۱۳.۵ میلیون آیفون در سه‌ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ وارد بازار چین شده است

۱۳.۵ میلیون آیفون در سه‌ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ وارد بازار چین شده است

طبق گزارشی که ساعاتی پیش منتشر شده، آمار رسمی واردات تلفن‌های همراه هوشمند به بازار چین اعلام شده است که بر اساس آن، کمپانی آمریکایی اپل با وارد کردن ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار آیفون خود به بازار این کشور، توانسته رتبه‌ی نخست واردات اسمارت فون را به خود اختصاص دهد.

بازار چین یکی از مهم‌ترین بازارهای جهان برای کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گجت‌های الکترونیکی هوشمند بوده و کمپانی‌های مختلف جهان هم می‌دانند که برای تضمین موفقیت خود باید به بازار این کشور توجه ویژه‌ای داشته باشند. اپل نیز طی چند سال گذشته مراودات مناسبی با چین داشته است و با احداث اپل استورهای مختلف و تبلیغات گسترده در سطح این کشور توانسته است جایگاه محصولات خود را در چین تثبیت کند.

در این گزارش که آمار منتشر شده در آن متعلق به سه ماهه‌ی اول سال میلادی ۲۰۱۶ یعنی از ماه ژانویه تا ماه مارس است، اپل با وارد کردن ۱۳.۵ میلیون آیفون در رتبه‌ی اول قرار گرفته است و رتبه‌ی دوم هم مطابق پیش‌بینی‌ها در اختیار سامسونگ است. البته اختلاف کمپانی کره‌ای با اپل بسیار زیاد است و سامسونگ با وارد کردن ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار اسمارت فون گلکسی خود، تقریبا با رقمی نصف واردات اپل در رده‌ی دوم قرار گرفته است.

بعد از این دو برند پیشرو، رتبه‌ی سوم با اختلاف بسیار مشهودی نسبت به آن‌ها در اختیار کمپانی تایوانی اچ تی سی با رقم ۳۰۰ هزار اسمارت فون است. کمپانی مایکروسافت با ۲۰۰ هزار اسمارت فون در رده‌ی چهارم قرار دارد و کمپانی‌های ال‌جی، سونی و موتورولا هرکدام با وارد کردن ۱۰۰ هزار دیوایس، به‌طور مشترک در رده‌ی پنجم قرار دارند.

رقابت تنگاتنگ برندهای داخلی و خارجی در بازار چین

البته این گزارش تنها به آمار واردات محصولات کمپانی‌های خارجی محدود نمی‌شود و آمار تولید اسمارت فون‌ها توسط کمپانی‌های داخل کشور چین نیز اعلام شده است. بر این اساس کمپانی هواوی با ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تلفن همراه هوشمند توانسته است که رتبه‌ی نخست را در بین تمام تولیدکنندگان داخلی و خارجی بازار چین به خود اختصاص دهد.

برند اوپو (Oppo) با ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دیوایس، برند بی بی کی (BBK) با ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دیوایس، برند نام آشنای شیائومی با ۸ میلیون دیوایس، کول پد (Coolpad) با ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دیوایس، کمپانی جیونی (Gionee) با ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دیوایس، میزو (Meizu) با ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دیوایس و زد تی ای (ZTE) با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اسمارت فون به ترتیب در رده‌های دوم تا هشتم تولیدکنندگان داخلی قرار دارند.

بنابراین آمار کلی به این صورت است که تولیدکنندگان داخلی با ۸۳ میلیون اسمارت فون توانسته‌اند حدود ۷۹.۳ درصد از دیوایس‌های وارد شده به داخل کشور چین را در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ تشکیل دهند. کمپانی‌های خارجی نیز مجموعا با ارسال ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دیوایس، سهمی معادل ۲۰.۷ درصد از بازار تلفن‌های همراه هوشمند در این کشور را به خود اختصاص داده‌اند؛ آمار مربوط به برندهای خارجی نسبت به سه ماهه‌ی قبلی حدود ۳۵.۵ درصد و نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۷.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۱۳.۵ میلیون آیفون در سه‌ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ وارد بازار چین شده است

اما درباره‌ی کاهش تولید کلی تلفن‌های همراه هوشمند در بازار چین هم باید بگوییم که در مجموع حدود ۱۰۴ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد از این دیوایس‌ها در سه ماهه‌ی اول سال میلادی جاری، توسط تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان خارجی وارد چین شده است که این آمار نسبت به سه ماهه‌ی قبلی یعنی سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵ حدود ۱۱.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ اما جالب است بدانید که این مقدار نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبلی حدود ۲۰.۱ درصد افزایش یافته است و این نشان می‌دهد که بازار تلفن‌های همراه هوشمند هنوز هم جا برای کشش بیشتر دارد.

جالب است بدانید که بازار چین با در اختیار داشتن ۳۳.۸ درصد آمار تولید و واردات تلفن‌های همراه هوشمند در کل جهان، توانسته است رتبه‌ی اول را در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص دهد و این موضوع بیش از پیش، اهمیت بازار این کشور را در معادلات جهانی نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*