اسکنر اثر انگشت

ویندوز ۱۰ موبایل از سنسورهای اسکنر اثر انگشت پشتیبانی خواهد کرد

ویندوز ۱۰ موبایل را بر روی تلفن‌های همراه زیادی مشاهده نمی‌کنید، اما آن‌هایی هم که این سیستم عامل را بر روی خود حمل می‌کنند، از فقدان چند قابلیت اساسی رنج می‌برند. یکی از این قابلیت‌ها که اتفاقا این روزها به یکی از نیازهای اساسی کاربران تبدیل شده است، سنسور اسکنر اثر انگشت است.

هیچ یک از دیوایس‌هایی که دارای ویندوز ۱۰ موبایل هستند، از قابلیت سنسور تشخیص اثرانگشت برخوردار نیستند و آن‌هایی هم که این اسکنر را به‌صورت سخت افزاری داخل خود دارند، به دلیل محدودیت این سیستم عامل نمی‌توانند از آن بهره ببرند. البته دو پرچم‌دار بازار تلفن‌های همراه هوشمند دارای این سیستم عامل، یعنی گوشی هوشمند لومیا ۹۵۰ (Lumia 950) و لومیا ۹۵۰ ایکس ال (Lumia 950 XL) برای اینکه این محدودیت را جبران کنند، از اسکنر عنبیه‌ی چشم به‌جای اسکنر اثرانگشت برخوردار هستند.

اسکنر اثر انگشت

ظاهرا اسکنر عنبیه چشم، تشخیص دقیق‌تری دارد و می‌تواند سطح امنیت بالاتری را هم در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ موبایل قرار دهد، اما حقیقت این است که استفاده از این قابلیت چندان راحت نیست و کاربران استفاده از سنسورهای تشخیص اثرانگشت را به آن ترجیح می‌دهند. از این رو مایکروسافت هم این موضوع را پذیرفته است و قرار است به‌زودی، این قابلیت را در سیستم عامل موبایل خود فراهم کند.

پشتیبانی ویندوز ۱۰ موبایل از اسکنر اثر انگشت در تابستان پیش رو اتفاق می‌افتد

به‌تازگی در طی یکی از کنفرانس‌های این کمپانی ردموندی، از قابلیت پشتیبانی از اسکنر اثرانگشت توسط ویندوز ۱۰ موبایل رونمایی شده است و آن‌طور که حاضران در کنفرانس می‌گویند، قرار است که در تابستان پیش رو در سال جاری، این قابلیت به‌طور رسمی به ویندوز ۱۰ موبایل اضافه شود؛ بنابراین گوشی‌های هوشمندی نظیر اچ پی الایت ایکس ۳ (HP Elite x3) که از قطعه‌ی سخت‌افزاری مورد نیاز این سنسور برخوردار هستند اما محدودیت سیستم عامل، اجازه‌ی استفاده از آن را به کاربران نمی‌دهد، می‌توانند با یک آپدیت نرم‌افزاری به این قابلیت مجهز شوند.

شاید در حال حاضر و به دلیل تعداد کم اسمارت فون‌هایی که از سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل مایکروسافت استفاده می‌کنند، پشتیبانی از سنسورهای تشخیص اثرانگشت چندان مهم به نظر نرسد، اما در آینده‌ی نزدیک و با گسترش دامنه‌ی تولید این گوشی‌های هوشمند، وجود این قابلیت در نسخه‌ی موبایل سیستم عامل ویندوز، حیاتی به نظر می‌رسد؛ گوشی‌هایی که ممکن است یک اسمارت فون سرفیس مایکروسافت نیز جزو آن‌ها باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*