راهنمای خرید آیپد

راهنمای خرید آیپد : کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟

همچون سری مک و آیفون‌، سری تبلت‌های اپل نیز در حال گسترش هستند. در حال حاضر می‌توانید از بین چهار مدل متفاوت آیپدها، محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ آیپد ایر، آیپد مینی، آیپد پرو 9.7 و 12.9. همین موضوع بسیاری از کاربران را در انتخاب تبلت مناسب دچار مشکل کرده است.در راهنمای خرید آیپد به شما کمک می‌کنیم تا آیپد مناسب خود را انتخاب کنید.با مقاله راهنمای خرید آیپد همراه با گجت نیوز باشید.

سری ایر و مینی هنوز هم از جمله بهترین آیپد‌های بازار هستند

شش ماه قبل تنها دو مدل از آیپدها در دسترس بدند: آیپد ایر 2 و آیپد مینی. خوشبختانه هنوز هم این دو مدل انتخاب‌های مناسبی به شمار می‌روند و یکی از تفاوت‌های اساسی بین آن‌ها، پردازنده سریع‌تر A8X در آیپد ایر است. علاوه بر این در خرید دو مدل نامبرده، باید بین دو صفحه 7.9 و 9.7 اینچی انتخاب داشته باشید.

راهنمای خرید آیپد

اپل در آیپد پرو (Apple ipad Pro) از سخت‌افزار قدرتمندتری به نسبت آیپد ایر و آیپد مینی بهره برده است. اما اگر به چنین سرعت و قدرت بالایی نیاز ندارید، نسل دوم آیپد ایر اپل هنوز هم یکی از جزء بهترین‌های بازار شناخته می‌شوند. واقعیت این است که هنوز همه کاربران به قدرت بالای آیپد پرو نیازی ندارند و سخت‌افزار ایپد ایر 2 پاسخگوی نیازهایشان است.

ارائه یک تبلت قدرتمند و جدید از سوی اپل، به معنای این نیست که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها آیپد ایر را فراموش می‌کنند. حافظه RAM نسل دوم آیپد ایر با آیپد پرو 9.7 اینچی برابر بوده و پردازنده آن قادر به اجرای سنگین‌ترین بازی‌های اپ‌استور است.

راهنمای خرید آیپد

آیپد پرو پاسخ کمپانی اپل به محصولات دومنظوره نظیر سرفیس پرو 4 (Microsoft Surface Pro 4) بوده و با قابلیت‌هایی نظیر اجرای هم‌زمان دو برنامه در کنار هم و پشتیبانی از قلم و کیبورد هوشمند اپل خود را از سری ایر و مینی متمایز کرده است. اگر دسکتاپ نوت‌بوک شما را راضی می‌کند و به دنبال تجربه تمام تبلتی هستید، آیپد ایر بهترین پیشنهاد ما به شماست.

بحث هزینه‌ها نیز برای بسیاری از کاربران مطرح است. نسخه 16 گیگابایتی آیپد ایر هم‌اکنون به قیمت 399 دلار به فروش می‌رسد، درحالی‌که نسخه 32 گیگابایتی آیپد پرو 9.7 را باید به قیمت 599 دلار خرید؛ البته پرداخت 149 دلار را جهت خرید کیبورد و 99 دلار برای قلم مخصوص اپل را نیز در نظر بگیرید.

آیپد ایر تبلت ارزان‌قیمتی نیست، اما قیمت آن در سطح تبلت‌های پرچم‌دار و قدرتمند بازار است. با این حال دو مدل کنونی آیپد پرو از نظر قیمت در رده نوت‌بوک‌های قدرتمند قرار دارند.

راهنمای خرید آیپد

اگر در آیپد خود به دنبال تجربه عکس‌برداری نیستید، سری ایر مناسب شماست. قصد آپگرید از یک تبلت قدیمی را دارید؟ با خرید آیپد ایر، بدون پرداخت هزینه بسیار بالا، عملکرد بهبود یافته و در سطح مناسبی را تجربه خواهید کرد. همچنین اگر جابجایی آسان تبلت برایتان شرط است، آیپد مینی با 299 گرم وزن در مقایسه با آیپد پرو و ایر 437 گرمی، گزینه مناسبی است.

هنوز هم بخش قابل توجهی از آمار فروش کمپانی اپل به آیپد ایر و مینی اختصاص دارد، چراکه این محصولات تبلت‌های قدرتمندی هستند که با قیمت‌های نسبتا قدیمی عرضه می‌شوند. برای کاربرد‌هایی نظیر وب‌گردی، مطالعه اخبار، تماشای ویدیو و پاسخ دادن به ایمیل‌ها، آیپد ایر اپل یک گزینه ایده‌آل است.

