لینوکس مینت 18 با ظاهری جذاب‌تر در راه است

لینوکس مینت 18 با ظاهری جذاب‌تر در راه است

طبق گزارش‌هایی که به‌تازگی انتشار یافته است، به نظر می‌رسد که لینوکس مینت 18 با ظاهری متفاوت و جذاب‌تری منتشر خواهد شد. با ما در گجت نیوز همراه باشید.

لینوکس مینت 18 به‌زودی و با نام مستعار Sarah منتشر خواهد شد. آقای کلمنت لفبره (Clement Lefebvre) مدیر پروژه‌ی رابط کاربری لینوکس مینت، در خصوص رابط کاربری جدید این لینوکس مینت 18 گفت:

با محبوبیت یافتن رابط‌های کاربری مسطح‌تر در میان طرفداران، قرار است در نسخه‌ی بعدی لینوکس مینت یک رابط کاربری مسطح‌تر با نام Mint Y منتشر شود. رابط کاربری Mint Y بر اساس رابط کاربری محبوب Arc GTK theme خواهد بود.

پیش‌تر نیز چنین تغییری را در رابط کاربری ویندوز 10 شاهد بودیم که بازخورد خوبی را در میان طرفداران ویندوز به همراه داشت. به نظر می‌رسد که هر روز به طرفداران رابط‌های کاربری مسطح افزوده خواهد شد. البته طرفداران رابط کاربری قبلی لینوکس نباید ترس به دل خود راه دهند.

اگرچه این رابط کاربری جدید قرار است در نسخه بعدی این لینوکس مینت قرار داده شود، اما به‌عنوان رابط کاربری پیش‌فرض بر روی سیستم نخواهد بود. رابط کاربری قبلی لینوکس مینت Mint X نام داشت که همچنان به‌صورت پیش‌فرض بر روی لینوکس مینت 18 قرار خواهد داشت.

آقای لفبره در خصوص تغییرات جدید و ترس طرفداران چنین گفت:

ما پس از ارتباط با طرفداران متوجه شدیم که برخی از آن‌ها از این تغییرات جدید نگران هستند. ما نیز به همین خاطر تصمیم گرفتیم که در نسخه‌ی بعدی لینوکس مینت از هردو رابط کاربری استفاده کنیم تا در آینده که طرفداران نسخه‌ی جدید به‌اندازه‌ی کافی رسید، رابط کاربری Mint Y را به‌عنوان رابط کاربری پیش‌فرض در لینوکس مینت قرار دهیم.

نسخه‌ی بتای لینوکس مینت 18 در ماه آینده منتشر خواهد شد. این نسخه از لینوکس بر پایه‌ی اوبونتو 16.04 LTS خواهد بود.

آیا شما از لینوکس مینت استفاده می‌کنید؟ نظر شما در خصوص رابط کاربری جدید لینوکس مینت چیست؟ آیا از این تغییرات راضی هستید؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*