گوشی گلکسی Note 6

هر آنچه باید در مورد گلکسی نوت 6 بدانید؛ زمان عرضه تا قیمت احتمالی

سامسونگ برخلاف شرکت اپل و دیگر تولیدکنندگان موبایل، هرساله دو پرچم‌دار جدید را روانه بازار می‌کند. در اوایل سال جاری میلادی پرچم‌دار سری گلکسی اس یعنی گلکسی اس 7 (Galaxy S7) را به بازار عرضه کرد و پس از آن نوبت به سری گلکسی نوت رسیده است. اکنون خبرهای جدیدی درباره گوشی گلکسی Note 6 منتشر شده که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تاکنون شایعات بسیاری درباره گلکسی نوت 6 (Galaxy Note 6) منتشر شده و حال با توجه به اخبار جدید فبلت جدید سامسونگ دارای مشخصات سخت افزاری بالایی خواهد بود و تفاوت عمده آن در پشتیبانی قلم اس پن ( S Pen ) است.

طراحی

اگر واقع بین باشیم سامسونگ بیش از حد طراحی سری گلکسی نوت را تغییر داده است، مدل‌های جدید این سری بیشتر شبیه به مدلی بهبود یافته از مدل‌های قبلی است. ما این انتظار را داریم که سامسونگ در ساله جاری تغییرات چندانی را در ظاهر دستگاه انجام ندهد.

با این حال در طراحی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج تغییرات بسیاری انجام نشده و تغییرات جزئی آن شامل انحنای قسمت پشتی دستگاه بوده که به کاربران اجازه می‌دهد تا راحت‌تر دستگاه را در دست گیرند. به هر حال هنوز چیزی درباره طراحی فبلت پرچم‌دار سامسونگ منتشر نشده است.

اندازه صفحه نمایش

ساله گذشته گلکسی نوت ۵ با صفحه نمایش ۵.۷ اینچی پا به بازار گذاشت، در حال حاضر شایعاتی منتشر شده که اعلام می‌دارد، اندازه صفحه نمایش گلکسی نوت 6 بزرگ‌تر از مدل قبلی بوده و شاید برابر با 5.8 اینچ باشد. البته افزایش 0.1 اینچی در صفحه نمایش آن‌چنان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. همچنین شایعاتی درباره طراحی منحنی دستگاه فوق منتشر شده و آن‌طور که پیدا است انحنای آن شبیه به گلکسی اس 6 و گلکسی اس 7 است.

سخت افزار

با توجه به شایعات جدید احتمالا گلکسی نوت 6 دارای تراشه‌ی اسنپدراگون 823 خواهد بود؛ البته این چیپست هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده و آخرین چیپست موجود همان اسنپدراگون 820 است. اگرچه هنوز خبرهای رسمی در این باره منتشر نشده؛ اما اسنپدراگون 823 قطعا بهتر از چیپست اسنپدراگون 820 است و گلکسی نوت 6 به رم 6 گیگابایتی مجهز خواهد شد.

دوربین

همان‌طور که می‌دانید دوربین موجود در گلکسی اس 7 به بهترین دوربین گوشی هوشمند تبدیل شده است و شاید پرچم‌دار جدید نوت دارای همان دوربین 12 مگاپیکسلی دوگانه اپتیکال باشد، اما هنوز هیچ جزئیاتی درباره دوربین جلو منتشر نشده است. به هر حال شاید نوت 6 از لحاظ دوربین دقیقا همان گلکسی اس 7 موجود در بازار باشد.

نسخه‌های مختلف گوشی گلکسی Note 6

ساله گذشته هم‌زمان با عرضه گلکسی نوت 5، گلکسی اس 6 اج پلاس هم پا به بازار گذاشت. با این حال انتظار می‌رود که در سال جاری، شرکت سامسونگ نسخه‌های مختلفی از گوشی گلکسی Note 6 را روانه بازار کند که شاید شامل نسخه لایت ( Lite ) با بدنه یا صفحه نمایش منحنی باشد. علاوه بر این احتمال وجود نسخه مینی یا مشخصات سخت افزاری پایین‌تر، وضوح صفحه نمایش کمتر و رم ضعیف‌تر باشد.

دیگر ویژگی‌ها

گلکسی S7 اکنون روانه بازار جهانی شده و دارای ویژگی‌های بسیاری است که از جمله آن‌ها می‌توان به ویژگی ضدآب بودن آن اشاره کرد و بازهم این احتمال وجود دارد که فبلت جدید سامسونگ هم ضدآب باشد و شاید گوشی گلکسی Note 6 اولین گوشی سامسونگ باشد که به آداپتور USB-C مجهز خواهد شد.

جمع‌بندی

متاسفانه هنوز هیچ اطلاعات دقیقی درباره‌ی مشخصات سخت‌افزاری گوشی گلکسی Note 6 منتشر نشده و تمامی این اطلاعات حاصل جمع‌بندی شایعات منتشر شده است. با این حال اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، دستگاه جدید سامسونگ در شهریور ماه همزمان با نمایشگاه IFA معرفی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. Note6تازه خریدم 3ملیون خیلی شیکه

  2. سلام میشه قیمت احتمالی نوت 6 رو باید

  3. سلام پس این گوشیه کجاست؟ پارسال قرار بود بیاد

  4. نمیدو نبد نوت ۳چنده دوست عزیز

  5. سلام .به نظر من تا 2500 اول قیمتشه بعد تا تابستان میشه 2400تا 2300

  6. کاش که قیمتش همون 2400000 تومان که میگی باشه…انشاالله..

  7. گفته بودند امسال زودتر میاد

    • سلام دوست عزیز خودتون بهتر میدونین که تو زمان معرفی یه دستگاه جدید شایعات بسیاری منتشر میشن مثله مشخصات و تاریخ عرضه به بازارا و غیره
      حالا هم این اطلاعات شامل شایعات و اخبار کلی منتشر شده س

  8. لطفا قیمت احتمالی نوت6 را هم بگید