتن گوشی شما حامل ویروس شده برای پاکسازی دکمه فلان بزنید.در چنین صورتی باس فورا پنجره مشکوک بسته شود یا سریع نت خاموش شه.و لگ های بیخودی تو منو و بازیها، جابجایی های الکی فایلها کپی شدن چند فایل یا همون کپی پیس های بیخود. تاثیرش رو کل اپ های گوشی و کلا ۳ بعد موجود گوشی و حتی سخت افزار هم میشه.بنظر من تو این زمونه باس چند گوشی داشت همزمان واسه امنیت. ۱ گوشی واسه گیم ۲ واسه وب گردی ۳ واسه اطلاعات شخصی، البته به هیچ وج نباید اطلاعات شخصی رو گوشی باشه باید هر چند وقت یه بار حافظه تلفن رو تخلیه کرد رو یه هارد اکستر یا یه pc یا یه حافظه sd جدا از گوشی..

  3. سلام دوستان . گوشی بنده رو هک کردن کسی روشی میشناسه معرفی کنه .اگه کسی بتونه تضمینی کمکم کنه هزینش رومن پرداخت میکنم

  4. سلام من آیفون ۶ دارم ،سوالی که دارم اینه که کسانی که گوشی حک میکنن به چه اطلاعاتی تو گوشی دسترسی پیدا می کنن؟
    چطور متوجه بشیم که کسی گوشی را حک کرده یا خیر ؟
    ممنون میشم جواب بدید