نیکولا موتور

نیکولا موتور با تولید تریلی‌های هیبریدی می‌خواهد تسلای خوردوهای سنگین باشد

کمپانی نیکولا موتور (Nikola Motor) یکی از تولیدکنندگان تازه وارد به صنعت خودروسازی است. این شرکت قصد دارد تا با تولید یک تریلی و یک خودرو UTV 4 در 4 در واقع خودش را به‌عنوان یک تسلا موتور در صنعت خودروهای سنگین معرفی کند. این دو محصول نخستین شرکت‌های ساخت شرکت نیکولا به‌حساب می‌آیند.

نیکولا موتور

یک تولیدکننده تازه وارد به صنعت خودروهای الکتریکی به نام «نیکولا موتور» خیلی جسورانه قصد دارد تا با دستاوردهای شرکت تسلا در ابعادی بزرگ‌تر همگام شود. اگر چه نام این شرکت به نظر می‌رسد که از ایده‌ی «موزه نیکولا تسلا» ایلان ماسک کپی برداری شده است؛ اما از نظر تولیدات شاهد محصولات متفاوتی از تولیدات کمپانی تسلا خواهیم بود. این کمپانی قصد داد تا یک تریلی الکتریکی و یک خودرو UTV 4 در 4 با قدرت 2,000 اسب بخار و 520 اسب بخار را روانه بازار کند.

نیکولا وان (ساخت نیکولا موتور)

تریلی برقی نیکولا موتور

در حالی که این خودرو نخستین تریلی حمل و نقل الکتریکی نیست، این شرکت نام آن را «نیکولا وان» “Nikola One” قرار داده است و ادعا می‌کند که قادر است تا مسافتی حدود 800 الی 1,200 مایل لا با یک باتری 320 kWh بدون نیاز به اتصال بپیماید. این یک شاهکار مهندسی مدرن و پیچیده بر مبنای فناوری «توربین گاز طبیعی» است که موجب می‌شود باتری خودرو شما در حال حرکت و درون جاده‌ها به‌صورت خودکار شارژ شود. نیکولا موتور برای حمایت از تمامی تریلی‌های هیبریدی سی‌انجی-الکتریکی قصد دارد تا شبکه‌ی 50 استیشن سی‌ان‌جی را نیز در سراسر جهان راه اندازی کند.

نیکولا زیرو (ساخت نیکولا موتور)

خودرو UTV نیکولا موتور

اما در کنار نیکولا وان یک خودرو کوچک‌تر نیز به نام «نیکولا زیرو» قرار گرفته است. این شرکت ادعا می‌کند که نیکولا زیرو قادر است تا مصافت بین 100 الی 150 مایل را به‌واسطه یک باتری 50 kWh بپیماید. قدرت موتور این خودرو 4 در 4 نیز حدود 520 اسب بخار خواهد بود.

نیکولا موتور در خصوص تریلی‌های هیبریدی جدید خودش می‌گوید که هزینه استفاده از آن‌ها خیلی کمتر از تریلی‌های دیزلی سابق است و با توجه به توربین تعبیه شده مصرف‌کنندگان هیچ مشکلی در زمینه نگهداری شارژ نخواهند داشت. در حال حاضر تولید دو تریلی هیبریدی نیکولا وان و نیکولا زیرو به مرحله بهره‌برداری نرسیده است و تنها می‌توانیم به چند رندر سه بعدی برای معرفی آن‌ها اکتفا کنیم. قیمت تریلی نیکولا وان 375 هزار دلار و قیمت تریلی نیکولا زیرو چیزی حدود 42 هزار دلار پیش‌بینی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*