پتنت جدید اپل که قاب هوشمند آیپد را به یک محصول رویایی تبدیل می‌کند

پتنت جدید اپل که قاب هوشمند آیپد را به یک محصول رویایی تبدیل می‌کند

تبلت‌های اپل چند سالی است که تغییر مهمی به خود ندیده‌اند (منظورمان تغییری است که شگفت‌زده‌مان کند) و شاید بزرگ شدن اندازه‌ی نمایشگر در سری پرو، چشم‌گیرترین تغییر چند سال اخیر در سری آیپد باشد. اما اپل به‌تازگی یک پتنت جدید ثبت کرده است که نشان می‌دهد قاب هوشمند آیپد می‌تواند این رکود را از بین ببرد.

اداره‌ی ثبت پتنت‌ها و علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا (USPTO) این پتنت را در برای اولین بار سال ۲۰۱۲ و به نام کمپانی دیگری ثبت کرده است (همه می‌دانیم که اپل اکثر پتنت‌هایش را برای این‌که شناسایی نشوند، به نام کمپانی‌های ناشناس و افراد متفرقه ثبت می‌کند) و اخیرا این پتنت دوباره به مالکیت اپل درآمده است و به نام این کمپانی کوپرتینویی ثبت شده است.

اما در این پتنت چه قابلیت‌هایی برای قاب هوشمند آیپد در نظر گرفته شده است؟ خب باید بگوییم تقریبا همه چیز! جالب است بدانید از آنجا که این پتنت در سال ۲۰۱۲ ثبت شده است و از آن زمان حدود ۴ سال گذشته است، تعدادی از این قابلیت‌ها هم اکنون در تبلت‌های مختلف اپل وجود دارند. قابلیت‌هایی نظیر پشتیبانی از یک قلم به سبک قلم‌های استایلوس و البته قاب‌هایی که خم می‌شوند و در هنگام تماشای فیلم می‌توانند به‌عنوان یک پایه استفاده شوند.

پتنت جدید اپل که قاب هوشمند آیپد را به یک محصول رویایی تبدیل می‌کند

طبیعتا این‌ها جزو موارد هیجان‌انگیز به‌حساب نمی‌آیند زیرا آن‌ها را در عمل مشاهده کرده‌ایم و هم اکنون در محصولات برندهای مختلف هم به کار گرفته شده‌اند. قابلیت‌های جذاب از این به بعد شروع می‌شوند؛ بر طبق اطلاعات درج شده در این پتنت، مهم‌ترین ویژگی جدیدی که در قاب هوشمند آیپد وجود خواهد داشت، وجود یک نمایشگر دوم در کنار تاچ اسکرین اصلی است.

البته مشخص نیست که آیا پنل به کار رفته در این نمایشگر از نوع رتینای خود اپل خواهد بود یا مشابه نمونه‌های موجود در بازار، از نوع جوهر الکترونیکی ساخته خواهد شد. اما چیزی که مشخص است، اشتیاق اپل برای استفاده از یک نمایشگر دوم در کنار تاچ اسکرین اصلی است که این موضوع در صورت عملی شدن می‌تواند کاربردهای آیپد را چندین مرحله ارتقا دهد.

پتنت جدید اپل که قاب هوشمند آیپد را به یک محصول رویایی تبدیل می‌کند

همچنین اپل در توضیحات پتنت مربوط به قاب هوشمند آیپد این نکته را هم ذکر کرده است که این نمایشگر دوم، دارای پنل قابل انعطاف خواهد بود و علاوه بر خم شدن، قابلیت تا شدن و ایفای نقش در حکم پایه‌ی تبلت را هم خواهد داشت! در لایه‌ی بیرونی این قاب هوشمند آیپد که درواقع می‌شود قسمت پشتی نمایشگر، کاربران قادر خواهند بود یادداشت‌هایی را بنویسند و این یادداشت‌ها توسط نمایشگر، به متون تایپ شده تبدیل شوند؛ یعنی می‌توان از پشت این قاب به‌عنوان یک دفترچه‌ی دیجیتالی برای ثبت نکات حیاتی و امور مهم روزانه استفاده کرد.

پتنت جدید اپل که قاب هوشمند آیپد را به یک محصول رویایی تبدیل می‌کند

قاب هوشمند آیپد می‌تواند دارای دکمه‌های مجازی باشد

این قابلیت را تقریبا در هیچ محصول خوش ساختی تا به حال مشاهده نکرده‌ایم؛ این‌که دکمه‌های مجازی بر روی قاب تبلت وجود داشته باشد که در زمان‌های مختلف، کارکردهای متفاوتی را از خود نشان بدهند. همان‌طور که در تصویر پروتوتایپ داخل این پتنت مشاهده می‌کنید، این دکمه‌ها می‌توانند هنگام تماشای فیلم به دکمه‌های کنترل پخش، جلو و عقب بردن و تغییر صدا تبدیل شوند و یا در هنگام بازی کردن، در نقش دکمه‌های مشابه دسته‌های بازی رایج موجود در بازار قرار بگیرند.

پتنت جدید اپل که قاب هوشمند آیپد را به یک محصول رویایی تبدیل می‌کند

ویژگی دیگری که اپل برای تولید این دسته از قاب‌های خود در نظر گرفته است، استفاده از سلول‌های خورشیدی برای شارژ کردن این قاب و احتمالا خود آیپد است. در نهایت نیز اشاره‌ای به قرارگیری صفحه‌ کلید‌های QWERTY در این قاب‌های هوشمند شده است که البته آن را در تعداد زیادی از محصولات مشابه دیده‌ایم و کیبوردهای وایرلس هم که جای خود را دارند.

پتنت جدید اپل که قاب هوشمند آیپد را به یک محصول رویایی تبدیل می‌کند

اگر هرکدام از این قابلیت‌ها در قاب هوشمند آیپد به همراه نسل بعدی این تبلت‌ها رونمایی شوند، می‌توانند باعث تضمین فروش و استقبال بیشتر کاربران از تبلت‌های اپل شوند؛ محصولاتی که محبوبیت آن‌ها همراه با موج کاهش علاقه‌ی کاربران به دسته‌ی تبلت‌ها در حال نزول است. گفتنی است که این پتنت جدید اپل در بانک اطلاعاتی آنلاین اداره‌ی ثبت پتنت‌های کشور آمریکا با نام «کاورهای متصل شونده با نمایشگر قابل انعطاف» ثبت شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*