راهنمای خرید آیپد

قابل‌حمل و قدرتمند؛ آیپد پرو 9.7 اینچی

اگر قصد خرید بهترین آیپد بازار در ابعاد کوچک و قابل‌حمل را دارید، آیپد پرو 9.7 اینچی اول گزینه روی میز است. از جمله ویژگی‌های بی‌نظیر این تبلت می‌توان به پردازنده قدرتمند A9X، بهترین صفحه‌نمایشی که تاکنون اپل در تبلت‌های خود به کار گرفته، اسپیکر چهارگانه و پشتیبانی از لوازم جانبی نظیر کیبورد هوشمند و قلم اپل اشاره کرد. لازم به ذکر است که پردازنده این تبلت به نسبت برابر بزرگ‌ترش، آندرکلاک شده است.

راهنمای خرید آیپد

آیپد پرو 9.7 اینچی به جهت ابعاد کوچک‌تر، تجربه تایپ فشرده‌ای را به نسبت برابر بزرگ‌تر خود ارائه می‌کند. با این حال انگشتان شما به‌زودی با کیبورد این دستگاه هماهنگ خواهند شد.

آیپد پرو معمولا به هنرمندان دیجیتالی پیشنهاد نمی‌شود، اما پشتیبانی رسمی آن از قلم استایلوس، فرصت خوبی را برای علاقه‌مندان به ویرایش اسناد و نوشتن یادداشت در تبلت‌ها به وجود آورده است؛‌ البته باید 99 دلار دیگر برای قلم محصول بپردازید.

راهنمای خرید آیپد

علاقه‌مندان به عکس‌برداری معمولا به سمت آیپد نمی‌روند، اما اگر چنین ایده‌ای در سر دارید، آیپد پرو 9.7 اپل با دوربین مشابه آیفون 6s اپل همراه شده است که سنسور 12 مگاپیکسلی آن قابلیت ضبط ویدیو 4K را شامل می‌شود. تصویربرداری با تبلت یکی از اشتباهات بزرگ در قرن 21 به شمار می‌رود. با این حال کاربرانی در عرصه صنعت و تجارت به تولید ویدیو در صفحات بزرگ نیاز دارند و در این زمینه آیپد پرو 9.7 بی‌رقیب است.

همچنین آیپد پرو کوچک‌تر با صفحه‌نمایش بی‌نظیری همراه شده است که طبق ادعای اپل با بهره‌ از فناوری True Tone، تجربه منحصر‌ به فردی را برای کاربران فراهم می‌آورد. تایپ طولانی و یا تجربه گیمینگ در این صفحه‌نمایش با تولید رنگ طبیعی بسیار لذت‌بخش است.

راهنمای خرید آیپد

اگر قابل‌حمل بودن برایتان اولویت دارد، اما بودجه خرید بهترین محصول کنونی اپل را در جیب دارید، بازهم آیپد پرو 9.7 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. صفحه کوچک‌تر این محصول به معنای آن است که تجربه‌ای مشابه با تبلت‌های معمولی و آیپد پرو بزرگ را خواهید داشت؛ آیپد پرو 9.7 از لحاظ صفحه نمایش متوسط و سخت‌افزار قدرتمند، بهترین آیپد کمپانی اپل به‌حساب می‌آید.

اگر در خانه از یک پی‌سی یا مک (چه آی‌مک و چه مک‌بوک پرو) استفاده می‌کنید، خرید آیپد پرو 9.7، حتی با قلم و کیبورد هوشمند، به نسبت مک‌بوک ایر به‌صرفه‌تر است. آیپد به نسبت نوت‌بوک راحت‌تر جابجا می‌شود و همچنین سیستم‌عامل iOS در نسخه‌های اخیر خود پیشرفت چشمگیری در زمینه افزایش بهره‌وری و مولتی‌تسک داشته است.

راهنمای خرید آیپد

آیپد پرو 12.9 اینچی؛ بهترین و بزرگ‌ترین آیپد از اهالی کوپرتینو

قبل از رونمایی آیپد پرو غول‌پیکر، بسیاری از هواداران کمپانی اپل انتظار چنین محصولی را می‌کشیدند. پس از اینکه آیپد 12.9 اینچی بالاخره سال قبل عرضه شد، این افراد بسیار خوشحال بودند. اگر شما نیز در این دسته قرار داشتید، احتمالا آیپد پرو 9.7 اینچی را نمی‌پسندید.

آیپد پرو 12.9 اینچی (Apple iPad Pro) برای آن دسته از هنرمندانی که به دنبال تجربه نقاشی، طراحی و ویرایش و همچنین اجرای هم‌زمان دو برنامه در حالت 50-50 هستند، طراحی شده است. قلم و کیبورد هوشمند را به این مجموعه اضافه کنید تا با محصولی فراتر از یک تبلت معمولی مواجه شویم.

این محصول در حال حاضر گران‌ترین آیپد بازار است و ارزان‌ترین نسخه آن با قیمت 799 دلار به فروش می‌رسد. قیمت نسخه 128 گیگابایتی آن نیز 949 دلار است. همچنین جهت دریافت کیبورد هوشمند باید مبلغ 169 دلار دیگر را نیز در نظر بگیرید. با این حال با پرداخت هزینه 899 دلار می‌توانید یک مک‌بوک ایر 11 اینچی با حافظه 128 گیگابایت را خریداری کنید. به نظر شما بهترین آیپد کدام‌یک بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*